تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

پیش بینی برف و باران برای ۴ استان کشور

سازمان هوا شناسی بارش برف و باران برای امروز جمعه ۱۹ اسفند شرق گیلان، مازندران، گلستان و برای فردا شنبه ۲۰ اسفند خراسان رضوی را پیش بینی کرد.

پیش بینی برف و باران برای ۴ استان کشور

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و به تبع آن بارش باران، گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی و رخداد مه از امروز جمعه ۱۹ اسفند تا فردا شنبه ۲۰ اسفند خبر داد. منطقه اثر این سامانه بارشی برای امروز جمعه ۱۹ اسفند شرق گیلان، مازندران، گلستان و برای فردا شنبه ۲۰ اسفند خراسان رضوی است.

کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی، احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و کولاک برف در نواحی کوهستانی از اثرات فعالیت این سامانه بارشی است و از این رو سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر توصیه کرده است.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه در نواحی سردسیر تاکید کرده است.


بیشتر بخوانید: هواشناسی: کاهش محسوس دمای تهران برای امشب


همچنین سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی و به تبع آن رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و بارش برف و کولاک برف در نقاط مرتفع و سردسیر طی شنبه ۲۰ اسفند در خراسان رضوی خبر داده است.

لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، کولاک برف و بهمن در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی از اثرات این مخاطره هستند و توصیه می‌شود از سفر‌های برون شهری، اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

همچنین سازمان هواشناسی در خصوص به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی کشور
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان