تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

واعظی: چه کسی بهتر از رهبری که پرچم اصلاحات را در دست بگیرند

رئیس دفتر دولت دوازدهم گفت: واقعیت امر این است که هیچ‌کس دلسوزتر از رهبری نیست چرا که ایشان به مسائل اشراف دارند، قدرت انجام این کار را دارند و ازطرفی از ایشان تبعیت می‌شود. در مجموع از نظر بنده وقت آن رسیده که اصلاحاتی با محوریت رهبر انقلاب انجام شود.

محمود واعظی

رویداد۲۴ محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم، با تاکید بر اینکه اعتراض حق مردم است، گفت: اگر برخی از این مشکلات برای مردم وجود نداشت و مقداری آزادی‌های معقول به مردم داده می شد، این اتفاقات صورت نمی‌گرفت. 

به گزارش منیبان، بخش هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه می خوانید:

نمی‌خواهم بگویم در کشوری مانند ایران نباید اعتراض صورت بگیرد و درباره موضوعات مختلف مطالبه گری نشود، اتفاقاً باید این موارد اتفاق بیافتد چراکه دولت‌ها در نتیجه مطالبه گری مردم، نهادها و رسانه‌ها از مسیر منحرف نمی‌شوند.

به نظر بنده هر اندازه که مشکلات را حل نکنیم این مشکلات به مسائل قبل اضافه شده و تلنبار می‌شوند. در حقیقت اعتراضاتی که در پاییز امسال صورت گرفت نشان‌ دهنده انباشتی از گرفتاری‌ها و مشکلاتی بود که در چند دهه گذشته به وجود آمدند و این گسترده‌تر شده است. به نظر بنده باید در رابطه با سیاست خارجی، سیاست‌های اقتصادی و سیاست های داخلی اصلاحاتی صورت بگیرد.

وضعیت مردم ما نسبت به ۴۰ سال قبل تغییر کرده و نیاز داریم که بازنگری صورت بگیرد و چه کسی بهتر از مقام معظم رهبری که پرچم اصلاحات را در دست بگیرند. با توجه به اشرافیت ایشان به همه مسائل، اگر پرچم در دست رهبر انقلاب قرار بگیرد به نحو احسن می‌توانند مسائل را هدایت کنند چراکه اگر به صورت گروهی اصلاحات صورت بگیرد، نتیجه کار اصلاحاتی در راستای منافع حزب و گروه می‌شود.

واقعیت امر این است که هیچ‌کس دلسوزتر از رهبری نیست چرا که ایشان به مسائل اشراف دارند، قدرت انجام این کار را دارند و ازطرفی از ایشان تبعیت می‌شود. در مجموع از نظر بنده وقت آن رسیده که اصلاحاتی با محوریت رهبر انقلاب انجام شود.

کشوری مانند ایران، دیدگاهی مانند جمهوری اسلامی و استقلالی که نظام دارد همیشه دشمن دارد لذا دشمن موردی نیست که تازه به وجود آمده باشد. در حقیقت جمهوری اسلامی ایران از سال ۵۷ تا امروز دشمن داشته است.


بیشتربخوانید: شورای نگهبان برای اصلاح طلبان تابلوی «ورود ممنوع» نصب کرده است


وقتی مردم ما متحد و وفادار به نظام هستند تا وقتی که مشکلی در کشور وجود نداشته باشد هر اندازه هم که دشمن تلاش کند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و هیچ کاری هم نمی‌تواند انجام دهد. کار دشمن، دشمنی است و این اقدامات را پیش از این هم انجام می‌داده اما موفق نمی‌شد چرا که همه ما به یکدیگر نزدیک بودیم.

اگر در شرایط فعلی دشمن موفق می‌شود به این دلیل است که بر روی موج مشکلات داخلی سوار شده است به عنوان مثال وقتی در داخل کشور گرفتاری توسط هر کسی پیش می‌آید همان شب مشاهده می‌کنیم که رسانه‌هایی نظیر ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی و منوتو شروع به پرداختن در مورد آن مسئله می‌کنند در نتیجه اگر مشکلی نباشد، این شبکه‌ها نمی‌توانند موج‌سواری کنند.

همچنین در مورد قضایایی که در مدارس اتفاق می‌افتد اگر ۳ ماه و نیم قبل که اولین بار دانش‌آموزان قمی مسموم شدند در همان قم فرماندار، مدیرکل اطلاعات، مسئولین، آموزش و پرورش و در مجموع همه به مسئله مسمومیت دانش‌آموزان ورود می‌کردند و به اینکه یک دانش‌آموز دختر در مدرسه‌ای که خانه دوم او محسوب می‌شود، رسیدگی می‌کردند در حال حاضر مدارس سایر استان‌ها نیز گرفتار مسمومیت دانش‌آموزان نمی‌شدند.

حتی مقام معظم رهبری نیز بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامپی باید با جدیت قضیه مسمومیت دانش‌آموزان و شناسایی عوامل آن را دنبال کنند تاکید کردند اما هنوز بعد از گذشت ۳ ماه و نیم هیچ حرف شفافی درباره مسئله مسمومیت دانش‌آموزان گفته نشده است.

این در حالی است که در شرایط فعلی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان به مهم‌ترین محوریت اخبار رسانه‌های بیگانه تبدیل شده است. در نهایت اگر مسئله مسمومیت دانش‌آموزان در همان روزهای اول حل می‌شد این هجمه رسانه‌ای علیه ایران صورت نمی‌گرفت.

بنابراین اینکه درباره مسئله‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد بگوییم کار دشمن است صورت مسئله پاک نمی‌شود. در حقیقت باید کاری کنیم چنین مشکلاتی پیش نیاید که دشمن از آن سوء استفاده کند.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود واعظی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
5
بعد از ۴۴ سال فقط رفراندوم جواب میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
5
جالب بود.واقعا که خوب توپ بازی میکنین.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
2
وای دیگه حمله شیمیایی به مدارس نشدن نشان تغییر شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
1
1
خود شیرینی نکن جناب واعضی درست مگی
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
1
من
نظرات شما
پیشخوان