تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

آژانس انرژی اتمی: میزان ذخایر اورانیوم‌ غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقف برجام است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده که میزان ذخائر اورانیوم‌غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقف مشخص‌شده در توافق هسته‌ای برجام است.

آژانس انرژی اتمی: میزان ذخایر اورانیوم‌ غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقفِ برجام است.

رویداد۲۴  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وجود اورانیوم غنی‌سازی شده با خلوص «کمی پایین‌تر از ۹۰ درصد» در ایران را تایید کرد. بر اساس این گزارش، ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده جمهوری اسلامی، ۱۸ برابر زمانی است که در سال ۲۰۱۵، توافق برجام امضا شده بود. این گزارش نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ۴۳۴/۷ کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده ۲۰ درصدی و ۳۷/۷ کیلوگرم با درصد‌های دیگر در اختیار دارد.

در بخش دیگر گزارش آژانس آمده است:

«ایران به نقض تعهدات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ادامه می‌دهد ۸۷.۵ کیلوگرم اورانیوم که نزدیک به ساخت سلاح هسته‌ای است در تاسیسات هسته‌ای ایران غنی سازی شده»

آژانس در گزارش خود مدعی شده است: «۴۲ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده ایران را به سلاح هسته‌ای نزدیک می‌کند. ایران دارای اورانیوم ۶۰ درصد غنی شده است که برای تولید سلاح به توسعه جزئی نیاز دارد.»


بیشتر بخوانید: آیا ایران در حال تولید اورانیوم با غنای ۸۴ درصد است؟


این نهاد ناظر بین المللی در گزارش خود ادعا کرده است: «مجموع اورانیوم غنی شده به نسبت‌های مختلف در ایران به بیش از ۳۷۶۰ کیلوگرم است. عدم شفافیت ایران مانع از نظارت ما بر ذخایر هسته‌ای این کشور می‌شود. ذرات اورانیوم غنی شده تا ۹۰ درصد را در ایران شناسایی کردیم. اورانیوم غنی شده کمتر از ۹۰ درصد در تاسیسات فردو کشف شد.

آژانس در بخش دیگر گزارش خود مدعی شده است: «ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از آخرین گزارش آژانس حدود ۸۷ کیلوگرم افزایش یافته است. آژانس همچنین گفته در حال انجام رایزنی‌هایی با ایران درباره منشأ ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی کشف‌شده در تأسیسات هسته‌ای فردو است.

در گزارش جدید همچنین ادعا شده آژانس در تأسیسات فناوری اورانیوم اصفهان که از اواخر سال ۲۰۲۱ آماده استفاده بوده، اما مورد استفاده قرار نگرفته بین میزان مواد هسته‌ای دریافت و حل‌شده و میزان اعلام‌شده از سوی ایران تناقض پیدا کرده است.

گزارش تصریح می‌کند که در جلسه فنی میان مقام‌های ارشد آژانس و مقام‌های ارشد ایران در تهران در روز ۲۳ فوریه، تهران این موارد اختلاف را پذیرفته و با همکاری با آژانس برای رفع آن موافقت کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
1
اگر درجهت بازدارندگی وپات هسته ای استفاده شودبنابراصل قرآنی بازدارندگی وارهاب بلااشکال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
2
0
دورع های ایران تمامی ندارد وماملت ایران زندانی یک مشت ملای داعشی گیرکردیم والان بااین گزارش ازانس دیگه اسنپ بک فعال خواهد شد وبااین مانورهای پشت سرهم ایران طاهرابوی زدن مراکزحساس کشوردربرنامه است امریکا با۵۰کشوردرخلیچ فارس مشعول مانوراست وایران هم مانور پدافندی داردانچام می دهند پس نتیچه دلار۱۰۰هزارتومان پراید۵۰۰ملیونی وگوشت کیلویی یک ملیون رادرروزهای اینده قابل حدس است رویدادازخواب بیدارشوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
مسخره
نظرات شما
پیشخوان