تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

نوروز و دلهره دوطرفه در اردوی تیم ملی!

فوتبال ملی ایران تعطیلات عید ندارد؛ اگرچه در فوتبال باشگاهی با شروع تعطیلات عید، یک تعلیق دو هفته‌ای پیش روی ما خواهد بود.

نوروز و دلهره دوطرفه در اردوی تیم ملی!

رویداد۲۴ به گزارش "ورزش سه"، با بازگشت امیر قلعه‌نویی به تهران پس از دیدار گل‌گهر با فولاد (آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی) او به عنوان سرمربی تیم‌ملی، هرروز باید در پک به همراه دستیاران ایرانی‌اش حضور داشته باشد تا آرام آرام با کامل‌شدن کادر، اردوی تیم‌ملی را هم از شب عید آغاز کند.

در شرایطی که به صورت طبیعی تعطیلات عید، رخوت و تعطیلی را به جان همه شئون در ایران خواهد انداخت، اما فوتبال ملی ایران در آغاز یک شروع دوباره قرار دارد و این از شانس امیر قلعه‌نویی است که اولین اردویش در زمانی تشکیل می‌شود که به هر صورت تعطیلات و استراحت و سفر در اولویت ذهنیت ایرانیان در سراسر جهان قرار دارد.

البته لژیونر‌ها قبلا تعطیلات خود را در ژانویه پشت سر گذاشتند و بنابراین با شرایط مسابقه و در کوران مسابقات به ایران برمی‌گردند و به همین سبب ممکن است بازهم آن‌ها آماده‌ترین چهره‌های اردویی باشند که شروع کار امیر قلعه‌نویی در فوتبال ملی ایران خواهد بود. او که بعد از دیدار با کره‌جنوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ از شغل خود کنار گذاشته شد، با دیدار دشوار مقابل روسیه در ورزشگاه آزادی، کارش را آغاز خواهد کرد و در بازی با کنیا، این فیفادی را پشت سر خواهد گذاشت. پس از آن نوبت به فیفادی خرداد می‌رسد که احتمالا آنجا تورنمنتی در تاجیکستان با حضور تیم‌هایی مثل ازبکستان و روسیه، تیم ملی ما را محک مجددی خواهد زد.

شروع سریع بازی‌های تیم ملی و فاصله نه چندان زیاد تا جام ملت‌های آسیا، بیداری خاصی را نزد کادر جدید انتخاب شده تیم ملی می‌طلبد. ایران باید خیلی سریع درباره بازیکنان کلیدی، احتمالا ۱۱ نفر اصلی، و همچنین سبک بازی برای مسابقات پیش رو به نتیجه برسد و فرصت چندانی برای آزمون و خطا وجود ندارد. به خصوص اینکه تیم ایران چندان تیم باثباتی نبوده و پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با امیر قلعه‌نویی، با چهارمین سرمربی متفاوت به میدان خواهد رفت.

ایران در این مدت تلاش کرده از یک تیم دفاعی به تیمی تهاجمی شیفت کند (مارک ویلموتس) که این تغییر نتیجه ناموفق به جای گذاشته است. سپس یک مربی با افکار تاکتیکی و وسواس بیشتر هدایت تیم ملی را در دست گرفته و می‌شود به حضور او در تیم‌ملی ایران، نمره کاملا قبولی داد (دراگان اسکوچیچ)، اما بعد از آن نوبت به کارلوس کی‌روش رسید و جام جهانی تیمی را به زمین حریفان بفرستد که مشخص نیست بر چه اساسی وارد میدان می‌شد. با این حال یکی از بهترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران (ولز) یادگار همین دوره آخرین کی‌روش است که شاید بهتر بود هرگز آغاز نمی‌شد تا فوتبال ایران ثبات بیشتری را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی تجربه کند.

به هر حال با انتخاب امیر قلعه‌نویی، مهمترین کار، انتشار فهرستی است که کمترین حواشی را برای فوتبال ایران ایجاد کند و از حداکثر شایسته‌ها در آن استفاده شود. در حال حاضر ملی‌پوشان سابق فوتبال ایران با کمی دلهره تصمیمات قلعه‌نویی را زیر نظر دارند و منتظرند ببینند در اولین فراخوان چه کسانی را به تیم ملی دعوت خواهد کرد و تغییرات این فهرست شامل حضور یا غیبت چه کسانی خواهد شد.

البته آنچه که مشخص است قلعه‌نویی از همان گروهی که اسکوچیچ و کی‌روش بازیکنان خود را دعوت کردند، لیست خود را تنظیم خواهد کرد، در حالی که احتمالا هیچ شگفتی خاصی در فهرست آینده وجود نخواهد داشت.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان