تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

قلم قرمز گل‌محمدی روی نام ۵ بازیکن/ کلکسیون مغضوبان سرمربی پرسپولیس

اینطور که بنظر می‌رسد باتوجه به اتفاقاتی که این روزها بین سیامک نعمتی و یحیی گل‌محمدی رخ داده باید در آخر فصل منتظر جدایی هافبک سرخ‌ها با چاشنی دلخوری باشیم.

یحیی گل محمدی

رویداد۲۴ بهروز رسایلی: یکی از حواشی پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات در فوتبال ایران، قرار گرفتن سیامک نعمتی در فهرست مازاد پرسپولیس بود. با وجود این، نعمتی از باشگاه جدا نشد و حالا به‌نوعی در برزخ گرفتار شده است. برخی اخبار حاکی از آن است که سیامک به‌دلیل مقاومت در قبال فسخ قرارداد مورد غضب یحیی گل‌محمدی قرار گرفته. به این بهانه می‌توان نیم‌نگاهی به برخی موارد مشابه طی ۲دوره سرمربیگری گل‌محمدی در پرسپولیس انداخت.

مهدی مهدوی‌کیا

بدون تردید سرآمد این دسته از بازیکنان مهدی مهدوی‌کیاست. داستان او را با یحیی گل‌محمدی، همه می‌دانند. کاپیتان و ستاره پیشین پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ دوازدهم و زمان سرمربیگری مانوئل ژوزه تصمیم به خداحافظی از میادین گرفته بود، اما یحیی که آن زمان دستیار بود در مصاحبه‌ای مدعی شد هرگز اجازه چنین کاری را به کیا نخواهد داد. با وجود این در نیم‌فصل دوم همان سال و زمانی که خودش سرمربی پرسپولیس شد، در کمال شگفتی بنای ناسازگاری با مهدوی‌کیا را گذاشت و نهایتا کار را به جایی رساند که حضور این بازیکن در تیم تشریفاتی شد. اشک‌های مهدی در برنامه ۹۰، حضور کوتاه در فینال جام حذفی برابر سپاهان، شکست پرسپولیس و خداحافظی غریبانه مهدوی‌کیا هم پایان‌بخش داستانی بود که تا سال‌ها یحیی را تحت فشار قرار داده بود.

مهدی شیری

او ازجمله بازیکنان مورد علاقه و اعتماد یحیی به شمار می‌آمد و اتفاقا برای مدت‌های طولانی اگر انتقادی از گل‌محمدی مطرح می‌شد، به‌خاطر این بود که زیاد به شیری بازی می‌دهد. با این حال نوع قرار گرفتن این مدافع راست در لیست مازاد پرسپولیس طوری بود که خیلی‌ها حس کردند در حق او ظلم شده است. گل‌محمدی بلافاصله بعد از شکست پرسپولیس در سوپرجام برابر فولاد و در مسابقه‌ای که شیری کارت قرمز گرفته بود، این بازیکن را کنار گذاشت تا اینطور به‌نظر برسد که او صرفا به‌دنبال یک قربانی برای توجیه شکست بوده است. بسیاری عقیده دارند اگر قرار بود شیری به‌دلیل ضعف فنی اخراج شود، مدت‌ها قبل باید این اتفاق رخ ‌می‌داد؛ ازجمله زمانی که با آن هند پنالتی عجیب، قهرمانی آسیا را از پرسپولیس گرفت.


بیشتربخوانید: پیشنهاد سنگین تیم قطری به یحیی گل‌محمدی


محمد انصاری

مدافع محجوب و بی‌حاشیه پرسپولیس دو بار در این تیم رباط صلیبی پاره کرد. دوران نقاهت جراحی دوم او با حضور گل‌محمدی همزمان شد. در عین حال با وجود اینکه انصاری آماده شده بود، از سوی یحیی به بازی گرفته نمی‌شد تا شرایط عجیبی برای این بازیکن رقم بخورد. انصاری از این وضعیت گلایه‌مند بود و آنقدر برای جدایی اصرار کرد که نهایتا باشگاه ناگزیر به موافقت شد.

جلال حسینی

ستون خط دفاعی پرسپولیس در آخرین فصل حضورش در این تیم شرایط عجیبی را تجربه کرد. جلال حسینی در لیگ بیست‌ویکم اغلب روی نیمکت می‌نشست و این در حالی است که در غیاب او، ساختار دفاعی سرخ‌ها دچار تزلزل شده بود. پرسپولیس که فصل قبل از آن با حضور مستمر حسینی فقط ۱۴گل دریافت کرده بود، پارسال در دوران نیمکت‌نشینی این بازیکن ۲۱گل خورد و به همین دلیل جام قهرمانی را از دست داد. نهایتا هم حسینی تصمیم گرفت با خداحافظی از میادین، به جمع مربیان تیم اضافه شود.

سیامک نعمتی

حالا اما نوبت سیامک نعمتی شده است که طعم غضب یحیی را بچشد. این بازیکن دوران نسبتا موفقی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت، اما از ابتدای فصل جاری کمتر بازی کرد و نهایتا در آخرین روزهای پنجره زمستانی، از سوی گل‌محمدی در فهرست مازاد قرار گرفت. با وجود این سیامک حاضر به فسخ قرارداد نشد و در تیم ماند. گفته می‌شود یحیی این روزها حتی به این بازیکن اجازه حضور در تمرینات را هم نمی‌دهد. اگرچه این موضوع مدام تأیید و تکذیب می‌شود، اما روشن است که فعلا گل‌محمدی با نعمتی زاویه پیدا کرده و شاید او هم پایان فصل ناچار به ترک تیم با چاشنی دلخوری شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان