تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۸۲ نظر
یادداشت مدیرمسئول رویداد۲۴؛

چرا رضا پهلوی فرد شایسته‌ای برای اداره حکومت نیست؟/ من وکالت نمی‌دهم!

محمد حیدری مدیرمسئول رویداد۲۴ در یادداشتی به کارزار «من وکالت می‌دهم» در حمایت از رضا پهلوی پرداخته و این پرسش را مطرح کرده که چرا رضا پهلوی فرد شایسته‌ای برای اداره یک حکومت نیست. او نوشته این سوال بزرگ وجود دارد که مگر می‌شود کسی در سن شصت و خرده‌ای سالگی باشد، اما مهمترین سابقه و رزومه‌اش صرفا «فرزند کسی بودن» باشد!

محمد حیدری رویداد24

رویداد۲۴ محمد حیدری: پس از مصاحبه شاهزاده! رضا پهلوی با «شبکه من‌وتو»، بحث بر سر کارزار «من وکالت می‌دهم» داغ شده است؛ موضوعی که گفتگو درباره آن از شبکه‌های اجتماعی به سطح جامعه و خانواده رسیده و هر کسی می‌پرسد «آیا تو وکالت می‌دهی؟»

در این چند روز به شوخی از جانب دوستان و آشنایان از من سوال شده آیا تو هم وکالت می‌دهی؟ وقتی موضوع از کنایه عبور می‌کند و بحث جدی می‌شود، دیگر نمی‌توان لوده‌وار پاسخ داد و باید دقیق‌تر اندیشید تا درست‌تر بتوان گفت آیا باید وکالت داد یا خیر.

برای پاسخ به این کارزار ابتدا باید خود را در جایگاه فردی بگذارم که آخرین و تنهاترین راه برای برون‌رفت از این شکاف عمیق اجتماعی را صرفا «تغییر حاکمیت» می‌داند و در شرایطی زیست می‌کند که «براندازی» را تنها گزینه ممکن می‌داند. در حقیقت وضعیت موجود باعث شده مشکلات زیادی در سطح داخلی و بین‌المللی برای کشور به وجود بیاید و اثر آن در عرصه اقتصاد به قدری پررنگ شود که نفس تک‌تک افراد جامعه را بگیرد و حاصل آن ناامیدی از «بهبود شرایط» و میل به «یک تغییر بزرگ» است.

با این پیش‌فرض جلو می‌روم که برای تحقق براندازی نیاز به یک لیدر یا رهبر است؛ و این مشکلی است که اپوزیسون خارج از کشور تلاش می‌کند آن را حل کند، اما ظاهرا به سبب مشکلات درونی و نداشتن ایده درست هنوز نتوانسته آن را برطرف کند. حمید فرخ‌نژاد بازیگر ایرانی که اتفاقا فعال سیاسی هم نیست، پس از حضور در محفل اپوزیسیون خارج‌نشین گفته بود: «خیلی زود متوجه شدم چقدر جمهوری اسلامی خوشبخت است که چنین مخالفینی در مقابل خود دارد، جماعتی که فقط خود را می‌بیند و هیچکدام دیگری را قبول ندارد، جماعتی پر از مشکل شخصی با یکدیگر که بعد از گذشت چهل و چهار سال هنوز نتوانسته به رهبری مشترکی رأی بدهد و جماعتی که هرکدام ساز خود را می‌زند و رسانه‌هایی که چشم دیدن هم را ندارند و همه وقت خود را صرف از بین بردن خودشان می‌کنند.»

بسیاری معتقدند «جنبش‌های بی‌سر» به دلیل فقدان سر (رهبری) و «عدم راهبری مرکزی» کمتر به نتیجه می‌رسند. پس چاره‌ای نیست جز پیروی از یک رهبر؛ رهبری که باید ویژگی‌های منحصر به‌فرد زیادی داشته باشد تا امکان اجماع بر سر او فراهم شود.


ببینید: پیمان نوین با شازده/ اگر کودتای سوم اسفند در ایران اتفاق نمی‌افتاد ... (فیلم)


بسیاری معتقدند به دلیل محدودیت‌های شرایط سیاسی، امنیتی و قضایی در داخل کشور کسی امکان رهبری «جنبش براندازانه» را ندارد، پس ناچار کسی در خارج از کشور باید بار این مسئولیت را به دوش بکشد؛ باری که ناگهان توسط خبرنگار «شبکه من و تو» به دوش شاهزاده! رضا پهلوی نهاده شد و او نیز با دلی آرام و قلبی مطمئن و از سر تواضع آن را پذیرفت!

ابتدا باید گفت این مصاحبه چرا در «شبکه من‌وتو» انجام شده است؛ رسانه‌ای که به جریان سلطنت‌طلب وابسته است. یعنی چرا این گفت‌وگوی مهم در شبکه‌های خبری، چون «بی‌بی‌سی فارسی» یا حتی شبکه «ایران اینترنشنال» انجام نشد؟

نه «بی‌بی‌سی فارسی» و نه حتی «ایران اینترنشنال» برای حفظ وجهه حرفه‌ای و رسانه‌ای خود نمی‌خواهند زیر بار یک مصاحبه نمایشی، غیرحرفه‌ای و رپرتاژی بروند تا از نگاه مخاطب به جانب‌داری و کم‌کاری متهم شوند. از طرفی این نقد وجود دارد که شاید رضا پهلوی تسلط کافی برای یک ضبط از پیش طراحی‌شده را داشته باشد، ولی در یک گفت‌وگوی چالشی حتی به صورت غیر زنده با چالش جدی مواجه می‌شود. پس راهی نمی‌ماند جز شبکه من‌وتو؛ شبکه‌ای که آن را با ساختار سرگرمی می‌شناسیم و حالا قرار است در فضای پرالتهاب کنونی، بار این مصاحبه حساس را به دوش بکشد و گفت‌وگویی از قبل هماهنگ‌شده آماده شود که خروجی‌اش «سپردن مسئولیت و آینده کشور به شاهزاده رضا پهلوی» بشود.

کاری با ذوق‌زدگی خبرنگار ندارم و حتی به سوالات غیرچالشی آن هم ورود نمی‌کنم و یک راست به اصل موضوع می‌روم که چگونه می‌توان با یک مصاحبه غیرچالشی و گاه غیرحرفه‌ای، برای سپردن این وظیفه خطیر، مشروعیت تراشید؟ مشروعیتی که باید با جواب مخاطب همراه شود و آن اینکه «من وکالت می‌دهم تا رضا پهلوی رهبر جنبش خودجوشی که از بدنه جامعه ایران شکل گرفته، بشود تا او به نمایندگی از مردم ایران با کشور‌های مختلف گفتگو کند و بستری برای تغییرات پس از جمهوری اسلامی را مهیا کند.» پس نیاز است برای این پیش‌نمایش فکری اساسی کرد و آن چیزی نیست جز راه‌اندازی یک کارزار به نام «من وکالت می‌دهم!»

این کارزار به دنبال مشروعیت‌بخشی به فردی است که مشروعیتش میان بخش عمده‌ای از مخاطبان با چالش جدی مواجه است! پس ابتدا باید از زبان چهره‌های مطرح و محبوب که در عرصه رسانه به آن‌ها «سلبریتی» می‌گویم آغاز شود.

در یک تقسیم‌بندی از پیش انجام‌شده، پای علی کریمی بازیکن مطرح و محبوب ایران، حمید فرخ‌نژاد بازیگر شناخته‌شده و مسیح علی‌نژاد خبرنگار جنجالی به بازی باز شد تا با اعلام آمادگی آنها، دیگر ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده نیز یکی‌یکی به میدان بیایند. این نقشه خوب طراحی شد، خوب اجرا شد و خوب هم پیش رفت، ولی زود به گره افتاد! گره این ماجرا چیزی نبود جز خود شاهزاده رضا پهلوی!

شاید بزرگترین سوال این بود که از خود پرسیدم، رضا پهلوی کیست؟ برای اینکه بدانم او کیست، دست به هر جستجو و تحقیق زدم تا رزومه و سابقه‌ای از او بیایم، اما به چیزی دست نیافتم جز اینکه «شاهزاده رضا پهلوی فرزند محمدرضا شاه پهلوی است.» مگر می‌شود کسی در سن شصت و خرده‌ای سالگی باشد، اما مهمترین سابقه و رزومه‌اش صرفا «فرزند کسی بودن» باشد!

کاری با سخنان کلیشه‌ای ندارم که می‌گویند «گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل!»، زیرا این مثال نقض‌های بسیار دارد! مثلا می‌توان فرزند استاد محمدرضا شجریان بود، ولی مردم نه به خاطر پدر، بلکه تو را از صدای شیوا و خوش و باصلابت خودت بشناسند و تو را نه صرفا یدک‌کش نام پدر، بلکه تکمیل‌کننده او بدانند؛ کسی که با سبک متفاوت خود باعث پیوند مجدد نسل جوان با موسیقی سنتی ایران شد.

شاید بشود نمونه‌های متعدد گفت، مثلا تو فرزند احمدرضا عابدزاده باشی، اما وقتی در دروازه تیم ملی قرار می‌گیری، دیگر نام پدر به‌کار تو نمی‌آید بلکه این توان و تکنیک و تجربه توست که باعث می‌شود مسئولیت سنگربانی تیم ملی به تو سپرده شود.

دیگر برای جا انداختن بحث نیازی به مثال‌های مختلف نیست. برای هر مخاطب منصفی مشخص است که فرزند کسی حتی فرزند شاه بودن، شاید برایت لقب شاهزاده به همراه داشته باشد، ولی برای سپردن مسئولیت و آینده یک کشور دلیل موجهی نیست!

اما چرا نمی‌شود شاهزاده رضا پهلوی را با همایون شجریان یا حتی امیرعابدزاده، حافظ ناظری، احسان شریعتی و ... مقایسه کرد؟ پاسخ بسیار روشن است همه این افراد برای رسیدن به این نقطه بسیار تلاش کردند و نه صرفا از پدران، بلکه از بسیاری افراد شناخته شده کسب تجربه کردند و هم نام پدر را نیک نگه داشتند و هم خود را زیر نام پدرانشان تعریف نکردند. حال مگر می‌شود تو را شاهزاده خطاب کنند و بخواهند بار مسئولیت و آینده یک کشور را به دوش تو بگذارند، اما تو چیزی نباشی جز رضا پهلوی فرزند محمدرضا پهلوی؟!

شاید اگر سن شاهزاده کم بود آنقدر به او ایراد نمی‌گرفتم! می‌گفتم جمعی سلطنت‌طلب معتقد است آینده یک کشور صرفا به دلیل «فرزند شاه بودن» باید به پسر ارشد به ارث برسد تا همه همچون گذشته خانه‌زاد و نوکران و چاکران او باشند.

آیا نمی‌شد در این ۴۳ سال فرصت، زحمت کشید، رنج برد، کسب تجربه کرد و به همگان اثبات کرد که من صرفا نام پدر را به ارث نبرده‌ام و برای این نام چه زحمت‌ها نکشیده‌ام و اگر باری به دوشم گذاشته شود می‌توانم شایسته این امانت باشم.

هرچه عمیق‌تر می‌شوم بیشتر به این فکر فرو می‌روم با آن «ثروت افسانه‌ای» در سال ۵۷ چه کار‌ها که نمی‌شد کرد! مثلا اگر جای رضا پهلوی بودم یک خیریه به‌نام بنیاد پهلوی در خارج از کشور ثبت می‌کردم تا به هرکسی که از رنج جمهوری اسلامی به خارج از کشور پناه می‌آورد کمک می‌کردم تا از غم غربت و ظلم حاکمیت بر وی بکاهم یا شاید یک بنیاد حقوقی به نام پهلوی ثبت می‌کردم تا از این طریق به ایرانیان خارج از کشور که دچار مشکلات حقوقی با حاکمیت شده بودند کمک می‌کردم یا شاید بنیاد پژوهشی ایران‌شناسی راه می‌انداختم تا بتوانم اساتید برجسته و دانشجویان علاقمند را جذب کنم و برای روزی که آینده ایران را به دستانم سپردند دارای علم و دانش باشم. اما مگر می‌شود بیش از چهار دهه خورد و خوابید و نه سختی به جان خرید و نه کسب علم و دانشی کرد و نه صاحب کسب و کاری بود و صرفا به خاطر فرزند شاه بودن برای سپردن آینده یک کشور زیربار مسئولیت رفت!‌


بیشتر بخوانید: خاندان پهلوی هنگام خروج از ایران چقدر پول با خودشان بردند؟


نمی‌دانم تاریخ مصرف «فرزند کسی بودن» برای من تمام شده یا برای مردم ایران نیز همینگونه است، ولی به تک‌تک مخاطبان با زبانی گویا می‌گویم اگر از منظر آنها، وضعیت فعلی نه چاله بلکه چاه است، رفتن به دامن شاهزاده رضا پهلوی، پرت شدن به انتهای دره‌ای عمیق و تاریک است!

کاری با حاکمیت فعلی ندارم و معتقدم دارای اشکالات بسیاری در فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است و اگر دیر بجنبد قافیه را به خاندان خوش‌گذران پهلوی می‌بازد. اما مگر می‌شود نام خاندان پهلوی را آورد، ولی یاد جنایات ساواک نیفتاد و از فساد و رانت دربار نگفت! مگر می‌شود از سلطنت پهلوی گفت، ولی از وابستگی آن‌ها به ابرقدرت‌ها نگفت!

به‌دنبال تطهیر سوءمدیریت، فساد و رانت و سرکوب و هزار مشکل بزرگ و‌کوچک حکومت جمهوری اسلامی نیستم، ولی نمی‌توانم به کسی وکالت بدهم که تمام اسم و رسم و تجربه و علم و آینده‌نگری او صرفا فرزند کسی بودن باشد!

احساس می‌کنم اگر روزی فرزند ۷ ساله‌ام به بلوغ رسید و پرسید «آیا نمی‌توانستی ولو به اندازه یک یاداشت این وضعیت را به مردم بگویی» چه پاسخ در شأنی به او دهم! بگویم درک نکردم! بگویم تحقیق نکردم! بگویم از ترس آبرو سکوت کردم!

نه آن روزی که از دادستان گرفته تا قرارگاه ثارالله از هیات نظارت بر مطبوعات گرفته تا هیات نظارت بر انتخابات  فوج فوج از رسانه رویداد۲۴ شکایت می‌کردند و نه روزی که از وزارت اطلاعات تا سازمان اطلاعات سپاه احضار می‌کرد، ترسیدم و نه الان که کارکرد ما در نقد وضعیت موجود بر هر بینده منصف و غیرمنصفی آگاه و روشن است. پس کلام آخر را با دو نکته تمام می‌کنم اول با مخاطبان عزیز؛ شما می‌توانید منتقد حکومت باشید و حتی علیه حکومت خروش کنید و آن را سرنگون کنید، ولی هیچگاه به دامان کسانی پناه نبرید که روزی به خاطر خشونت و تبعیض و رانت و سرکوب و فساد و قتل و غارت از دامن او فرار کرده‌اید، زیرا در چاه بودن با همه سختی، هزار بار بهتر از فرو رفتن به دره‌ای عمیق و تاریک است.

دوم به حاکمیت و تمام دستگاه‌های امنیتی و نظامی و قضایی و سیاسی از سر تا ذیل توصیه می‌کنم دست از لجاجت با مردم بردارید. نمی‌شود و نمی‌توان با مردم معترض با زبان زور و سرکوب سخن گفت. نمی‌شود با تحقیر و توهین با آن‌ها رفتار کرد. نمی‌شود با دادگاه‌های نمایشی آنان را سرکوب کرد. نمی‌شود این همه فساد و رانت و تبعیض را نادیده گرفت. پس اگر شما ذره‌ای به فکر انقلاب هستید و اندکی برای خون شهدا احترام و ارزش قائلید، صدای معترضان را بشنوید و به خواست آن‌ها احترام بگذارید. از مرگ بر این و آن و از جنگ با دنیا پرهیز کنید و به سمت حکمرانی عاقلانه، عالمانه و عادلانه با مشارکت تمام سلایق حتی کسانی‌که افکار و ایده شما را نمی‌پسندند، بروید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد حیدری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸۲
ایران مقتدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
108
56
درود بر شما رویداد 24، واقعآ تحلیلی بسیار بجا و منطقی بود.
پاسخ ها
امید انصاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دوبار این یاداشت رو خوندم واقعا درش اشکالی پیدا نکردم خیلی روان و ساده و قابل فهم همه چیز را گفتن
واقعا برای مسئولین کشور متاسف هستم که وضعیت جامعه را به شکلی رساندن که خیلی ها می خواهند برای فرار از انها به امثال رضا پهلوی هیچ ندان پنهاه ببرن
Mig mig
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جناب حیدری منفی دادم... هر وقت سوال من رو منتشر کردی و پاسخ دادی چرا بطور سفارشی و مکرر با آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی مصاحبه تیتر میزنی من حرف شما رو باور میکنم... آقای جعفرزاده ایمن آبادی رئیس هیات مدیره تندیس تجارت باختر و پیمانکار ابر پروژه نگین افق نیایش هست... چطور امثال ما بعد از پانزده سال کار تخصصی توی این مملکت بخاطر بیکاری و فساد دستگاههای اجرایی باید شرکت خودمون رو تعطیل کنیم اونوقت شرکت این آقا از کجا سر درآورده و این ابر پروژه رو چطور برداشته؟
بنظرم این مصاحبه شما هم کاری سفارشی در دقیقه ۹۰ هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جناب میگ میگ واقعیت تلخی هست که در این مملکت و حتی در ممالک دیگر باید رشبکه ای از ارتباطات قوی داشته باشی تا رشد کنی به قول معروف کیست دراین شهر که او مست نیست
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بالاخره دم خروس رویداد ۲۴ هم زد بیرون
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بنظرم نقش بسیار بزرگ زمامداران جهانی قدرت در این مقاله فراموش شده ! اما به عنوان یک ایرانی باید منافع ملت ایران برایمان ؛«اصل» و منافع شخصی ؛ گروهی؛حزبی وسازمانی فرع باشد.
باید از بحران عبور کرد؛ درجا زدن و ماندن در آن چیزی بجز نابودی متصور نیست !
عبور از وضع نکبت بار کنونی و رسیدن به صلح و آسایش در جامعه مان تنها با واقع بینی؛ مسئولیت پذیری ؛ سپاسگزاری امکان پذیر هست .
پاسخ به mig mig
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جالبه گویا بعضی ها دارن دعواهای شخصیشون رو با افراد اینجا مطرح می کنن!
الان این اسم شرکتی که گفتی رو تو سایت رویداد سرچ کردم هیچ مطلبی ازش نبود بعدا تا اونجای که من رسانه ها رو دنبال می کنم جعفرزاده با خیلی از رسانه ها خصوصا رسانه های اصلاح طلب مصاحبه می کنه!
مطمئن باش اگر رویداد ریگی به کفش داشت اصلا کامنت تو رو منتشر نمی کرد!
تنها رسانه ای که حتی بدترین فحش ها به خودش رو منتشر می کنه همین رویداد24 هستش و اتفاقا با این حرفا بهش انگی نمی چسبه
Mig mig
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
پاسخ به ۲۰:۲۸
دوست گرامی غیر مستند نگفتم شما سرچ اشتباه زدی!!!! اسم شرکتی که گفتم رو گوگل کن ؛ تندیس تجارت باختر؛ ببین رئیس هیات مدیره کیه!!!!! اسم اون شخص بزرگوار جناب غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رو هم در سایت رویداد سرچ بزن ببین از رهبر و شاه و روحانی و رئیسی و برجام هم بیشتر اسمش تیتر خورده !!! در ضمن خود رویداد میدونه چندبار اون کامنت منو منتشر نکرده ... برادر گرامی اصلاح طلبها هم فقط فکر جیب خودشون بودن البته این آقای جعفرزاده هم از آخور اصلاح طلبها خورده هم در مورد اخیر سرش در توبره شرکت تندیس تجارت باختر و پروژه نگین افق نیایش هست... حیف دو مرتبه رای که به محمد خاتمی و حسن کلید ساز و دوره دوم هاشمی دادم و شناسنامه خودم رو آلوده کردم !!!! رویدادی بزرگوار نفتی که پمپاژ میشه و ارتشی که جلوی صدام ایستاد و نظام بهداشتی که جلوی کرونا ایستاد و نظام آموزش پرورشی که امثال مریم میرزاخانی ها رو تحویل داد همه اینا بنیانش در حکومت پهلوی گذاشته شده!!! خروجی ۴۴ سال این آقایون اصلاح طلب و اصولگرا : دانشگاه امام صادق، کرونا یاب مستعان، پهباد انتحاری و فروش سوالات کنکور به انضمام طلبه کرونایی چینی بوده ،اونی هم که میگه آقای رضا چهل سال خورده و خوابیده داره بی انصافی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اگه با همین وکالت اومد ایران و قدرت رو به دست گرفت بعد راست راست راخزد تو چشاتون و گفت خدعه کردم بعد چه خاکی میخواییم تو سرمون بریزیم آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
معتقد نیستم که رضا پهلوی شایسته حکومت کردن و یا ... می باشد ، ولی به جّد معتقدم از بسیاری دیگر که در این حکومت در مسند قدرت هستند ، شایسته تر است !
به عبارتی شایستگی ایشان محصول بی عرضگی مسئولین ۴۰ سال اخیر است !!
به قول ضرب المثل معروف : بیرون نرفتن بی بی ، از بی چادری است !!!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
این شاه الهی ظاهرا توسیستم جمهوری اسلامی هم کار میکنه!
از نوچه های احمدی نژاد هم بوده. ازش طرفداری کرده تو کامنتهاش!
رای هم به روحانی هم داده حالا طرفدار بچه شاه شده
راستی چه ارتباطی با بخشی از اصلاح طلبها و شاه الهی وجود داره!
چرا هر چی دور بر شازده هست از اصلاحاتچی ها بودن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
احسنت تازه داره کم کم این معما مشخص می شه که چرا اگه یه مجله نصف نه ربع حرفهایی که رویداد چاپ می کنه رو چاپ می کرد تا حالا هم نشریش رو سرش آوار شده بود هم مدیر مسئولش به حکم محاربه چند بار اعدام شده بود
کاظم بلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
117
21
آره بابا، بنده خدا خودش هم میگه از مامانم پول می گیرم!! یک کشور با این همه پیچیدگی و ساختارهای متعدد قدیمی و تازه و این جمعیت را این فرد می خواهد اداره کند؟! ضمناً جمهوری اسلامی در خیلی چیزها شاید فاجعه بوده باشد؛ اما در خیلی چیزها خوب یا حتی عالی بوده. باید همه چیز را در نظر گرفت و با تمام ادوار تاریخی مقایسه کرد. البته که حاکمیت باید از منافع رانتی یک عده مافیا صرف نظر کند و منافع اقتصادی مردم را در نظر بگیرد. اقتصاد فاجعه بار مدیریت شده، اما اتفاقاً در این ظلم، مدعیان اصلاح طلبی تقصیر بسیار دارند و از یاد نمی بریم که در دهه های هفتاد و هشتاد چه سیاست های اقتصادی حاکم بوده. جمهوری اسلامی و حاکمیت در «مرگ بر» خیلی هم مقصر نیست؛ مگر این که نوکر یا عاشق غرب باشید که جنایت ها و ظلم غرب را نبینید. آنها در عمل از سیصد و اندی سال پیش به دنبال مرگ ما بوده اند!! دادگاه فرمایشی را هم نفهمیدم. منظورتان اعدام چاقوکش و جانی و قاتل و اراذل و اوباش که نیست؟ اگر به احترام به عقاید مخالف باور دارید، این نظر را تأیید و منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مثال بزن در چه چیز جمهوری اسلامیت عالی بوده ??!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
امتیازهای منفی که بهش دادند عالی بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اخراج ارباب اصلاحات و اسطوره اخلاق و زندگی آن ها یعنی امریکا و نابود کردن ابهت نظامی اون
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مرده شور هر چی اصولگرا و اصلاح طلب وببره.جمهوری اسلامیت در چه چیزی عالی بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
هنر جمهوری اسلامی ایران است هر کسی قلبا می فهمد منافق هست یا خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
هنر جمهوری اسلامی ایران است هر کسی قلبا می فهمد منافق هست یا خیر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
52
19
سلام درود فرض اولیه شما تجربه ۴۰ ساله نشان داده چه افرادی از رانت و دلالی صاحب گنجهای قارونی شدند این گروه یکی از منابع شایعه و سیاه نمایی هستند با هنر هالیوودی . کار رسانه ای می‌کند من قبولی صنعتی شریف سال ۶۹ رشته برق هستم اما در تمام این اعتراضات یک یک اعتراض منطقی روشن ندیدم شما دارید بیان کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مال اندوزی و جاه طلبی از ویژگیهای ضد اجتماعی هستند که توان فهمیدن و منطقی فکر کردن را از آدمی سلب میکنند !
حالا خودت پیگیری کن ببین که کدام یک از این خصایص منفی , منطق روشن/چشم بصیرت شما را کور کرده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
یک کشور بگو که دولت مردان اختلاسگر نداشته؟
یک کشور هم نام ببر به اندازه کشور ما دلال غربزده داشته باشد ؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
فرزندان مسئولین رده بالا و پایین مملکت تو این چهل سال از تمام رانت ها و امکانات استفاده کرده اند که نمونه کوچکش ساشا سبحانیست و مطمئنا پسر هیچکدوم از مسئولین فعلی خدمت سربازی نرفته اند.به نظر شما این سوءاستفاده از قدرت نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
تو هم باسهمیه مدرک گرفتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
44
9
در پایان صحبت از گوش کردن کردید آیا سفارش از فحاشی و دشنام و عبور نکردن از چراغ قرمز تاییده شما نیست؟ مگر بعد از چند سال کش قوس برجام آن دزدان بین المللی با امضاء شخص جان کری کشور ما را بردن بالا بعد رها کردن دلار ۶۰۰٪ تورم ۶۰٪ قتل عام کرونا روزانه ۷۰۰ نفر و سقوط فرهنگ مگر با مدارا رخ نداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
چهل سال فحش ندادیم جواب اعتراض آروم ما چیزی جز سرکوب نبود پس دیگه خط قرمزها رو خودتون رعایت نکردین از مردم انتظار رعایت نداشته باشین
داوود
|
United States of America
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
65
21
لازم نیست کسی از داخل ایران اونم سردبیر یه سایت در این مورد نظر بده، سکوت بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چه جالب موضوع آینده ی ایرانه به عقیده ی شما لازم نیست از داخل ایران کسی نظر بده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
والا اونقدری که خارج ایرانی‌ها سر و دست می‌شکنند خود مردم عادی ادعایی ندارند بیچاره ها فقط در کف جامعه بار تورم و تحریم رو بدوش می‌کشند و اعتراض هم که ...
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
رویداد 24 وقتی جرات جسارت این نداری که از خطی که واست گزاشتن پات فرا بزاری خوب تحلیل نکنی نمیگن رویداد نفهمیده به عنوان یه تحلیل سیاسی فقط این تحلیل یه خودشیرینی بود و یه خوش رقصی اما زمانی خوب میشد بگی در 43 سال حکومت ملایان و سرباران چه چیزی در این کشور قابل نمایشی دارن بگن ما این کار کردیم بدون هبچ مشکلی و عیبی تو جهانم میشه گفت با بهترینا قابل مقایست نه گینه بیساو
ساواک رفت ساس امد که تو بازداشتگاهش واس یه توییت ادم بکشه فلج کنه و 20 سال حکم زندان بدن اما جنایتکاری که سر زنش بریده مثل داعش تو شهر چرخونده 7 سال هم پیشرفت هم عدالت دیدیم و اگه تحلیلگر وجود مقایسه نداره بی طرف مثلا و درست سکوت کنه نه خوش رقصی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
امیر مایع غیرت شرف ناموس زندانهای امریکای. تو مایع رتبه خود کشی عدد۲۴ کشور امریکای کارت به عدد ۱۳۰ ج ا ایران نباشد
کارت به جمعیت حدود ۹۰ میلیون نفر که ۹۹٪ ساکن خانه اند که اگر افغانی ها برگردن می شود ۱۰۰٪ ساکن قطره ای بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
86
8
چرا شما به جوانان خام که در راه وطن فروشان و برده های غرب قرار می گیرند سفارش نمی کنید که به پارتی شهوت رفتید بعد باید به غارت اموال مردم و بعد قتل ودر نهایت هل داده می شوید به چوبه دار چرا مانند کشورهای پیشرفته بجای قدقد کردن قانون را ملاک قرار و تحقیر نکنیم و از رای خود برای بهبود استفاده کنیم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به شعور خودت توهین نکن
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
از کدو رای صحبت میکنی و از کدام قانون؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اره کیان پیرفلک مهسا امینی و.......تو پارتی شهوتی بودن زدین کشتینشون دیگه بهانه ها دروغ هاتون رنگی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
قدقدواونایی می کنن که جرات برگزاری یه رفراندوم ازادو ندارن ولی از حضور حداکثری در راهپیمایی های دولتی دم می زنن
ایرانشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
12
67
سرنوشت ما رو نه تو تعیین میکنی نه اربابانت نه اونور ابی ها اندکی صبر سحر نزدیک است
پاسخ ها
شقایق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ماه رجب ماه مغفرت و راز و نیاز و درخواست حذف باطل و پلیدی و زشتی در هنگام سحر است. هرکه سحر ندارد از خود خبر ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
23
87
قرار نیست اداره کنه حکومت رو ، فقط به عنوان هماهنگ کننده س . بعضیا بودن حتی سواد حرف زدن نداشتن ولی.... الان مملکت مثلا داره اداره میشه ؟
پاسخ ها
سوگند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خیلی خامی ولی
مایع افتخار دولت‌های جمهوری اسلامی ایران هستید
کم شعورها جستجو کنید از تمام ارکان دولت یک نفر پیدا کنید که مقاله علمی نداشته باشد فقط اعضا امنیتی شاید آشکار نباشد. فریب افرادی که جوانان خام را به قتل و چوبه دار هل می دهند نخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
واقعا باور می کنی ؟ ولیعهدشم تعیین کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شما که در جریانی بفرمایید چیو با چی هماهنگ قراره بکنه ؟ آخه چرا هرچی از اونور میگن شماهام تکرار میکتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بچه گول می زنند؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
یا شما احمقی یا مردم احمق فرض کردی
ان چیزی که مردم رو فرض کردی خودتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اره سوگند مقاله انگوزمار رییسی رو خوندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
من صاحب کامنت هستم . مقاله های علمی بخوره تو سرتون ! اون یکی هم میگفت من پایان نامه دکترام در رابطه با پول و افزایش قدرت پول بود و قرار بود بعد دلار و یورو با ارزش ترین پول رایج بشه ولی الان بی ارزش ترین پول جهانه ! شما نمیدونید و 43 ساله فقط حرف میزنید . هیچکدوم از مسئولین رده بالای کشور جزأت نداره بدون اسکورت برن داخل مردم خودشون !
سراشیبی سقوط رو نیمبینید و منافع تون توی ندیدن و نفهمیدنه ! طرف به جای مایه نوشته مایع و حرف از سواد میزنه !
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
تو مقالات علمی ارکان دولت به جای پروپاگاندا از واژه پرپکانی استفاده شده است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
سوگند
مقاله علمی
اسپرم همایونی
|
Sweden
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
68
26
مقاله خوب و منطقی نوشتی اقای حیدری
خاندان پهلوی اساسا مشروعیت نداره. مشروعیت این خاندان با تظاهرات های میلیونی در سال 57 و کشیدن فرش زیر پای زنده یاد مصدق و حکومت 25 ساله غیر قانونی محمدرضاشاه بر خلاف قانون اساسی مشروطه ریخته شده.بر علیه این خاندان انقلاب انقلاب صورت گرفته. جواب مطالبه گری و حق طلبی در دوره شاه داغ و درفش زندان بوده!
ان افرادی که مبنای مشروعیت ساختن جاده و تونل این قبیل چیزها میدونن در همین جمهوری اسلامی صد برابر ان زمان جاده ساختن. صدها برابر مدرسه ساختن! من طرفدار جمهوری اسلامی نیستم!
اگه مشروعیتشو این از اسپرم همایونی نشات میگیره تو قرن21 کسی بدنیال اسپرم مفدس راه بیفته!
قبلا هم تو همین سایت نوشتم. هر اتفاقی قراره بیفته در درون ایران و توسط و بدست مردم ایران میفته. و گروههای اپوزوسیون. مخصوصا از نوع شاه الهی آن که در اوهام خودشون سرگردانن!
هیچ راهی رو نمیتونن پیش ببرن.
شخص رضا پهلوی مهره دول غربیست از انجایی که وقتی این شخص توییتی منتشر میکند تمام رسانهای لندنی و امریکایی از ریز درشت توییت انرو با {مضمون خبر فوری و مهم منتشر میکنند} که نشانه بارزه اینه که این شخص در پلن برنامه های انها قرار داره! و قطع به یقین مردم ایران نمیخوان بعد از سالها دوباره کسی که دست نشانده غرب و شرق عالم بشه برای انها تصمیم بگیره !این قضیه با ذات آزاد طلب اکثر ایرانیها منافات داره.
اکثرا افرادی که بدنبال این شخص هستن در فضای مجازی افراد جوان و نوجوان رویابافی هستند که در سودای به پادشاهی رسیدن این شخص و بر گشت به دوران پر فروغ!!!!پدر ایشون رو در ذهن میپرورانند. که تخت تاثیر پروپاگندای رسانه های همچون ایندپندنت فارسی و من و تو و ایران اینترنشال و ام بی سی پرشیا قرار گرفتند. اینجا باید دید بین خاندان سلطنتی مملکت عربستان سعودی که خیلی از شاهدوستان به انها تف لعنت میفرستن و اساسا از اعراب نفرت دارند چرا از شاهزاده پهلوی حمایت میکنه.تا حالا فکر کردید!
گروههالی اپوزوسیون خارجی همیشه پیرو مردم در درون مرز بودند. و اساسا اگر هم بخواهن نمیتوانند در داخل ایران کاری انجام دهند.
تایید بفرمایید!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مطالب شما واقعی و حقیقی است اما اسپرم همایونی یعنی چه؟ در امریکا ۷۰٪ بزهکاران افراد نامشروع هستند دوم اینکه کسی خودش را سد راه متجاوز (اسپرم ) به محارم شما قرار دهد تشکر هیچ کارش را هم قبول ندارید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
لطفا درست و مودب باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ببخشید اگر برداشت بد کردید فضای مجازی سوالی را به رفراندم گذاشتم
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اساعه ادب شده به درگاه شما شاه الهی و شازده
این مساله واقعیتی هست که به دل شما نمیشینه.
شازده رضا چه دستاوردی داشته تو عرض این 44 سال
غیر از چهار بیانیه!
هر دم دستگاهی که درست کرده شکست خورده تمام پروژههای سیاسی ایشون شکست خورده!
چون پس شاه مردم برن دنبالش
یا شما دلت هوای استبداد کرده با تم ایران باستان!
خارج این سه حالت نیست!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این پرت و پلاها چیه.70 درصد بزهکاران امریکا افراد نامشروعند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
آقای اسپرم زمان شاه جواب اعتراض زندان بود الان اعدام
هرچی هم بعد انقلاب ساخته شد فقط اوایلش بود که خمینی زنده بود بعدش اونقدر فساد زیاد شد که هر پروژه ای زدن سی الی چهل سال زمان برد آخرش هم نیمه کاره موند
درآمد حکومت بعد انقلاب به لطف چند برابر شدن قیمت نفت افزایش پیدا کرد وگرنه اینا شعور اقتصادی ندارن و معتقدن اقتصاد ماله خره
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
عرایض شما صحیح. اما اگه متوجه هستید قیمت نفت در سالهای 1972 و1974 زیاد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
حرف بدون سند مشروعیت نداره ،مهره دول غربی اونی بود که تو نوفل لوشاتو فرش قرمز زیرش پهن کردن ول بریز بپاشش رو دادن
40
| Germany |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
حالا اینکه در گذشته چه اتفاقی افتاده که جای صحبت نیست.این نشانگر ضعف مردمه اگر خارجی تصمیم بگیره چه اتفاقی درون کشور بیفته!
اما در مورد اقای شازده. ایشون به استناد به سخنان مامور سیا اقای شهریار اهی که غلامان خانزاد خاندان پهلوی و استناد به مصاحبه های اطرافیانش از جمله ثابتی و پاودوهایش در فضای مجازی که همکار سیا و اینتل جی سرویس انگلیس بوده و هست
از زمان ریگان مخصوصا بعد از ماجرای ایران کنترا توسط وزارت خارجه امریکا و سیا ماهیانه مبالغی بر 200 هزار دلار به ایشون پرداخت شده. و ثابتی طبق عرایض یکی از نزدیکان انها ,ماهی پنجاه هزار دلار برای کسب خبر از داخل ایران از 200 هزار دلار دریافت میکرده.
از این قسم مطالب هست.
در مصاحبه های ایشون هم میشه به راحتی فهمید.
اصلا اینها را بگذارید کنار نوع پوشش رسانه ای امریکایی ها و انگلیسها همه چیز رو مشخص میکنه..حتما روی این شخص سرمایه گذاری کردند. که حالا با طرح مسخره وکالت فهمیدند طرفداری این اقا همش فیک و مجازیند و در عالم واقع طرفدار چندانی ندارد.در کنار امریکا و انگلیس. عربستان و اسرائیل هم از ایشون حمایت میکنه
رسانه های وابسته به عربستان دائما از ایشون بت میسازند و به مخاطب حقنه میکنند.و افرادی که کار رسانه ای میکنند یا اخبار با جزئئیات دنبال میکنند با شگردها و حقه های اینها اشنا هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
64
10
پهلوی برده بود و بدون سفیر امریکا باد هم حق نداشت خارج کند اما اوایل انقلاب منافقین آنقدر خبر خام از گوشه و کنار مملکت به غول رسانه غرب و هالیوود با قدمت ۱۵۰ سال تجاوز و غارت تصرف کشورهای مختلف مخابره کردند بعد از انالیز خبرهای وطن فروش صدام را به دام انداختدآنقدر ایران را ضعیف نشان داده بوند که صدام گفت ۷ روزه تهرانم منافقین هم همین طور بعد جان باتون ۴۰ سالگی را ایران نمی بیند بعد کریسمس در تهرانیم. جوانان خام وطنی شما مانند صدام فریب خوردید ودر آینده هم فریب خواهید خورد ببینید چه تعداد ایرانی تلف و آسمانی شدند فقط به خاطر حیله دشمن این نویسنده می گوید مرگ نگویید ما همواره نماز تکراری می خوانیم چرا؟ راه گمراهان نمی خواهیم تا بحرین جدا نشود تا خرمشهر دوباره ازاد شود. برجام چه کردند؟ دانشمندان ما مستقیم توسط جوانان خام ترور ش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به باد علاقه داری خیلی باد باد میکنی در کامنتای دیگتم حرف از باد خیلی میزنی خخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
باید خوراک زمان قضاوت کرد پیتزا نبوده که ملت کلا مثلا ترکیه دیگه پول آب نمی دهند اما شلغم آن زمان خوراکشان بوده شلغم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
64
12
راجع به تحلیل شما این حمله را بازگو می کنم
ربع پهلوی مایع افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند




خلاصه شعور درک فهم دشمنان جمهوری اسلامی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اینقدر بگو ربع پهلوی تا. سیراب شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خلاصه شعورند
رضا
| Netherlands |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
تو سایبری ابله وقتی فرق مایع و مایه رو نمی دونی چرا مثل قاشق نشسته پابرهنه پریدی وسط. البته یه وقت فکر نکنی که رئیس جمهورت سوادش از تو بیشتره! حاشا و کذا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
29
20
درودبرشمااقای حیدری،ودرودبرتمام شهدای راه ازادی ومیهن،روح شهداشادالخصوص پدربزرگوارتان جانبازسرافرازشهیداقبال حیدری
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
34
9
رزومه....فرزند کسی بودن؟؟؟؟
اردشیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
21
60
سلام جناب حیدری
تبریک و خسته نباشید به حضرتعالی به خاطر مدیریت سایت وزین رویداد ۲۴
در ابتدا عرض کنم که کشور ما تاریخ ۷ هزار ساله پادشاهی داره
و تا همین سال ۵۷ هم کلیه حکومت ها در ایران پادشاهی بودن
اما امروزه این پادشاهی باید به شکل پادشاهی پارلمانی و پادشاه نماد اتحاد ملی باشه تا شکل دیکتاتوری به خودش نگیره مانند ممالک مترقی دنیا
و اما تنها شخصی که الان به سلسله پادشاهی وصل است و باسواد و بین المللی هست شخص شاهزاده رضا پهلویه.
در صورتی میتوانیم ایشان را نفی کنیم که شخصی بهتر از ایشان را سراغ داشته باشیم ولی چنین شخصی الان موجود نیست.
بنابراین بهترین گزینه حال حاضر که میتواند سلسله پادشاهی را ادامه دهد شاهزاده رضا پهلوی میباشد.
با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خودت توپ
چرا نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ای وای ازین تحلیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
رضاپهلوی بزرگترین حامی تحریم هاعلیه مردم ایران درزمان ترامپ بودودر به فلاکت رسیدن مردم بیشترحاکمیت مقصراست،تنهاکاری که تواین43سال انجام داده حمایت ازفقرومحرومیت بیشتربرای ملت ایران بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ثتحریم اگر چه کمر مردم را شکست ولی بهترین راه برای تضعیف این حکومت پوشالی بود وچاره ای نیست پس به نظرت نباید تحریم میشدیم تا اینها بیشتر از این به ما ظلم کنند
یک ایرانی معترض به وضع موجود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
69
20
من هم وکالت نمی‌دهم! به قدری باید روی بی‌محتوا بودن این کارزار کار شود که خود رضا پهلوی و شبکه منوتو از رو برن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مگر روی هم دارن؟ اینها نشان دهنده حکومت حق بر باطل است
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
از تعداد مثبت و منفی ها کاملا مشخصه اکثریت جامعه مخالف نظر شما ساندیسخورها هستن‌، حکومت حق بر باطل حکومت مردم با حاکمیت قانون است(یعنی حکومتی که مورد تایید و انتخاب اکثریت جامعه باشد و قانون آن همواره بر اساس خواسته مردم قابل اصلاح و تغییر باشد)، اینکه یک حکومت یا قانون ۴۰_۵۰‌ سال پیش مورد تایید مردم آن دوره بوده دلیل نمی‌شود که امروز هم مورد تایید مردم باشد، برای اینکار بهترین راه حل این است که اصلاحات قانون اساسی دست کم هر ۲۰ سال به تایید مردم برسد که در ۴۴ سال گذشته این اتفاق رخ نداده ک نهادهایی بوجود آمده که هرگز مورد تایید مردم نیستند و زمینه ساز دیکتاتوری آخوندهای حاکم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
فعلا منفی ها رو نوش جون کن ولی از رو نرو به شخصیتت نمیاد
ناشناس
| Austria |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
ساندیسی ها رو که نمیخوان شاه چیها رو هم نمیخوان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
23
25
دقیقا موافق ایشونم زنده باد درود ...
سایت آگاه ساز رویداد۲۴ یک جواهر رسانه ای برای مردمه اگه قدرشو بدونیم ...
نه خاندان پهلوی نه این حاکمیت هیچکدام بفکر مردم نیستن فعلا با این اوصاف و اوضاع تنها ابزار مفید و سودمند برای مردم شعور و در کنارش همدلیه و تمام ...
تن دادن به خریدن لگنهای دوزاری اونم با این قیمت نشان از فقر شعور هستش عدم مواظبت از شناسنامه ها هم همینطور ...
از ماست که بر ماست این اوضاع خواست خود ماست اگه واقعا نخواهیمش زود عوض میشه لازم نیست تو خیابون داد بزنیم و کتک بخوریم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
تمام مسئولین این مملکت انتخاب مردم است اگر اشتباهی بوده از خود مردم بوده ولی ازموده ازمودن را خطاست مردم سیستم مجازی که اصلا حرفشان نزدنی است چون مردم مجازی اکثریت شعور بالای ناف ندارند مردم حقیقی نباید به تبلیغات هالیوودی توجه کنند و دروغ و شایعه ساز را ملاک انتخاب فرد قرار ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
انتخاب مردم نه انتخاب شورای نگهبان

مردم ما هم بالغن هم با شعور نه گول رسانه های هالییود رو میخورند ما گول جیره خارهایی مثل خود
حماقت و نادانی و خودخواهی تو به مردم بزرگ ایران نسبت نده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خودت فهمیدی چی بلغور کردی؟؟
اولا آزموده را آزمودن خطاست ...
ثانیا چندتا حرف مفت از همفکران بیسواد و مفتخوری چون حسن عباسی و رائفی پور نادان یاد گرفتین و هی هالیوود هالیوود میکنین هالیوود هر چقدرم فاسد باشه قدرت اینو داره که علیه حاکمیت و اعمالش فیلم درست کنه و افشا گری کنه شما چی؟؟؟ هر چی جلوتون میندازن اونو بلغور میکنین
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ثالثا این آخری که اصلا انتخاب مردم نبود ببند دهنتو
ناشناس
|
Singapore
|
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
23
14
البته يك نظر هم اين است كه شاهزاده تنها كسي است كه هم هيمنه اي دارد و هم اطرافيان او تحت كنترل و رصد اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران هستند،
مصي علينژاد تحت رصد و كنترل نيست اما چهره موجه و قابل قبولي ندارد، حتي خارج نشينان هم با سرسپردگي تام او به سرويس هاي بيگانه مشكل دارند، البته مشكلات اخلاقي او از نظر خارج نشينان، قابل اغماض و چشم پوشي است،
اسماعيليون هم تنها پدري داغدار و قابل ترحمي است كه بايد در مجلس عزاداريش كمي اشك ريخت و شعار داد،
كمونيست ها كه معلوم نيست با خودشان چندچندند،
منافقين كه همه به خونشان تشنه اند.
بقيه هم مثل جودوكار كانادا يا ناصر پولي و غيره، كه اينقدر شخصيت فحاش و چاروادري و بي ادبانه اي دارند كه بيشتر در حد يك سگ هار و روان پريش در جنبش وارد شده اند،
خوب ميبينيد كه شبكه من و تو چاره اي جز مصاحبه با ايشان نداشته.
چند صباحي كه بگذرد، همه در سفره هفت سين آريايي خوش خواهند گذراند و ميماند دل سوخته مادران ما كه عزيزي را از دست دادند و خواهران و برادران ما كه گرفتار پيچ و خم هاي دادگاه شدند، و اميدي كه بايد خودمان ان را بسازيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
متن جالبی بود که از دشمنانی که مایع افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند مطلب ارائه کردید
تشکر محمد رضا پهلوی در قبرش میگه دشمنان من را ببین دشمنان امام خمینی را : میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا اسمان است
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ما فقط 12 امام برحق داریم وبس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خودت دست کم نگیر خودت هم امامی به به چه دسته گلی
فری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
29
خیلی زیرکی هم به نعل میزنی هم به میخ...
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نعل میخ هر دو برای سم اسبه اما آنچه واقعی بود بنده خدا برای نسل آینده مدیون نباشد گفته
من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
38
باتشکرازرویداد24جامعه اعتراضی ایران مجالی به فرصت طلبهانخواهدداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اینجا منظور از فرصت طلب خود مدیر این نشریه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جامعه مجازی اعتراضی ایران می توانید چند تا از اعتراضات منطقی نام ببرید تا جامعه حقیقی میهن پرست ایران در انتخابات آینده مد نظر قرار دهند ؟ با تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مگه جا برای اعتراض منطقی گذاشتین
هرکی افشاگری کرد زندان
هرکی نصیحت کرد زندان
هرکی اعتراض کرد اعدام
علی دایی سه روز مغازشو بست اعتراض از این آرومتر میخواستین هواپیمایه زن و بچش رو تو آسمون بزنین بعد اسم خودتون رو هم گذاشتین منطقی و عاقلانه و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ازجمله خود رویداد24
رضا
|
Luxembourg
|
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
11
44
مغلطه کار غوغاسالاران و دروغگویان است که امید می رفت شما نباشید. رضا پهلوی مدعی حکومت نبوده و نیست و اقدام نمادین برای دادن وکالت به او برای پیگیری حقوق از دست رفته مردم ایران در داخل کشور است. مردمی که مواجه با حکومت اقتدارگرا و سرکوبگری هستند که گوشی برای شنیدن خواسته مردم ندارد و با بی کفایتی زندگی مادی و معنوی ایرانیان را به فلاکت کشیده و جواب اعتراض را با گلوله و اعدام می دهد. این دعوت با اقبال اکثر ایرانیان خارج از کشور مواجه شده است. تنها مخالفین این حرکت مجاهدین که در توتالیتر بودن دست کمی از حکومت فعلی ندارند ، توده ای ها و چپول های فسیل شده و مزدور ، بنی صدر چی های احمق که عده شان به تعداد انگشتان دست هم نیست و اپوزیسیون قلابی اصلاح طلب خود تبعیدی مثل مهاجرانی هستند که عیار وزن و اعتبارشان معلوم است و مثل حکومت فعلی که هرگز تن به رفراندم نخواهد داد حاضر نمی شوند خود را در معرض آرای مردم قرار دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نمی دانم دروغ‌های تو را از کجا شروع کنم از ابتدای انقلاب تمام دولت‌ها را مردم انتخاب کردند دلیلش اینکه رئیس جمهورهای گذشته اکنون مسئولیتی ندارند اینکه مردم اشتباه داشتن بله مگر پزشکان خلبانان راننده پایه یک ووواشتباه نمی کنند اینکه اغتشاشگر یا فریب خورده هالیوود را جزء مردم حقیقی می آورید معلوم است برای تو احترام به چراغ قرمز رانندگی علی السویه است دشمنان خارجی را معرفی کردید اینها یک روزی تعدادشان خیلی بیشتر بود که در مرصا به جهنم رفتند تو الان مانند مسعود رجوی که هالیوود و غول رسانه غرب پرش کرد و گفت سه روزه تهران را می گیرم هستید اصلا حالیت نیست چون تحت شارژ دشمن ایران قرار دارید مدتی گذشت خواهید دید دیگر جوانان خامی که به پارتی می بردید و بعد آموزش غارت و قتل ودر نهایت به چوبه دار هل می دادید دیگر همراهی نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
توی هالیوودی که معلوم الحالی با اون کامنتای درپیتت. خودت یک دروغ بزرگی خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
رییس جمهورهایی که قدرتی نداشتن توسط مردم انتخاب شدن تا فقط ویترین حکومت خالی نباشه وگرنه افسر ساده سپاه جرئت نمی‌کرد بزنه تو گوش رییس جمهور یک مملکت
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
15
27
احسنت . بعد میگن تو این مملکت آزادی نیست . آزادی از این بیشتر که یک مدیر یک سایت داخل کشور می تواند اینقدر آزاد و آزادانه شاهزاده رضا پهلوی را نقد کند و با شجاعت و شهامت بگوید من وکالت نمی دهم . آزادی و آزادگی از این بیشتر ؟!
الان بدخواهان ممکن است بگویند ایشان اگر راست می گوید اجازه دهد یک نفر هم در تایید و موافقت با شاهزاده چیزی بنویسد یا حتی دو کلمه در کامنت بنویسد من وکالت می دهم . این بدخواهان نمی دانند آنچه نیاز به شجاعت و شهامت دارد مخالفت و وکالت ندادن است نه موافقت و وکالت دادن . بعد هم سایت رویداد که جای وکالت دادن نیست . هر کس دلش می خواهد به شاهزاده وکالت بدهد تشریف ببرد دفترخانه اسناد رسمی و وکالت بدهد . اینجا فقط جای مخالفت با شاهزاده و وکالت ندادن است . شیر فهم شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
درسته جناب رازقی پور
اگه اجازه بدن مقاله ای در مورد اینکه چرا به شاهزاده وکالت میدهم در سایت منتشر بشه اونوقت هنر کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
توانگری نه به مالست پیش اهل کمال
که مال تا لب گورست و بعد از آن اعمال
من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
ادب مرد به ز دولت اوست تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
صدتا مقاله از ربع پدر پدر بزرگ عمو عمه و هر کی دوست دارید تولید کن
رضا مفت خور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
41
11
آفرین همه حرف دل ما را نوشتی

کاش اینها رو هم می نوشتی:

۱ رضا پهلوی دخترش نور پهلوی رو به عقد شاهزاده بحرینی درآورد، بحرین و داماد شاهزاده عربش خودش گویا یک کتاب بزرگ است: بحرین و ۳۲ جزیره طلاییش که تا سال ۵۴ استان پانزدهم ایران بود را پدرش بدون جنگ و خونریزی به عرب ها تقدیم کرد و علاوه برآن جزایر زیبای حوار را در سال ۵۵ تقدیم عرب ها کرد، حالا تو گل پسر همون شاه دخترتو به ازدواج همون شیخ عرب درآوردی اگه اسمش دهن کجی به مردم نیست پس چیست؟

۲ رجوع به تاریخ ساده است تا متوجه بشی رضا پهلوی چه بلایی سر خواهر و برادرش آورد خلاصه اش اینه رابطه کثیف روابط نامشروع محارم رضا پهلوی با فرحناز پهلوی باعث افسردگی شدید لیلا خواهرش و برادرش علیرضا شد که به خودکشی هر دو ختم شد. حالا سوال اینجاست جانوری که به خواهر و برادر خودش رحم نکرده به مردم رحم خواهد کرد؟

۳ در طول جنگ ایران و عراق، کمک مالی رضا پهلوی و مادرش فرح به رسانه ها و جاسوس ها برای ضربه زدن به رزمندگان ایرانی مثنوی صد من کاغذه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شماها فقط بلدین از این تهمتها ودروغها سر هم کنید کلا خیلی علاقه دارید به رابطه جنسی برای همین همه ی حرفاتون مختص زیر شکمه ابله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
از واقعیت می ترسید؟
برو علیرضا را پیدا کن
شما ک ثا ف ت ا پشتیبان بی حجابی بی ناموسی بی غیرتی شهره عام و خاص شدید واقعیت را باید پذیرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
تخریب و توهین جزو شگردهایه شما از اول حکومت بوده البته در کنار قساوت و خونریزی تو این چهل سال مردم این رو فهمیدن مثل هواپیمایه اوکراینی که هوار میزدین ما نزدیم
ارسلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
چطوریه که دشمنان شما همگی مشکلات اخلاقی دارند ولی شما ها هیچکدوم حتی کوچکترین مشکل اخلاقی ندارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
11
27
دیکتاتوری باید جمع بشه فقط یک نفر نظارت کنه اونم رئیس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شما یکبار یکی از مصاحبه های ایشون رو کامل نگاه کنید ببینید میگه میخوام بیام شاه بشم یا اینکه حرف از دموکراسی و سکولاریزم و تمامیت ارضی و حقوق بشر میزنه و آیا خواهان دیکتاتوری هست یا از دیکتاتوری متنفر و خواهان کثرت گرایی و ارزش قائل شدن برای همه ی گروه ها و احزاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جناب ناشناس که به سخنرانی ها استناد فرمودی . معلومه که سخنرانی برای چیه برای جلب طرفدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بهتر خدا را حذف کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
لابد سخنرانیهای مسولان نطام فعلی برای جلب طرفدار نبوده ! سخنرانی برای روشن شدن مواضعه حالا یکی منطقی حرف میزنه طرفدار پیدا میکنه یکی حرف می زنه مخالف پیدا میکنه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
حکومت مطلق فساد مطلق حتی اگه اون شخص درس دین و اخلاق خونده باشه و به جای تاج عمامه داشته باشه بهترین نوع حکومت شخص اول مملکت هر چهار سال عوض بشه تا فاسد نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خود این باید رئیس جمهور باشه گفتن یعنی دیکتاتوری،بهتر بود می نوشتی نوع حکومت را اکثریت انتخاب خواهند کرد
یالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
26
جناب رویداد الان سرجنبش این انقلاب برای ملت چکار کردکه فکر میکنی دیگران نمی توانند بکنند؟ بجز نکبت و بدبختی
ایران مقتدر ۲
|
Canada
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
20
30
ممنون از تحلیل آبکی شما!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
چندتا دختر بی حجاب یک جوان را فرستادن بالای درخت جوان خام نشست سر شاخه و ته شاخه را شروع کرد بریدن فردی عبور می کرد گفت جوان آنطو که شاخه را می بری می آفتی دستو پات می شکنه ! جوان افتاد پاش شکست همین طور که جیغ و داد می کرد گفت آن طرف کی بود چشماش شور آبکی بودخخخخ
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
54
الان که تو مملکت هم همین طوره، همه با نام پدر و مادرشون نون می‌خورن. یکی یادگار امامه، یکی دختر نماینده شورای شهره، یکی پسر وزیره، یکی خواهر و برادر زاده نماینده‌اس، یکی پسر رهبره، این وسط هم یکی شاهزاده است، اشکالی داره؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خب میخوام این بساط نباشه چرا همش از وضع فعلی دلیل میاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جامعیت ندارد ولی افرادی مانند تو اگر پدر مادر حقیقی داشته باشید چنیین است من وپدرم که با نان کارگری بزرگمان کرده تا سن ۷ سالگی بعد از آن خودم تنهایی کار کردم و حرف درغگوی که یک روز هم کودک کار نبودید و مردم خام را به عبور از چراغ قرمز تشویق می کنید چون نون تو در قتل جوانان خام است حرف مفت زیاد می زنید شاید واکسن فایزر زده بودید زبان درازت هم کوتاه می شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
34
مقاله خوبی بود هرچند اطمینان دارم سوء مدیریت در بعد از انقلاب خیلیبیشتر از سوء مدیریت در قبل از انقلاب می باشد و دروغگویی در قبل از انقلاب خیلی کمتر از بعد از انقلاب بود.
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آن دوره اشخاص بی سواد سر کار نبودند هر چه بود مردم کارو زندگی داشتند وخوش بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جمعیت قبل از انقلاب کمتر بود سوء مدیریت کرمان یزد اصفهان خراسان ووو به مرکز نمی رسید اما امروزه جمعیت حدود ۹۰ م نفر با حجم رسانه و تغییر دولت‌ها دوام سوء مدیریت کم است۱۰۰۰ تا اما جمعیت ۳۰ م نفر ۵۰۰ تا خیلی بیشتر بوده همین عروس بحرین ۹ برابر کیش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
23
چه … سوخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ته ظرف بادمجون؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
27
9
درود بر شما آقای حیدری
عجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
28
متاسفانه این حکومت کاری کرده که مردم ایران چشم بسته به ایشان وکالت داده اند ،،،!!!نه اینکه بدهند ،،،!!!چرا برای حفظ نظام اسلامی؟!به مردم اهمیت نمی‌دادید ،؟؟!!چرا همه ی دنیا را با مردم ایران دشمن کردید .؟شرق و غرب هم ندارد و بدترین شعار هم شد ،،نه شرقی نه غربی ،،،بیخودی به آیه ی شریفه ی قرآن ربط ندهید ،،،چون درک این آیه کار هر کسی نیست ،!!!
متاسفانه راه را اشتباه رفتید ،!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چشم بسته نیس ایشون وطن پرست هستن نه مثل بعضیها خواهان به خاک سیاه نشاندن ایران و نابود کردنش برای ایدئولوژی قرون وسطایی
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اونقدر وطن پرستن که بچه هاشون نمیتونن فارسی صحبت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
عزیز برادر چه ایرانی باغیرت به فردی که وطن یعنی مادر را قسمت کرده و تکه ای از مادر بحرین را از ایران جدا کرد اسمش می آورد؟ فضای مجازی که هالیوود و غول رسانه که هدف غارت و تجاوز خانواده و کشورهای مختلف را دارد خام نشویم و پردازش شایعه و دروغ مجازی آنها را ملاک قضاوت قرار ندهیم
Nima
|
Canada
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
10
33
جناب رویداد ۲۴ و سردبیر محترم
اینکه رضا پهلوی شایسته رهبری جریان برانداز نیست سخن درستی است اما از خطای مطبوعات ضعیف و ترسوی داخل کشور از جمله رسانه شما نمی کاهد.

می دانید اشکال شما چیست؟
در جمهوری اسلامی که از صدر تا ذیل آن به پهلوی و تمام دستگاه دربار فحش و ناسزا می دهند نقد رضا پهلوی هنر نمی خواهد.

مثل این می ماند که وسط طرفداران شاهنشاهی کسی نقد جمهوری اسلامی کند این یک طرفه به قاضی رفتن است و هنر نیست.

هر وقت جرآت کردید که یک منتقد رهبر جمهوری اسلامی و یک مدافع او را در یک مناظره روبروی هم بنشانید و سخنان آنها را بدون سانسور منتشر کنید یک گام اساسی برای اصلاح مشکلات کشور برداشته اید.

تمام دستگاه های جمهوری اسلامی شب و روز خاندان پهلوی را در داخل نقد می کنند چه کار ویژه ای کرده اید که شما هم یک نقد به نقدها افزوده اید.

اگر می خواهید استاندارد صحیح نقد مطلب را رعایت کنید.

یک مدافع تمام عیار شاهزاده رضا پهلوی را از خارج کشور دعوت کنید ( در داخل کسی جرات ندارد آشکارا از ایشان حمایت کند ) یک نفر منتقد سفت و سخت شاهزاده را هم دعوت کنید مناظره کنند شما انعکاس دهید.

شما وظیفه دارید بستری باشید برای طرح دیدگاه های رقیب اینکه نظر سردبیر شما چیست نباید انعکاس مستقیم پیدا کند.

کج راهه رفتید اصلاح کنید.
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
مرحبا بر شما هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دوست عزیز نقد با فحش دادن که شما می گوئید فرق ی کند همانطور که خود شما گفتید در جمهوری اسلامی او را فحش می دهند وبعد اینکه رضا علیجانی جمهوریخواه می گفت من چندبار از آقای پهلوی در خواست کرده ام با من مناظره کند اصلا ضبط شده باشد یا سوالات را از قبل به ایشان بدهند تا آمادگی جواب دادن داشته باشند ولی ایشان هیچ اعتنایی به درخواست من نکرده
دیگر بس است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شما خودت یکطرفه به قاضی رفتی و گفتی رضا پهلوی شایسته رهبری نیست!؟ چرا نیست مگر فردی که از کودکی برای پادشاهی مملکت تربیت شده از یک ملا یا ملازاده بیسواد کمتر است!؟
اکثریت جامعه از شاهزاده رضا پهلوی حمایت می‌کنند و به ایشان وکالت می‌دهند و تنها زمانی می‌توان گفت که ایشان شایستگی نداشته که پس از تشکیل دولت موقت و انجام اصلاحات اساسی در کشور، وضع و اوضاع مملکت رو به بهبود نرود، پس تا آنروز هرگونه اظهار نظر در مورد عدم شایستگی ایشان حرفی از روی حماقت و سو نیت فرد گوینده است بویژه اینکه عملکرد اقتصادی و اجتماعی پدر ایشان از سال ۳۲ تا ۵۷ منجر به تقویت ارزش ریال نسبت به دلار آمریکا و پیشرفت اقتصادی و نظامی و... ایران شد‌، درحالی که دولت مصدق طی ۲ سال حکمرانی به اندازه جمهوری اسلامی اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران را نابود کرد نرخ دلار را ۵ برابر کرد و حتی در بازار آزاد دلار را به ۲۶ تومان رساند، ۲۵ سال بعد روزی که محمدرضا شاه ایران رو ترک کرد نرخ دلار ۷ تومان بود و ایران نهمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از پنج قدرت‌ نظامی جهان به شمار می‌رفت، نرخ درآمد سرانه ملت ایران در آن زمان ۳ برابر کره جنوبی و دو برابر ترکیه بود، آمار و اطلاعات جهانی گویای شایستگی خاندان پهلوی و متخصصین و افراد شایسته وفادار به نظام مشروطه پادشاهی ایران است که اتفاقا به همین دلیل بهترین گزینه برای ملت ایران وکالت دادن به شاهزاده رضا پهلوی است، تنها کسی که می‌تواند ایران را از فروپاشی و تجزیه و نابودی نجات دهد، درست مانند پدربزرگش که پس از جنگ جهانی اول و اشغال ایران و قحطی و فروپاشی اقتصادی و اجتماعی ایران توانست میهن و ملت را نجات دهد و درست مانند محمدرضاشاه که پس از جنگ جهانی دوم و آن شرایط سخت توانست کشور و ملت را نجات دهد و اکنون هم تنها فردی که می‌توان به او امید داشت فرزندش رضا پهلوی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دیگر بس است همان صدامی که شیر کردنش به جان ایران انداختن و گفت ۷ روزه تهرانم
مسعود رجوی را همینطور شارژ شد ۳ روزه تهرانم
جان بلتون ایران ۴۰ سالگی ندارد
کریسمس تهرانیم
اغتشاشگرا کردستان بلوچستان خ پیروزی پل ستارخان ووو سقوط کرد برو بابا پهلوی پهلوی بزرگ‌ترا خیلی حرف مفت می زدند
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
8
38
مغلطه میکنید جناب حیدری...قرار است ایشان مسولیت دوران گذار تا برقراری رفراندوم را داشته باشند،چرا هیچ اشاره ای به این موضوع نکردید؟هنوز فکر میکنید حاکمیت با نصیحت تغییر رویه میدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چرا می‌گی ننوشته ؟ اصلا مطلب رو با دقت خوندی ؟ دقیقا در متن به همین موضوع اشاره کرده که رضا پهلوی به دنبال کسب مشروعیت برای دوران گذار و تغییر است…

مشروعیتی که باید با جواب مخاطب همراه شود و آن اینکه «من وکالت می‌دهم تا رضا پهلوی رهبر جنبش خودجوشی که از بدنه جامعه ایران شکل گرفته، بشود تا او به نمایندگی از مردم ایران با کشور‌های مختلف گفتگو کند و بستری برای تغییرات پس از جمهوری اسلامی را مهیا کند.» پس نیاز است برای این پیش‌نمایش فکری اساسی کرد و آن چیزی نیست جز راه‌اندازی یک کارزار به نام «من وکالت می‌دهم!»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جناب امید انسان عاقل و ملت آگاه از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود سال ۵۷ هم قرار نبود خیلی اتفاقها بیفتد و افتاد قرار بود فقط یک نظارتی از طرف روحانیون باشد و خیلی چیزها که نمی‌شود گفت
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ناشناس۰۹:۲۰ اگر رفراندوم برگزار شود،ایشان هم مثل بقیه فقط یک گزینه است و حق دارد مشروعیتش را ثابت کند و به آزمون بگذارد،وقتی در نهایت رای مردم تعیین کننده باشد چرا باید نگران بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اگر به قول شما در دوران موقت یهو به این نتیجه رسید که "در شرایط حساس کنونی" هستیم و یسری اختیارات ویژه طلب کرد چی رضا شاه هم با شعار جمهوری سلطنت قاجار رو برانداخت بعد خودش شاه شد
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اگر شما بخواهید به آنطرف خیابان بروید«شاید»تصادف کنید،پس همیشه اینطرف خیابان بمانید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به 1128رضا شاه شاه شد وایران را آباد کرد
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
پاسخ به فرد شکاک، اگر بخواد شاه بشه چی، وای اگر شاه بشه بدبخت میشیم باز دلار میشه ۷ تومن ک برای ۲۵ سال یک قرون نمیاد روی قیمت دلار، سطح درآمد سرانه در این ۲۵ سال بیش از ۲۰ برابر میشه و چند برابر سرعت رشد میانگین درآمد سرانه جهان و رشد اقتصادی جهان میتونه اقتصاد ایران رشد کنه، در ضمن همه آزادیهای اجتماعی رو به دست نیاریم طوری که عیسی له دین خود و موسی به دین خود خواهد بود، نرخ بیکاری بع صفر میرسه و ۱۰ میلیون ایرانی آواره به کشور برمیگردن و بجای نرخ فقر و فلاکت ۸۰ درصدی امروز ایران دست کم به نرخ ۸۰ درصد رفاه و رفاه نسبی میرسیم، توحش سیاسی جای خودش رو به عقلانیت سیاسی میده و گذرنامه ایرانی دوباره معتبرترین گذرنامه جهان میشه،
خداییش مرغ پخته از شکاکی شماها خندش میگیره، خوبه دارید در دیکتاتوری مطلقه دینی و با نرخ تورم سیصد درصدی زندگی می‌کنیم و شماها آنقدر توقع و توهم دارین، پراید حلبی شده ۳۰۰ میلیون، یک جوان اگر ۳۰۰ سال چیزی نخوره و نپوشد با حداقل حقوقش نمیتونه در تهران صاحبخونه بشه، پدر ملت به معنای واقعی کلمه اومده جلوی چشمش، محیط زیست کشور نابود شده و مملکت در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته،اگر دنبال دموکراسی و مردمسالاری هستی باید بدونی دموکراسی و مردمسالاری در ایران به دلایل مختلف فرهنگی و اجتماعی تنها و تنها در قالب پادشاهی مشروطه امکان ایجاد دارا نه جمهوری که قبلا تجربه کردیم و دیدیم تمام داشته های اقتصادی و آزادیهای اجتماعی و رفاه و امنیت رو از ملت ایران گرفت،خود شاه از اواسط دهه پنجاه میخواست اصلاحات سیاسی هم‌ در کشور اتفاق بیفته اما یک عده فرصت طلب و احزاب و جناحهای مزدور مارکسیستی و مارکسیست‌های اسلامگرا و اسلامگراها تندرو از نا آگاهی سیاسی مردم سو استفاده کردن و مملکتی که ساختار سیاسیش در آستانه اصلاحات بود رو نابود کردن‌، حالا چه دلیلی وجود داره که فرزند شاه بخواد حتی اگر شاه ایران بشه و نظام پادشاهی مشروطه یا پادشاهی پارلمانی سکولار دموکراتیک با رای مردم در یک رفراندوم واقعی انتخاب بشه‌،بیاد و برای خودش دردسر بوجود بیاره و به عقب برگرده!!
اگر راه نجاتی برای ملت ایران وجود داشته باشه امروز شاه کلیدش دست شاهزاده پهلوی هست و بس، بقیه راهها به سرابی مثل اوضاع کنونی ختم میشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
ارواح پدرت و خود قرمدنگت شاه دهه 50 میخواست ازادی سیاسی بده. با حزب فقط رستاخیز میخواست ازادی از تو کلاش دربیاره.
شما جاکشها با این پوپولیسم بازیتون هیچ … نمیخورید
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
35
با احترام به نظر مدیر مسئول رویداد 24
صرفنظر از سوء تفاهمات موجود در تحلیل ارائه شده و با فرض درستی فرمایشات شما ، در شرایطی که نمایندگان انتصابی و غیرمردمی مجلس فرمایشی و مسئولین و مقامات بی درد ، جز زبان تهدید گوش شنوایی برای رنجهای این مردم بینوا ندارند لطفا فرد حائز شرایط را برای تقویض وکالت معرفی فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
قربون دهنت، خوب اگه ایشون نه پس کی، اگه سراغ دارید بگید ما هم بدونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آلبانی هستید؟ هوا چطور ؟ فضای مجازی قابل اعتبار نیست
زیر پتوی کی خوابیدی؟
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
9
26
روزگاری جنگ قدرت بین شیخ وشاه بود
ملت آن ایام با روحانیون همراه بود
روز وشب می سوخت دربازارها تمثال شاه
لیک تصویر امامش در میان ماه بود !
حالیا سوزانده شد در شهر قم عکس شیوخ
آن هم آن جایی که مهد قوم خاطرخواه بود !
( ظاهرا آغاز گشته شورش ناراضیان
چون که این حرکت نشان ازدوره پنجاه بود ! )
حاکم ومحکوم می دانند جای انقلاب
راه درمان آن زمان ازبیخ وبن اصلاح بود !
گفتم آن شورش چه بود و این زمان مقصود چیست
این زمان گویا رفاه وآن زمان، الله بود !
گیر کرده سوزن برخی میان شیخ وشاه
چون که سقف فکرشان سوراخ یا کوتاه بود !
راه درمان دارد آزادی به جز آتش زدن
گر که قومی اندکی بر قدرتش آگاه بود !
با چنان پیشینه ای آینده این آب وخاک
باز تکرار پرش از چاله اندر چاه بود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آفرین بر شما افسوس از تکرار این چرخه ی باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
اوست اوّل و آخر و ظاهر و باطن، و او به هر چيزى داناست.
دیگر بس است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ایران یک کاغذ سفید نبوده و نیست که هر نقش و رنگی که هرکسی دلش بخواهد بر آن بنویسد، ایران کشوریست با تاریخی دست کم ۷ هزار ساله و بیش از ۲۵۸۱ سال از تاجگذاری کوروش هخامنشی میگذرد و ۲۲۰۰ سال از نخستین پادشاهی پارلمانی جهان در زمان اشکانیان میگذرد، ساختار فرهنگی و اجتماعی ایران بر پادشاهی استوار شده، بنیانی که الگویی برای نظامهای پادشاهی پارلمانی مدرن جهان بوده و هست، اگر جمهوری من درآوردی یونان خوب بود امروز جمهوری یونان برای اداره کشورش جزیره های خودش را به فروش نمیرساند و برعکس کشورهایی مانند انگلیس و کانادا و استرالیا و نیوزلند و سراسر بریتانیا و یا هلند و بلژیک و اسپانیا و بالاتر از همه آنها دانمارک و نروژ و سوئد و حتی ژاپن، نظام پادشاهی مشروطه پارلمانی نداشتند، بهترین و مردمسالارترین نظامی که توانسته رفاه و آبادی و امنیت و شادی را برای مردم کشورهای پیشرفته جهان تامین کند نظام پادشاهی مشروطه مدرن یا همان پادشاهی پارلمانی سکولار دموکراتیک است، نظامی که در بسیاری موارد از شاهنشاهی ایران الگو برداری کرد، حتی بنیانگذاران جمهوری فدرال آمریکا و آلمان نیز بارها اذعان کرده اند که در بسیاری موارد از تاریخ ایران و پادشاهی کوروش و داریوش هخامنشی الگو گرفته اند، اکنون چرا دوباره باید به مانند سال ۵۷ دست در همان سوراخی کنیم که یکبار از آن گزیده شده ایم و ۴۴ سال در بستر مرگ قرار گرفتیم!؟
خودت در شعری که نوشتی اشاره کردی چاره کار در سال ۵۷ اصلاح نظام سیاسی بود نه انقلاب، امروز چاره کار ما اصلاح نظام مشروطه پادشاهی و مدرن سازی آن و تشکیل یک پادشاهی پارلمانی سکولار دموکراتیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
افرین !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
11
21
مردم از این ‌همه ظالم خسته شده اند .شما حرف مفت زدی -اما نه شاه می خواهم نه این شرایط رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اولا این مردم مجازی چه مجوزی به تو داد ه اند؟ بعد ظلمی که به تو کردند کی بوده بگو بریم ببینیم حرف حسابش چی ؟ چی کسی از چراغ قرمز عبور کرده ؟ دوربین نشان می دهد و گرنه فقط یک قدقد پخش کردید مواظب باش به کی تخم می گذاری
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
12
20
واقعا جالب بود خوشحالم که هنوز افراد منطقی و شجاع هستند که حرف حق را بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
حرف حقی نبود.فقط نظر مدیر نشریه است.حرف حق در حقیقت نظر کلی مردمه که متاسفانه حاکمیت گوش شنوایی برای شنیدن اون نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ایشان خیلی معقول تحلیل گرده شاهزاده رضا پهلوی شاید دشمن ایران نباشد و مثل خیلی از گرگهای هار که الان ادعای انقلاب دارند دنبال قوم‌گرایی و گروه گرایی نباشد اما این یک حقیقت لست ایشان به هیچ عنوان توان مسوولیت به این بزرگی را ندارد حتی به قول شما دوران گذار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
3
29
همه بدن اینا خوب اند که وضعمون اینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نخیر چون اینا بدن پس مخالفشون گل و بلبله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
علم آمار ریاضی باید یاد بگیرید و گر نه به عنوان جوان خام به پارتی دزدی آتش قتل چوبه دار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اقای علم امار ریاضی ! شما باید توسط روانشناس بالینی ویزیت شوید پراکنده گویی وگنده گویی وقدقد زیاد می کنی ! رویداد لطفا منتشر بفرما !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
22
مثلا اصولگراها اصلاح طلب اعدالگرا چی دارند وی داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
جلال در این باره می‌گوید: «غرب‌زدگی می‌گویم همچون وبازدگی. و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون سرمازدگی یا گرمازدگی. اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن‌زدگی».

و در جای دیگر: «آدم غرب‌زده هرهری مذهب است به هیچ چیز اعتقاد ندارد اما به هیچ چیز هم بی‌اعتقاد نیست. یک آدم التقاطی است و نان به نرخ روز خور است همه چیز برایش علی‌السویه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است.»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
جناب ۱۵:۵۴
با شرح و تعریف غرب زدگیِ جلال آل احمد ، الان تمام مسئولین رده بالای کشور ، غرب زده هستند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
انقدر جلال وغرب زدگیش را بر سر این نسل نکوبید خود جلال به چی اعتقاد داشت؟ یا شریعتی با ان دم از مذهب واسلام زدنش نمی توانست حجاب را سر زن خودش بگذار ،بهشتی ،مفتح ،بهرنگی، رجوی، و... نسلی خودخواه ومتکبر بیش نبودند که نسل های بعد هنو زدارند تاوان تئوری های اشتباه وفرضیات بی اساس آنها را که جامه حکومت پوشید پس می دهند آن نسل یک عذر خواهی بزرگ به نسل های جوان وآینده کشور بدهکار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
4
29
روحانی احمدی نژاد رئیسی گنده تراش چه کاری کردن برای ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اصله کاری چی !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم
سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
30
فعلا که مردم اکثریت وکالت دادن با کندی فیلترینگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اکثریت مردم چند نفرن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
نسل زد یه عیب دارن همه چیو مجازی میبینن و تحلیل میکنن شما کامنت و فالوور رو نشانه ی اکثریت یا اقلیت میدونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1133دیری نپاید که مجازی به واقعیت تبدیل شود جوش نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اکثریت مردم مجازی خدایشان دروغگوست آخرش سرشان زیر آب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
8
33
ظلم نکرده کسی رو نکشته زندانی نکرده باشه پسر کسی بودن جرم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
گرای تحریم ها را که شما میدادید به این ربع آن هم میداده به دزد بین المللی امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
ولی کفایت مسئولیت داشتن هم نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
35
مسئولین ایران چه رزومه ای داشتن هر کی عکسی تو جبهه داشته پست گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
یک مسئول در جمهوری اسلامی نام ببرد مقاله یا کتاب در مجلات بین المللی و کشور خودمان نداشته باشد؟ بعد مدرک کافی نیست وجدان انسانیت حتی عکس در دفاع از کشور هم داشته باشد مزیت است. تمام کشورهایی که غربزده ها به آنها می گویند کد خدا آن کشورها شرط اول حضور در جنگ ملاک قرار می گیرد بعد تخصص و موارد دیگر کشور را بی شرف و بی غیرت که کار ستون پنجم را در وطنش انجام می دهد به مقصد نخواهد رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
6
19
نفرمایید ایران رانتی با پارتی شغل میگیری مهم این بابات کیه به پهلوی اینو نگین دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
33
فعلا که مردم انتخاب کردند بعضی بد سوختن
حاج نائب
|
Sweden
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
31
6
چه عجب مدیر این سایت مطلبی نوشت،
چقدر ما گفتیم که اینقدر با پالانی ها مماشات نکنید.همانطور با … توله های رجوی برخورد میشود و هر کس ارتباط گرفت برخورد شد با این توله های … خاندان کشور فروش پالانی هم برخورد شود؛میگفتند حاجی این پالانی ها که عددی نیستند
البته راست است عددی نیستند؛الان خیالات خام برشان داشته به مدد دلارهای بن سلمان جفتک میندازند
اگر قدم منحوس رضا و مادر عجوزه اش به ایران باز شود در ایران جنگ داخلی میشود. و ملت تورک آذربایجان پوست از سر رضا وننه اش عجوزه اش میکند
جاوید شاه هر که مینوسد یعنی جاوید دزدی،جاوید شکنجه،جاوید شلاق کف پا،جاوید کشور فروشی
خداوند تبارک تعالی هزار بار پالانی و رجوی را لعنت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
برو سیبری شاید یکم جاهای سوخته بدنت خنک شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
حاجججج نایبببب الان جاوید چی هست ??!! این اراجیف بدرد خودت میخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بعضی ها یک زمانی اقای منتظری را دوشیدن بعد نوبت به خاتمی و کروبی و همینطور رسانه های مختلف افراد مختلف مورد سواری قرار گرفتن حالا به روش‌های مختلف تنها انسان‌های آزاده به سختی می ماند فقط کمک پروردگار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
منفی رو به این خاطر بهت دادم که منم تورکم ولی یادم نمیاد تو رو بعنوان نماینده تورکها انتخاب کرده باشم پس فقط از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
26
7
این آقای شاهزاده اصلا در سرنوشتت حکومت مقدر نیست. به قول مادرم شاه سه تا زن گرفت تا پسر دار بشه تا ولیعهد داشته باشه اما خدا نخواست و همینکه اون پسر به سن قانونی رسید انقلاب شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بعله فوزیه ی شاهزاده و با دودمان پادشاهی رو طلاق داد ثریا ی شجاع و خانزاده رو که عاشقش بود طلاق داد آخرش که چی
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
21
12
سلام و درود بر رویداد 24
خدا قوت. یکی از بهترین تحلیل ها بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
20
مگر دیگران که در سن 65 سال به بالا حاکم شدند، تجذبه داشتند؟؟؟ البته من با سلطنت مخالم، اما شیوه سخن و دلایل ذکر شده قانع کننده نیست. معمولا عملکرد مسئولین در ابعاد مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی و برایند آنها موتور محرکه انقلاب است. به عبارت دیگر اگر نظام تغییر کند، برایند و ماحصل رفتار و مدیریت نظام فعلی این سرنوشت را رقم خواهد زد. همین الان اگر مسئولین اصلاحات اساسی و تغییر رویکرد و رفتار داشته باشندف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
4
44
میشه بفرمایید که شماها قبل از اونکه قدرت و چپاول کنید چه رزومه ای داشتید و بعد از تصاحب قدرت چه غلطی یرای این مملکت کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
دمت گرم مختصر ومفید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
اشتباهشان شاید خواندن نوشتن یاد تو دادن
بَدگُهَر را عِلْم و فَن آموختن
دادنِ تیغی به دَستِ راه‌زَن
تیغ دادن در کَفِ زَنگیِّ مَست
بِه که آیَد عِلْمْ ناکَس را به دست
ناشناس.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
41
5
رضا پهلوی یک شیطان.است.هدف او برپایی دوباره حکومت شکنجه گر پهلوی است.
درسته که از نظام جمهوری اسلامی نارضایتی وجود دارد اما مردم هرگز حواهان بازگشت پهلوی
و حکومت شاهنشاهی نیستند.اگر رفراندومی هم برگزار بشود مردم هرگز به این شیاطین
رای نمی دهند.نظام جمهوری اسلامی خدماتی به کشور ما کرد که واقعا بی نظیره.
الان دورترین روستاهای کشور اب و برق دارند و اکثر جاده ها اسفالت هستند.
مردم ما حتی اگر به اصطلاح خواهان تغییر حکومت هم باشند قطعا خواهان بازگشت
دیکتاتوری پهلوی نیستند و هرگز هم نخواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
انگار داره کتاب داستان مینویسه !!!!مگه فیلمه که اینطوری تحلیل میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ادم احمق دورترین روستاها برق دارند !
در کشورهای هموزن ما ۴۵سال قبل وضع چی بود الان چیه کره ! حتی همین امارات وترکیه ! الان اونا کجان ما کجاییم این استدلالهای بند تنبانی بدرد همون روستاها هم نمی خوره !
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
3
24
هر تحلیلی میکنید اول وضعیت فعلی رو بزارید وسط ما یک کشوری هستیم که با کل دنیا بدیم پولمون جز بی ارزش ترین پول دنیاست پاسپورتمون جز بی اعتبار ترین پاسپورت هاست سران مملکت هیچ امید و چشمداشتی به آینده مملکت برای مردم به تصویر نکشیدن ربع پهلوی نصف پهلوی هرچی شما صداش میکنید باید وضعمون از این بدتر نمیشه مردم چی کمه حکومت گذاشتن تو جنگ تحریم حمایت در انتخابات و.... تازه حکومت طلبکاره شاید از ترس عقرب به مار غاشیه پناه ببرن و مقصر هم سران کنونی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
26
7
1- بنظر می رسد رضا پهلوی و سایر مهره های سرویس های بیگانه در یک اصل با کارگزاران جمهوری اسلامی مشترکند.اولی هیچ گاه از مشروعیت قانونی مبتنی بر قانون برخوردارنبوده و پایگاه کارگزاران فعلی نیز تضغیف شده و جمهوریت کشور تحت تاثیر فردگرایی است. برای غربی ها مهم نیست که چه کسی در ایران حکومت کند. آنها دنبال حکمتی هستند که حداکثر منافع آنان را تامین کند. پهلوی سوم فرد خام و فاسدی است که در هوای سلطنت دچار توهم شده و بزودی رویا شیرین او به افسردگی تبدیل می شود.
2- لازمه بقای هر حکومت مشروعیت برگرفته ار قوانین است که ریشه نهادهای اجتماعی سیاسی وداشته و به افراد خاصی متکی نیست. متاسفانه حکوت تنها راه نجات کشور را که مسیر تقویت این نهادهاست یا مسدود ویا به سود خود مصادره کرده و مسیر قهقرایی راطی می کند. مردم با فرهنگ ایران باید مراقب باشتد که در یک چرخه بسته گرفتار نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شما از آشنایانشون هستید که از همه چیز حتی افکارش هم خبر داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
این که مردم مجازی که بالای ناف فرد را کار ندارند به مردم میهن پرست ایران تامین می دهید اشتباه است مردم مجازی به معنای واقعی منافق بوده و هست خود را از برهنه کردن سر شروع کردن و تمام هالیوود و غول رسانه غرب به برده های غربزده وطن فروش آموزش توام با تهدید که شما از خانواده خود شروع کنید تا برهنگی به زیر ناف برسانید چنیین تفکری نه در تمدن و نه در مکتب ایرانیان میهن پرست نبوده و این افراد در بازداشتگاه شلوار خود را خیس کردید گول بزهکاران غربزده بی غیرت را نخورید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
14
7
سلام.جناب حیدری عزیزیادداشت شماعالی بود اماباتوجه به
این همه مشگلات وممعظلات داخلی وخارجی واختلاس وبدتر ازهمه بی توجهی به فقروبدبختی که ۸۰درصد مردم با آن سالهادرگیر وعمرشان تباه شد ونخواسته ویانگذاشتن صدایشان شنیده شودو......
حرفهای شما ظاهری قشنگ درست وازنوع وجنس مردمی است ولی چرا وتاکنون قبل از حوادث اخیرصدای شماروبااین ادبیات ندیدیم ونشنیدیم. رضاپهلوی وکل خارج نشینها نه دلسوز ونه شجاعت حفظ استقلال بدست اومده را دارند که شهدای مابرایشان جان دادن فقط امیدوارم کلامات شما درجهت حفظ وضعیت اسفناک فعلی نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
چرا شایعه پردازی؟ کجای آتش زدن سطل اشغال بانک مامور اموال مردم امبولانس شهید کردن مردم اطفال بوی سفره اقتصاد می داد؟ برهنه شدن اعضاء خانم‌های غربزده منافق کجای آن بوی سفره اقتصادی مردم فقیر را می دهد؟ سوال نکردید عدد ۸۰٪ فقیر را با چه ابزاری و یا چه سفره ای ساخته شده؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
14
5
ناپلئون بناپارت می گوید جمهوری فرانسه محتاج به شناسایی است همچنان که آفتاب منظور ناپلئون این نیست که هر ظلم واعدامی که در جمهوری فرانسه میشده درست است منظورش اینست که خروش وانقلاب مردم فرانسه برای رهایی از ظلم خاندان پادشاهی قبلی باید به رسمیت شناخته شود چنانکه می دانیم ناپلئون پس از انقلاب فرانسه و تمام شدن جمهوری قدرت را به دست گرفت اکنون از رضا پهلوی باید پرسید آیا تو جمهوری اسلامی یعنی انقلاب مردم ایران برای آزادی وبر ضد پدرت را به رسمیت می شناسی یا نه جدا از هر ظلمی که در جمهوری اسلامی بشود که آن داستان جداگانه ایست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
الان همون مردم انقلابی ۵۷ هم این سیستم روبه رسمیت نمی شناسن برای چیش !
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ناشناس ۰۰۵۴
بحث این حکومت نیست بحث اون حکومته ! میگه رضا پهلوی هر وقت حاضر شد حقانیت انقلاب ۵۷ رو بپذیره و مسوولیت کارهای خاندانش رو قبول کنه نشون میده واقعا یک معتقد به دموکراسی و برابری هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ناپلئون با انقلاب پر از نقض ظلم وبیداد فرانسه کارنامه خوبی نداشت مثال خوب نزدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
4
29
الان با این اوضاع حکمرانی .حتی یک چوپان دهاتی هم شایسته تر از مسئولان فعلی کشور برای حکمرانی است چرا که حداقل با عقل و منطق تمام جهان لجبازی نمیکند
با روند فعلی اگر شانس بیاریم و کشور وارد جنگ داخلی نشه بعلت نبود چهره شاخص مور حمایت جمعی و جهانی به احتمال زیاد رضا پهلوی نخست وزیر دوران گذر خواهد بود
امیدوارم که رضا پهلوی به میزان آقایان فعلی لجباز و بی منطق نباشد
پاسخ ها
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شاهزاده قرار نیست نخست وزیر دولت موقت شود بلکه از مردم وکالت گرفته تا بتواند افراد متخصص و دموکراسی خواه رل برای تشکیل دولت موقت گرد هم بیاورد، ایشان فقط نقش یک پادشاه نمادین را برای دوره گذار ایفا می‌کنند و در آینده اگر مردم نظام پادشاهی پارلمانی سکولار دموکراتیک را انتخاب کنند در همان نقش به کار خود ادامه خواهند داد تا تفکیک قوا در کشور بهتر انجام شود و اتحاد ملی حفظ شود، درست مانند کشورهایی پادشاهی پارلمانی دیگر مانند ژاپن، نروژ، دانمارک، سوئد، انگلیس، کانادا، استرالیا، هلند و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
پادشاه چیه والا دنیا بهمون خواهد خندید
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خواهش میکنم قبل از حرف زدن درمورد موضوعی اول یک سرچ ساده در اینترنت کن بعد بگو پادشاه چیه ناشناس،
بهترین و مدرنترین و مردمسالارترین کشورهای جهان نظام پادشاهی مشروطه پارلمانی دارند، دنیایی که ازش حرف میزنی صد کشور فقیر و فلک زدش نظام جمهوری دارند اما از ۲۰ کشور نخستش که در همه زمینه ها چه از نظر مردمسالاری و چه از نظر رفاه و ثبات اقتصادی و سیاسی و درآمد سرانه ۱۶ کشور نظام پادشاهی دارند و دارن به ریش جمهوری هایی مثل جمهوری اسلامی و ترکیه و عراق و سوریه و پاکستان میخندند،

فقط یک سرچ کن ببین چقدر از مرحله پرتی، برو ببین که ژاپن نظامش پادشاهیه، انگلستان و سراسر بریتانیا از جمله کانادا و استرالیا و نیوزلند و... نظام پادشاهی پارلمانی دارن، هلند و بلژیک و لوکزامبورگ و اسپانیا و سوئد و نروژ و ایسلند و دانمارک نظام پادشاهی دارن و این یعنی ۸۰ درصد پیشرفته ترین و مدرنترین کشورهای اروپایی و آسیایی نظام پادشاهی دارن و ۱۰۰ درصد بدبختربن کشورهای جهان هم نظام جمهوری دارن، حتی در همین منطقه خاورمیانه یک مقایسه ساده بین سطح رفاه و درآمد مردم جمهوری اسلامی و جمهوری ترکیه و عراق و سوریه و یمن با مردم کشورهایی که نظام پادشاهی دارن مثل کویت و قطر و بحرین و امارات و عمان کاملا گویای این هست که کی به کی باید بخنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
امام صادق علیه السلام :
الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی
شکر خدایی را که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد
بررسی اینکه این سخن برای هر دو طرف «ما» است و طرف دیگر محکوم به احمق بودن است حال شب یک طرف عاقل شود دشمنی را کنار بگذارد فردا در حمله مقابل تلف می شود این عاقلی از احمقی بدتر است حال. اگر هر دو سلاح را پایین گذارند و به استقلال یکدیگر احترام بگذارند قضیه برجام چند ثانیه ای در تاریخ کشور ما بیشتر در حال دفاع و مورد حمله بوده لذا شرط دفاع از راه خدا قوی شدن است. آن که زورش بیشتر است و می خواهد زور بگوید، دشمن واقعی است. نه آنکه همچون ما، دشمنِ ناگزیر است و تنها به این دلیل دشمن به حساب می آید که می خواهد مقابل زورگویی های دشمنانِ واقعی اش بایستد و از خود دفاع کند. امام خمینی فرمودند امام صادق ع از ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اون کشورهایی که پیشرفته هستن بخاطر این نیست که شاه و شاهزاده دارن مدیریت و فرهنگشون قوی بوده اون کشورهایی هم که پیشرفت نمیکنن و بدبختن بیشترش بخاطر بی عرضگی و نادانی مردم و حکومتها هست که حکومتهاشونم از همون مردم در میان و بالا میرن تو همچین کشورهایی الکی از حاکمانشون بت و اسطوره میسازن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
22
8
مردم چرا نمی‌خواهید با واقعیت رو برو بشوید
بارها این جو گیری و فرد پرستی بدبختانه کرده بس است
بروید تاریخ مشروطه را بخوانید تا الان
بزرگترین دلیلی که موافقان پهلوی می آورند مقایسه با الان است
از چاله به چاه نیفتیدچرا باید مدام یک تجربه را تکرار کنید
چرا اینقدر موج شما بر می‌دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مصداق از چاله به چاه افتادن سال 57 بود الان اگر از چاه درآمدیم توی چاله قبلی افتادیم باز هم جای شکرداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
14
الان یه عده میان فحش میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
11
15
تا زمانی که فرهنگ تک تک مردم ما ارتقا پیدا نکند و دیکتاتور درونی ما ایرانی‌ها سقوط نکند با آمدن هیچ فرد یا گروهی وضع درست نمی‌شود
شما ببینید اینهمه فساد و دزدی و رانت در جزئی ترین مشاغل هم هست این دولتی که همه ی تقصیرات را به گردنش می‌اندازیم مگر یک فرد یا یک گروه محدود است
اکثریت کارمندان این دولت که مردم عادی هستن فقط دنبال منافع فردیند
اکثریت بازاریان و کسبه دنبال منفعت شخصیند
اکثریت ....
پس کار با این چیزها درست نمی‌شود
همین است که انقلاب مشروطه کردیم نشد
رضا شاه آمد نشد
انقلاب اسلامی کردیم نشد
نمی‌شود...تا زمانی تک تک ما یاد بگیریم به زندگی دیگران به اعتقاد دیگران به فرهنگ دیگران احترام بگذاریم
پاسخ ها
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هرکی گفت نشد غلط کرد، ایران فروپاشیده در سال ۱۲۹۹ پس از بع قدرت رسیدن رضاشاه و شاهنشاه در سال ۱۳۵۶ به نهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده بود و کشوری که ۹۹ درصد مردمش در فقر مطلق بودند به کشوری نسبتا پیشرفته تبدیل شد که ۸۰ درصد مردمش در رفاه نسبی بودند، نرخ بیکاری بسیار پایین بود، حداقل دستمزد کارگران ایرانی به ۷۰ درصد کشورهای اروپای غربی رسید، درآمد سرانه به ۳ برابر کره جنوبی و ۲ برابر ترکیه رسید،

پس با دروغگویی مردم رد فریب نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
باشه شماها راست میگین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
چرا با آمدن رضا شاه داشت اوضاع ایران درست می شد
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
3
25
اولا تشکر از شما که اون شعر تند و تیزم رو بدون سانسور نمایش دادید.در ثانی جناب آقای حیدری عزیر واژه((((گذار))))را فراموش کردید!!!ایشون فقط برای گذار از وضع کنونی اعلام آمادگی کردند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
شعرت چی بود ؟ اشاره‌ای به موضوع بد نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آقای حیدری اینو می دونه ولی فکر می کنی برای چی تا الان درسایتشو تخته نکردن بر اینکه به این نتیجه برسه دیگه
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
13
5
ممنون از جناب حیدری عزیز
تحلیل بسیار عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
17
من موندم چقدر کامنت خواهد خورد این متن! رکورد میزنه
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
30
آقای حیدری شماوکالت ندهید هر کس بخواهد وکالت میدهد هر کس نخواست نه. چرا فکر میکنید رضا پهلوی میخواهد بیاید که شاه شود او بارها گفته من برای رسیدن مردم ایران به رهایی از ظلم تلاش میکنم رضا پهلوی برعکس انچه شما ومخالفانش میگویید ادم ناپخته نیست ان زمان وظلمی که قدر نشناسان به خانواده اش کردند را درک کرده و خوب میداند انتقام وکینه ودروغ ونفرت وفریفتن کارساز نیست وخودش در ذاتش این خصوصیات نیست امثال شما میخواهند او را طوری نشان دهند که مبخواهد بیاید باهر شکلی که شده حکومت را براندازد وبرود در کاخ بنشیند وگزمه ها بیایید مردم را مجبور کنند که بروند دست بوس سلطان!!!همین حکومت در گوش مردم 44ساله که خوانده اند شاه وبه قول یکی از سریالهایشان مملی !! بی سواد بود وخنگ و به زور درس یاد میگرفت درحالی که شاه فقید به هفت زبان زنده ی دنیا اگاهیداشت خلبان بود و....انوقت فکر میکنید رضا پهلوی کم از اوست ?! معلوم است که الان هم میخواهند همان رفتار را انجام دهند ومیخواهندبگویندرضا پهلوی اصلا بلد نیس تا 10 بشمرد اینها همه برای تضعیف جایگاه او بین مردم است مردم فهیم خودشان میدانندرضا پهلوی پدرش ومادرش کسانی نیستند که 44سال به مردم نشانشان دادند مردم خودشان فهم دارند واین خانواده را میشناسند وخدماتشان را میدانند طوری حرف میزننید که انگار او نشسته تا. تاج پادشاهی برسرش بگذارند رضا پهلوی هر چه نباشد شهروند ایران که هست مگر ایرانی نیس او هم حق دارد چرا میخواهید اورا بی سواد و نادان وبی اطلاع نشان دهید ?????!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
فروزان عزیز شما دلسوز کشوری من کامنتهای مختلف شما را دیده ام ولی احساسی نظر می‌دهید همین میزان حس حمیت و حمایت که فردی مثل شما و افراد دیگر نسبت به شاهزاده دارند نشان می‌دهد بودن او در حکومت خطرناک است ولو به صورت موقت که ازین مدتها خاطره خوبی نداریم. منظورم اینست که چون این فرد هواداران متعصب و آتشینی دارد که او و خاندانش را بی چون و چرا می‌ستایند می‌تواند زمینه ساز دیکتاتوری و بیراهه رفتن خودش و هوادارانش باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به جناب 12:22از لحاظ احساسی شاید درست بگویید چون من زن هستم ولی یک انسان هستم وآنچه از خانواده ام در دوران پیش از انقلاب شنیده ام واز خدمات شاه ایران واین که چه قدر برای ساختن ایرانی اباد وازاد وپیشرفته هر دوپهلوی کوشیدند وچقدر از پیرزنان وپیرمردان به آندو خدا بیامرز میگویند_ دیده وشنیده ام وظلم وستم مدعیان دین را با جان ودل درک کرده ام بنده اصلا متعصبانه صحبت نکردم فقط گفتم افرادی خواهان این هستند که شاهزاده را فردی نادان وبی سواد جلوه دهند غافلید که چه انبوه کتابهایی نگاشته شده تا این خاندان را ظالم و ویران کنننده ایران نشان دهند کتابی مانند دخترم فرح که خود ایشان گفتند مادر من اصلافرانسوی بلد نبود که بخواهد کتاب بنویسد میخواهم بگویم تا کنون همه کاری کرده اند تا کلا پهلوی را از نظرها محو کنند ولی موفق نشده اند من گفتم اوهم یک ایرانی است وبرای کشورش حق دارد همین !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
البته پادشاه شدن شاهزاده در نظام پادشاهی پارلمانی سکولار دموکراتیک مانند ژاپن و نروژ و دانمارک و سوئد و هلند و بلژیک و ایسلند و انگلستان و اسپانیا ، نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه تضمین کننده آینده روشن ایران خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خودتون میگین جامعه سکولار دموکراتیک ...کجای جامعه ی ما دموکراتیکه مردمش؟ که تا یک نفر مخالف خودشون میبینن میخوان جرش بدن
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خاک عالم تو سرتون که از سیاست هیچی نفهمیدید.
سیاستمدار میتونه اینطور حرفشونو بقبولانه به جامعه!سیساستمدار جماعت حرفش با عملش تفاوت میکنه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این چوپونه همانی هست که میگه بابام خان بود!
گوساله مگه ایران و مردمش با سوئد و دنمارک و... مقایسه میکنی؟
200سال دیگه میخواد تا فرهنگ ما درست بشه به پا انها برسیم.
حکومتهای پادشاهی خاورمیانه و فرد پرستی که در وجود همه ایرانیان هست مخصوصا جماعت شاه اللهی رو با مردم دموکرات این کشورها مقایسه میکنی.!حب خیلی خری یا قالتاقی!
ایکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
16
مگه میشه کسي که با اون وضع از کشور خارج شد و خيلي چیزها رو شنید و دید ، فراموش کنه؟
مگه ميشه تعصبات رو کنار بگذاره؟
مگه ميشه عشق به پدر رو نادیده بگيره؟
و نهايتا مگه ميشه بدنبال آروم کردن خودش بعد از این اتفاقات نباشه؟
اما برای آينده ایران ، ديکتاتوري چه پادشاهي چه مذهبي باشه هر دوش سمه
مردم بايد بتوانند بالا دستي رو پاسخگو کرده يا تغییر دهند. مردم بايد آزادي بیان و قدرت انتخاب داشته باشند و از رفاه نسبي برخوردار باشند انهم در کشوری ثروتمند مثل ايران
فردی که بخواهد بيايد باید بداند مردم هستند که حکومت باید بکنند نه فرد
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
من به شمامثبت دادم ولی در کامنت خودم هم عنوان کردم که شاهزاده درک همه چیز رادارد ومیداند که در مملکتش در میهنش نمیتواند با دروغ وفریب و کینه و انتقام وارد شود وبه عنوان یک شهروند او نیز نسبت به میهنش حق دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
فروز تو و خمس پهلوی مایع افتخار طبیعتی
واقعا تو خمس پهلوی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
10
8
اگر واقعا بحث دوران گذار و موقت هست چرا مادر شاهزاده را انتخاب نکردند ؟ او که تجربه مملکت داری و روابط دیپلماتیک دارد .در ضمن این جنبش مگر با نام زن پیوند نخورده بهترین زمان است که با معرفی یک زن صداقتشان را ثابت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شهبانو فرح پهلوی با ۸۳ سال سن!؟ خود شهبانو هم به فرزندشون وکالت داده اند، شما چرا انقدر بهانه بنی اسرائیلی میگیرید، بس کنید لطفا ، یا به ایشان وکالت می‌دهید یا نه برو برای خودت به هرکسی دوسداری وکالت بده و هشتگ بزن ببین چند نفر تاییدش میکنند،
درسته که در دموکراسی واقعی همه حق انتخاب دارند اما همیشه انتخاب اکثریت برگزیده میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بله چدا که نه بحث دوران گذار هست یعنی نهایتا چند ماه مگر این ه شما یک دوران گذار ده بیست ساله مد نظر داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ببخشید ولی هیچ نشانه ای از تفکر و نگاه شهبانو در گفتار فرزندش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
سنش بالاست شورای نگهبان صلاحیتش را کامل نمی داند
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
31
سلام مگر ایت الله خمینی سابقه مملکت داری ورزومه دیوان سالاری داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چه ربطی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خیلی ربط داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
4
32
شاهزاده نه اما رئیسی آره؟ خخخخخخخ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
چرا یا ابن یا اون ؟
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
20
12
سلام به همه چه موافق و چه مخالف
این شاهزاده هیچ چیزی برای ارائه نداره
نه کاری میتونه بکنه و نه میکنه
ما وقتی پیشرفت میکنیم که تغییر رو از خودمون شروع کنیم
تا وقتی ما توی این مسئله مهم که پوشیدگی زنها به نفع جامعه است موندیم چه توقعی داریم بر پیشرفت توی مسائل دیگه
آب توی هاون نکوبیم
پاسخ ها
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
الناس علی دین ملوکهم‌ ، یعنی مردم دنباله رو حاکمانشان هستند‌،
تغییر یک ملت و کشور تنها از بالا امکان پذیر است نه از پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
اتفاقا تغییر باید از متن جامعه باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
7
20
اپیکور با لباس محقر در محفل سقراط ورود میکرد و بی الایش و ساده بود اما سقراط به او گفت من غرور را از سوراخ های لباست میبینم . غرور از سایه متن شما و در پشت افکار شما قابل مشاهده است .البته نه من سقراط هستم نه شما جناب حیدری اپیکور !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
غرور همیشه بد نیست
تکبر بد است حسادت در بعضی مواقع با غرور گپش کم می شود
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
3
5
قدرت نعمت خداست
لیاقت نعمت در مرام بود
عدالت و صداقت
مرام انسانیت
کلاس آدمیت
حرف خدا درست بود
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بمباران اتمی
فاجعه در راه است
عقل دیدن راه
اختیار ارتش آمریکا
دست چه کسی است.؟
کاخ سفید دیگر اختیار ندارد
..............
گرگ زخمی
mstf
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
6
30
با سلام . آمار سالهای قبل از 57 نشون میده شاه ایران وطن پرست و به فکر پیشرفت ایران بوده. رشد اقتصادی 15 درصدی و تورم 2 درصدی. شما سردبیر دزد و اطلاعاتی بهتر حقیقت رو بگی .این همه آقازاده دزد که تولید همین حکومت انقلابی هست. فکر کردین مردم خرن که دیگه گول شما وطن فروشا رو بخورن. اگر به خدا و قیامت اعتقاد دارید از این مملکت گم شید. به اسم اسلام کشور رو به فساد و بدبختی کشوندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
الان مخاطبت کیه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
12
20
پیوند مجاهدین، اصلاح طلب ها، ملی مذهبی ها، توده ای ها، چپول های استالینیست و مائوئیست مبارک! البته حفظ نظامی که با زحمت این دستجات شکل گرفته است برایشان از اوجب واجبات است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
پیوند کوموله و سلطنت طلب و بهایی و برانداز و هم جنس گرا که عجیبتره
رضا
| Norway |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ابله سایبری درپیتی، تجزیه طلب ها که همگی مخالف شاهزاده هستن این مزخرف کومله رو از کجات در آوردی. در ضمن همجنسگرایی که بین شماها از همه جا رایجتره، حاج سعید طوسی که یادت هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
به رضا
من سایبری نیستم این پیوند کوموله و سلطنت طلب هم از عجایب اینترنشنال میگم که دیدم اگر هزار دلیل برای مخالفت با رضا پهلوی داشته باشم ولی یک دلیل موافقتم فقط همین هست که می‌دانم حداقل مثل کوموله به فکر تجزیه ایران نیست بنابراین بفهمید کیا پشت سر شاهزاده تون خودشونو قائم کردن اینا منتظرن بریزن تو ایران بعد خودشونو نشون بدن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
9
26
دقیقا حق با همه شماهست ایشان لایق ادراه کشور نیست چون شما به راحتی دروغ و هزارتا کار انجام میدهید ولی این خاندان نمی توانند مثل شما باشند
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
درود بر هموطنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
واقعا که نشان دادی چقدر منطقی و عاقلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
غربزده بیماری
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
2
16
سلام جناب حیدری عزیز
تو نظرها دیدم شما فرزند شهید هستی وانشاله شهید شما شهید دوران جنگ تحمیلی ودفاع جانانه مردم(بقول مسئولین دفاع مقدس) باشدونه شهدای سوئ مدیریت جمهوری اسلامی از نوع درون مرزی یا برون مرزی. من هم فرزند شهیدهمان دوران هستم وعلاوه برآن از نیروهای داوطلب در سال 66 نیز هستم وحسم بشما خوب است. تحلیل شما رو که قطعن براساس تحقیق واطلاعات رسانه ای شماست خوندم.نگرانی شما قابل ستایش هست ولی اگه انقلا57 رو با مثلا انقلاب1402اگر رخ دهد قیاس کنیم در سال57 بنظر من (سوای مشکلات انوقت کشور)انقلاب براثر اعتماد مردم به روحانیت واعتقادات مذهبی ایشان ودنباله روی از آنان رخ دادالبته که عدم شناخت وعدم آگاهی مردم عامی وقت نیز مزید علت بوددرواقع میخام بگم انقلاب 57 بدون تفکرمردم رخ داد بهمون عللی که گفتم...ولی انقلاب احتمالی بعدی اینبارهم بدون تفکر وبیشتر ازروی خشم وتنفر وسرخوردگی رخ خواهد دادولی چون دیگر مردم 1402 دیگر مردم 57 نیستند وجودشان سرشار از خشم وکینه وتنفر هست کار به رضا پهلوی هم نمیکشه وکشور تا مدتها درگیر خونریزی وبرادر وخواهر کشی خواهد شدو وتازمانی نامعلوم موجبات عبرت وشادی کشورهای دنیا خواهیم بود. ارادتمندمجید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
هر کس در اجرای فرامین و راه خداوند و در دفاع از مظلوم و در حمله به ظالم در هر کجا که خداوند عالمیان هست جان مادی را تقدیم کند شهید است
افرادی که نسبتی با انسانیت ندارند روش هالیوود را می خواهند در همه چیز حتی رنگ‌های طبیعی برای اختلاف انداختن بکار ببرند شهیدان زنده اند بعضی ها در تصادف شهید شدند اما قبرشان شده شفاکده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خیلی احمق تشریف دارید مانند شهید مطهری بهشتی طالقانی شریعتی ووو اهانت می کنید مردم اینها بودند که امثال تو این عزیزان را ترور کردن به فرض دروغت هم تو فرزند شهید و پسر نوح هم فرزند حضرت نوح حال می خواهید دروغ‌های هالیوود را ماموری رنگ امیری کنید کوچولو
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
16
بی زحمت یه مقاله هم بنویسید بیبینم تو این ۴۴ سال از انقلاب اسلامی افراد متخصص و لایق و قابل اعتماد در دولت روی کار امدت یا خیر ایا باید بهشون ما وکالت میدادیم بیاید برای ما تصمیم بگیرند یا خیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
انتخاب دولت‌ها توسط مردم بوده یک فردی مانند رئیس بانک مرکزی یا گفته خودش دکترای اقتصاد هنر جذب رای مردم را ندارد این افراد تخصص تشکیل دولت را هم ندارند دولت مجموعه ای از تخصص است همیشه رای اکثریت ولو ۱۰ رای باشد قانون است
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
21
6
دوستان و کاربران عزیز و هموطنان ارجمند، یکی این که بحرین و آرارات را از یاد نبرید. دیگری این که تورم در دوران پهلوی، در کتاب پاسخ به تاریخ، به اعتراف شخص شاه سابق و همچنین در اسناد ساواک و... وجود داشته. ایران در زمان پهلوی هم خوشبخت نبوده. کاپیتولاسیون هم که باید بدونید چیه. حق دیپلماتیک رو به همه آمریکایی ها دادن. وضع ایران نه اون موقع خوب بوده و نه الان. رضا پهلوی هم چیزی بلد نیست.
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شما هر چیم این حرفا رو بزنی نمیتونی اون دوره رو با دوره ی کنونی در کنار هم قرار بدی تو آدمای اطرافت آشناهات مردمی که میشناسی ونمیشناسی خیلیا بودن که به شاه ایران ارادت داشتند و دارند وخدماتش را از سینه ومغز پاک نکردند حالا هی بشینین بگین اون زمون هم فلان بود وبیسار بود مردم آن دوره خوش بودند وبه کار وفعالیت وشغل دلخواه وازدواج وفرزند دارشدن میرسیدند مردم جان نمیکندند برا یه لقمه نان برو بشین پای صحبتهای پیرمردها وببین چقدر به رضا شاه علاقه داشتند همیشه شنیده ام که میگفتند رضا شاه وقتی به سلطنت رسید دزدان سر گردنه ها رو که مردم رو تیغ میزدند به سزای اعمالشان رساند وکسی جرات نداشت کار خلافی کند هر چقدر هم که تهمت بزنید ودروغ بهم ببافید نمیتوانید دوران طلایی سرزمین ایران رو از سینه ی مردمان حذف کنید ما ایرانیان لیاقت آن نعمتها وآسایش وآرامش را نداشتیم واکنون تاوان پس میدهیم وافرادی امثال شماها هنوز هم درنادانی به سر میبرند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
ایران الان باید با دوره صفوی و آثار باستانی که توسط خود ایرانیان نه کشورهای دیگر ساخته شده مقایسه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
خطاب به فروزان و همفکران ایشان
سعی کنید واقعیت را ببینی وقتی یک نفر اشاره به ضعفها و فساد دوره پهلوی می کنید از گوره در نروید و فورا با وضع الان مقایسه نکنید خیلی ها منظورشان این نیست که از وضع موجود دفاع کنند که دفاعی ندارد ...فقط بحث این است اگر خواهان تغییر هستیم باید با چشم باز باشد باید نقاط قوت و ضعف همه ی افراد و گروه‌ها را منصفانه و واقعی ببینیم وگرنه تجربه ۵۷ که شماها دوست ندارید تکرار می‌شود
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
به هموطنم20:36ایشان کلی حرف زدند ودر چند خط اعلام کردنددوران پهلوی چه دوران بدی بوده والبته که حرفی از خوبیهای آن زمان نزدند بنده برایشان مطلب را باز کردم تا عاقلانه فکر کنند ضعف همیشه بوده است هیچ کس نمیتواند یک مدینه ی فاضله برای کشور درست کند ( به جز اولیای خداوند که از طرف حق مامورند وبه خواست پروردگار در زمانی که خودمقرر کرده آن حکومت برحق بر پا خواهد شد) چطور میشود که چشم برهمه ی خدمات وکارها وسازندگیهای درخشان آن زمان بست و از یاد برد که ایران زمان قاجار چه بود و بعد به کجارسید شماهم واقعیات را ببینید خوبیهایی که میچربد بر ضعفهایش!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بر اساس اسناد رسمی کشور از زمان احمدشاه قاجار تا پایان دوره محمدرضاشاه بیش از ۲۷ هزار کیلومتر مربع به مساحت ایران افزوده شده، متاسفانه شما بجز دروغهایی که که سرگروه سایبری برای همتون فرستاده که تکرار کنید خودتون کوچکترین تحقیقی در این موارد انجام نداده اید، اما باید بدونی نه تنها این ۲۷ هزار کیلومتر که از جمله آنها می‌توان به بازپس‌گیری قشم در دوره رضاشاه و بازپسگیری جزایر استراتژیک تنب بزرگ و کوچک و بوموسی و تعیین خطوط مرزی که هزاران کیلومتر به اراضی ایران افزود و حق آبه رود هیرمند و سهم بالاتر از اروندرود در قرارداد الجزایر و ... اشاره کرد بلکه کل خاک ایران و موجودیت کشور بخاطر تلاش‌های رضاشاه و محمدرضاشاه حفظ شد وگرنه پیش از ورود رضاشاه به تهران که رسما کشور بطور کامل تجزیه شده بود و دولت مرکزی تنها بر قزوین و قم‌ و تهران حکومت می‌کرد و بقیه استانها به عناوین مختلف از ایران جدا شده بودند، یا پس از جنگ جهانی دوم اگر محمدرضاشاه نبود که سراسر آذربایجان و کردستان و ... از ایران جدا میشدند، کاپیتولاسیون نیز اتفاقا در ایران قاجار وجود داشه و در دوره رضاشاه ملغی شد و پس از آن هم هیچوقت اجرایی نشد اما در دوره جمهوری اسلامی تحت عنوان قرارداد استرداد مجرمان بین جمهوری اسلامی و کشورهای زیادی اجرایی شده که شماها از آن بی‌خبرید انگار،رضاشاه کشور فروپاشیده ای رو به یک کشور مدرن با ساختار سیاسی و اقتصادی مناسب تبدیل کرد، محمدرضاشاه پس از دولت مصدق که دلار را به ۲۶ تومن رسانده بود توانست ثبات اقتصادی بوجود بیاورد و‌ ریال را تقویت کند و نرخ دلار پس از ۲۵ سال به ۷ تومن کاهش پیدا کرده بود و رشد اقتصادی در دهه چهل و پنجاه دو رقمی و درآمد سرانه بیش از ۱۰ برابر و اقتصاد ایران به نهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده بود، نرخ فقر و فلاکت پیش از به قدرت رسیدن رضاشاه بیش از ۹۹ درصد بود پس از محمدرضاشاه ۸۰ درصد مردم در رفاه نسبی بودند،انجام اصلاحات ارضی، اعطای حق رای به زنان، لغو برده داری، مشارکت کارگران در سود و سهام کارخانه ها و هزاران هزار خدمت درخشان دیگر به ملت ایران،معتبرترین گذرنامه جهان را داشتیم و امروز بی اعتبارترین را داریم، کمترین نرخ مهاجرت مردم و بالاترین نرخ مهاجرت پذیری را داشتیم و امروز ۱۰ میلیون ایرانی آواره خارج کشور شده و نرخ بیکاری نزدیک صفر به بیکاری حدود ۵۰ درصد جوانان و متخصصان رسیده،سطح حقوق و دستمزدمان ۳ برابر کره جنوبی و ترکیه بود و امروز به پایین‌ترین در جهان رسیده، چطور می‌شود این آمارها و اطلاعات مستند رو کتمان کرد و گفت وضع ایران خوب نبوده و مثل امروز بوده!؟

این میزان از دروغگویی و کتمان حقیقت که تو داری در جهان کمیاب هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
13
6
با این تحلیل افاقه ای در افکار عمومی صورت نمیگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
در افکار عمومی مجازی شامل خانواده شما ممکن است حقیقت مرگ بر خدای دروغگو نفوذ نکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
14
7
درود برشما
توطئه بسیار حساب شده ای هست. باید جدی گرفت. اتحاد افراطیون داخلی و خارجی و غربی ها بخصوص آمریکا و انگلیس و اسرائیل. آنها فقط دنبال تغییرات ظاهری در ایران هستند. پایدار باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
توطئه ی اون زمان علیه رژیم شاهنشاهی اشکالی نداشت به نظر شما حاجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
کلا نمی‌ذارن این مملکت روی آبادی و این مردم روی خوشی ببینن بدست خود این مردم بدبختانه میکنن و کردن
برکه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1
13
افراط، عمومأ سبب پیدا شدن عکس‌العمل است و تغییری در جهت مخالف پدید می‌آورد خواه در فصول سال باشد، خواه در افراد و خواه در حکومت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
4
21
اتفاقا دو روز پیش صحبتتون بود که شما به کجا وصلین که اینطوری می‌نویسین بعد مشخص شد احازه‌ی نوشتن دارین تا سربزنگاه رو افکار تاثیر بذارین! شما وکالت نده، مردم ایران که اکثریتن وکالت میدن. بعدشم یه چوب خشک رو بذاری آسیب و ویرانیش کمتر از الانه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
یه جوری گفتی اتفاقا دو روز پیش صحبتتون بود من فکر کردم با وزیر اطلاعات جلسه داشتی :)) حالا بگو اینا به کی و کیا وصل هستن که بهشون اجازه توشتن دادن تا ماهم بدونیم. جالبه تو یه جای از یادداشت نوشته شده که چقدر از این رسانه توسط جاهای مختلف شکایت شده! بلاخره عمو اینا وصل هستن یا نیستن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بله آقای 20:35 از این رسانه شکایت شده از خاوری هم شکایت شده ازاون بچه هایی که تو خیابون شعاردادندوحکم اعدام براشون بریدند هم شکایت شده بود ولی این کجا واون کجا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
4
16
اگه اینگونه پاچه خواری نکنی که سلب امتیاز میشی اقای تحلیل گر . چی میگی ؟
نه اینکه مسئولین فعلی و قبلی حکومت در تمام رده ها سواد و سابقه اجرائی در حد مدیریت جهانی داشتن . اگه چهار تا ادم با سواد هم پیدا شدند از بورسیه های همون
شاه خائن بوده . با سواد های حکومت فعلی که حداکثر جلیلی جنگ طلب است که مجری اوامر جناب پوتین هستند . چشمهات را باز کن و برو تاریخ را بخوان ، درست هم بخوان . بنده نه به کسی وکالت میدهم نه به حکومت پادشاهی معتقدم . هم از چپی ها متنفرم هم از مجاهدین خائن ولی تحلیل ابکی شما نشخار تلخ تاریخ ایران است .
رضا بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
9
13
جناب آقای حیدری گرامی،
با دیدگاه جنابعالی در مورد این طنزی که با عنوان من هم وکالت می دهم جریان افتاده ، موافق هستم.
اما
1- باید نگاه کنیم ببینیم در چهل سال اخیر چه شد که به چنین طنزی رسیدیم؟
2- بخش عمده تحلیل شما مبتنی بر عدم تجربه و آگاهی رضا موسوم به رضاپهلوی برای سیاستمداری است! اما چند درصد و یا چه تعداد به اصطلاح مسئولان کشوری در چهل سال اخیر واقعا دارای تجربه وآگاهی سیاسی بوده اند و واقعا لایق عنوان سیاستمدار؟
3- در همین "حال حاضر" چند درصد و یا چه تعداد از اعضای هیئت دولت ، استانداران ، فرمانداران، نمایندگان مجلس ، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شوراهای شهر و روستا ، شهردارها و..واقعا لایق عنوان مدیر و سیاستمدار هستند؟
اگر بتوانیم پاسخ روشنی به این پرسشها بدهیم، مطمئنا تحمل بیشتری نسبت به این رنج که فردی به نام رضا موسوم به رضاپهلوی را بعنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی مطرح کرده اند، پیدا خواهیم کرد.
بنده که رنج خود را اینگونه تسلی می دهم!
با تشکر. سربلند باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
خوب است که شما همه چیز را طنز می بینی ولی آخر معلوم نشد رنجت را چطوری تسلی دادی مگر پاسخ روشنی یافتی می گفتی مردم هم تسلی پیداکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
20
3
اقای حیدری عزیزشماچزرسانه های باانصاف درکشورهستید چرانیم پهلوی رابزرگش می کنیدوالادردوخل کشورهیچ پایگاه اچتماعی ندارد بهتراین است ازایشان گدارکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
8
10
جالبه وقتی رویداد مقاله در نقد حکومت و در حمایت ضمنی از محکومان اعتراضات می‌نوشت و به قول بعضی ها ، ساندیس خورا و ارزشی ها به رویداد حمله میکردن ، همین حضرات جوگیر و تندرو از رویداد حمایت میکردن الان به رویداد برچسب میزنن !!! بالاخره کدومه؟ شماها همیشه همینطوری عجولانه و دمدمی نظر میدید معروفه که ما ملتی هستیم که صبح میگفتن زنده باد مصدق شب میگفتن مرگ بر مصدق
افسوس که از تاریخ عبرت نمیگیریم افسوسسسسس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
ملت دمدمی مزاج نیست اتفاقا خیلی صبوره و تا میتونه با فروتنی تحمل می‌کنه نمونه تحمل شماها به مدت ۴۳ ساله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خخخخ الان منو جزو حکومتیهادیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
ملت از اینکه یه تریبون برای ارائه نظراتشون داشته باشن ممنوند ولی دلیل نمی شه که هرچه اون سایت ومدیر مسئولش گفت دربست قبول کنن هرکس نظر خودش رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
ملت ایران عهد اخوت با حقیقت بسته اند نه با فرد ،اگرآن موقع حمایت کردیم چون با آن نظرات موافق بودیم واگر الان مخافلیم چون این سخنان را بر مدار راستی ودرستی نمی بینیم درآینده هم همینطور خواهیم بود نمی توانی ببینی برو ساندیست رو بخور آرام می شوی
اسپرم مقدس
|
Netherlands
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
15
18
رضا پهلوی اگه میدان شهیاد! پیاده کنید بهش بگید برو کاخ نیاوران بلد نیست بره راه رو گم میکنه. بعد یک عده ای تو فکر اینن که کشور بدن دستش!
عده ای در توجیه این استدلال میگویند چندان چیز عجیبی نیست 45 ساله تو ایران نبوده! خب مساله همینجاست کسی که یکروز تو عمرش کاری نکرده مخارج زندگیشونو از میراثی که توسط پدرشون به ارث رسیده تامین کرده.چطور میخواد یک کشور بیاد ایران با هزار مشکل رو اداره کنه . فرضا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
حداقل اونجا با ارزشهایی مثل آزادی بیان و رسانه های آزاد و حقوق شهروندی پرورش یافته نه مثل این طالبانیها که هیچی نمیفهمن
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خب ؛ تاکسی سوار میشه؛ اونکه آدرس رو‌بلده ! شما از کجا میدونی که کار نمیکنه ؛ شاید کار در خانه انجام میده یا باغچه خانه اش را بیل میزنه ! دلایل بهتری برای فروش نظرت بیار ؛ شاید مشتری شدم !
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
آخه ایشون گفته میخواد وکیل مردمن باشه یعنی اپوزوئسیون باشه برا دولتها بعبارتی مثل پدرش تو همه کار دخالت منه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
13
7
باشه بگید اینم بیاد چند دهه اینم گل بسر مملکت بگیره تا حماقت بعدی. درست بشو نیستید. بعد دوباره نسل بعدی بشن بنیادگرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
5
17
فرزند کسی بودن من را یاد آقا مجتبی می اندازد
پاسخ ها
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
و فرزند کسانی بودن مرا یاد تو
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
20
2
هنگامی که شما به پدر و پسرهایی مثل شجریان و عابدزاده و شریعتی اشاره می کنید، ناخودآگاه دارید این شبهه را ایجاد می کنید که محمدرضا چیزی بود مثل عابدزاده پدر و شحریان پدر و شریعتی پدر.محمد رضا خودش هم هیچ مالی نبود چه برسد به پسر تپاله اش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
تا... تویی و پرچمت ریاکار تا خرخره....
عبدالله تراب زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
22
0
خیلی ساده لوحانه است که فکر کنید این مدیر معلوم الحال ر۲۴ ضد دشمن ایران مطلبی بنویسد
اما موضوع چیست؟
این یارو مثلا در ظاهر خواسته پنبه پهلوی را بزند
اما اصولاً آیا این موضوع ارزش پرداختن دارد؟
خیر
پهلوی به حدی سخیف است که حتی ارزش پرداختن ندارد
اکنون نیز این مدیر در ظاهر دارد پهلوی را نقد می‌کند
اما خودش هم میداند که با این کار در حال مطرح کردن پهلوی است




حقیر مثل ر۲۴
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
عجب کرد خوب کاری کرد تا اونجاتون بسوزه تا ابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
انقدر سخیف بود اینقدر سوختی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
10
هموطنان عزیزم! من به عنوان خواهر کوچک شما امیدوارم که نظر لطف وعنایت پروردگار بر این مرز وبوم تابیده شود همه ی ما دعا میکنیم که میهنمان شاد و زنده و امیدوار باشد همه ی ما آرزو داریم ایران ویرانمان آباد ودرمان شود وبر زخمهایش مرهم گذاشته شود ! درسته که هم عقیده وشاید سازگارباهم نیستیم وبه قول بعضی دوستان ایرانی جماعت جوگیر ودم دمی مزاج است ولی چه میشه کرد حتما خداوند ما ایرانی ها رو کلا جوگیر آفریده !! خخخخ ...جدا از شوخی ما ایرانی هستیم وباید کنار هم باشیم وبه عقاید ونظرات همدیگر احترام گذاریم اگر در این مدت حرف نادرست وناشایستی از بنده شنیدید به بزرگواری خودتان ببخشید بنده خیلی خسته ام از لحاظ روحی چون بسیار دلنازکم وبرای ایرانم غصه میخورم وخوابو خوراک ندارم دخترانم به من نیاز دارند خصوصا دختر کوچکم ....امیدوارم همه سلامت ودر پناه ایزد مهربان باشید ودعا میکنم ایرانم از اسارت آزاد شود به یاری خداوند ودر وقت مناسبش ودعا میکنم برای هم میهنان دربندم که قلبم برایشان میتپد وبرای هموطنان پر پر شده ام که همیشه اشک ریخته ام برایشان ...خدا به همه ی ما رحم کند آینده روشن است ما به آزادی ایمان داریم ....حلال کنید دوستان عزیز واز رویداد 24 گرامی وهمه ی اعضای محترمش هم صمیمانه سپاسگذارم که در جهت آگاه سازی هموطنان تلاش میکنند اجرتان با پروردگار مهربان! خداوند پشتو پناهتان ....التماس دعا!
پاسخ ها
فروزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
این کامنت از بنده است فراموش کردم بنویسم!!!2331
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
فروزان عزیز خواهر پرخروش و دل پاکم خداوند حافظ و نگهدار تو و فرزندانت و همه ی مردم ایران باشد نگرانونباش به مو میرسه ولی پاره نمیشه خدا باماست این کشور صاحب داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
خدا به حق دعاهای همچین مردمی این کشور را حفظ کنه
امین مهسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
17
2
احمق در یک جایی نوشته جمهوری اسلامی اگر نجنبد قافیه را به پهلوی میبازد؟



خخخخخ



چی؟




مثلا به ظاهر اومده پهلوی را نقد کند

اما اول تا آخر به ج.ا زده


حقیر مثل رررررررر۲۴


مردی منتشر کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
16
4
درود بر شما که بار اولی هست که تقریبا مطالب حق و باطل را منتشر می کنید
گر در خانه کس است یک حرف بس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1
13
آقای ... از چی خوشحالی؟!!! نظام کاری به اپوزیسیون نداشته باشد مشکلی بنام مردم خودش را که اعتراض دارد را حل کند. برای این اگر راه حلی داری بگو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
12
9
بسیار عالی، لذت بردم از اینکه دیدم انگار افکار خودم به رشته تحریر درآمده، واقعا شخص من با همه اینکه از بدیها و ظلم هایی که به مردمم می‌شود قلبم به درد آمده و تحملم تمام شده اما از بد به بدتر حاضر نیستم پناه ببرم، و دلشوره آن را دارم که مردم خسته و فرسوده از مشکلات و رنجهای ما برای خلاصی از این وضعیت به کسی پناه ببرند که تا بحال پناهنده به این وآن بوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
17
11
من به پهلوی وکالت نمی‌دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
درودبه شرفت.انسان آزاده آویزون کسی نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
3
17
راجع با رئیسی هم بگین بد نیست
سمور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
18
5
عوضی رو ببینا


داره میگه چرا رضا پهلوی گزینه مناسبی برای وکالت دادن نیست

یعنی رو وکالت دادن خیلی بحثی نداره



رو آدمش بحث داره


خیلی ...... ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بی‌ادب مؤدب باش
ناشناس
|
Iraq
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
37
2
خداوند عمر رهبر عزیز انقلاب رو طولانی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مرگش و نابودی همفکرانش ان شاء الله
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
مگه نمیبینی ! سخت مشغولند ! طولانی بشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
با پرچمت محشور بشی !
Time is now
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
17
با سلام
برای فهم درست و نگاه غیر مغرضانه یا متعصبانه بهتر است بجای مقایسه انرژی قدیم با انرژی جدید و پرخاشگری ،بیایید حواسمان را به آنچه در راه است متمرکز کنیم.
گذشته همواره یک تجربه گذرا است و بازگشت به عقب شدنی نیست.
تجارب گذشته خدماتش برای زمان خودش مناسب بوده نه برای تمامی دورانها.
آنچه ما را به این نقطه رسانده ، نشان داده که تا حدودی در رشد ما موثر بوده ولی نیاز به تغییرات جدی متناسب با زمان امروز دارد تا بتواند موانع را طی کند.موانع جدید و تجربه نشده در راه است.
انسان در مسیر اولوشن است لذا محدودیتها و هر نوع خود تحریمی دیگر جواب نمی دهد.این یعنی انسان امروز بند و خودسرکوبی را نمی پذیرد.
حکومت چه مذهبی چه پادشاهی ، اگر دیکتاتوری باشد به مردم خدمت نخواهد کرد.
امروز انها که قدرت را در دست دارند و شیفته ان شده در برابر خواسته های نسل جدید مقاومت میکند. اما کدام فرعونی در تاریخ توانست همواره باقی بماند؟
آنچه اغاز شده دیگر آغاز شده و حکومت ایران خیلی دیر فهمید که اصلاحات فرایندی دائمی است. زیرا همه چیز همواره در حال تحول است.
فکر کنم کاملا واضح گفتم انسان امروز در حال تغییر شتابداری است. اب و هوا نیز در حال دگرگونی است.
ما باید برای تغییرات اجباری اماده شویم.انرژیهای تاریخ گذشته در اینده نزدیک کارائی ندارد.
کشور باید با دنیای جدید همسو شود و محکوم به تغییر است.
مردم فرسوده شده و به آرامش نیاز دارند. جنگ از هر نوع و دشمنی از هر نوع کمکی به کسی نمیکند.
روندی که در اقتصاد کشور رخ داده روندی است ادامه دار که دیگر دولت نمیتواند مهار کند زیرا ایدئولوژی که دنبال میکند از اساس اشتباه بوده است.
ساعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
18
4
بیشتر نظرهای این سایت را کارمنداش میزارن



به جان مدیر مسئولش قسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
شما هم کارمند رویدادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
با سایت "فارس" و "جوان" اشتباه گرفتی ! ضمنا محل یاسر جبراِِئیلی عوض شده !
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
9
6
درود بر شما هر چند تمام جوانب را رعایت کردید و جملات را گفتید که حرف دل خیلی ها بوده و هست ولی متاسفانه گوش شنوا کجاست؟؟؟؟
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
12
9
من خودم علاقه ای به رضا پهلوی ندارم ولی با این حال شما که منتقد او هستی بهتر است وی را با امثال رییسی ، احمدی نژاد ، زاکانی ، لاریجانی ها ، جنتی ، و اینهمه نماینده مجلس که آنها هم هنری ندارند مقایسه کنی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
1
9
درود برشما. هم میهن. اصل دعوای ما ایرانیان در طول این سال‌ها از مشروطه تا
امروز این بوده که ما یک خواسته داشته ایم و آن حاکمیت قانون در جامعه بوده است. به عبارتی لغو حاکمیت فرد. شکستن انحصار فرد و خانواده و طبقه در نظام سیاسی و اقتصادی و اجتماعی. يعنی جمهوریت. حکومت همگانی. نه حکومت خاص و خواص. هدف اصلی این باید باشد. انحصار شکسته شود. هدف انقلاب مشروطه و انقلاب 57 و جنبش مصدق همه این بوده که به جای فرد و خانواده و طبقه جمهور مردم در سرنوشت خودشان دخالت کنند. در جامعه قانون به جای حکم حاکم شود اولین فرمان رضا شاه پهلوی می‌گوید من حکم می کنم. قانون اراده اکثریت مردم است که در مجلس شورای ملی تصویب می شود و مجریان باید اجرا کنند. حکومت اکثریت مردم. در یک انتخابات آزاد و دموکراتیک. پایدار باشید یزدان نگهدارتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
21
4
شما ووکالت دهنده ها خواب دیدن خوش باشه به همین حال خوشتون باشید عزت زیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
همه آنچه که جامه عمل پوشید یک روز آرزو بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
1
15
درود برشما
جمهوری یعنی حکومت اکثریت که باید حقوق اقلیت را کاملاً رعایت کند. ما جمهوری نداریم که اقلیت مجلس و سایر قوا دردست داشته باشد. در جمهوریت اقلیت نمی تواند حاکم باشد مگر با سایر احزاب ائتلاف کند که در مجلس هستند. بالاخره مردم ایران می بایست حکومت قانون که همان جمهوری است بخواهند. تا جمهور حاکم شود نه فرد و خانواده و طبقه.
سیستم مهم نیست پادشاهی و یا جمهوری مهم حاکمیت قانون و دخالت اکثریت مردم در سرنوشت خودشان است چه پادشاهی انگلستان و چه جمهوری فرانسه. در انگلستان فرد پادشاه حق دخالت در سیاست کشور ندارد. سلطنت می کند نه حکومت. مصدق به شاه گفت اما قبول نکرد. در جمهوریت فرمایش ممنوع است. حکم ممنوع. حاکمیت ملی. منافع ملی. نظام تابع مردم و برای مردم. نظام برای مردم نه مردم برای نظام. اراده مردم فوق همه اراده ها است حتی خود قانون.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
به به؛ خیلی با حال بود ؛ من رو بردی توی أبرها !
رضا بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
7
7
رویداد 24 گرامی
معمولا در پیامها ( در مورد همه خبرها ) می بینم برخی پیامهای موافق و مخالف دارای محتوی بی ادبانه و توهین آمیز است! به نظر بنده انتشار اینگونه پیامها نشانه آزادی بیان نیست! به نظرم اگر به اصلاح طلبی امیدواریم باید پیامهای مخالف و موافق محترمانه را انتشار دهید.
سربلند باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
اهانت به خداوند متعال آزاد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
1
12
درود برشما
هموطنان عزیز بهوش باشید. دوباره آمریکا و انگلیس و اسرائیل و اعوان و انصار شان در داخل و خارج (تندروها) می خواهند فقط سر بزنند و از تغییرات ساختاری و بنیادین جلوگیری بعمل آورند. ما به شدت نیاز مند تغییرات ساختاری و بنیادین در نظام سیاسی کشور هستیم. ما باید به سوی جمهوری دوم گام برداریم. جمهوری دموکراتیک. به سوی حاکمیت قانون. اجازه ندهیم طبقه بالایی ها و متوسطین بالا حکومت بدست گیرند و نظام سلطه را حفظ کنند و تغییرات روبنایی انجام دهند. ما حکومتی می خواهیم که 93درصد مردم طبقه متوسط باشند. یعنی دغدغه معاش نداشته باشند. حکومتی که بتواند تولید ثروت برای مردم کند. ما حکومت معمولی می خواهیم تا مردم زندگی معمولی کنند.
با دوستان مروت با دشمنان مدارا.
پایدار باشید یزدان نگهدارتان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
۷ روزه تهران می گیرم
۳ روزه تهرانیم
۴۰ سالگی ج ا ا ندارد
کریسمس تهرانیم
بلوچستان کردستان سقوط کرد
پل ستار خان خ پیرو زی تمام
فریب خوردگان تجربه نیست؟ چقدر خون بی گناهان ریخته شد
کامند در گل مانده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
16
با سلام چطور همسر کسی بودن اسم و رسم آدم میشود اما فرزند کسی بودن خیر!!!!!!!
کاشکی این خورده و اشکال را به آقای علم الهدی میگرفتید که روی سنگ قبر هسرش نوشته همسر نماینده ولی فقیه.
الان در ایران چقدر صرفا بخاطر اسم و رسم نداشته بستگانشان پست گرفته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
2
21
همین که آقای سر دبیر اگر تیتر ش یه (( ن )) کم داشت و وکالت می دهم بود هم الان سایتش فیلتر بود و هم خودش داخل زندان ! یکی رو داشتیم چون باباش برای اسد جنگیده خودش توی شورای تهران هست همراه با ماکت باباش ! هیچکدوم از مسئولین رده بالای نظام جرأت ندارن بدون اسکورت برن داخل مردم معمولی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
حقیقت محض!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
حداقل این قدر آزاده باش که زندگی حاج قاسم رو از اول جوانیش ببین
افسوسم این که کاشکی حاجی میذاشت داعش بیاد وناموس تو رو جلوی چشمت خرید و فروش کنند شاید اون موقع یه چیزهای میفهمدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
ای کاش زندان.....الان سرش زیر آب بود
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
6
8
نوشته ای بنظر من از سر دلسوزی بود ومنطق خودش رو داشت .از نظر من این نظر قابل اعتنا و بررسی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
1
11
مطمئنم کسی جای اینها از اینها بهتره اینها مایه نفرت انگیزی در دین شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
15
0
تو کی هستی که به خودت اجازه میدی دستگاه قضا یک کشور رو متهم به برگزاری دادگاه نمایشی میکنی؟ کدوم قانون چنین اجازه ای رو به تو داده؟
متاسفم برای بچه ات که با چنین افکاری میخاد بزرگ بشه وتو افتخار میکنی که راه درست رو بهش نشون دادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
6
11
خیلی هم خوبه ! مگه اینای ی که ۴۳ سال بودند علم وتخصص وتعهد داشتن هرچی باشه از اینا بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
4
1
شما که دیگر نظری منتشر نمی کنید لااقل علامتی قرار بدهید اعصاب مردم حقیقی اذیت نشود
متاسفانه تشکر کردیم در این صفحه نظرات صراط مستقیم هم این بار منتشر شد اما قضاوت زودی بود
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
6
4
اگه حرف نزنی نمیگن احمقی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
5
2
عزيزدل برادرمردم ومسئولين كه بچه نيستن!نصيحت ميكني!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
1
8
مردم راه خودراپيداميكنن شما غم نخور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
1
8
مردم راه خودراپيداميكنن شما غم نخور.
وطن فروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
1
6
من موافق پهلوی نیستم. فقط نمی توانم قبول کنم نقد شما منصفانه باشد. شما صحبت از رزومه می کنید. به راستی کدام یک مسئولین ارشد کشور ما دارای رزومه مناسب هستند. رئیس جمهور، شهردار ، چه کسی؟ شما بهتر می دانید که که کسانی که الان حاکم ما هستند در بهبوهه بلبشوی انقلاب روی کار امدند. هیچ چیزی نداشتند. الان پس از 43 سال تازه این شدند. به خوبی می دانید شرایط ترقی در ایران چگونه است. پس حرف از رزومه نزنید. ضمنا مشکل کشور ما رزومه مسئولین نیست. اگر متخصص ترین افراد را در این ساختار خراب قرار دهید کارآیی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
کدامیک از کسانیکه در این چهل وچند سال سکاندار امور مملکت بودند دارای سابقه زمامداری وحکومت ویا سواد سیاسی بودند؟ آقای رفسنجانی؟ آیت اله بهشتی؟ خود امام خمینی؟آقای حیدری چرا در مورد انها شما مشکلی نداشتید؟الان یادتان افتاده سواد سیاسی لازم است هرچند بنظر می رسد سواد سیاسی پهلوی لااقل از شما ودوربریتان بسیار بیشتر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
7
اووو هنوز اینجا دعواست که خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
6
2
سلام ودرود بر شما با این تحلیل درست وخرد مندانه.ما انقلاب نکردیم که باز دست دادن عزیزان وطنمان .محمد رضا پهلوی را بیرون کنیم وبعداز ۴۰ سال بابت رفع مشکلاتمان به رضا ربع پهلوی
وکالت دهیم .
واقعا که جای تعجب نیست که شما براندازان جو زده شده وبه رضا ربع پهلوی رای بدهید.زیرا گزینه ای بهتر
از ایشان ندارید.کسی که انقلابی.وطن دوست.مقتدر.سیاستمدار.از همه مهمتر انسان با کفایت ومورد اعتماد. مردم باشد ندارید.ای کاش قبل از هر جنبشی
اول به فکر رهبری توانا ومقتدر ومورد اعتماد باشید .مطمئن باشید.انقلابی که برای خدا وبرای خواسته برحق مردم نباشد.موفق نخواد بود .امیدوارم.مسئولین محترم جمهوری اسلامی هم به خودشان بیاین تا در چشم بعضی‌ها هم ردیف ویا حتی کمتر از رضا ربع پهلوی نباشند.امیدوارم.
وباهم بیشتر از این شرمنده انقلاب وانتخاب مسئولین برای کشورمان نباشیم.به امید آینده ای بهتر برای ایران وایرانی.
محمدرضا کیانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
8
5
.
شاهزاده رضا پهلوی گفت: از کشورهای اروپایی می‌پرسم دقیقاً چه زمانی و چگونه می‌خواهند به انتقال قدرت در ایران کمک کنند؟

آقای پهلوی،
کشورهای اروپایی خواهان انتقال قدرت در ایران نیستند بلکه مانند اکثریت ملت ایران خواستار تغییر رویه‌ی جمهوری اسلامی می‌باشند برای چندمین بار از شما استدعا دارم وقت‌تان را بیهوده تلف نکنید استراتژی‌تان را عوض نمایید و پشتیبان ملت گردید.
همراه شو عزیز تنها نمان به درد، کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود.
دشوار زندگی هرگز برای ما، بی رزم مشترک آسان نمی‌شود.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
حرف حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
درودبرشماجناب کیانفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
هزار احسنت و درود . معقول متین و سنجیده فرمودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
قطع دشمنی با آمریکا تنها منوط به انصراف از سیاست هایی است که جمهوری اسلامی بر مبنای آنها بنا شده مثل به رسمیت شناختن اسرائیل ،جمهوری اسلامی اگر اینکار را بکند خودش خودش را منحل کرده حالا می شود توضیح دهید برنامه شما برای راضی کردن جمهوری اسلامی به انحلال خودش چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
شما از کجا به این نتیجه رسیدید که اکثریت ملت ایران خواهان تغییر رویه جمهوری اسلامی هستند رفراندو برگزار کردید؟شاید شما پشتیبان ملت نیستید ولازم است رویه خود را عوض کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
13
3
بعضی از دوستان چقدر از روی خواب وخیال نظر میدن همچین از تشکیل دولت موقت حرف می زنند انگار نظام سقوط کرده که حالا ماباید دولت موقت تشکیل بدیم بعد بفهمیم قصد رضا پهلوی چیه دوستان چشمتون را لطفا باز کنید واقعیت راببینید این نظام هنوز پابرجاست قرار نیست که حکومت دیگه ای جاش بیاد که از الان فکر بعدش هستید در ضمن خطاب به اون دوستی که میگه مگه سواد رضا پهلوی از ملای بیسواد کمتره اولا کی گفته ملاها بی سوادند دوم اینکه کی گفته که رضا مهلوی سوادش بیشتره اونم با اون معدل پایینش تازه سواد یک چیزه تجربه یه چیزه دیگه این ملاها بالاخره تجربه کاریشون بیشتره اما رضا پهلوی تا این رسیده وقتی هیچ کاری نکرده حتی یک شغل به اندازه ای که خرج خانوادش را له عهده بگیره یک مسئولیت کوچیک تو جایی داشته باشه حتی به این اندازه هم تجربه مداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ظلم نمیماند
علی
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اخه دیوانه شاهزاده اگر هیچی هم نداشته باشه حداقل دو تا زبون بلده. اون چی بلده؟؟؟؟؟؟ اخه چرا انقدر حرف مفت میزنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
جدی سواد یه چیز تجربیه اول انقلاب هم همینجوری بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
11
4
با تشکر از نظرات خوب و ارزشمند و دلسوزانه جناب آقای حیدری،
جای تاسف است که برخی یا تاریخ و گذشته این سرزمین را نخوانده اند و نشنیده اند و یا اینکه خوانده و شنیده اما به هر ترتیب به فراموشی سپرده اند،اینکه مردم بیچاره و ستمدیده با چه بدبختی و مصیبتی از دست حکومت پهلوی خلاصی یافته و رها شدند را فراموش نموده و دنبال اعطای وکالت نامه شان به این و آن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
شاید برداشت این مردم از تاریخ با برداشت شما متفاوت است وشاید هم منابع تاریخ آنها غیر از کتابهای درسی مدرسه وصدا وسیماست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
4
11
رویداد تو هم خیلی جا...ی
کجا گفته رهبری کنم
مادر.....گفته وکالت
شما تا حالا چند وکیل گرفتی
هر وکیلی کاری که بهش میگن انجام میده
الحق که پدر...
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
الحق که تو خیلی خری
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
6
11
رویداد ۲۴ سایتتو خیلی دوست دارم.
برای اقای حیدری ارزوی سلامتی دارم.
و اما بعددد
تاریخ این مرز و بوم نکته های فراوانی داره؟
باید برای نسل جوان گفته بشه؟
سوالات زیادی هست که باید بهش پاسخ داده بشه؟؟؟
۱ . باعث و بانی کشته شدن مردم در میدان ژاله؟ کیا بودن؟
گفته شده توسط ارتش شاه کشته شدن. بعد چندین نفر از اقایان گفتن که توسط فلسطینی هایی که بالای پشت بوم بودن کشته شدن؟؟؟
باید در این زمینه پاسخ گویی بشه.
۲. کسانی که سینما رکس ابادان رو اتیش زدن کیا بودن؟
مسببین اصلی این جنایت کثیف و شیطانی کیا بودن؟؟؟
گفته شده ایت اله سید حسین موسوی تبریزی با تکبعلی زاده چنین کردند؟؟ باید در این زمینه تحقیق بشه.
تا جانیان اصلی این جنایت که شعله های انقلاب رو بیشتر کرد مشخص بشن.
۳. مردم به مرگ های زیادی مشکوک هستند از جمله
دکتر علی شریعتی. مرحوم طالقانی. روحانی بزرگ تبریز ایت اله ملا کاظم شریعتمداری که از نسل امام کاظم بودند. و خیلی از عزیزان دیگه.
4. در تمام سخنرانی های شاه فقید در قضیه نفت ایشون به خارجی ها و انگلیسی ها تشر میزنه. و حتی انگلیسی ها رو مورد هجمه قرار میده. و میگه ما نمیگزاریم مثل گذشته و زمان قاجاریه ایران حیات خلوت شما باشه.
ایا انقلاب سال ۵۷ دسیسه و دشمنی کارتر و فرانسوی ها و انگلیسی ها و نماینده ویژه کارتر در ایران نبود؟؟؟؟؟

باید تمام حقایق برملا بشه.
پاینده باد ایران و ایرانی

زنده باد بازپس گیری مناطق جدا شده و الحاق به سرزمین مادری.
به قول دانشمندان امریکایی نگذارید ناسیونالیست ایرانی و ملی گرایی ایرانی زنده بشه .
مثل زمان ساسانیان و هخامنشیان. که اگه ملی گرایی ایرانی زنده بشه کسی جلودار ایران نیست.

ایران بزرگ دوستت دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
درود ! ایران بزرگ و دلنواز من !دوستت دارم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
اقای ناسیونالیستی که به دنبال الحاق سرزمین های جداشده ایران عزیزمون هستی،بحرین درزمان شاه فقیدتون ازایران جداشد!؟درضمن ریشه تفکرانقلاب درمردم ایران به کودتای 28مردادسال 32برعلیه دولت قانونی دکترمصدق برمیگرده نه کشت کشتارهای سال 57.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
12
جانم فدای کسی که ایرانمان را اباد کرد و میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
4
6
درود بر خاندان ایران ساز پهلوی بعدازچهل وچهارسال مردم ایران فراموش نکرده‌اند که سال پنجاه و هفت چه اشتباهی را مرتکب شده‌اند
ساعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
8
1
کل این سایت سخیف رو زیر و رو کنید

هیچ مطلبی اینقدر کامنت نداشته

براتون جالب نیست؟

میدونید چرا؟

چون این رو مدیر مسولش نوشته

و کارمندان شروع کردن به نظر دادن تا رکورد بزنن

حقیررررررر مثل رررررررر ۲۴
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
اقای ساعد و اما بعد
شمام که مث اخوندا حرف میزنی؟؟؟؟؟
تا چیزی میشه میگن این از خودشونه . این از طرف امریکاس یا اسرائیله. یا میگن از طرف منافقینه.

متاسفم برات. اینا مردم خودمون هستن که دارن باهم بحث میکنن.

و اینو بدون هیچ وقت سرتو نکن زیر برف.
پاینده و جاوید نام سرزمین ایران
پاینده و زنده باد مردم سرزمین کشورم.
به امید الحاق سرزمین های جدا شده به مام میهن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
2
4
باسلام آخه شما که این حرف ها رو میزنی ساده ترین مطلب خود شاه فقید فرمودند که من پسرم را به شما مردم ربعنوان ولیعهد بعد من به امانت می‌گذارم لابد شاه درست تشخیص دادن چون ملی بودن شاه بر همگان مسلمه شما که باشین که بیایید درباره ولیعهد حرف بزنید ایشون کنشگر سیاسی بودن اگه نمیدونستی بدون اگه شاهنشاه آریامهر ایشون تایید کردن شما چه کاره ای مردم ایران خودشون بعد این چهل وسه سال گند زده شدن مملکتشون به کی اعتماد کنن به یه کت وشلوار ی ناشناس که ممکن از هر بوته ای آمده باشد ودوباره یه گند دیگه تنها گزینه قابل اعتماد ایشون هستند چون نو زمان پهلوی شاهد ترقی وسرافرازی ایران بودیم پس لطفا حرف مفت نزن
آرامش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
3
2
این چیه میگین؟اسم هر کسی رو بیارین مخالفین بسیاری داره جنبشی که رهبر نداشته باشه و همه به رهبرش اعتماد نداشته باشن فقط وقت تلف کردن هست به حرف برانداز ها اعتماد نکنید اون ها فقط وقتتون رو هدر میدن بهتره به فکر آینده خودتون باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
باشه از این ببعد فقط گوشمون به شمست هرچی گفتین اطاعت امر کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
3
1
بابا خودتونو پاره نکنید اروپایی ها استعمارگرند با استعمار وخونریزی وظلم وستم ثروت کسب کردن وبا حق چپاول شده دیگران پیشرفت کردن جالبش اینه که رضا پهلوی همچون پدر چشم امیدش به اینه که بیگانگان براش کاری بکنند ویشب پیش این سناتور وشب بعد پیش یه سناتور دیگه که دلشونو بدست بیاره والبته خانم زیبا ودلربایش هم بازیچه دست سناتورهایی آمریکایی ومقالات اروپایی رد وبدل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
1
2
این دزدهای … فقط به فکر خودشون هستند این فرومایه اگه شعور داشت درخواست تحریم‌های بیشتر علیه ایران رو نداشت ما داریم عذاب میکشیم لعنت بر پدر و همه مرده ها و زند ه هاش کثیفهای … دزد . دستتون از همه چی کوتاه باشه آرزوتون رو هم به گور ببرید لعنت بر همه کس و کارت
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
3
3
چقدر غیرمنصفانه شاهزاده را قصاوت کردند.ایشان خلبان هواپیما هستند عکاس حرفه ای هستند.درس سیاست خواندند و به دو زبان زنده دنیا تسلط کامل دارند و دو زبان دیگر را هم آشنایی دارند.در مورد ثروت افسانه ای هم بدون مدرک حرف زدند.با کدام مدرک مستدل از ثروت افسانه ای ایشان می گویند؟
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
من اشتباهی منفی زدم و خواستم بگم حرفتون کاملا درسته و اون منفی اشتباهی بود که هرچیم سعی کردم اوکی کنم که درست بشه ولی نشد
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
0
3
عالی
احمد
|
United States of America
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
1
3
دمتگرم عجب تحلیل کردی من یک مخالف ...هستم. واقعا موافق هستم افرین .‌
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان