تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

معیار مهم انتخاب وکیل متخصص و هزینه‌های آن!

در مقاطعی دیده شده است که مردم از ناآگاهی و ناآشنایی مردم سوء استفاده کرده و خود را وکیل کرده و مبالغ هنگفتی را در قالب حق الزحمه و حق الوکاله از آن‌ها می‌گیرند. در ادامه قصد داریم شما را با معیار‌های مهم انتخاب بهترین وکیل در ساری آشنا کنیم با ما همراه باشید.

رویداد۲۴ امروزه با توجه به وضعیت جامعه در همه سطوح آن اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، کمتر خانواده ای را می توان یافت که به نوعی درگیر پرونده های قضایی نباشد. اکثر مردم علاقه مند هستند که پرونده های خود را به بهترین وکیل در ساری در دادگاه بسپارند. زیرا این سوال امکان استیفای حقوق آنها را افزایش می دهد، وظیفه وکلا شباهت زیادی به پزشکان دارد و همانطور که در بیماری های شدید انسانی نمی توان به همه پزشکان اعتماد کرد، در انتخاب وکیل نیز باید دقت زیادی کرد.

زیرا همانطور که قبلاً اشاره کردم، یک وکیل خوب که هم مجرب و هم متخصص باشد، با تسلط بر قوانین و مشکلات حقوقی می تواند فرد را از یک مشکل پیچیده حقوقی نجات دهد. در مقاطعی دیده شده است که مردم از ناآگاهی و ناآشنایی مردم سوء استفاده کرده و خود را وکیل کرده و مبالغ هنگفتی را در قالب حق الزحمه و حق الوکاله از آنها می گیرند. در ادامه قصد داریم شما را با معیار های مهم انتخاب بهترین وکیل در ساری آشنا کنیم با ما همراه باشید .

معیار مهم انتخاب وکیل متخصص و هزینه‌های آن!

ویژگی های یک وکیل خوب چیست؟

  • جستجو و تحقیق کنید زیرا باید از توانایی علمی، شهرت، تجربه، شخصیت خوب، حق الوکاله و سایر خصوصیات یک وکیل خوب مطمئن شوید تا بتوانید پرونده ای را به دست آورید که سرنوشت زندگی شما را تا حد زیادی در دستان او تغییر خواهد داد.

  • هرگز وکیل را تنها بر اساس تبلیغات آنها انتخاب نکنید. تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی و سایر رسانه های جمعی معیار جستجوی مناسبی نیستند ،برای این سوال می توانید به انجمن حقوقی مراجعه کنید و اطلاعات کافی در مورد سابقه وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید بیابید.

  • سن و جنس وکیل (زن یا مرد) معیار مناسبی برای تعیین صلاحیت وکیل نیست. گاهی اوقات یک وکیل جوان و تحصیل کرده بیشتر از یک وکیل مسن تر و به ظاهر با تجربه می تواند به شما کمک کند. مرد یا زن بودن وکیل خیلی مهم نیست و ملاک علم و آبرو و حسن خلق اوست.

  • فردی که عنوان وکالت و مشاور حقوقی را می گیرد، علاوه بر داشتن مدرک حداقل لیسانس حقوق، مراحل بسیار سخت وکالت را برای اخذ پروانه گذرانده است.

برای شناخت بهترین وکیل ملکی در ساری در اینجا کلیک کنید ،همچنین می توانید به سایت وکیل چی مراجعه فرمایید تا بهترین وکلا را در این زمینه را بشناسید و بهترین وکیل را برای خود انتخاب کنید. مجله وکیلچی بهترین و بزرگ ترین مجله حقوقی در ایران میباشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران و تهران میپردازد

چگونه می توانیم کار خود را با قیمت مناسب به بهترین وکیل بسپاریم؟

بهترین وکلا برای شما کسانی هستند که متخصص هستند. برای انتخاب بهترین وکیل برای شما، وکلا شرایطی را در نظر می گیرند که شامل موارد زیر می باشد :

  • رزومه و داشتن قیمت پیشنهادی از چندین وکیل
  • هزینه مشاوره اولیه
  • پیشنهاد متن توسط چندین وکلای متخصص در کار خود
  • امتیاز از سایر کاربران به وکلا

معیار مهم انتخاب وکیل متخصص و هزینه‌های آن!

مبنای محاسبه حق الزحمه و حقوق وکیل

به طور کلی، میزان حق الوکاله با معیارهای زیادی تعیین می شود. زیرا در بسیاری از موارد ممکن است حوزه های تخصصی وکلا با یکدیگر متفاوت باشد یا برخی از وکلا آموزش یا تجربه خاصی برای به نتیجه رساندن یک پرونده داشته باشند که سایر وکلا ندارند. همچنین محل وکالت به خصوص در ساری یکی از عوامل تعیین کننده حق الزحمه وکیل می باشد. زیرا هزینه های خرید و اجاره ملک در ساری با سایر شهرها بسیار متفاوت است که باعث می شود هزینه وکالت در ساری با هزینه وکیل در شهرستان ها متفاوت باشد. در نهایت هزینه یک وکیل خوب بر اساس عوامل زیادی تعیین می شود.

حق الوکاله و حق الوکاله در قرارداد وکیل و با توافق طرفین تعیین می شود. اما در صورت عدم توافق مبلغ در قرارداد، موکل حق الوکاله و هزینه کار خود را طبق نرخ قانونی پرداخت می کند. این مبلغ در دعاوی مالی، گمرکی، دعاوی غیرمالی، کیفری و در دستورات قضایی متفاوت است. همه وکلا بر اساس ادعای مالی مطرح شده توسط مشتری حدود 10٪ هزینه دارند. وکیل ممکن است بر اساس قرارداد جداگانه ای که به آن عقد مالی می گویند بیشتر یا کمتر از تعرفه دریافت کند در این صورت تمبر مالیاتی و حق الزحمه سالانه طبق قرارداد مالی تعیین می شود بنابراین اشکالی ندارد.

معیار مهم انتخاب وکیل متخصص و هزینه‌های آن!

حقوق وکیل چگونه محاسبه می شود؟

  • تعیین حق الوکاله توسط عرف: تعیین بهای حق الوکاله توسط عرف یکی از مواردی است که در آن می توان میزان حق الوکاله وکالت را تعیین کرد. در این مورد و به طور معمول در مورد پرونده های دارای مشکلات مالی، وکیل حداقل 10 درصد حق الوکاله را درخواست کرده است. البته در برخی موارد ممکن است حقوق وکیل بسته به آداب و رسوم محلی متفاوت باشد.

  • تعیین قرارداد حقوق وکیل بر اساس : تعیین بهای تمام شده دستمزد وکیل طبق قرارداد یکی از موارد اصلی تعیین قرارداد حقوق وکیل است که در این راستا وکیل و موکل با توافق و تعیین مبلغ قرارداد منعقد می کنند. حقوق در یک قرارداد مالی جداگانه و میزان حقوق با توافق تعیین می شود.

  • تعیین حقوق بر اساس تعرفه: واقعیت حاکم بر جامعه و شرایط اقتصادی و همچنین تعرفه قانونی حقوق وکیل که مبلغ ناچیزی است که حتی کفاف هزینه تمبر مالیاتی وکیل را نمی دهد. بر این اساس، با توجه به این شرایط، هیچ یک از وکلا قرارداد حق الوکاله خود را بر اساس تعرفه منعقد نمی کنند، زیرا تعرفه حق الوکاله مبلغ بسیار پایینی است.

کلام آخر

برای مراجعه به  بهترین وکیل طلاق در ساری بهتر است با بهترین وکیل که در سایت وکیل چی  یا  vakilchi.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع:( vakilchi.com)

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان