تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

آیا می‌توان از مرد شکاک طلاق گرفت؟

مشاوره حقوقی آنلاین؛ بدبینی و وجود شک در زندگی زناشویی از سوی هر یک از زوجین به یکدیگر، از جمله مشکلاتی است که امروزه خیلی از خانواده‌ها درگیر کرده است و علت بسیاری از طلاق‌ها شکاک بودن یکی از زوجین است.

آیا می‌توان از مرد شکاک طلاق گرفت؟

رویداد۲۴ طلاق از مرد شکاک یکی از سؤالاتی است که خانم‌ها بسیار می‌پرسند. بی‌تردید زندگی با شوهری که به بیماری شکاکیت مبتلا است، ممکن است زندگی بسیار دشواری را برای همسر خود فراهم آورد.

طلاق از مرد شکاک

یکی از اصلی‌ترین دلایل تراکم پرونده‌ها در دادگاه‌های خانواده به دلیل مسائلی از جمله زندگی با شوهران شکاک و حق طلاق زوجه است. در برخی مواقع این موضوع که دلایل شکاکیت زوجه نتواند برای دادگاه‌ها قانع‌کننده باشد، نگرانی‌هایی را در بین خانم‌ها ایجاد نموده است.

به‌منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات زناشویی مربوط به اعمال یک‌جانبه طلاق مرد، مواردی نیز تحت عنوان حق طلاق برای زن از سوی قانون‌گذار وضع شده است تا در صورت به‌وجودآمدن برخی از مسائل و مشکلات در زندگی زناشویی، زنان نیز قادر باشند با ارائه دادخواست طلاق به دادگاه به زندگی زناشویی خود پایان دهند.

یکی از این موارد ایجاد حق طلاق برای زن به دلیل در عسروحرج قرارگرفتن زن به دلیل شکاک بودن شوهر اوست. عسروحرج به معنای ایجاد سختی، تنگ‌دستی و مشقت است و قاعده عسروحرج در قواعد فقهی به معنای عدم انجام تکالیفی است که موجبات سختی و مشقت را برای اشخاص به وجود می‌آورد.

با تمسک به این قاعده، زنان در جامعه اسلامی قادرند با اثبات بدبینی و شکاکیت شوهر خود و در صورت قرارگرفتن در شرایط عسروحرج، دادخواست طلاق خود را به محضر دادگاه خانواده ارائه دهند. درصورتی‌که حاکمیت این موضوع در دادگاه ثابت گردد قاضی می‌تواند مرد را وادار به طلاق اجباری همسر خود نماید

اگر در دادگاه، شوهر دلیل محکمه پسندی برای شک‌کردن به همسر خود داشته باشد، تکلیف چیست؟

درصورتی‌که مرد دلیل قانع‌کننده‌ای دراین‌خصوص به دادگاه ارائه نماید در این صورت مطمئناً رأی صادره به نفع و  مرد رقم خواهد خورد.

منبع: مجله دلتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان