تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
ادعای وال استریت ژورنال:

ایران و روسیه کارخانه پهپادسازی می‌زنند؛ از این پهپاد‌ها علیه اوکراین استفاده می‌شود

روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی اعزام یک هیأت ایرانی به روسیه با هدف ارزیابی ساخت کارخانه‌ای با قابلیت تولید شش هزار پهپاد طراحی شده توسط این کشور به منظور استفاده روسیه در جنگ اوکراین شد.

ایران و روسیه کارخانه پهپادسازی می‌زنند؛ از این پهپاد‌ها علیه اوکراین استفاده می‌شود
رویداد۲۴ روزنامه وال استریت ژورنال مدعی اعزام یک هیأت ایرانی به روسیه با هدف ارزیابی ساخت کارخانه‌ای با قابلیت تولید شش هزار پهپاد طراحی شده توسط این کشور به منظور استفاده روسیه در جنگ اوکراین شد.

به گزارش ایلنا، این روزنامه به نقل از مقام‌های یک کشور متحد آمریکا مدعی شد که ساخت این کارخانه، بخشی از همکاری نظامی فزاینده میان تهران و مسکو به‌شمار می‌رود.

در ادامه ادعا شده است که این هیأت بلندپایه ایرانی در تاریخ پنجم ژانویه از محل برنامه‌ریزی شده برای احداث و راه‌اندازی کارخانه پهپاد بازدید کردند.

این مقام‌ها که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است، به وال استریت ژورنال گفته‌اند که ایران و روسیه برای ساخت پهپاد‌هایی با سرعت بیشتر برای مقابله با سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین تلاش می‌کنند.

در ادامه این گزارش ادعایی آمده است که پهپاد‌های انتحاری شاهد-۱۳۶ ساخت ایران که در اختیار روسیه قرار گرفته است، برای هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی، به ویژه شبکه برق و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما سرعت پایین و صدای بالای آن‌ها رهگیری و هدف قرار دادن این پهپاد‌ها را آسان‌تر کرده است به‌طوری که نیرو‌های دفاع هوایی اوکراین تاکنون موفق به ساقط کردن ۵۴۰ فروند از این پهپاد‌ها شده‌اند.

وال استریت ژورنال به نقل از این مقام‌های ناشناس نوشت که روسیه و ایران در صدد تولید پهپاد‌هایی با یک موتور جدید برای افزایش سرعت و ارتفاع پرواز بالاتر هستند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پهپاد ایرانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان