تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

کشف لاشه یک توله پلنگ در گچساران + عکس

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: لاشه توله پلنگ یک ساله ماده در خارج از محدوده حفاظت شده در کوه گناوه لری واقع در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده خامی از توابع شهرستان گچساران کشف شده است.

کشف لاشه یک توله پلنگ در گچساران + عکس

رویداد۲۴ هادی سینایی گفت در یاسوج به کشف لاشه یک قلاده توله پلنگ در کوه‌های گناوه لری شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: گزارشی مردمی در شهرستان گچساران مبنی بر تلف شدن یک قلاده توله پلنگ در منطقه اشکفت سلمان واقع در کوه‌های گناوه لری شهرستان گچساران داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه محل تلف شدن پلنگ یاد شده خارج از منطقه حفاظت شده بوده است گفت: همکاران محیط زیست شهرستان گچساران به منطقه اعزام و لاشه توله پلنگ که یک تا یک و نیم سال دارد رویت شد وضعیت لاشه نشان می‌دهد که آثار گلوله و شلیک در لاشه این توله پلنگ وجود نداشته و به همین خاطر لاشه به دامپزشکی گچساران انتقال یافته تا پس از کالبد شکافی معلوم شود دلیل اصلی مرگ توله پلنگ چه بوده است.


بیشتر بخوانید: توله پلنگ‌های بازیگوش همراه مادرشان در مازندران +فیلم


این مسئول در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا توله پلنگ در منطقه آزاد رویت شد گفت: به دلیل اینکه کوه‌های گناوه لری در منتها الیه منطقه حفاظت شده خامین قرار دارد ممکن است که این توله پلنگ از آن منطقه خارج و به منطقه آزاد گناوه لری آمده باشد.

کشف لاشه یک توله پلنگ در گچساران + عکس

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محیط زیست
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
0
با چوب و چماق زذن تو سر گربه ها و سگ ها فراموش نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
1
شیر و ببر که منقرض شدن ۴تا پلنگ مونده اونا هم برن میمونه فقط گرگ و کلاغ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان