تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای این ۳ گروه توصیه می‌شود!

یکی از مهم‌ترین اقدامات افراد بعد از خرید یا تعویض خودرو تهیه بیمه شخص ثالث است. به صورت کلی کلیدی‌ترین مرحله بعد از انجام امور مالی مربوط به خودرو خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث است.

بیمه شخص ثالث

رویداد۲۴  امروزه این بیمه‌نامه اجباری را می‌توان به صورت بلند و کوتاه مدت خریداری کرد. اغلب افراد به دلایل مختلف از جمله به‌صرف بودن، این بیمه را به صورت یکساله خریداری می‌کنند. در این میان نیز افرادی وجود دارند که با توجه به وضعیت موجود علاقه دارند که بیمه شخص ثالث را کوتاه مدت بخرند.

 امروزه شرکت‌های بیمه، این بیمه را به صوت 2، 3، 4 و 9 ماهه ارائه می‌کنند. اما آیا خرید بیمه شخص ثالث به صورت یکساله بهتر است یا کوتاه‌مدت؟ مزایا و معایب خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت چیست؟ برای گرفتن جواب این سوالات و همچنین کسب آگاهی بیشتر در مورد این دو مدل بیمه شخص ثالث، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع بیمه شخص ثالث از لحاظ مدت زمان

همانطور که بالاتر گفتیم بیمه شخص ثالث را می‌توان به صورت بلند و کوتاه مدت خریداری کرد. باید به اطلاع شما برسانیم که بیمه شخص ثالث کوتاه مدت تفاوت فاحشی با بیمه شخص ثالث بلند مدت ندارد و تنها فرق آن در زمان انتقضا است. به هر بیمه نامه شخص ثالثی که برای مدت زمانی کمتر از 365 روز صادر گردد، اصطلاحا بیمه شخص ثالث کوتاه مدت گفته می‌شود. بیمه شخص ثالث کوتاه مدت در بازه زمانی بین 5 تا 270 روز برای فروش وجود دارند.

بیمه شخص ثالث کوتاه مدت شامل پوشش‌های جانی، پوشش‌های مالی و حوادث راننده است. این دقیقا همان پوشش‌های بیمه شخص ثالث بلند مدت است و همانطور که می‌بینید از نظر پوشش این دو نوع بیمه شخص ثالث تفاوتی ندارند.

بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت برای چه افرادی مناسب است؟

شاید بین خرید بیمه شخص ثالث بلند مدت یا کوتاه مدت مانده‌اید. به صورت کلی اگر قصد فروش وسیله نقلیه خود در آینده‌ای نزدیک را دارید تهیه بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت برای ‌شما گزینه‌ای مناسب است. به صورت کلی اگر دارای شرایط زیر هستید خرید بیمه ثالث کوتاه مدت برای شما می‌تواند انتخب بسیار مناسبی باشد:

  • افرادی که وسیله نقلیه‌شان در پارکینگ است
    اگر به هر دلیل ماشین یا موتور شما در پارکینگ راهنمایی رانندگی است، باید هر چه سریع‌تر برای آزادسازی آن وارد عمل شوید. یکی از مدارکی که برای آزادسازی وسیله نقلیه خود نیاز دارید بیمه شخص ثالث معتبر است. در صورتی که بیمه شخص ثالث ندارید، می‌توانید از خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای مثال 5روزه برای پیشبرد پروسه آزادسازی ماشین یا موتورتان استفاده کنید.
  • افرادی که قصد فروش وسیله نقلیه خود را دارند
    اگر به خرید و فروش ماشین مشغولید استفاده از بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای شما بسیار توصیه می‌شود. اگر به هر دلیلی قصد دارید که ماشین یا موتور خود را تا چند ماه آینده به فروش برسانید، خرید بیمه ثالث کوتاه مدت برای شما می‌تواند یک انتخاب معقول و منطقی باشد.
  • افرادی که مشکل مالی برای خرید بیمه شخص ثلالث دارند
    انتخاب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای افرادی که دارای مشکل مالی هستند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد، البته به شرطه‌ها و شروطه‌ها. اگر خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای افرادی گه مشکل مالی دارند را از یک بعد دیگر نگاه کنیم ممکن است نه تنها به سودی نرسند، بلکه از این خرید کوتاه مدت متضرر شوند. قیمت بیمه شخص ثالث سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه تفاوت بسیاری زیادی با قیمت بیمه شخص ثالث بلند مدت ندارد. به همین علت شاید این خرید خیلی اقتصادی و به صرفه نباشد.

خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای این ۳ گروه توصیه می‌شود!

بیمه شخص ثالث برای تمامی خودروها ضروری است

خرید بیمه شخص ثلاث چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت را دارید بهتر است از مزایا و معایب آن نیز مطلع باشید تا بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را بین بیمه ثالث کوتاه و بلند مدت داشته باشید.  اول از همه به بررسی مزایا و بعد معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت خواهیم پرداخت.

مزایای بیمه شخص ثالث کوتاه مدت چیست؟

بیشترین مزیت بیمه شخص ثالث برای افرادی است که مشکل مالی دارند و شاید با تخفیف بتوان مزیت این مدل بیمه را ارزانی آن دانست. گرچه خیلی به صرف نیست و در صورت توان مالی خرید بلند مدت یا یکساله آن برای شما بسیار توصیه می‌شود. البته همانطور که بالاتر گفتیم مزیت خرید بیمه کوتاه مدت برای اقشار و گروههای زیر است:

  • فروشندگان ماشین
  • موتورسوارانی که موتورشان در پارکینگ است
  • کسانی که دارای مشکل مالی هستند

خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت برای این ۳ گروه توصیه می‌شود!

بیمه شخص کوتاه مدت همانند یکساله است

معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت چیست؟

معایب خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت بیشتر از مزایای آن است و در صورتی که می‌خواهید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت خریداری کنید بهتر است قبل از به معایب آن که در زیر برای شما توضیح داده‌ایم دقت کنید:

  • تخفیفات عدم خسارت
    یکی از نکاتی که افراد مختلف مخصوصا، پدران خانواده به آن توجه می‌کنند، تخفیفاتی است که سالیانه به دلیل عدم تصادف و خسارت، به صاحب ماشین تعلق می‌گیرد تا در سررسید بعدی از آن استفاده کنند و بیمه خود را ارزانتر بخرند. یکی از مهم‌ترین معایب بیمه شخص ثالث کوتاه مدت نیز در همین مورد است و تازمانی که مجموع مدت بیمه‌های شخص ثالث به یکسال نرسد به آنها تخفیفی اختصاص داده نمی‌شود.
  • هزینه بیشتر برای بیمه شخص ثالث کوتاه مدت
    به صورت کلی یکی دیگر از امتیازهای منفی بیمه شخص ثالث کوتاه مدت هزینه آن است. هزینه خرید بیمه کوتاه مدت از بلند مدت بسیار بیشتر است.

خرید بهترین بیمه شخص ثالث کوتاه مدت با بالاترین پوشش‌ها

همانطور که گفتیم در کنار مزایا، بیمه شخص ثالث کوتاه مدت دارای معایب متعددی نیز است. اگر با همه این تفاسیر و توضیحاتی که درون این مطلب داده شد، باز هم خرید بیمه کوتاه مدت شخص ثالث را برای خود مناسب می‌دانید، پیشنهاد ما این است که خرید خود را از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه انجام دهید، تا بتوانید ابتدا شرایط، قیمت و پوشش‌های شرکت‌های بیمه مختلف را بررسی کنید و بعد خرید خود را نهایی کنید.

برچسب ها: بیمه شخص ثالث
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان