تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

طرز تهیه معجون درمانی سیر، زنجبیل، عسل و لیمو ترش

ترکیب سیر، زنجبیل، عسل و لیمو یک داروی طبیعی است که از زمان دوران باستان برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها و بهبود سلامتی استفاده شده است.

طرز تهیه معجون درمانی سیر، زنجبیل، عسل و لیمو ترش

رویداد۲۴ نازنین احمدی: ترکیب سیر، زنجبیل، عسل و لیمو یک داروی طبیعی است که از زمان دوران باستان برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها و بهبود سلامتی استفاده شده است. این ترکیب خواص درمانی دارد و از ترکیب ساده زنجبیل، سیر، عسل و لیمو ترش تهیه می‌شود. تمام این ترکیبات خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارند که به پیشگیری و درمان برخی مشکلات مانند بیماری‌های زیر کمک می‌کنند:

آرتریت

آسم

کلسترول بالا

گاز و سوء‌هاضمه

مشکلات گردش خون و مشکلات قلبی

هموروئید

مشکلات پوستی مانند آکنه

دندان درد

اضافه وزن و چاقی

زخم معده

این ترکیب طبیعی به دلیل دارا بودن ارزش غذایی بالا، مانند اکسیر جوانی عمل می‌کند. چون بدن را از عوامل مهاجم حفظ کرده و مانع از بروز مشکلات سلامتی جدی می‌شود. متخصصان چینی بر این عقیده هستند که بهتر است این دارو به صورت طبیعی مصرف شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. به عقیده این متخصصان بعد از یک هفته مصرف این دارو، کاهش چشمگیری در میزان فشار و کلسترول خون مصرف کننده‌ها دیده می‌شود. متخصصان ایتالیایی هم در این خصوص بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده‌اند سیر، عسل، زنجبیل، لیمو جزو معجزه‌های طبیعت برای سلامتی هستند. تمام ترکیبات موجود در این داروی طبیعی توسط متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گرفته ومشخص شده است این ترکیبات با ارزش غذایی باعث به تسکین دردهای ناشی از بیماری‌هایی مانند آرتریت کمک می‌کند. در واقع ترکیبات این دارو ضدالتهاب‌های طبیعی بوده و قار هستند التهاب‌های به وجود آمده در بدن را که عامل اصلی درد و بیماری‌های مزمن هستند از بین ببرند.

طرز تهیه معجون درمانی سیر، زنجبیل، عسل و لیمو ترش

روش تهیه و استفاده از این داروی طبیعی

تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است و ترکیبات آن در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

مواد لازم :

آب لیمو ترش: نصف لیوان

آب زنجبیل : نصف لیوان

سیر : 25 حبه

لیمو ترش 1 لیوان

عسل : 340 گرم

روش تهیه

به گزارش رویداد24 ابتدا آب زنجبیل را آماده کنید. برای این کار کافی است مقداری زنجبیل تازه را با دقت بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را ورقه ورقه کنید و همراه با کمی آب در مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط کنید. می‌توانید به این مخلوط کمی آب لیمو ترش تازه نیز اضافه کنید. داخل ظرف تمیزی نصف لیوان آب لیموترش را با نصف آب زنجبیل مخلوط کنید. 25 حبه سیر و تمام مواد را مخلوط کن بریزید و میکس کنید.  یک لیوان لیموترش و سپس یک لیوان عسل را نیز به آن اضافه کنید. در آخر ترکیب را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید، در آن را ببندید و در یخچال قرار دهید. توصیه می‌شود بعد از 5 روز شروع به مصرف این دارو بکنید. تمام ترکیبات موجود در این داروی طبیعی توسط متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است این ترکیبات با ارزش غذایی باعث به تسکین دردهای ناشی از بیماری‌هایی مانند آرتریت کمک می‌کند.

روش استفاده

 برای استفاده از این دارو در جهت پیشگیری از ناخوشی‌ها دو قاشق غذاخوری از ترکیب را در یک استکان آب ولرم یا آب میوه خانگی دلخواهتان مخلوط کرده ومیل کنید. این ترکیب را شب‌ها یک ساعت بعد از شام میل کنید.


بیشتر بخوانید: معجون تضمینی برای درمان سرماخوردگی


طرز تهیه معجون درمانی سیر، زنجبیل، عسل و لیمو ترش

معجون سیر، لیمو، زنجبیل و عسل

مواد لازم

آب لیموترش : نصف لیوان

آب زنجبیل : نصف لیوان

سیر : 25 حبه

سرکه سیب : 1 لیوان

عسل : 340 گرم

روش تهیه

ابتدا آب زنجبیل را آماده کنید. برای این کار کافی است مقداری زنجبیل تازه را با دقت بشویید و پوست بگیرید.

سپس آن را ورقه ورقه کنید و همراه با کمی آب در مخلوط‌کن بریزید و کاملاً مخلوط کنید.

می‌توانید به این مخلوط کمی آب لیموترش تازه هم اضافه کنید. داخل ظرف تمیزی نصف لیوان آب لیموترش را با آب زنجبیل مخلوط کنید.

25 حبه سیر و تمام مواد را در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید.

یک لیوان سرکه سیب و سپس یک لیوان عسل را نیز به آن اضافه کنید. در نهایت ترکیب را در یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید، در آن را ببندید و در یخچال قرار دهید. توصیه می‌شود بعد از 5 روز شروع به مصرف این دارو بکنید.

تمام ترکیبات موجود در این داروی طبیعی توسط متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است. این ترکیبات با ارزش غذایی باعث به تسکین دردهای ناشی از بیماری‌هایی مانند آرتریت می‌کند.

روش استفاده

برای استفاده از این دارو در جهت پیشگری از ناخوشی‌ها دو قاشق غذاخوری از ترکیب را در یک استکان آب ‌ولرم یا اب میوه خانگی دلخواهتان مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب را شب‌ها یک ساعت بعد از شام میل کنید.

طرز تهیه معجون درمانی سیر، زنجبیل، عسل و لیمو ترش

فواید معجون زنجبیل، عسل، سیر و لیمو ترش برای سلامتی

درمان آسم

مشکلات تنفسی

پیشگیری و درمان سرطان

بهبود هضم غذا

لاغری و کاهش وزن

درمان سرماخوردگی

طرز تهیه معجون درمانی سیر، زنجبیل، عسل و لیمو ترش

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان