تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

همه چیز درباره جراحی لیپوساکشن

سال هاست که لیپوساکشن یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود و روشی مطمئن، موثر و دائمی برای کاهش چربی و فرم دادن به بدن است. در ادامه به تفاوت بین جراحی لاغری و لیپوساکشن می پردازیم.

همه چیز درباره جراحی لیپوساکشن
رویداد۲۴ نازنین احمدی: آیا با واژه لیپوساکشن یا ساکشن شکم آشنایی دارید؟ چقدر با روند این نوع جراحی آشنا هستید؟ آیا تا به حال به انجام آن فکر کرده اید؟ و می دانید چه تفاوت هایی با جراحی لاغری دارد؟ بیایید با هم به بررسی جراحی لیپوساکشن بپردازیم.

بسیاری از افراد چربی های ناخواسته و مقاومی در قسمت های مختلف بدن خود دارند که حتی با رژیم غذایی و ورزش نمی توانند آنها را بسوزانند. این چربی‌ های موضعی، که خلاص شدن از شر آن ها بسیار دشوار است، ممکن است پس از بارداری در شکم، پهلو، ران یا کمر ظاهر شده باشند.

سال هاست که لیپوساکشن یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود و روشی مطمئن، موثر و دائمی برای کاهش چربی و فرم دادن به بدن است. در ادامه به تفاوت بین جراحی لاغری و لیپوساکشن می پردازیم.

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن روشی برای از بین بردن چربی های اضافی بدن است که اولین بار در دهه 80 انجام شد و به شهرت رسید. در طی این روش، متخصص زیبایی با دقت و با احتیاط چربی اضافی بدن را از طریق یک لوله توخالی کوچک به نام کانولا خارج می کند. با حرکت لوله کانولا به داخل توده چربی، سلول های چربی مکش می شوند و بدن خوش فرم تر به نظر می رسد.

آیا لیپوساکشن با وجود حذف چربی منجر به کاهش وزن می شود؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر این چنین نیست. از آن جایی که لیپوساکشن یا ساکشن شکم، سلول های چربی را از بین می برد، بسیاری از افراد تصور می کنند با این روش می توانند بدون ورزش یا تغییر رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهند.
اگرچه اکثر بیمارانی که از روش لیپوساکشن استفاده کرده اند وزن کم نکرده اند، اما به طور متوسط می توان انتظار داشت که بیمار با لیپوساکشن بین 1 تا 2 کیلوگرم وزن کم کند. به طور کلی تمامی روش های زیبایی که باعث حذف چربی از بدن می شوند به دلیل عدم کاهش وزن به عنوان راه حل نهایی توصیه نمی شوند.

علاوه بر این، حذف سلول های چربی تاثیری در نوسانات وزنی بیمار در آینده نخواهد داشت. اگر بعد از ساکشن شکم یا سایر قسمت ‌های بدن پرخوری کنید یا ورزش نکنید، سلول‌ های چربی باقی‌ مانده می ‌توانند بزرگ ‌تر شده و فرد وزن اضافه کند. با این تفاوت که این بار در قسمت دیگری ظاهر می شود.

لیپوساکشن شکم

بسیاری از مردم فکر می کنند که لیپوساکشن یک عمل خطرناک و دردسرساز است، اما به جرات می توان گفت که این یک تصور غلط رایج در بین مردم است. زیرا امروزه با پیشرفت علم جراحی و پزشکی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و عوارض آن تا حد امکان کاهش یافته است. به همین دلیل است که امروزه لیپوساکشن شکم در سرتاسر جهان رواج یافته و فراگیر شده است.

آیا ساکشن شکم موثر است؟

زمانی که فردی چاق می شود و سلول های چربی در بدن او افزایش می یابد، می تواند از ساکشن شکم برای از بین بردن سلول های چربی استفاده کند. شایان ذکر است که لیپوساکشن در بسیاری از نواحی بدن استفاده می شود. تغییرات فیزیکی که پس از لیپوساکشن مشاهده می شود، تغییرات طولانی مدتی هستند که به زودی قابل برگشت نیستند. بدیهی است که با افزایش وزن بیمار، قسمت های ساکشن شده دوباره چاق می شوند.

همچنین قبل از انجام ساکشن شکم، بیمار باید با متخصص جراحی پلاستیک خود مشورت کرده و از نتایج آن آگاهی کامل داشته باشد. زیرا نتایج واقعی لیپوساکشن باید با انتظارات خود بیمار مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر بیمار نباید از عمل انتظارات غیر منطقی داشته باشد.

همه چیز درباره جراحی لیپوساکشن

کاهش وزن سریع با ساکشن شکم چگونه انجام می شود؟

به گزارش رویداد24 لیپوساکشن شکم نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. اگرچه در گذشته اینطور نبود، اما امروزه برای تمام نواحی بدن صدق می کند. در واقع، هنوز جراحانی هستند که ترجیح می دهند روش قدیمی را با استفاده از بیهوشی عمومی انجام دهند، به خصوص زمانی که در مورد شکم صحبت می کنیم.احتمالا جراح شما فقط از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده کند، یا از روش تامسون استفاده می کند که سال ها استاندارد طلایی برای لیپوساکشن ایمن و مؤثر بوده است.

روش لیپوساکشن تامسنت شامل پر کردن ناحیه چربی بین پوست و حفره شکم با ماده ای به نام مایع تومسنت، مخلوطی از سالین و اپی نفرین، با بی کربنات سدیم به عنوان بافر است.

اگر جراح شما ساکشن شکم را با استفاده از بی حسی موضعی انجام دهد، لیدوکائین بی حس کننده را نیز به مایع اضافه می کند. این دارو به جراحان اجازه می دهد تا بدون بیهوشی کامل، روش های لیپوماتیک را روی بیماران انجام دهند و خطرات بیهوشی عمومی را کاهش داده و به طور کلی یک عمل ایمن انجام می شود.

کاندیدای مناسب برای لیپوساکشن

مناسب ترین افراد برای ساکشن شکم کسانی هستند که پوستشان خاصیت ارتجاعی خوبی دارد. اگر پوست فرد انعطاف پذیری مناسبی نداشته باشد از جراحی لیپوماتیک استفاده می شود. فردی که کاندید عمل است باید وزن ثابت و شاخص توده بدنی کمتر از 40 داشته باشد (به عبارت دیگر چاقی مفرط نداشته باشد). همچنین کاندیدای لیپوساکشن باید کاملا سالم بوده و بیماری مزمنی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های سیستمیک نداشته باشد. همچنین سن بیمار باید بالای 18 سال باشد.

همه چیز درباره جراحی لیپوساکشن

کار های قبل از ساکشن شکم

قبل از انجام لیپوساکشن توصیه می شود که بیمار یک سری آزمایشات را برای تایید سلامت خود انجام دهد. همچنین بیمار باید قبل از انجام ساکشن شکم موارد زیر را رعایت کند:

حداقل 2 هفته قبل از جراحی از مصرف دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.

حداقل دو هفته قبل از عملT از مصرف قرص های ضد بارداری خودداری کنید.

حداقل یک هفته قبل از عمل از استعمال دخانیات خودداری کنید زیرا سیگار باعث طولانی شدن دوره نقاهت می شود.

هزینه لیپوساکشن شکم

یکی از دغدغه های فکری اکثر متقاضیان لیپوساکشن تعیین قیمت دقیق لیپوساکشن شکم است که در این زمینه باید گفت که متقاضی باید با یک جراح ماهر مشورت کند تا میزان چربی بدن بیمار را بررسی کرده و هزینه لیپوساکشن را بر اساس آن تخمین بزند. عوامل تعیین کننده اصلی در هزینه لیپوساکشن شامل تعداد نواحی تحت درمان و مقدار چربی است که می خواهیم حذف کنیم که بر روی هزینه تاثیر گذاشته و قیمت دقیق را تغییر می دهد.

هزینه لیپوساکشن همزمان با سایر جراحی ها

لیپوساکشن اغلب با روش های دیگر ترکیب می شود و این می تواند تفاوت زیادی در هزینه ایجاد کند. یکی دیگر از مواردی که در هزینه لیپوساکشن موثر است این است که آیا بیمار می خواهد چربی تخلیه شده را به قسمت های دیگر مانند باسن، پهلوها و ... منتقل کند یا خیر.انتقال چربی روش جدیدی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و همزمان با لیپوساکشن شکم انجام می شود.

ساکشن شکم یا برداشتن رسوبات چربی یکی از رایج ترین عمل های جراحی پلاستیک است که امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است. روش‌ های مختلفی برای انجام ساکشن وجود دارد و می‌توان آن را به ‌عنوان یک درمان مستقل یا همراه با روش‌ هایی مانند تامی تاک یا لیفت سینه انجام داد. بسیاری از ما متعهد به ورزش منظم و شدید در باشگاه و رژیم های غذایی متعادل هستیم، اما مقداری چربی در ناحیه شکم، ران، باسن و سایر نواحی به طور کامل از بین نمی رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iraq
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
0
چرا خبر مربوط به بی احترامی به ارتش توسط خرهای علیف باز نمیشه یا رد میده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان