تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت شیائومی پوکو F4

Poco F4 با یک صفحه نمایش بزرگ OLED، اسنپدراگون 870 و دوربین های جامد با قیمت حدود 320 دلار، یک پیشنهاد ارزشمند محسوب می‌شود.

بررسی شیائومی پوکو F4: گوشی هوشمند عالی، اما فاقد نوآوری

رویداد۲۴ حسین فلاحی: گوشی های پرچمدار شیائومی واقعا گوشی های خوبی هستند و دستگاه هایی مانند شیائومی 12 اس اولترا به راحتی می توانند با هر گوشی ای که توسط اپل یا سامسونگ ساخته شده است رقابت کنند. گوشی های مقرون به صرفه شیائومی نیز جزو مقرون به صرفه ترین و قابل اعتمادترین دستگاه های اندرویدی هستند. در بخش میان رده‌ها است که شیائومی با ارائه گوشی های با ارزش با قابلیت های قابل توجه از مجموعه رقبای خود جلوتر است.

Poco F4 با این توصیف مطابقت دارد. این گوشی با قیمت اولیه حدود 320دلار، بدیهی است که نمی‌تواند با گلکسی اس 22 اولترا 1200 دلاری سامسونگ رقابت کند، اما مسلما رقیب قدری برای گلکسی A53 5G سامسونگ 450 دلاری یا هر گوشی دیگر زیر 500 دلار در این رِنج قیمتی است. Poco F4 یک گوشی فوق العاده برای خرید در میان رده است، اگرچه ممکن است نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت های آنچنانی نداشته باشد.

طراحی و صفحه نمایش گوشی شیائومی Poco F4  

Poco F4، از نظر مردم عادی، مانند هر گوشی پرچمدار دیگری خوب و ممتاز به نظر می رسد. این یک صفحه شیشه‌ای است که حاشیه‌های نازکی در اطراف صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع OLED با نرخ رفرش 120 هرتزی قرار گرفته است. پنل آن با وضوح 1080 در 2400 روشن و واضح است، از HDR10+ پشتیبانی می کند و دارای گواهینامه Dolby Vision است.

در پشت آن، یک سیستم دوربین سه گانه قرار دارد. این گوشی دارای تراشه اسنپدارگون کوالکام Qualcomm Snapdragon870) 870) است و از اینترنت 5G پشتیبانی می کند. مجهز به رم LPDDR5 و باتری با اندازه مناسب 4500 میلی آمپر ساعت.


بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت شیائومی Poco F4 GT گوشی مناسب گیمینگ


جنس این گوشی از شیشه و پلاستیک است. اسکنر اثر انگشت به جای زیر نمایشگر، در دکمه پاور تعبیه شده است. صفحه نمایش نیز "فقط" 1080p است و نه 2K (البته این واقعاً مهم نیست) و نرخ تازه‌سازی به جای اینکه بتواند خود را به صورت پویا تنظیم کند روی 60 هرتز، 90 هرتز یا 120 هرتز قفل می‌شود.

در پوکو F4، اسکنر اثر انگشت در دکمه پاور در سمت راست دستگاه تعبیه شده است. اما شما بلندگوهای استریو، شارژ سریع 67 واتی (شامل شارژر) و بلستر IR دارید. ضخامت آن 7.7 میلی متر و وزن 195 گرم یک گوشی اندرویدی مدرن محسوب می شود.

دوربین گوشی شیائومی Poco F4  

شیائومی Poco F4  دارای یک سیستم ئدوربین سه گانه است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 نسبت به قیمت بسیار مناسب است. همچنین دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/1.9 و لنز سوم آن یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی Poco F4  نیز یک دوربین 20 مگاپیکسلی معمولی است.

عکس های گرفته شده توسط دوربین اصلی با نورپردازی خوب واضح به نظر می رسند. سنسور 1/2 اینچی به هیچ وجه بزرگ نیست، اما پردازش نرم‌افزاری شیائومی به خوبی کار می‌کند و عکسی با جزئیات و نوردهی خوب ایجاد می‌کند.

شیائومی پوکو F4

در شرایط کم نور، برای جبران حسگر تصویر کوچک، باید به حالت شب تکیه کنید و حالت شب در تولید عکسی با نور و متعادل، اگر کمی به نظر نرسد، به خوبی کار می کند. دوربین فوق عریض به قدری فاقد وضوح و اندازه سنسور تصویر است که حتی حالت شب نیز تغییر چندانی نخواهد کرد. این یک دوربین فوق عریض است که برای استفاده در روز بهتر است. داستان دوربین سلفی همان داستان فوق عریض است: در روز خوب است، اما در شب واقعاً مشکل دارد.

Poco F4 می‌تواند ویدیوهایی تا 4K/60 ضبط کند، اما عملاً هیچ تثبیت‌کننده‌ای در آن تنظیم وجود ندارد. می توانید با رزولوشن 4K/30 عکاسی کنید و مقداری EIS مناسب (به نسبت قیمت آن) دریافت کنید. واضح است که این کیفیت ویدیو نمی تواند با پرچمداران اندرویدی رقابت کند، اما از اکثر گوشی های زیر 500 دلار به جز آیفون SE 3 بهتر است.

نرم افزار شیائومی Poco F4

 Poco F4  با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 14.2 عرضه شده که قابل به روزرسانی به اندروید 13 است. نکات مهمی وجود دارد: MIUI در اینجا نمی تواند برنامه ها را در پنجره های شناور باز کند. سایر گوشی‌های شیائومی که از MIUI استفاده می‌کنند می‌توانند این کار را انجام دهند، بنابراین ممکن است پوکو بخواهد رابط کاربری را ساده‌تر کند یا سعی کند نرم‌افزار را از انجام کارهای بیش از حد برای از بین بردن SoC قدیمی‌تر باز دارد. همچنین در این مدل اروپایی پوکو F4، نرم افزارهای bloatware زیادی وجود دارد که آمازون، فیس بوک و چند بازی از قبل روی گوشی نصب شده اند.

باتری و نوع درگاه شیائومی Poco F4 

در  Poco F4 عمر باتری کمی پایین تر است. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نمی تواند پنل 120 هرتزی را در تمام طول روز کاملاً تغذیه کند، به خصوص اگر نرخ رفرش روی 120 هرتز گذاشته شود و کاربری با حجم کارهای سنگین محسوب شوید. گوشی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می کند و شارژر نیز در جعبه آن گنجانده شده است.

پوکو اعلام می کند که شارژر 67 واتی می تواند گوشی را از 0 تا 100 درصد در 38 دقیقه شارژ کند.  اما ما به آمار شارژ از 11٪ تا 53٪ در 15 دقیقه و 7 تا 86 درصد در 25 دقیقه  رسیدیم. این اعداد سریع هستند و نشان می‌دهند که Poco F4 نباید خیلی از سرعت شارژ تبیلغ شده فاصله داشته باشد. در این گوشی امکان پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد. همچنین دارای درگاه  USB از نوع USB Type-C 2.0 است.

اجرا، سخت افزار Poco F4  

Poco F4 بر روی تراشه Qualcomm Snapdragon 870 اجرا می شود. این تراشه یک سال از عمر آن می گذرد. تراشه 870 یک نسخه جدید از اسنپدراگون 865 است. این پردازنده هشت هسته‌ای، همراه با حافظه داخلی UFS 3.1 و رم LPDDR5، به گوشی اجازه می‌دهد بدون مشکل برنامه ها را اجرا کند. بویژه در مقایسه با گلکسی A53 سامسونگ، که اجرای انیمیشن‌ها یا برنامه‌ها با کندی همراه است.

امتیازات بنچمارک Poco F4 خوب است و این گوشی توانست تست فشار شدید 20 دقیقه ای تست  Wild Life Extreme را در 3DMark با موفقیت پشت سر بگذارد. اگرچه که نمرات بالاترین نبود، اما ثبات آن قابل قبول بود.

 بازی شیائومی Poco F4 

کسانی که پوکو را دنبال می‌کنند ممکن است بدانند که این دومین دستگاه با نام F4 از این برند در سال جاری است، زیرا قبلاً یک POCO F4 GT در ماه آوریل منتشر شده بود که یک تلفن بازی محسوب می شد. خوب، این F4 به لطف رم LPDDR5، حافظه UFS 3.1 و اپلیکیشنی به نام «Game Turbo» که منابع گوشی را برای اجرای بازی‌های موبایلی اولویت‌بندی می‌کند، می‌تواند به خوبی از پس بازی‌ها برآید. Game Turbo همچنین به شما امکان می‌دهد اعلان‌ها را خاموش کنید یا ژست‌های سوایپ را غیرفعال کنید.

قیمت گوشی شیائومی Poco F4  

قیمت گوشی Poco F4  در بازار ۳۸۳ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان