تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: برای توسعه اشتغال باید قرارگاه اشتغال راه اندازی کنیم

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: برای توسعه اشتغال باید قرارگاه اشتغال راه اندازی کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: برای توسعه اشتغال باید قرارگاه اشتغال راه اندازی کنیم

رویداد۲۴ آقای سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال مازندران با اشاره به اهمیت اشتغال آن را امیدبخشی و رونق آفرین دانست و گفت: اشتغال رمز عبور از وابستگی است و به این ترتیب رهبر انقلاب اسلامی درباره اشتغال تاکید کردند که باید همانند دفاع مقدس قرارگاه اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان این که مسئولان باید خواب و خوراک را برخود حرام کنند تا برای آحاد مختلف جامعه اشتغال ایجاد کنند، زیرا تکلیف شرعی و قانونی است، گفت: امر مهمتری از اشتغال و تأمین معیشت مردم وجود ندارد و یکی از مأموریت‌های حاکمیت ایجاد اشتغال است و کارگزاران نیز در این زمینه مسئولیت دارند. وی کمترین خواسته جوان ایرانی را ایجاد اشتغال ذکر کرد و آن را بحق برشمرد و گفت: اشتغال تکلیف همگانی است و باید در این راستا تلاش و برنامه ریزی کرد.

وی با اظهار این که در دهه ۹۰ از سال ۹۱ به بعد رشد اقتصادی کشور منفی بوده است، گفت: دولت تولید را با منفی نیم درصد تحویل گرفت و بدهی‌های انباشته نیز از دیگر چالش‌های فراروی دولت بوده است.

وی گفت: کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ و ارز ترجیهی که به ته دیگ خورده بود از دیگر مشکلات فراروی بوده است و میزان صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی بیش از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.


بیشتر بخوانید: توسعه اقتصادی بدون حضور فعال بخش خصوصی، کارآفرینان و بویژه پیشرانان اقتصادی امکانپذیر نیست


وزیر کار ادامه داد: اصل و فرع اوراق خزانه که برای ایجاد رونق و توسعه عمرانی فروخته شده بود بالغ بر ۶۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش داشت و در این شرایط دولت کار‌ها را در دست گرفته است.

وی با اظهار این دولت از کویر وحشت با مدد الهی و حمایت‌های مردم به سلامت گذر کرده است، گفت: ایجاد اشتغال سبب رونق، افزایش تولید ناخالص، درآمد ملی و ارتقای بهره وری می‌شود و اشتغال باید دانش بنیان باشد. وی تصریح کرد: اشتغال دانش بنیان باید در حوزه آبزی پروری، دام وطیور، گلخانه و ... افزایش یابد و این بستر‌ها در مازندران مهیا است.

وی توسعه اقتصادی دریا را در مازندران مهم بیان کرد و گفت: در حال حاضر به لحظه و ساعت می‌توانیم آمار بیکاران و اشتغال رصد کنیم، زیرا ۱۴ تا ۱۵ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در کشور وجود دارد.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
1
درکشورپرشد ه قرارگاه ها مثلی است افتابه لگن صددست الااخر فقط درکشورشده ایجادقرارگاه های عجیب وقریب ازپیشرفت وتوسعه صفردرصد نتیچه دولت شش کلاسه رهبری ساخته
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
3
البته برای توسعه غارت از بیت المال ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
3
پس کل وزارت خانه ها و سازمان ها را جمع کنید برای هر چی یک قرارگاه بزنید و یا یک شورای عالی
دکتر موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
1
خدایا حماقت تا مغز استخوان .آیا این است وعده خدا به آدمی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
1
اصن نمیشه وزارت کرد! دیوار وزارتخونه هم کجه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
همانطوری که با قرارگاه خاتم مملکتو چاپیدید کردید؟!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان