تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

وزیر کشور: احتمال تغییر در استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

وزیر کشور از طرح پیشنهادی در دولت از سوی سازمان محیط زیست برای تغییر در استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا خبر داد تا لازم نباشد در این شرایط مدارس تعطیل شود.

وزیر کشور: احتمال تغییر در استاندارد‌های شاخص آلودگی هوا برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه نشست استانداران در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی مدارس به جهت آلودگی هوا، اظهار کرد: تعطیلی مدارس به خاطر رفع آلودگی نیست، بلکه بخاطر سلامتی فرزندان‌مان است. مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه‌های اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند.

وی اضافه کرد: در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استاندارد‌ها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.

وحیدی که در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور سخن می‌گفت درباره این نشست اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد بررسی در این نشست، مولدسازی دارایی‌ها بود که با حضور وزیر اقتصاد این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. چارچوب‌های مقرراتی مولدسازی دارایی‌ها در دولت فراهم شده است. این کار بسیار مهم، ظریف و دقیق است که هم باید با سرعت لازم و هم دقت کافی انجام شود. لازم بود چارچوب مسائل با حضور استانداران بحث شود، چون اجرای این تصمیم در استان‌ها بر عهده استانداران است. با بحث‌های انجام شده در موقیعت بهتری برای اجرای تصمیم مولدسازی دارایی‌ها قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: موضوع دوم درباره مسائل اداری و استخدامی بود که رئیس این سازمان نکات مدنظر خود را مطرح کرد. موضوع بهره‌وری مورد تاکید رئیس جمهور است و در این جلسه این موضوع مورد گفتگو قرار گرفت. همچنین درباره سرمایه انسانی، کمبود‌ها و توانمندسازی‌هایی که مورد نیاز است، بحث شد.

وزیر کشور با اشاره به بررسی موضوع اشتغال با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: در این نشست آمار‌های بسیار خوبی که بر اثر ایجاد اشتغال پدید آمده و بر پایه سامانه رصد تا مرز ۱ میلیون شغل می‌رسد، بررسی شد. کار‌های خیلی خوبی در استان‌ها انجام شده است. برای تقویت اشتغال که مهمترین مساله روز کشور است هم وزارت رفاه و هم استانداران آماده هستند. در سال ۱۴۰۲ منابع لارم اختصاص داده می‌شود تا در جذب این تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قوی‌تر عمل کنیم. بانک‌ها هم باید همکاری کنند برخی بانک‌ها خوب همکاری کرده‌اند؛ ولی برخی بانک‌ها باید همکاری بهتری کنند. امسال سال خوبی در جهت ایجاد اشتغال داشته‌ایم و امیدوارم سال آینده هم این روند ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان