تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

گزینه غیرمنتظره فتح‌الله‌زاده برای جانشینی ساپینتو

در اطراف استقلال افرادی که از ریکاردو اصلا خوش‌شان نمی‌آید کم نیستند. مشکل آنها با این مربی پرتغالی شخصی نیست، بلکه به تصمیمات فنی او انتقاد دارند.

گزینه جانشینی ساپینتو

رویداد۲۴ استقلال پس از آرامش موقتی که بواسطه پیروزی مقابل تراکتور و ماندگاری در جام حذفی به دست آورد، دوباره دچار دردسر شد و حالا بار دیگر بحران را با تمام وجود احساس می‌کند. این تیم جدا از مشکلات مدیریتی، ضعف‌های فنی هم دارد و ‌نمی‌توان کتمان کرد که ریکاردو ساپینتو اصلاً نتوانسته ساختار تاکتیکی مطلوبی برای استقلال ایجاد کند. تیمی که فصل گذشته کمترین موقعیت را به حریفان می‌داد و از کمترین فرصت‌های به‌دست آمده نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کرد تا در نهایت بدون شکست قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد، در پایان هفته اول دور برگشت سه شکست در پرونده خود می‌بیند.

گروهی معتقدند که در این شرایط باید یک شوک به تیم وارد شود، در غیر این صورت حکایت همین آش و همین کاسه باقی خواهد ماند. بوی بهبود از تدابیر تاکتیکی مرد پرتغالی احساس نمی‌شود و بخشی از هواداران تأکید دارند بهتر است تا دیر نشده و فرصت دفاع از عنوان قهرمانی از بین نرفته، فکری به حال نیمکت کرد و یک سرمربی جدید آورد. در اطراف استقلال افرادی که از ریکاردو اصلاً خوش‌شان نمی‌آید کم نیستند. مشکل آنها با این مربی پرتغالی شخصی نیست، بلکه به تصمیمات فنی او انتقاد دارند، اما نکته خیلی مهم اینجاست که علی فتح‌الله‌زاده کسی را ندارد تا جانشین سرمربی کنونی کند. اگر استقلال یک چهره مدعی و گردن‌کلفت بیرون گود داشت، مطمئن باشید پس از ناکامی در اصفهان خبر خداحافظی سرمربی خارجی فوراً منتشر می‌شد، ولی مسأله اینجاست که استقلالی‌ها کسی را ندارند تا جانشین سرمربی پرتغالی ناموفق خود بکنند، بنابراین چاره دیگری وجود ندارد جز اینکه به ساپینتو همچنان امیدوار باقی ماند.

سد بزرگی به‌نام قرارداد
در میان سرمربیان ایرانی که می‌توانند هدایت استقلال را برعهده بگیرند، هیچکدام از افراد سرشناس واجد شرایط در حال حاضر بیکار نیستند و خودشان در لیگ برتر مربیگری می‌کنند. امیر قلعه‌نویی با گل‌گهر سیرجان شرایط خوبی دارد و جواد نکونام نیز بسیار امیدوار است تا علاوه بر جبران مافات نیم‌فصل اول با فولاد، در لیگ قهرمانان آسیا هم که کمتر از یک ماه دیگر استارت می‌خورد، نتایج خوبی بگیرد، بنابراین این دو مربی قطعاً تا پایان فصل نمی‌توانند سرمربی استقلال شوند.

بیشتربخوانید: استقلالی‌ها به دنبال جبران مافات؛ ساپینتو به دنبال بقا

رضایت فرهاد از شرایط امارات
اگر از هواداران استقلال که مخالف ادامه همکاری با ساپینتو هستند سؤال شود که دوست دارند چه کسی جانشین سرمربی پرتغالی شود، بخش قابل ملاحظه‌ای از آنها روی اسم فرهاد مجیدی تمرکز خواهند کرد؛ مردی که فصل قبل یک قهرمانی رؤیایی را برای استقلال به ارمغان آورده و مقتدرانه‌ترین قهرمانی لیگ حرفه‌ای را نه تنها برای استقلال که در تاریخ تمام ادوار لیگ سند زد. استقلال بدون حتی یک شکست قهرمان لیگ برتر شد، به همین خاطر فرهاد مجیدی همچنان چهره فوق‌العاده محبوبی تلقی می‌شود و به جرأت می‌توان گفت در حال حاضر از نکونام و قلعه‌نویی هم برای استقلالی‌ها محبوب‌تر است، ولی او این روزها در لیگ حرفه‌ای امارات مربیگری می‌کند و عکس‌العمل‌هایی که پس از مطرح شدن نامش به‌عنوان جانشین احتمالی ساپینتو در فضای مجازی نشان داد، حکایت از آن دارد که از مربیگری در اتحادکلبا رضایت کامل دارد، بنابراین بسیار بعید می‌رسد که شرایط خوب خود را در امارات کنار بگذارد و به استقلال برگردد، مگر اینکه ناگهان با باشگاه اماراتی قطع همکاری کند و در تهران نیز وضعیت بحرانی آبی‌پوشان با ریکاردو ادامه داشته باشد.

بی‌اعتمادی به مردان بدون تیم
چند مربی استقلالی دیگر هم هستند که این روزها تیم ندارند و طبیعی است که دوست داشته باشند هدایت آبی‌پوشان را برعهده بگیرند اما نکته اینجاست که مدیریت باشگاه به لحاظ فنی اعتماد چندانی به این افراد ندارد و می‌ترسد اگر سرمربی پرتغالی را کنار بگذارد و یکی از این مربیان را روی نیمکت بنشاند، دچار بحران جدی‌تری شود و آنها نتوانند تیم را مدیریت کنند. علیرضا منصوریان، فیروز کریمی و مهدی پاشازاده از جمله مربیان مذکور تلقی می‌شوند که در حال حاضر تیم ندارند اما بسیار بعید به نظر می‌رسد فتح‌الله‌زاده و اعضای هیأت مدیره باشگاه روی آنها نظر داشته باشند.

معمای مظلومی
در کنار افرادی که نام بردیم، یک چهره دیگر هم وجود دارد که سابقه همکاری با فتح‌الله‌زاده را در مقاطع مختلف داشته و هم اکنون نیز در استقلال صاحب سمت تلقی می‌شود. شاید اگر هیچ چاره دیگری غیر از برکناری سرمربی پرتغالی باقی نماند و هیچ مربی ایرانی دیگری هم نباشد، آنگاه باشگاه به پرویز مظلومی مأموریت بدهد تا با کناره‌گیری از هیأت‌مدیره به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان روی نیمکت بنشیند؛ اتفاقی که قطعاً سر و صدای زیادی به راه خواهد انداخت، ولی شاید تنها راه چاره استقلال برای حل مشکل جانشینی ساپینتو در صورت تداوم نتایج نامناسب با این مربی و پیدا نشدن یک جانشین مناسب برای او باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
پیشخوان