تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

آیا دزدان اسناد هسته‌ای ایران از طریق باکو به اسرائیل فرار کردند؟

هاآرتص گزارشی منتشر کرده و گفته اسرائیل در دو دهه گذشته یک اتحاد استراتژیک با آذربایجان داشته و به این کشور با اکثریت شیعه، تسلیحات به ارزش میلیارد‌ها دلار می‌فروشد و در مقابل، آذربایجان، برای اسرائیل نفت و دسترسی به ایران را تامین می‌کند. یکی از این موارد، فرار عوامل موساد با اسناد هسته‌ای ایران از طریق آذربایجان به سمت اسرائیل بوده است.

دزدیدن اسناد هسته‌ای ایران

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: تحقیقات هاآرتص بر اساس داده‌های هوانوردی که در دسترس عموم است، نشان می‌دهد که ده‌ها پرواز باری توسط خطوط هوایی Silk Way آذربایجان طی هفت سال بین باکو و فرودگاه اسرائیل برای تبادل تسلیحات به ارزش میلیاردها، نفت و دسترسی اسرائیل به ایران برقرار شده است؛ تبادلاتی که با افزایش تنش‌ها بین آذربایجان و ایران و ارمنستان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی، آذربایجان به موساد اجازه داده شعبه‌ای برای نظارت بر آنچه در ایران در حال وقوع است، ایجاد کند و حتی فرودگاهی را برای کمک به اسرائیل در صورت تصمیم به حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران آماده کرده است.

گزارش‌های دو سال پیش حاکی بود عوامل موساد که آرشیو هسته‌ای ایران را دزدیده‌اند، آن را از طریق آذربایجان به اسرائیل قاچاق کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های رسمی از آذربایجان، در طول سال‌ها، اسرائیل پیشرفته‌ترین سیستم‌های تسلیحات خود از جمله موشک‌های بالستیک، سامانه‌های دفاع هوایی و جنگ الکترونیک، پهپاد‌های کامیکازه و ... را به این کشور فروخته است.

سیلک‌وی یکی از بزرگترین خطوط هوایی باربری در آسیا است و طبق اسناد رسمی به عنوان پیمانکار برای وزارتخانه‌های مختلف دفاع در سراسر جهان فعالیت می‌کند. این شرکت سه پرواز هفتگی بین باکو و فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون با هواپیما‌های باربری بوئینگ ۷۴۷ انجام می‌دهد و سال گذشته سومین شرکت حمل‌ونقل خارجی بزرگ از نظر حجم بار در بن گوریون بود.

ارقام فاش‌شده در هاآرتص برای اولین بار نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۶، هواپیما‌های IL76 این شرکت حداقل ۹۲ بار در فرودگاه عودا، مقصدی غیرعادی برای هواپیما‌های باری غیرنظامی، فرود آمده‌اند. Silk Way یکی از معدود خطوط هوایی است که در عودا فرود می‌آید. در طول این سال‌ها، تعداد انگشت‌شماری از خطوط هوایی اروپای شرقی حامل مواد منفجره و تسلیحات، در آنجا فرود آمده و برخاسته‌اند. یک گزارش تحقیقی در رسانه‌های چک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که شرکت هواپیمایی سیلک‌وی سلاح‌های ممنوعه‌ای را برای فروش به آذربایجان (با وجود تحریم‌های تسلیحاتی) از طریق اسرائیل حمل کرده است.

منابع صنعت هوانوردی به هاآرتص گفتند که قانون هوانوردی اسرائیل حمل و نقل مواد منفجره از فرودگاه بن‌گوریون را ممنوع کرده است، زیرا این فرودگاه در قلب یک منطقه پرجمعیت قرار دارد. به گفته این منابع، تنها فرودگاهی که مجاز به واردات و صادرات تسلیحات است، پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در عودا است. در اکتبر ۲۰۱۳، «گیورا روم» رئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی اسرائیل معافیتی را امضا کرد که طی آن به هواپیما‌های سیلک‌وی اجازه می‌داد محموله‌های تسلیحاتی را از اوودا به یک فرودگاه نظامی در حومه باکو ببرد. این معافیت که در آن زمان در وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد.


بیشتر بخوانید: همه ترورهای اسرائیل در ایران/ جنگ به چه نقطه‌ای رسیده است؟ +جدول


دشمن مشترک، اتحاد استراتژیک

در طول تاریخ روابط بین آذربایجان و ارمنستان، رژیم شوروی در کاهش تنش بین جمعیت ارمنی مسیحی و آذری‌های شیعه نسبتاً موفق بود، اما در سال ۱۹۸۸ پارلمان منطقه قره‌باغ کوهستانی همه پرسی را برای خروج از آذربایجان و اتحاد با ارمنستان برگزار کرد. این اقدام به قتل عام ارامنه در باکو و دیگر شهر‌های آذربایجان و اقدامات مشابه علیه جمعیت آذری شد.

هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، درگیری به یک جنگ آشکار و خونین تبدیل شد که در سال ۱۹۹۴ با پیروزی ارمنستان، و اعطای کنترل مناطق وسیعی از قره باغ به این کشور، به پایان رسید. درگیری شدید هر دو طرف را تحت تحریم‌های شدید صادرات به اروپا و ایالات متحده قرار داد. تحریم‌ها یک فرصت تجاری و استراتژیک برای یک شریک غیرمنتظره ایجاد کرد: اسرائیل.

این واقعیت که هر دو کشور ایران را به عنوان یک تهدید مستقیم می‌دیدند، هم روابط آن‌ها را تقویت کرد. آذربایجان در اکتبر ۱۹۹۱ استقلال خود را اعلام کرد و اسرائیل که یکی از اولین کشور‌هایی بود که این کشور جدید را به رسمیت شناخت، در سال ۱۹۹۳ سفارت خود را در باکو افتتاح کرد.

در اسناد افشا شده ویکی‌‍لیکس در سال ۲۰۰۹، تلگرامی از «راب گاروریک» رئیس بخش سیاسی و اقتصادی سفارت آمریکا در باکو متتشر شد. او در این پیام گفته بود روابط آذربایجان با اسرائیل محتاطانه، اما نزدیک است. هر کدام از این دو کشور، دیگری را بر اساس مشکلات ژئوپلیتیکش شناسایی کرده‌اند و هر دو ایران را به عنوان یک تهدید امنیتی وجودی رتبه‌بندی می‌کنند.

صنعت دفاعی اسرائیل با این نگرش، مطابقت کاملی با نیاز‌های دفاعی اساسی آذربایجان دارد که عمدتاً به دلیل مشکلات با ارمنستان توسط ایالات متحده، اروپا و روسیه تامین نشده است. علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان که مانند یک کوه یخ است، که ۹ دهم آن در زیر زمین است، با به رسمیت شناختن عملگرایانه اسرائیل به دنبال تامین نیاز سیاسی آذربایجان است.»

اقتصاد آذربایجان اساساً بر نفت و گاز استوار است و به عنوان بخشی از اتحاد استراتژیک خود با اسرائیل، به بزرگترین تامین‌کننده نفت این کشور تبدیل شده است. بر اساس برآوردها، حدود نیمی از نفت وارداتی اسرائیل از آذربایجان است. در اولین سال‌های استقلال، ارمنستان و آذربایجان هر دو به زرادخانه تسلیحات شوروی متکی بودند، اما به گفته موسسه صلح بین‌المللی استکهلم، از سال ۲۰۱۶ وضعیت تغییر کرده است و اکنون تقریباً ۷۰ درصد تسلیحات آذربایجان توسط اسرائیل تامین می‌شود.

گزارش‌ها، بیانیه‌ها و ویدئو‌های رسمی متعددی از آذربایجان نشان می‌دهد که اسرائیل طیف وسیعی از سلاح‌ها را به این کشور صادر کرده است؛ از تفنگ‌های تهاجمی تاور گرفته تا پیشرفته‌ترین سیستم‌ها مانند رادار، پدافند هوایی، موشک‌های ضدتانک، موشک‌های بالستیک، کشتی‌ها و طیف وسیعی از پهپادها، هم برای اهداف اطلاعاتی و هم برای اهداف حمله. شرکت‌های اسرائیلی همچنین فناوری‌های جاسوسی پیشرفته‌ای مانند سیستم‌های نظارت بر ارتباطات و جاسوس‌افزار‌ها را در اختیار آذربایجان قرار دادند. ابزار‌هایی که علیه روزنامه‌نگاران، جامعه دگرباشان جنسی و فعالان حقوق بشر هم در آذربایجان استفاده می‌شود.

سلاح‌های اسرائیلی نقش مهمی در آغاز مجدد جنگ علیه ارمنستان در آوریل ۲۰۱۶ و به ویژه جنگ دوم قره‌باغ کوهستانی در سال ۲۰۲۰ و همچنین در نبرد‌های سال ۲۰۲۲ ایفا کردند. استفاده نیرو‌های مسلح آذربایجان از فناوری پیشرفته و تسلیحات با دقت بالا، از جمله تسلیحات تولید شده در اسرائیل، به ویژه هواپیما‌های بدون سرنشین، نقش مهمی در پیروزی نظامی آذربایجان ایفا کرد. جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان در مصاحبه‌ای با روزنامه اسرائیل هیوم در آوریل ۲۰۲۱ گفته بود «من مطمئنم روابط دوجانبه ما در زمینه‌های مختلف پس از جنگ میهنی بیشتر تقویت و تعمیق خواهد شد.»

موسسه صلح بین المللی استکهلم می‌گوید صادرات تسلیحاتی اسرائیل به آذربایجان در سال ۲۰۰۵ با فروش سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه آغاز شد که برد آن ۱۵۰ کیلومتر بود. ارمنستان همچنین در جنگ با آذربایجان از مهمات خوشه‌ای ساخت روسیه استفاده کرده بود.

آذربایجان در سال ۲۰۰۷ قراردادی را برای خرید چهار پهپاد جمع‌آوری اطلاعات از سامانه‌های دفاعی هوانوردی امضا کرد. این اولین معامله بزرگ بین آن‌ها بود. آذربایجان در سال ۲۰۰۸، ۱۰ پهپاد هرمس و ۱۰۰ موشک ضد تانک و در سال ۲۰۱۰، ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین دیگر برای جمع آوری اطلاعات خریداری کرد.

آذربایجان در سال ۲۰۱۱ قراردادی عظیم ۱/۶ میلیارد دلاری خرید باتری موشک‌های باراک برای رهگیری هواپیما‌ها و موشک‌ها و همچنین پهپاد‌های Searcher و Heron از صنایع هوافضای اسرائیل (IAI) را با اسرائیل امضا کرد و روابط خود را به سطح بالایی ارتقا دادند.

پروژه نوسازی تانک‌های ارتش آذربایجان در اوایل دهه ۲۰۱۰ آغاز شد. نیروی دریایی آذربایجان در سال ۲۰۱۳ با ۶ کشتی گشتی نیروی دریایی اسرائیل، تولید شده توسط کشتی سازی اسرائیل و حامل نسخه دریایی موشک‌های اسپایک، به همراه شش قایق گشتی شالداگ، تجهیز شد. در سال ۲۰۱۴، آذربایجان اولین پهپاد کامیکازه هاروپ را از IAI سفارش داد که ابزاری حیاتی در دور‌های بعدی نبرد بود.

علی‌اف در جریان بازدید از میدان جنگ در توییتر خود نوشته بود «ما مدرن‌ترین تاسیسات دفاع هوایی را خریداری کرده‌ایم. ارتش ما قدرتمندترین توپخانه را در اختیار دارد. تسلیحات و مهماتی که در سال‌های اخیر به دست آورده‌ایم نشان می‌دهد ما می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم. همانطور که ارمنی‌ها را در جبهه‌های سیاسی و اقتصادی شکست دادیم، می‌توانیم آن‌ها را در میدان جنگ شکست دهیم.»

به گزارش رویداد۲۴ دو سال بعد، آذربایجان ۲۵۰ پهپاد کامیکازه دیگر از اسرائیل خرید. فیلم‌های بسیاری از مناطق درگیری نشان می‌دهد که پهپاد‌های اسرائیلی به نیرو‌های ارمنی حمله می‌کنند. سال ۲۰۱۶، در جریان سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به باکو، علی‌اف فاش کرد که قرارداد‌هایی برای خرید حدود ۵ میلیارد دلار «تجهیزات دفاعی» بین دو کشور امضا شده است.

آذربایجان در سال ۲۰۱۷ پهپاد‌های پیشرفته هرمس ۹۰۰ و موشک‌های بالستیک LORA با برد ۴۳۰ کیلومتر را از اسرائیل خریداری کرد. در سال ۲۰۱۸، علی‌اف پایگاهی را که موشک‌های لورا در آن مستقر هستند، در فاصله حدود ۴۳۰ کیلومتری ایروان، پایتخت ارمنستان افتتاح کرد. در طول جنگ در سال ۲۰۲۰، حداقل یک موشک LORA پرتاب شد و طبق گزارش‌ها به پلی اصابت کرد که ارمنستان از آن برای تامین تسلیحات و تجهیزات به نیرو‌های خود در قره‌باغ کوهستانی استفاده می‌کرد.

موشک‌های پیشرفته‌تر اسپایک در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به سمت آذربایجان ارسال شد. در کنار سامانه‌های تسلیحاتی اسرائیل، ترکیه، دیگر متحد آذربایجان و دشمن ارمنستان، پهپاد‌های بیرقدار TB۲ را که نقش مهمی در انهدام اهداف ارمنستان ایفا کردند، در اختیار باکو قرار داد

دیدار رسمی  وزیر دفاع اسرائیل و الهام علی‌اف و آغاز تنش‌ها

در اکتبر ۲۰۲۲، بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل از آذربایجان بازدید و با علی اف دیدار کرد. گانتز در بیانیه‌ای رسمی گفت که سفرش به مسائل امنیتی و سیاسی و تعمیق همکاری‌های دو کشور مربوط می‌شد. چیزی که در آن زمان علنی نشد این بود که یک ماه قبل از سفر گانتز، «یایر کولاس» رئیس اداره صادرات دفاعی اسرائیل (SIBAT) به آذربایجان سفر کرده بود و با وزیر مسئول صنایع دفاعی آذربایجان دیدار کرده بود.

وزارت آذربایجان گفت که دو طرف درباره گسترش تجارت با صنایع دفاعی اسرائیل گفتگو کردند. چندی بعد آذربایجان رسماً اعلام کرد که به زودی برای اولین بار سفارت خود را در اسرائیل افتتاح می‌کند و آن را «گامی تاریخی» خواند و افزود: «آسمان، حد روابط بین دو دولت و ملت است».

از زمان این سفر، تنش‌ها بین آذربایجان و همسایه اش ایران شعله ور شد و خصومت بین آذربایجان و ارمنستان دوباره به نقطه جوش رسید. در همین حال، هفت پرواز دیگر آذری در پایگاه هوایی عودا به زمین نشسته است و پس از دو ساعت، با بار‌های بارگیری شده، آنجا را ترک کرده و به سمت باکو بازگشتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
4
31
یه گاوصندوق اسناد اتمی که دیگه ارزش این حرفا رو نداره
13
|
Netherlands
|
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
5
16
ایران سیاست منطقی و درستی را در قفقاز در پیش نگرفت. جنگ بین ارمنی و ترک سابقه تاریخی دارد . ایران همان سیاستی را میبایست اتخاذ میکرد که روسها اتخاذ میکردند. بیطرفی! و نقش میانحی بین دو کشور! نه به علت دست رد خوردن از طرف دولت اذربایجان و رد ایدئولوژی سیاسی اش به سمت ارمنستان تمایل پیدا کند. همین سیاست باعث تبلیغات بر علیه اش شد. و دائما در جنکهای تبلیغاتی توسط محافل اذربایجانی بدان اشاره میشود
Terrorist Kurd gave it to them
|
Canada
|
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
7
5
صفحه نخست » هشت زن + مهسا (ژینا)، مسعود نقره کار
https://news.gooya.com/2023/03/post-73929.php
ان ازادی و ان تاریخی که یک تروریست مارکسیست فدایی خلق بنویسد ، به درد
- پوتین ، استالین ، کاسترو ، خامنف، اسد ، مادورو ، ارتگا، کیم ، لوکاشنکو ، قذافی ، توکایف
- تروریست های تجزیه طلب کردو ترک و ارمنی و عرب می خورد
- نه زن زندگی ازادی که دهه هشتادی ها با الهام از ازادی و زندگی و زن "غربی" در بلاد غرب و متحدین پیشرفته انها در بلاد شرق انرا بر پهنه ستبرسیاسی ایران با خطوط زرین حک کردند .
- یعنی همان اورلاندوی امریکا که این مزدور خیانت کار جاسوس روسیه و ملاهای روسی دشمن مردم و دولت های مردمی اوکراین ، کانآدا ، لهستان ، چک ، استونی ، نیوزیلند ، استرالیا ،ژاپن و کره جنوبی و ...
a) در انجا زندگی میکند
b) و به انها لگد روسی می زند .
- یا بقیه مارکسیست لنینیست های روسی که در واشنگتن و مریلند و کالیفرنیا و لس انجلس با مزدوران مارکسیست اسلامی دفتر تحکیم و ملی مذهبی و تروریست های پیرو موسوی و نبوی و عبدی و ضرغامی و سربازان امام زمان با پرچم مشروطه و شاهنشاه روسی و ملی مزدور ک گ ب
- فکرمیکنند سر دولت های امریکا و کانادا و فرانسه و المان و انگلیس دارند کلاه می گذارند ،
- تا ملاهای روسی را از خطر حمله قریب الوقوع اسرائیل ناجی بزرگ منطقه از تروریسم اسلامی عربی بعثی افغانی ارمنی در زیر پرچم پوتین نجات دهند .
- و جنایات و استعمار کثیف روسیه را فرافکنی کنند به امریکا ( یا دموکرات ها ، یا جمهوری خواهان سنتی ، یا حتی به ترامپ و پمپئو و نیکی هیلی و روبیو و کروز و کاتن و ...) .
- من با این مردک مزدورملاهای روسی که قسمت مهمی از زندگی سیاسی اش به همدستی با ملاهای ضد امپریالیست حتی در جشن و پایکوبی در آعدام خانم دکتر فرخ رو پارسا مشغول بوده - و دشمنی او با زنان مجاهد
- و حتی زنان مهم سلطنت پهلوی
- مثل شاهدخت اشرف پهلوی ، شهبانو
- در همین تعزیه روسی - اسلامی که تقدیم زن تروریست سیاه کلیست مزدور روس
- و چند تا زن کمونیست افغانی و عرب و پاکستانی و ...کرده
- که هیچکس انها را درایران نمی شناسد.
- در حالیکه از همه دهه هشتادی ها بپرسید
- زنان ازاد و هنرمند هالیوودی را می شناسند
- و در ارزوی به دست اوردن زندگی رویایی انها هستند .
1) از بیانسه و لورنس و لوپز و بلوچی و جولیا رابرتز و کانلی و مدونا و بریتنی و شر و مورایا کری و .... بگیر
2) تا تیلور سوئیفت و اریانا گرانده ، بیلی ایلیش ، پری ، لیدی گاگا ، پینک ، کلی ، هاتاوی، مریل استریپ، وینزلت ، مور ، بلانشت ، جولی ، استون ، نایتلی، البا، .....
- رویای کدام دهه هشتادی: مرضیه اسکویی ، شکوه میرزادگی ، بقراط ، جمیله بو پاشا ، مریم فرمانفرمائیان ، شهلاشفیق ، به کیش ، ملیحه محمدی ، ...زنان تروریست گروگانگیر بچه کش و ژاندارم کش و دستمال به دست موسوی و رفسنجانی و خوئینیها و ضرغامی و عبدی و نبوی و خمینی است ؟
- رفتی ته صحرای عربستان ۱۴۰۰ سال پیش دنبال نمونه برای زن دهه هشتادی می گردی ؟
- "هند " زن معاویه که از همه اینها مبارزتر بود جگر حمزه را خورد .
- "عایشه" دختر ابوبکر که از همه اینها سیاستمدارتر بود و امام علی سوسیالیست گل سرخی را به سیخ کشید و ابرویش را برد و دست او را در کشتار مخالفین به همین اسمی که ملاهای روسی و شما ، سازمان مجاهدین را کشتار کردید ، یعنی به اسم منافق ، رو کرد در تاریخ همین اسلام ماتریالیستی ، مونیستی . یگانه ، واحد ،توحیدی طبری و کیانوری .
- نگفتی همه اینها که اسم بردی
a) چه ظاهرا (مثل اسکویی و ان چند تا افغانی و عرب )
b) یا چه واقعا ( مثل پروانه فروهر و زهرا کاظمی )
- کار سیاسی کرده بودند ،
- با رژیم یا رهبر حکومت وقت مبارزه یا مخالفت کرده بودند

- اما ان دختر خانم مظلوم کرد ، اگر کرد نبود ، اگر این بازی روسی شما تروریست های روسی و کرد پشت ان نبود ، چه کاری کرده بودکه باید در زمره "پروانه فروهر" قرار بگیرد؟
- سوار اتوبوس شدن ،
- به تهران امدن ،
- ترانه گوگوش زیر لب خواندن ،
- اتفاقی و یا طبق یک نقشه ای که ا ز ان روحش خبردار نبود
- با یک سپاهی روبرو می شود ( الان سپاهی مارکسیست و مزدور پوتین هم داریم ، ارتجاعی طالبانی جلیلی جنتی هم داریم ، فاسد بازارسیاهی دلار باز نومان کلاتورا رفسنجانی هم داریم ، مزدور موسوی و اغاجری و پیمان و نبوی و صمیمی هم داریم ، عشق کله خر خامنف و قاسم تروریست هم داریم ) .
- ان سپاهی جنایتکار بر اساس نقشه روسی ،
- یا کردی ،
- یا اصلاح طلب و سبز لجنی و رفسنجنایی ،
- یا شناعت و خباثت مزدوری ارتجاع روسی ، ... زده تو سر این دختر جوان
- که اصالتا هم کرد نبوده .
- این دختر جوان را مظلومانه کشته .
- اتفاقی که در جهان سوم ده ها بار در جاهای مختلف افتاده
- و همیشه یک کاسه ای زیر نیم کاسه ان بوده .
- یا گیریم که مثل ان جوان دست فروش تونسی
- یا دیگران مرگ غم انگیز او موجب جنبش عمومی شد ،
- چرا که به راحتی توسط هر دختری که ازادی غربی می خواهد ، هم پنداری می شود ،
- هر مادر و پدری او را دختر خودش میبیند ،
- حتی دختران بسیاری از همین مزدوران با حجاب ملآهای روسی انرا بر نتافتند ،
- چون روسری سرش بود ،
- از ۹۰ در صد دختران تهرانی با حجاب تر بود ،
- از نوه خمینی و دختر تاجزاده و زاکانی و عروس رامین و ... بسیار موقرتر ، با حجاب تر بود .
- هیچ کدام اینها او را در مرتبه "پروانه فروهر "که
a) تمام عمرش را مبازره اگاهانه کرد برای ایران و ایرانی و زنان ایرانی
b) و مرگ او فجیع تر از مرگ همه فدایی های تروریست و حتی همین دختر خانم بود .
c) او را با ده ها ضربه کارد بسیار وحشیانه به قتل رسانیدند
d) هیچ رسانه ایرانی با ادعای مبارزه با رژیم ، آمروز درمورد او هیچ سخنی نمی گوید ،
e) او را بزرگ نمی دارند ،
f) بلکه برعکس همفکران تو , او و شوهر مبارزش را مزدور و خائن می دانند

- بالاخره زمان ان رسیده که همه شما مدعیان ازادی و زن و زندگی به گذشته ننگین خودتان و همدستی تان با جنایت کاران در ۸۱ سال گذشته اعتراف کنید ، استعفا کنید ، و مردم ایران را رها کنید تا خودشان اینده شان را رقم بزنند
- بسیار خندیدم وقتی دیروز تلویزیون ایران اینتر نشنال گفت عده ای به نام انقلابی رفته اند با سناتورهای محافظه کار امریکا دیدار کرده اند ،
- فکر میکنی چه در خواستی داشتند ؟
- سناتورهای امریکایی پیشرو !
- لطفا به فامیل های ما گرین کارت بدهید بیاند اینجا ( امریکا ) تا ما بتوانیم به راحتی علیه رژیم صحبت کنیم !
- نمی توانستم از خنده نگوزم !
- این همه حماقت ؟
- زنی مثل پروانه در انجا اگاهانه می ایستد
- و او را سگهای روسی باند رفسنجانی و خامنف و خمینی و روحانف و موسوی تکه پاره میکنند ،
- می ایستد حرفش را میزند
- شما مزدوران ک گ ب ساواما ، رفتین امریکا ، یکی به نعل ۴۰۰ تا به میخ روسیه و ملاهای روسی و اسد و مادورو میزنید ،
- از امریکا طلب دارید که به شماها و خانواده سپاهی تان گرین کارت بدهند ؟
- بیایند امریکا ، به امریکا فحاشی کنند و علیه سیاست های امریکا در منطقه و اوکراین لجن پراکنی کنند ؟
- ملاهای روسی یا تره کی و اسد و صدام و قذافی و مادورو
- یا بهترین حالت داوود و محمد بن سلمان و بن رشید و اردوغان ومهتدی و بارزانی و شرفکندی را حفظ کنند ؟ به نفع روسیه ؟
- شماها با خون ملت ایران دارید در امریکا و پارلمان اروپا و کاخ الیزه و المان و لندن معامله قاچاق میکنید ؟
- خون میفروشید ،
- گرین کارت بگیرید
- و رسانه با دلار های سعودی برای مشتی روزنامه نگار باند خاتمی که در هیچ کجای این دنیا توالت رسانه را هم به انها نمی دهند ؟
بی شرف ،
بی شرف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
صفحه ای که نام یک دختره بزهکار اشغال حزب کومله که پدرش با او کاسبی می کرد و نظر حدود ۳۰ متخصص پزشک را که حی و زنده هستند نمی پذیرید می خواهید آنچه را که به عنوان خزعلیات روی صفحه آوردید حقیقت داشته باشد ؟ تو یک فریب خورده با اندیشه زیر ناف هستید زیرا تو علیه زنان فعالید زیرا هرجا از زن خواستید مطلب کپی کنید از تفکر زیر ناف کمک گرفتید و یک خائن به مقام مادر هستید
کرامت سلیمی
|
United States of America
|
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
4
9
یکی از اشنایان بنده 15 سال است که دکترای انرژی هسته ای دارد و سالهاست که در یک باغ در 10 کیلومتری شهرستان فسا کار می کند. روزها ابیاری می کند و به درختان می رسد و شبها هم به عنوان نگهبان در باغ می خوابد تا پول بیشتری گیرش بیاد.
اگر انرژی هسته ای واقعیست چرا از این فرد استفاده نمیشه و باید کارگری کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
دوست من انرژی تولید می کند می گوید واقعی نیست
کرامت سلیمی
|
United States of America
|
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
8
یک فوق لیسانس فیزیک هسته ای هم قبلا" دیدم که نتوانسته بود کار پیدا کنه و در یک غسالخانه مرده ها را شستشو می داد و همیشه هم بوی کافور و موادی از این دست می داد.

یک بار در بازار بنرعباس دیدمش.

یک نایلون پر از ماده بهداشتی تیزبر یا همان اصطلاح عامیانه واجبی خریده بود.

از اینکه این صحنه را دیدم خوشش نیامد. من هم به روی خودم نیاوردم و وانمود کردم که اهمیتی نمیدم.

به نطرم برای غسل دادن مرده ها پول را به اسم خرید کافور می گیره ولی مرده را ها رو با واجبی میشوره.

کافور گرانه اما واجبی ارزانه.

اختلاف پول را برای خودش برمی داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
ناقلا پارتی پیدا کردی از آن مو بره‌ای خوب برای تو گرفته خخخخ راستی چرا دین اسلام انتخاب نمی کنید که باید همیشه موها را بزنید که جسم پاک به نماز بایستید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
2
15
اينطوري از مملكنت محافظت مي كنند؟؟؟؟ . اقا بشنيد مملكت خودتون دزد نياد خونتون همه چيو ببره. كشور هاي ديگه را بسپارين به مردم خودشون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
برده چرا گرانفروش و دزد بی حجاب. را تشویق می کنید بی وجدان یک ذره از زیر ناف بیا ر فکرت بالاتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
13
3
الهام علیف یه صدام دیگست که میخواد جنگ را بندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
صدام را هم غربزده ها و همین افرادی که اپوزسیون شدند و هالیوود بر علیه ما شیر کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
7
1
قُلْ لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ ۚ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
بگو: ناپاك و پاك برابر نيستند، هر چند فراوانى ناپاك تو را به اعجاب افكند. پس اى خردمندان، از خداى بترسيد، باشد كه رستگار گرديد
کسانی که دختران معصوم را با شلاق استرس تحت حمله قرار می هند بی حجاب بی حیا و بی عفتند چوب خدا صدا ندارد کسی بخورد دوا ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
7
اینا چیه خب میگین، فیلم علمی تخیلی زیاد نگاه میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
7
آخه بسکه سرشون تو کشورهایه دیگه ست دیگه وقت نمیکنن به کشور و مردم اسیر برسن اونا هم نیان راحت هرچی دلشون بخواد جمع میکنن میبرن قدرت اول منطقه فقط حرف حرف حرف
تورک شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
5
طبیعی هست ...
ایران از ارمنستان که دشمن آذربایجان است حمایت کرد!
و آذربایجان هم از اسرائیل که دشمن ایران است حمایت میکند!
چرا اینقدر دشمن تراشی میکنید ضمن اینکه دشمنی با وجود ۴۰ میلیون تورک در ایران با کشورهای تورک عاقلانه نیست!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
2
وزیرامورخارجه.توعکس سرش را بدیوار میکوبد یا دعا میخواند
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
0
واقعا که چولباشو وا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان