تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱

بالاخره نوبت به خودروهای وارداتی رسید/ آغاز ثبت‌نام از طریق سامانه یکپارچه از هفته آینده

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز ثبت‌نام برای خودرو‌های خارجی وارده شده از هفته آینده خبر داد و اعلام کرد که فروش از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

واردات خودرو

رویداد۲۴ طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، ضمن اشاره به ثبت سفارش ۸۵ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده اظهار کرد: ثبت‌نام از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد. شرایط و جزئیات ثبت نام به صورت اطلاعیه و نشست خبری طی روزهای آتی اعلام  خواهد شد.

پیش‌بینی ظرفیت عرضه خودروهای وارداتی

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودروهای وارداتی در این سامانه،  در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص روش‌های جایگزین عرضه در بورس کالا است. سامانه یکپارچه فروش خودرو کاملا نظارت‌پذیر و شفاف است و ظرفیت عرضه خودروهای داخلی نیز برای این سامانه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نصف مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو‌های دست دوم از مناطق آزاد چقدر درآمد عاید دولت می‌کند؟


بر اساس طبق آنچه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است، قراراست فروش خودروها از طریق سامانه یکپارچه باشد و بدین ترتیب مسیر بورس کالا برای فروش خودروهای وارداتی بسته و کنار رفت.

این درحالیست که پس از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری،  عبارت "خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شوند" از بند ٢ آیین‌نامه واردات حذف شد؛ گمانه‌زنی‌ها بر این اساس بود که شاید در کنار بورس کالا، روش دیگری هم تعیین شود اما امروز نقطه پایان همه این گمانه‌زنی‌ها بود و سامانه یکپارچه تنها مسیر فروش خودروهای وارداتی خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات شما
پیشخوان