تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

رایگان شدن بستری در بیمارستان‌های دولتی از اردیبهشت‌ماه/ خارج از صندوق بیمارستان پولی نپردازید

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از اقدامات ما نزدیک کردن تعرفه حرفه‌ای خدمات در بخش‌های دولتی و خصوصی تا ۸۵ درصد بوده که امسال مساوی خواهد شد.

تعرفه خدمات درمانی خصوصی و دولتی یکسان می‌شود/ رایگان شدن بستری در بیمارستان‌های دولتی از اردیبهشت‌ماه

رویداد۲۴ سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت امروز در سلسله نشست‌های خبری دهه فجر، در ابتدا به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات وزارت بهداشت در حوزه درمان پرداخت و گفت: تجهیز ۷۹ بیمارستان و ۱۰۸۰۰ تخت بیمارستانی در یک سال گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: ۲۸۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه از جمع ۱۰۸۰۰ تخت تجهیز شده است. کریمی ادامه داد: ۵۳ مرکز دندانپزشکی دولتی در یک سال گذشته راه اندازی شده است.

وی افزود: توزیع ۲۳۰۰ پزشک متخصص در مناطق محروم، یکی دیگر از اقدامات معاونت درمان در یک سال گذشته است.

مساوی شدن تعرفه خدمات در بخش دولتی و خصوصی در سال جاری

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از سال ۹۵، سقف درآمدی برای بیمارستان‌های دولتی بود که این سقف را در مناطق محروم حذف کردیم تا انگیزه خدمت در بخش دولتی فراهم شود. وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما، نزدیک کردن تعرفه جز حرفه‌ای خدمات در بخش دولتی و خصوصی بوده است. پارسال تا ۸۵ درصد بود و امسال مساوی خواهد شد. کریمی گفت: البته هدف ما تضعیف بخش خصوصی نیست، بلکه برای این بخش هم انگیزه‌ها و امتیازاتی قائل شده ایم.

وی به کاشت حلزون شنوایی اشاره کرد و افزود: صف انتظار کاشت حلزون شنوایی صفر شده و تمام هزینه‌ها رایگان شد. به طوری که ۲۰۰۰ کودک در این طرح به صورت رایگان درمان شده اند.

تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۰ بیماری صعب‌العلاج

کریمی به صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۴ بیماری تحت پوشش است که قصد داریم تا ۱۰۰ بیماری، افزایش دهیم و پیشنهاد ۷۰۰۰ میلیاردی برای سال آینده پیش بینی شده است.

وی به طرح دارورسان اشاره کرد و افزود: هدف ما، دسترسی بیماران خاص به دارو است که فعلاً به صورت پایلوت در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام می‌شود.


بیشتربخوانید: مقایسه تعرفه‌های پزشکی کشورهای همسایه با ایران


افزایش مراکز درمان ناباروری سطح ۲ از ۱۶ مرکز به ۶۴ مرکز در سال آینده

کریمی به شبکه درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: تا آبان سال آینده تعداد مراکز درمان ناباروری سطح ۲ از ۱۶ مرکز به ۶۴ مرکز می‌رسد. وی ادامه داد: در سطح ۳ مراکز درمان ناباروری، ۱۰۴ مرکز داریم که اقدامات خیلی پیشرفته انجام می‌شود.

کریمی به نسخه الکترونیک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بالای ۹۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی تجویز می‌شود. وی به تشکیل قرارگاه درمان با رویکرد برخورد با تخلفات جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: تاکنون در این قرارگاه ۱۱۴ پرونده دانه درشت تشکیل شده که جریمه‌های بازدارنده و خیلی سنگین برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

کریمی به برنامه پزشکی خانواده اشاره کرد و افزود: از ابتدای دی ماه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرایی شده است.

رایگان شدن خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی از اردیبهشت سال آینده

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه گفته می‌شود از اردیبهشت سال آینده خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد شد، گفت: این موضوع فقط برای خدمات بستری است و فرانشیز سرپایی از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد می‌رسد.

وی به صدور مجوز برای ۲۲۰ مرکز درمانی در حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: این مراکز می‌توانند بیمار خارجی پذیرش کنند.

کریمی همچنین به عبور از قله موج هشتم کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: نگران موج دوکوهانه بیماری هم نیستیم و به نظر می‌رسد که به آرامی در حال گذر از موج هشتم هستیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تعرفه پزشکی
نظرات شما
پیشخوان