تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

سریال مسمومیت‌ها به تهران رسید؛ رئیسی دستور پیگیری داد

چند روزی است که ماجرای مسمومیت دانش آموزان در مدارس به تیتر یک اخبار تبدیل شده است. به نحوی که بعد از مسمومیت دانش آموزان در قم وبروجرد حالا مسمومیت دانش آموزان به تهران و اردبیل رسیده است. 

سریال مسمومیت‌ها به تهران رسید؛ رئیسی دستور پیگیری داد

رویداد۲۴ عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص تعداد دانش‌آموزان مسموم شده گفت: «تا  ۸ اسفند مسمومیت خفیف ۷۹۹ دانش‌آموز در قم گزارش شده است، درباره بروجرد هم چیزی‌که امروز در جلسه مطرح شد از دوم تا هشتم اسفند نزدیک به ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان مسمومیت خفیف داشتند.»

مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز در استان قم همچنان ادامه دارد، حالا سه ماه از اولین روزی که تعدادی از دختران در مدرسه مسموم شدند می‌گذرد، اما علت اصلی آن مشخص نیست؛ این درحالی‌ست که علاوه بر قم از دو هفته گذشته مسمومیت دانش‌آموزان دختر در بروجرد هم شروع شده است و حالا  سریال مسمومیت‌ها به  تهران و اردبیل رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ارتباط با مسمویت دانش‌آموزان ۷ مدرسه دخترانه اردبیل گفت: اولین تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۱۰:۱ دقیقه هفت تا مدرسه دخترانه درگیر بوده است.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل در ارتباط با مسمویت دانش‌آموزان 7 مدرسه دخترانه اردبیل اظهار داشت: نخستین تماس تلفنی با اورژانس 115 از مدرسه در ساعت 10:01 دقیقه بوده ‌که گزارش مسمومیت 7 مدرسه دخترانه اعلام شد.

رئیس جمهور وزیر کشور را مامور رسیدگی و ریشه‌یابی هر چه سریع‌تر به موضوع مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس و اطلاع‌رسانی مستند و مستمر در این زمینه برای رفع نگرانی خانواده‌ها کرد.

ماموریت وزیر کشور برای ریشه‌یابی فوری مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده در ارتباط با مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی مدارس، به وزیر کشور ماموریت داد ضمن پیگیری و ریشه‌یابی هر چه سریع‌تر موضوع، از نتایج پیگیری‌ها اطلاع‌رسانی مستند و مستمر صورت گیرد تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود.

رئیس جمهور تاکید کرد که وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و دیگر بخش‌ها با وزیر کشور در این زمینه همکاری خواهند کرد و هرگونه اطلاع‌رسانی باید از طریق وزارت کشور انجام شود.


بیشتربخوانید: آیا پرونده مسمومیت سریالی مدارس دخترانه قم بدون رسیدگی، مختومه می‌شود؟


رئیس کمیسیون آموزش مجلس: عامل مسمومیت‌ دانش‌آموزان گاز «ان.2» است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم، بروجرد و چند شهر دیگر، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از جانب نمایندگان و اعزام گروهی از نمایندگان مجلس به قم، و نتیجه آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که گاز ان.2 (N2) در سم منتشر شده در مدارس وجود داشته است.

علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه سم کشف شده دارای دو ویژگی است، گفت: این سم بلافاصله در بدن از بین خواهد رفت و به صورت ترکیبی و تلفیقی بوده و به همین دلیل تشخیص آن دشوار است.

وی یادآور شد: این نتایج بر اساس بررسی‌های 30 متخصص وزارت بهداشت به دست آمده، البته ممکن است در مواردی اضطراب نیز علائم مبتلایان را تشدید کرده باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در کشور ما اولین بار این پدیده در قم و سپس در بروجرد دیده شده است.

والدین دانش آموزان انتشار نوعی اسپری در مدرسه را دلیل مسمومیت دانش آموزان عنوان کرده‌اند.

مقام مسئول: ثابت شود مسمومیت دختران کار جریانی خاص است، بدون مماشات برخورد می‌کنیم

در این رابطه مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی درباره مسمومیت دختران دانش آموز در برخی شهرها تأکید کرد: چنانچه افرادی با نگاه‌های متحجرانه و خودسرانه و خلاف مشی نظام مرتکب چنین اقدامی شده باشند، کار آنها را مصداق نقض حقوق شهروندی می‌دانیم و بدون مماشات با آنها برخورد خواهد شد.

ورود وزارت کشور به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان

وزیر آموزش وپرورش نیز اعلام کرد که وزارت کشور منشاء انتشار گازهای سمی در مدارس را پیگیری می‌کند.

یوسف نوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای پیگیری موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و منشاء گازهای پخش‌شده، اظهار کرد: قرار شد با محوریت وزارت کشور در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

فارس: ۳ نفر در رابطه با مسمومیت‌های مدارس بازداشت شدند

یک منبع آگاه به فارس گفت که در موضوع مسمومیت مدارس دیروز ۳ نفر بازداشت شدند.

اخبار تایید‌نشده احتمال خرابکاری توسط شبکه نفاق را می‌دهد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسمومیت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
5
دوستان رویداد الان درکشورده هاارگانهای امنیتی بااین همه بودچه های نجومی بعدازچندین ماه یعنی ماملت بایدباورکنیم که انهادرکشف این عملیات ترویستی وداعشی ناتوان هستن یعنی واقعا قابل باورهست درصمن مسولین مربوط بانازوعشوه دارند مصاحبه می کنند مانبایدشک کنیم درخوددولت وارگانهای امنیتی نیروهای مثلاخودسر مثل قتل های زنچیره ایی وزارت اطلاعات وسعید امامی جدیددوباره دردولت ریسی سازماندهی شده درهرحال ازنطرملت این کارمربوط به دولت است وشکی نکنید طاهرا بدشان نمی ایدبااین حرکت درکشوروچرارسانه ها ازپشت پرده این چنایت نورافشانی نمی کنند منتطرباشیم تادرکانال ایران اینترناشنال پشت پرده هارابرای ملت افشا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
خدا لعنتشون کنه ما هیچی از اینا باور نمیکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
شما کجا دیدی چاقو دسته اش رو ببره
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
اینها شناخته شده هستند، اراده ای برای دستگیری وجود ندارد، مسئولین ملت را سر کار گذاشته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
اتش به اختیارا این روز ها جولان میدن کسی هم جرائت نداره بشون بگه بالای چشمتون ابروست
نظرات شما
پیشخوان