تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

۸۰ هزار متقاضی مسکن روستایی سرگردان سه بهانه بانکی هستند

۸۰ هزار متقاضی واحد شرایط روستایی موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌های دولتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی نشدند و نظام بانکی به بهانه‌های مختلف از عمل به تکلیف خود در این حوزه سر باز می‌زند.

قیمت مسکن

رویداد۲۴ فارس نوشت: بر اساس اطلاعات رسیده از بانک مسکن تا کنون ۱۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن روستایی به نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند و فرآیند معرفی این متقاضیان از مهرماه آغاز شده است.

این در حالی است که نظام بانکی تا لحظه تهیه خبر تنها برای ۲۰ هزار متقاضی پرونده تشکیل داده و قرارداد پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را منعقد کرده است.

به معنای دیگر ۸۰ هزار خانواده واجد شرایط روستایی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی، به دلیل عدم انعقاد قرارداد با بانک سرگردان شده‌اند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که مطابق قانون برنامه ششم توسعه، نظام بانکی باید سالانه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی را به مردم پرداخت کند. به عبارت دیگر با گذشت ۱۱ ماه از سال ۱۴۰۱، تنها ۱۰ درصد تکلیف برنامه ششم توسط نظام بانکی محقق شده است.

مخاطبان از سنگ‌اندازی گسترده بانک‌های دولتی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن خبر داده‌اند. بر این مبنا مواردی از جمله ابلاغ بانک به شعبه کمتر از عدد تکلیفی بانک مرکزی، مشروط کردن پرداخت وام به منابع و مصارف بانک و همچنین تعیین سقف ماهانه و سوختن سهمیه استفاده نشده توسط هر بانک در هر ماه از جمله راهکارهایی است که بانک‌های دولتی به کمک آن از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سر باز می‌زنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت مسکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
0
کسی‌موفق شده وام بگیره‌بانک ملت‌میگه‌شرایط‌سفته زنجیری‌برداشته‌شده یاکارمند‌ثابت‌دوتایاسندخونه‌میره‌تورهن‌بانک بایک‌ضامن‌بازاری‌چک‌داربایدبیاری‌ده‌ماهه میگیدمشکل‌سفه حل‌شده برین بگیرین‌کدوم‌سفته‌همه‌بانک‌ها باهم متحدشدن‌که‌سفته زنجیری‌رواجرانکنندرفتم‌بنیادگفتم‌گفت‌مجبوریم‌بابانکها‌مداراکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
سلام من امروز بعد از کلی ماجرا قسط اول را برام ریختن ولی اول ۳ میلیون ازم گرفتن،هاپولی شد بعد قسطو واریز کردن خدالعنتشان کنه
نظرات شما
پیشخوان