تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

احتمال صدور حکم اعدام برای سه متهم هواپیمای اوکراینی

وکیل تعدادی از خانواده‌های هواپیمای اوکراینی گفت: متهم ردیف اول متهم است به قتل شبه عمد و لغو دستور یعنی بند ب ماده ۳۷ که محاربه است.

احتمال صدور حکم اعدام برای سه متهم هواپیمای اوکراینی
رویداد۲۴انصاف نیوز نوشت: سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل تعدادی از خانواده‌های هواپیمای اوکراینی از پایان رسیدگی قضایی به پرونده این واقعه مرگبار خبر داد و گفت: اتهام سه نفر در این پرونده، محاربه است.

این وکیل دادگستری توضیح داده است: متهم ردیف اول متهم است به قتل شبه عمد و لغو دستور یعنی بند ب ماده ۳۷ که محاربه است. متهم ردیف دوم و سوم متهم به لغو دستور یعنی محاربه و متهم‌های ردیف چهارم تا دهم هم اتهامشان اهمال در انجام وظیفه است. بر اساس کیفرخواست اتهام شان این است.

وی افزود: مجازات محاربه هم اعدام است و هم تبعید. البته بر اساس همه‌ی علما محاربی که آدم کشته باشد حکمش اعدام است، ولی محاربی که آدم نکشته باشد قانون می‌گوید که قاضی می‌تواند حکم اعدام یا تبعید بدهد. ولی در همین قضایای اخیر به محاربی که آدم نکشته بود هم حکم اعدام دادند و اجرا کردند. اما این‌ها محاربی هستند که آدم کشته‌اند، ۱۷۷ نفر آدم کشته‌اند؛ لذا احتمال دارد که حکم اعدام برای آن‌ها صادر شود. ولی اعتراض ما این است که این بند ب ماده ۳۷ شامل مدیران بالاتر هم می‌شود و دیگرانی هم مقصر بوده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
نفر اصلی که آزاد داره میگرده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
پزشکانی که مردم بی گناه را می کشند تا کنون حکم اعدام داشتیم ؟؟
شغلهای متفاوت در جامعه که مسبب قتل شدند آیا اعدام داشتند؟ چرا تبعیض
رانندهای پایه یک سبب قتل افراد در اثر رانندگی داشتن کسی اعدام شده تا کنون
نظرات شما
پیشخوان