تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
سرهنگ احمد راستینه در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اگر سپاه در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌گرفت، مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به اروپا را انجام نمی‌داد

سرهنگ احمد راستینه نماینده شهرکرد با اشاره به تلاش برخی کشورهای اروپایی برای قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی می‌گوید: اگر آن‌ها چنین خطای راهبردی را انجام می‌دادند، حتماً جمهوری اسلامی برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهد، بخشی از مسئولیت‌هایش را در خصوص مبارزه با تروریسم و مبارزه با خط ترانزیت مواد مخدر و مسئولیت‌هایش برای امنیت انرژی را دیگر انجام نمی‌داد

احمد راستینه نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: احمد راستینه نماینده شهرکرد در واکنش به جلسه پارلمان اروپا با دستور جلسه «قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی» که البته تصویب نشد، به رویداد۲۴ می‌گوید: ما امروز در یک جنگ ترکیبی که آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی به آن دامن زده و آن را شروع کرده‌اند، قرار گرفته‌ایم و نیازمند یک سیاست روشن و شفاف در پاسخ به این جنگ هستیم.

او می‌گوید: این جنگ که توسط دشمنان ما برنامه‌ریزی شده به قدری هوشمندانه بود که رهبر انقلاب برای اولین بار به دشمنان آفرین گفت و در ادامه اعلام داشتند که دشمنان را به خاطر طراحی‌های پیچیده تحسین می‌کنم، هرچند در محاسباتشان اشتباه کردند. 

این چهره اصولگرای مجلس یازدهم می‌گوید: قصه اتحادیه اروپا نسبت به سپاه پاسداران، یک ظرفیت‌سازی جدید توسط کشور‌های اروپایی در قالب جنگ تحمیلی علیه کشور ماست. آن‌ها خیلی روشن می‌دانند اگر سپاه نبود، اتحادیه اروپا در یک بلای فراگیر در بحث مواد مخدر غرق می‌شد. امروز همه می‌دانند اگر سپاه نبود، داعش سرکرده‌های اروپایی را به تاراج می‌برد. آن‌ها می‌دانند که اگر امنیت انتقال انرژی به خطر بیفتد و ظرفیت‌های اقتصادی دنیا به واسطه به خطر افتادن ترانزیت انرژی دچار مشکل شود، مقصر خودشان هستند و خودکرده را تدبیر نیست. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: آنچه به عنوان قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط پارلمان اروپا پیشنهاد شده و رای نیاورد، نشان‌دهنده تصمیمات هیجانی و غیرالزام‌آور آنهاست و اگر کشور‌های اروپایی دچار رفتار‌های هیجانی می‌شدند و تصمیمات غیرعاقلانه‌ای می‌گرفتند، حتماً دچار مشکلاتی می‌شدند که بر سر سربازان آمریکایی در منطقه آمد.


بیشتر بخوانید: اگر اتحادیه اروپا به تروریستی بودن سپاه رای می‌داد، چه می‌شد؟


راستینه می‌گوید: ما در برابر هر رفتاری از اروپایی‌ها، رفتار متقابل نشان خواهیم داد. ما ملتی صلح‌جو و یک تمدن بزرگ با تعامل با دنیا در طول تاریخ بوده و هستیم. امروز هم متناسب با رفتار آن‌ها از خودمان واکنش نشان می‌دهیم. صلح‌جویی آن‌ها، رفتار‌های صلح‌طلبانه ما را به همراه خواهد داشت و تقابل خصمانه آن‌ها، تقابل مقتدرانه ما در محدودسازی حضور اروپایی‌ها در منطقه را به بار می‌آورد و کلا به سرکرده‌های کشور‌های اروپایی توصیه می‌کنیم از رفتار‌های هیجانی و غیرعقلانی پرهیز کنند.

او می‌گوید: واقعیت این است که اروپا و آمریکا، اوج فشار‌ها برای گرفتن حداکثر سهم خود در مذاکرات برجامی را به نمایش گذاشته‌اند. هم اروپا و هم آمریکا، انعطاف ما را در موضوع مذاکرات برجامی بر سر خطوط قرمز ندیدند و امروز به دنبال این هستند که با فشار‌های حداکثری بر سر میز مذاکره ما را مجبور به عبور از خطوط قرمز خودمان بکنند. فکر می‌کنم طراحی دشمن در بحث اخیر علیه سپاه، خط مستمر اقدامات ترکیبی در طول سال‌های گذشته تا به امروز است.

اگر سپاه تحریم می‌شد، برای کاهش هزینه‌ها بخشی از مسئولیت‌هایش را درباره ترانزیت مواد مخدر را انجام نمی‌داد

نماینده شهرکرد می‌گوید: تحریم‌ها روی ما تاثیر دارد و ما می‌پذیریم هر تصمیمی، واکنش‌هایی به همراه دارد. اگر آن‌ها چنین خطای راهبردی را انجام می‌دادند، حتماً جمهوری اسلامی برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهد، بخشی از مسئولیت‌هایش را در خصوص مبارزه با تروریسم و مبارزه با خط ترانزیت مواد مخدر و مسئولیت‌هایش برای امنیت انرژی را دیگر انجام نمی‌داد و اروپایی‌ها می‌دانند که اگر ما به مسئولیت‌هایی که داوطلبانه در حوزه بین‌الملل پذیرفته‌ایم، عمل نکنیم برای آن‌ها گران تمام خواهد شد.

راستینه با اشاره به اینکه خطای راهبری آن‌ها اثراتی منفی را در بخش‌های مختلف در کشور ما به همراه دارد، گفت: در عین این اثرات منفی، برانگیختگی ملت ما را به همراه خواهد داشت. تصمیمات دشمنان هوشمندانه و برای دو مسئله طراحی شده است: اول، به‌هم زدن وحدت و انسجام ملی و دوم، تلاش برای همچنان گرم نگه داشتن بستر اغتشاشات برای شروع مجدد این چالش به منظور فشار به حاکمیت و اخذ امتیاز بر سر میز مذاکره.

او می‌گوید: اگر امروز انقلاب اسلامی را بخواهیم به صورت دقیق تحلیل کنیم باید به نقش نفوذ موثرمان در کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف که مورد اتفاق ملت‌های منطقه در حفظ امنیت آن‌ها و دفاع از عرصه اقتصادی منطقه است، اشاره کنیم. تلاش آمریکا و اروپا این است که ما را منزوی کنند و طبیعتاً هزینه این تلاش تا به امروز، تحریم‌های ظالمانه‌ای بوده که به ایران وارد شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: مطمئناً این هزینه‌ها، شرایط سخت و آسیب‌هایی را در حوزه‌های اقتصادی و دارویی و درمان بر ملت ما وارد کرده است، اما واقعیت این است که ما با مقاومت‌مان دستاورد‌هایی را حاصل کرده‌ایم و نقشی که امروز در عرصه بین‌المللی و منطقه در ساختار جدیدش در حال ایفا هستیم به مراتب حاصلش از آنچه که سبب آسیب شده، بیشتر است. ساختار جدید بین‌المللی به سمت حذف جهان تک‌قطبی و حرکت به سمت ساختار چندقطبی است. تلاش آمریکا و اروپا این بود که نقش ما را در شکل‌گیری ساختار جدید محدود کنند تا ایران نتواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
3
16
با این تیتر غیر مستقیم میگین عامل پخش آزاد مواد در ایران و فراوانی زیادش کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
از عجایب جمهوری اسلامی همین بس که یک سرهنگ نظامی سخنگوی کمیسیون فرهنگی!! مجلس شده است!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
4
14
جناب سرهنگ با ایجاد این هیاهو پیشاپیش اخذدرجه سرداری شمارا تبریک تبریک میگویم
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
2
12
سرهنگ راستینه؟؟؟؟
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
1
11
ترو خدا این عکسش رو عوض کن!!!
ناشناس
|
Poland
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
1
6
حالا هی فرافکنی بکنین که چرا می گن سپاه دستش تو کار قاچاقه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
5
داستان لیست گذاری هنوز روی میزه دادش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
2
6
شما همیشه که در جنگ های ترکیبی که خودتان درست کردین قرار دارین .معلوم نیست با چند کلاس نماینده شده ..
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
1
6
یعنی تاحال داشتیم مبارزه می کردیم
اروپا اعلام می کنه که ایران در حال قاچاق به سمت اروپا هست . این سخن نشان می ده که حجام بسیار زیاد به سمت اروپا سرازیر می کنید. تبریک عرض می کنم..
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
1
1
در قانون اساسی به صراط گفته شده که حضور نظامیان در عرصه سیاسی واقتصادی ممنوع میباشد .ولی الان در تمامی پستهای سیاسی واقتصادی حضور نود درصدی دارن ..آقایان نظامی مگر نطامیگری شغل به حساب نمیاد که در مجلس ودولت وتمامی نهاد های اقتصادی حصوردارید .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
1
اگر سپاه در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌گرفت، باید با نیروهای کشورهای اروپایی در خلیج فارس و منطقه خاورمیانه برخورد کنیم
Gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
0
چه کاری برای مواد در داخل کردید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان