تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

راه‌های انتخاب رنگ ابروی مناسب

ابرو یکی از چیزهاییست که در ظاهر افراد و صورتشان تاثیر زیادی دارد و اگر شکل و رنگ مناسبی نداشته باشد می‌تواند ظاهر شما را به کلی تحت‌تاثیر قرار دهد.

انتخاب رنگ ابروی مناسب

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: ابرو یکی از چیزهاییست که در ظاهر افراد و صورتشان تاثیر زیادی دارد و اگر شکل و رنگ مناسبی نداشته باشد می‌تواند ظاهر شما را به کلی تحت‌تاثیر قرار دهد.

اگر می‌خواهید ابروهایتان همیشه زیبا و البته شکل و ظاهری طبیعی داشته باشد باید برای آن رنگی متناسب با پوست و موی خود انتخاب کنید. رنگ بسیار روشن یا تیره می‌تواند ابرو را در صورت شما از دیگر اجزای آن به کلی جدا کند و ظاهر بدی به شما دهد.

به گزارش رویداد۲۴ برای این‌که بتوانید رنگ مناسبی برای ابروی خود انتخاب کنید باید به رنگ مو و پوستتان و البته رنگ طبیعی ابروی خود دقت کنید. این‌گونه می‌توانید رنگ درستی را گزینش کنید تا ابروهایتان زیبا و پرپشت‌تر به نظر آید.

اگر رنگ موهایتان قهوه‌ای یا سیاه است بهتر است برای ابروهایتان رنگی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه از رنگ موهایتان روشن‌تر باشد. این رنگ‌ها سبب بازشدن چهره شما می‌شود ضمن این‌که ابروهایتان را چندان تیره و از حالت طبیعی خارج نمی‌کند. جالب این‌جاست که بدانید در پوست روغنی وجود دارد که رنگ ابرو را تیره‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد پس همواره این موضوع را مدنظر داشته باشید.

اگر تصمیم گرفته‌اید ابروهایتان را رنگ کنید در ابتدا خطر و ریسک نکنید و در ابتدا رنگی را گزینش کنید که یک درجه از موهایتان روشن‌تر باشد. اگر نمی‌خواهید ابروهایتان پس از رنگ کردن خیلی تیره باشد، حتما رنگ روشن‌تری انتخاب کنید.

اگر پوست و موهایتان روشن و بلوند است باید رنگ‌ها را گزینش کنید که یک یا دو درجه تیره‌تر از موهایتان است.

اگر موهایتان بلوند یا قهوه‌ای روشن است، به سراغ رنگ‌هایی بروید که ۱ تا ۲ درجه تیره‌تر است. برعکس روش بالا اگر مو‌هایی به رنگ روشن دارید، رنگ ابرو را کمی‌تیره‌تر انتخاب کنید تا روی صورتتان برجسته‌تر دیده شود.

دقت داشته باشید همواره رنگ را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا طبیعی باشد و به اندازه‌ای روشن نباشد که روی صورتتان خطی ناهماهنگ به‌وجود آید درواقع باید به اندازه‌ای تیره باشد که تناسب خوبی بین دیگر اجزای صورت ایجاد کند.

رنگ ابروی مناسب صورت شما با استفاده از رنگ مو

ابتدا با یک رنگ ابرو با ۱ درجه تیرگی شروع کنید. سپس اگر ترجیح می‌دهید ابروهایتان بیش‌تر به چشم آید آن را کمی تیره‌تر کنید. این را کم‌کم انجام دهید، چون علاقه شما یک موضوع است و آمدن این رنگ به شما موضوعی دیگر.

اگر موهایتان بلوند است، رنگ مات را انتخاب کنید. با رنگ مات ابرو‌های شما طبیعی‌تر به نظر خواهد رسید و در برابر مو‌های شما، ابروی شما خیلی تیره نخواهد بود. در یک صورت دیگر هم بهتر است از رنگ مات استفاده کنید آن هم هنگامیست که مو‌های قهوه‌ای بسیار روشن یا مو‌های روشن با‌هایلایت‌های بلوند دارید.

اگر مو‌های قهوه‌ای یا سیاه دارید به سراغ رنگ قهوه‌ای ملایم بروید به ویژه اگر رنگ مو‌های شما قهوه‌ای نه خیلی روشن و نه خیلی تیره است. ابرو با رنگ قهوه‌ای روشن بهترین گزینه برای این رنگ موست.

اگر مو‌های سیاه یا تیره دارد بهترین رنگ برای ابروی شما قهوه‌ای تیره است. برای رنگ ابروی خود هرگز از رنگ سیاه استفاده نکنید مگر این‌که ابروهایتان به صورت طبیعی سیاه باشد. رنگ سیاه برای برو فرد را خشن نشان می‌دهد و صورت را از حالت مهربانانه خارج می‌کند.

اگر هنوز نمی‌دانید از چه رنگی استفاده کنید، پس به جای هر رنگ دیگر سیاه یا قهوه ای، بهتر است رنگ قهوه‌ای تیره را انتخاب کنید.

برای رنگ ابروی مناسب صورت به این نکته توجه کنید که اگر ابرو‌های شما به طور طبیعی سیاه یا قهو‌ه‌ای تیره است نباید رنگ روشن برای آن‌ها گزینش کنید، چون این کار صورت شما را از حالت طبیعی خارج می‌کند.

توجه داشته باشید با انتخاب رنگ با رنگ مناسب، صورت شما مهربان‌تر و جوان‌تر از سن واقعی‌تان جلوه خواهد کرد.

اگر مو‌های شما قرمز است بهترین انتخاب رنگ برای ابروهایتان بلوند است. رنگ ابرو برای مو‌هایی با رنگ‌های قرمز را با رنگ ابرو‌های بلوند روشن ترکیب کنید. معمولا هر چه رنگ بلوند روشن‌تر باشد، بهتر است، چون موی قرمز در برابر رنگ بلوند خیلی روشن‌تر است.

انتخاب رنگ ابرو بر اساس رنگ پوست شما

شما می‌توانید رنگ ابروی مناسب صورت خود را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست روشن با ته رنگ صورتی دارید، رنگ بلوند خاکستری را انتخاب کنید. همچنین اگر هنگام آرایش از رژگونه صورتی یا ته رنگ قرمز استفاده می‌کنید، باز هم نزدیک طیف رنگ صورتی قرار دارید. برای همین در انتخاب رنگ ابرو از رنگ بلوند روشن که کمی‌خاکستری به نظر می‌رسد استفاده کنید.

اگر پوست روشن و مو‌های تیره‌تری دارید، می‌توانید رنگ قهوه‌ای روشن را نیز امتحان کنید.

تلاش کنید از رنگ‌های قرمز یا گرم برای ابرو‌های خود استفاده نکنید، حتی اگر مو‌های بلوند یا قهوه‌ای گرمی‌دارید. نباید از رنگ روشن به همان رنگ استفاده کنید. برعکس استفاده از رنگ سردتر در ترکیب رنگ‌های گرم، ظاهر طبیعی تری به چهره شما می‌بخشد.

اگر پوست زیتونی دارید، رنگ قهوه‌ای روشن تا متوسط را انتخاب کنید. اگر پوست شما به راحتی برنزه می‌شود یا پوست طبیعی زیتونی رنگ دارید، به سراغ طیف قهوه‌ای متوسط بروید. دقت کنید که رنگ قهوه‌ای پوست شما از رنگ ابروی شما متفاوت باشد.

اگر پوست تیره‌ای دارید به سراغ رنگ قهوه‌ای مات بروید. اگر پوست شما تیره یا سیاه است، به دنبال رنگ قهوه‌ای روشن تا متوسط باشید که روکش مات داشته باشد. در چنین شکلی رنگ ابرو باید ۱ تا ۲ درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. زیرا روی صورت شما برجسته‌تر دیده می‌شود و ابرو‌های شما را نیز برجسته نشان می‌دهد.

رنگ ابروی مناسب صورت شما

به گزارش رویداد۲۴ همواره به این موضوع توجه داشته باشید که پیش از رنگ‌کردن ابروهایتان نخست آن را روی پوستتان تست کنید. با کشیدن مقدار کمی‌رنگ روی گونه یا پوست کنار ابرو، دقت کنید که آیا رنگ ابرو مناسب پوست شما است یا خیر. برای این کار می‌توانید مداد یا ژل ابرو را تست کنید. بسته به رنگ مو و رنگ پوست، رنگ باید ۱ تا ۲ درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ مو‌های شما باشد. به جای ایجاد تضاد آشکار بین ابرو و دیگر اجزای صورت، باید رنگ پوست و رنگ موی شما با هم ترکیب و هماهنگ شوند.


بیشتر بخوانید:  راه‌هایی برای پرپشت‌کردن ابرو


به خاطر داشته باشید که روغن‌های موجود در پوست شما سبب می‌شود رنگ ابرو تیره‌تر به نظر برسد، به‌ویژه هنگامی‌که در درازای روز فعالیت بدنی شدیدی دارید و یا در برابر نور خورشید قرار می‌گیرید.

از یک مداد ابرو با نوک نازک استفاده کنید تا ابرو‌های خود را پرتر نشان دهید. سعی نکنید شکاف ابرو‌های خود را با مداد پر کنید. در عوض، بالا و زیر ابرو‌های خود را با نوک ظریف مداد پر کنید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید. ضربات کوتاه و سریع با تکان دادن مداد برای ایجاد خطوطی شبیه به تار‌های مو استفاده کنید. سپس، با استفاده از قلم مو، رنگ را با حرکت رو به بالا و بیرون ترکیب کنید.

برخی از مداد‌های ابرو دارای نوک ظریفی در یک سر و برس اسپولی در انتهای دیگر است که برای استفاده آسان هستند.

رنگ ابروی مناسب

 استفاده از ژل ابرو برای رنگ ابرو مناسب صورت

برای استفاده سریع و آسان، ژل ابرو را امتحان کنید. اگر وقت زیادی ندارید و نمی‌خواهید ابرو‌های خود را با مداد پر کنید از ژل ابرو استفاده کنید. از یک برس اسپولی یا برس زاویه دار استفاده کنید تا ژل ابرو را با حرکت رو به بالا و رو به بیرون روی ابرو‌های خود بمالید.

ژل ابرو همچنین می‌تواند به نگه داشتن و حفظ حالت ابرو‌های شما در طول روز کمک کند.

کوشش کنید ابرو‌های خود را با رنگ چشم پر کنید تا ظاهری نرم‌تر و مهربان‌تر داشته باشید. رنگ می‌تواند جایگزینی عالی برای مداد‌ها و ژل‌های ابرو باشد. یک برس کوچک و زاویه دار را به رنگ رنگی که با ابرو‌های شما مطابقت دارد، آغشته کنید. سپس به آرامی‌برس را از زیر ابروی خود به سمت بالا حرکت دهید. این کار به ایجاد خطوط مو مانند کمک می‌کند. این کار را تا زمانی که ابرو‌های شما مطابق میل شما شکل و رنگ نگرفته، ادامه دهید. سپس با استفاده از یک اسپول رنگ را با ابروی خود ترکیب کنید.

همچنین می‌توانید از رنگ‌های نیمه دائم ۳ تا ۴ هفته‌ای برای رنگ کردن ابرو‌های خود استفاده کنید. با این روش ابرو‌های شما خوش فرم و زیباتر دیده خواهد شد. ابرو‌های خود را توسط یک متخصص زیبایی حرفه‌ای در سالون زیبایی رنگ کنید تا مطمئن شوید رنگ آن مناسب صورت شما نه تیره و نه روشن است.

 استفاده از رنگ‌های پودری، روش ایمن رنگ‌کردن ابرو‌ها

اگر می‌خواهید ابرو‌های خود را در خانه رنگ کنید، با احتیاط این کار را انجام دهید. زیرا حتما دوست ندارید ابرو‌های شما خیلی تیره شود. به دنبال رنگی باشید که مشابه یا یک درجه تیره‌تر از ابرو‌های طبیعی شما باشد.

استفاده از رنگ‌های پودری یا ژل گزینه بهتر و ایمن‌تری نسبت به رنگ کردن ابرو‌ها به رنگ خاصی است. زیرا در صورت مناسب نبودن رنگ می‌توانید آن را به آسانی پاک کنید.

به یاد داشته باشید حتی با رنگ ابرو‌ها نیز ممکن است همچنان نیاز به استفاده از مداد برای پر کردن نقاط نازک یا فرم دادن به ابرو‌های خود داشته باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان