تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱

دو قطبی کی‌روش و اسکوچیچ همچنان ادامه دارد/ چرا دراگان هنوز تیم ندارد؟

پس از جام جهانی ۲۰۲۲ و حتی قبل از آن، اسکوچیچ هیچ تیمی در فوتبال آسیا پیدا نکرد، اما کی‌روش بلافاصله با پیشنهاد خوب قطری‌ها مواجه شد و سرانجام قراردادش را هم منعقد کرد.

دو قطبی کی‌روش و اسکوچیچ همچنان ادامه دارد/ چرا دراگان هنوز تیم ندارد؟

رویداد۲۴ وضعیت متفاوت و قابل توجه دراگان اسکوچیچ و کارلوس کی‌روش، این روز‌ها در محافل ورزشی ورد زبان هاست. تا جایی که عده‌ای می‌گویند پس از صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ و برکنار اسکوچیچ، این مربی در کشور‌های حوزه خلیج فارس دیده شد، اما تا این لحظه هنوز هیچ تیمی برای انعقاد قرارداد با او پیدا نشده است.

برخی محافل فوتبالی، اما نقل می‌کنند کارلوس کی‌روش پس از مربیگری در تیم‌های ملی ایران، کلمبیا، مصر و مجددا ایران، باز هم در آسیا تیم پیدا کرد؛ آن هم چه تیمی! تیم ملی فوتبال قطر - میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ - که امروز اسم این کشور در فوتبال دنیا نیز شناخته شده است.

اینکه چرا اسکوچیچ «تیم» نمی‌گیرد و کی‌روش همچنان پیشنهاد‌های خوبی مانند سرمربیگری تیم ملی قطر را در آستین دارد، به دلیل تفاوت غیرقابل انکار تجربه و کارنامه بین المللی این مربیان است. نه اینکه اسکوچیچ مربی بدی است یا کی‌روش عملکردی فوق العاده دارد؛ بحث این چیز‌ها نیست بلکه مدیران فدراسیون فوتبال در کشور‌های مختلف، روی رزومه و تجربه بین المللی مربیان، وسواس خاصی دارند و با یک سرچ ساده متوجه می‌شوند در تمام سال‌های گذشته، اسکوچیچ نه در کشور خودش تیمداری کرده، نه در جایی دیگر به جز ایران، تیم پیدا کرده است.

در نقطه مقابل، کی‌روش موفق شده با استفاده از تجربه‌های بزرگ بین المللی و تیم‌های مختلفی که در دنیا به عنوان سرمربی در آن‌ها حضور داشته، همچنان بازار کار مناسبی داشته باشد.

از این نکته هم بی تفاوت عبور نکنیم که قیمت کی‌روش در قیاس با گذشته، افت فاحشی داشته و با عنایت به رزومه قابل توجه او در تیم‌های دنیا، مربیان بزرگ و روزی بورس با این مبلغی که این روز‌ها کی‌روش دریافت می‌کند حاضر به مربیگری نیستند؛ بنابراین به خدمت گرفتن یک مربی، با تجربه فوق العاده کی‌روش و این قیمت فعلی، حتی برای فدراسیون‌هایی مانند قطر به صرفه است که او را به خدمت می‌گیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان