تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

قرار گرفتن ۷ نهاد ایرانی در فهرست سیاه آمریکا

وزارت تجارت آمریکا با تکرار ادعای غرب مبنی بر نقش ایران در حملات پهپادی روسیه به اوکراین، اعلام کرد که هفت شرکت و نهاد ایرانی را در «فهرست سیاه» تجاری‌اش قرار می‌دهد.

تحریم ایران

رویداد۲۴ ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق بیانیه‌ای که از وزارت تجارت آمریکا منتشر شده است، این کشور هفت نهاد ایرانی را با این ادعا که تولیدکننده پهپادهای مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین هستند، به فهرست سیاه تجاری‌اش افزوده است.

نهادهای ایرانی قرار گرفته در این فهرست شامل شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران، سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران ایران، شرکت اوج پرواز ما دو نفر، شرکت پرآور پارس، صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهد هستند.

به گزارش ایسنا، ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است.

مقامات روسیه تاکید کرده‌اند که این کشور از پهپادهای ساخت داخل در اوکراین استفاده می‌کند.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری اخیرش اظهار داشت: چندی پیش گفت‌وگوهایی بین دو هیات ایرانی و اوکراینی در ارتباط با ادعاهای مطرح شده و اثبات نشده علیه جمهوری اسلامی ایران در بحث پهپادها با کمک یک دولت دوست در یک کشور ثالث برگزار شد و در ترکیب هیات دو کشور اعضای فنی و تخصصی دو طرف حضور داشتند و شواهد و ادعاهای مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هیات جمهوری اسلامی ایران توضیحات لازم در ارتباط با نکاتی که در آن جلسه از سوی هیات اوکراینی مطرح شده ارائه داد و در این زمینه هیچ گونه شواهد و مدارکی اثبات کننده از سوی طرف اوکراینی و طرف‌های دیگر که چنین اتهاماتی را متوجه ایران کرده‌اند ارائه و مطرح نشده است.

کنعانی افزود: در همین چارچوب قرار شد که هیات‌ها به کشورهای خود بازگردند تا در صورت لزوم گفت‌وگوها ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید: ‌به وضوح گفته‌ایم که برجام در دستور کار نیست؛ این اتفاق به گردن ایرانی‌ها است


او با اشاره به تلاش برخی از کشورها با توسل به بهانه‌های واهی برای مسئول قلمداد کردن ایران در جنگ اوکراین اظهار کرد: بیان این اتهامات در استمرار رفتارهای سیاسی غلط آنها مبتنی بر اعمال فشار سیاسی به ایران انجام می‌شود. ایران بارها این اتهامات را رد کرده است و بر مواضع اصولی خود در ارتباط با این بحران تاکید می‌کند.

کنعانی خاطرنشان کرد: ایران یک طرف جنگ نیست و قویا معتقد است که راه حل این جنگ و بحران سیاسی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
0
رفتار حزب دموکرات ایالات متحده در قبال نظام ایران بدخواهانه است.
هر اقدام بدون هزینه ایی توانستند بکنند کردند و حتی در یک مورد هم دریغ نکردند.
اقدام نظامی هم نمی توانند بکنند وگرنه تا بحال کرده بودند.
ناشناس
|
China
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
0
واقعا اين وزارت امور خارجه ديگه شورش را دراورده، صهيونيست ها با پهباد صنايع ما را ميزنن ، بعد شركت هاي ما ميرن تو ليست سياه؟ كارشناس ما ميره به اكرايني ثابت كنه كه پهباد مال ما نيست، نتيجه اين ميشه حالا بريم مشورت كنيم؟ توي دعواي اذربايجان با تبعه خودشان، به ارتش ما بي احترامي ميشود؟ اسم خليج فارس را عوض ميكنند ميگن باهاشون صحبت كرديم؟ ته تهش هم براي امدن اب هيرمند، دست بدامن طالبان ميشن!!
نظرات شما
پیشخوان