تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

سخنگوی کرملین: روسیه ارتباطی با این ناآرامی‌های گرجستان ندارد

دمیتری پسکوف گفت: ناآرامی‌ها در گرجستان در پی لایحه بحث‌برانگیز عوامل خارجی به نگرانی کرملین دامن زده است، برای روسیه مهم است که آرامش بر طول مرزهای این کشور حکمفرما باشد. وی اظهار داشت: گرجستان همچنان کشور همسایه ماست و علیرغم اینکه ما روابطی با این کشور نداریم اما وضعیت در آنجا مایه نگرانی ماست و آرامش در این کشور برای ما مهم است.

سخنگوی کرملین: ارتباطی با ناآرامی‌های گرجستان نداریم

رویداد۲۴ دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با بیان اینکه ناآرامی‌ها در گرجستان مایه نگرانی مسکو است، تاکید کرد: روسیه ارتباطی با این ناآرامی‌ها ندارد. به گزارش آرتی، پسکوف افزود: ناآرامی‌ها در گرجستان در پی لایحه بحث‌برانگیز عوامل خارجی به نگرانی کرملین دامن زده است، برای روسیه مهم است که آرامش بر طول مرز‌های این کشور حکمفرما باشد.

وی اظهار داشت: گرجستان همچنان کشور همسایه ماست و علیرغم اینکه ما روابطی با این کشور نداریم، اما وضعیت در آنجا مایه نگرانی ماست و آرامش در این کشور برای ما مهم است.

سخنگوی کرملین با درخواست از شهروندان روس ساکن گرجستان برای احتیاط بیشتر، تصریح کرد: اغتشاشات در خیابان‌ها روی می‌دهد و باید شهروندان روس از حضور در این مناطق خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: تلاش معترضان برای ورود به پارلمان گرجستان +فیلم


پارلمان گرجستان در ۷ مارس کلیات پیش‌نویس قانون جنجالی «عوامل خارجی» را در نخستین خوانش به تصویب رساند. به موجب این قانون، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که بیش از ۲۰ درصد بودجه آن‌ها از خارج از کشور تامین شود باید خود را به عنوان «عوامل خارجی» معرفی و در سامانه‌های مخصوص ثبت نام کنند.

این سازمان‌ها پس از ثبت در سامانه افراد و شرکت‌های خارجی تحت نظارت دستگاه قضایی گرجستان فعالیت خواهند کرد و در صورت امتناع از قانون یاد شده با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند شد.

منتقدان این لایحه که هنوز به تایید نهایی پارلمان گرجستان نرسیده آنرا مشابه قانونی می‌دانند که کرملین سال ۲۰۱۲ میلادی برای سرکوب رسانه‌ها و تشکل‌های مخالف و نیز خاموش کردن هرگونه انتقاد که معمولا عوامل آن به خارج نسبت داده می‌شوند، به تصویب رسانده بود. گرجستان، یکی از جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق سال ۲۰۰۸ میلادی با روسیه درگیر جنگ شد و بنا دارد به اتحادیه اروپا و ناتو بپیوندد.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
1
2
همه دنیامی دانند باعًث تنش درگرچستان دستهای پشت پرده کرملین است اگرروسیه راست می گوید ازمنتطقه استیا شمالی وجنوبی که خاک کرچستان است خارچ شود الان کل منتطقه راروسیه دارند به تنش می کشند وبدبختانه دردنیاایران تنها کشوری است که پشت سیاست های تجاوزکارنه روسیه قراردارد ودراینده بابت این حمایت تنبیه شدیدی ازطرف عرب وامریکارقرارخواهد گرفت وهزینه انرا۸۵ملیون ملت بدبخت بایدبپردازند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان