تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲

۱۰ برنامه رایگان تبدیل موبایل به دوربین مداربسته

خالی ماندن منزل در تعطیلات نوروز از دغدغه های بسیاری از ایرانیان بشمار می رود. ما در این گزارش 10 برنامه کاربردی را که می توانید با آنها گوشی تلفن همراه خود را به دوربین مداربسته تبدیل کنید به شما معرفی خواهیم کرد.

10 برنامه رایگان برای تبدیل موبایل قدیمی به دوربین مداربسته

رویداد۲۴ حسین فلاحی: آیا نگران تنها ماندن کودک یا حیوان خانگی خود در خانه هستید ؟ یا زمانی که به مسافرت می روید نگران خالی ماندن خانه خود هستید. نگران نباشید، چون فناوری بازهم به کمک ما آمده است. آیا دوست دارید آیفون قدیمی خود را بدون نیاز به هزینه کردن برای خرید یک دوربین به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید؟  شما می توانید با نصب یک برنامه دوربین امنیتی از گوشی های قدیمی خود برای محافظت از خانه یا عزیزانتان استفاده کنید. 

اگر گوشی هوشمند قدیمی دارید و از خرج کردن پول برای دستگاه‌های جدید متنفر هستید، فقط کافی است یکی از برنامه های دوربین امنیتی را روی آن نصب کنید! بسیاری از برنامه های رایگان وجود دارند که بدون کوچکترین هزینه ای، گوشی شما را به دوربین امنیتی تبدیل می کنند. ما در اینجا 10 برنامه رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد. تها کاری که باید آنجام دهید این است که آنها را دانلود کنید و مراحل راه اندازی و تبدیل آنها به دوربین امنیتی را یک به یک انجام دهید.

آیا می توانید از تلفن های همراه قدیمی به عنوان دوربین امنیتی استفاده کنید؟

این سوال بسیاری از افراد است. بله، می توانید از گوشی های هوشمند قدیمی به عنوان دوربین های امنیتی استفاده کنید. تعدادی اپلیکیشن در بازار وجود دارد که به شما امکان می دهد این کار را بدون صرف هزینه انجام دهید. با چند مرحله ساده می توانید گوشی هوشمند قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی موثر تبدیل کنید.

اولین قدم این است که یک تلفن همراه قدیمی تهیه کنید و سپس برنامه مورد نظر را از گوگل پلی یا فروشگاه اپل دانلود کنید تا روی هر دستگاهی که دوربین که مجهز به دوربین جلو است کار کند.

در مرحله بعد، برنامه را با دنبال کردن دستورالعمل ها در منوی تنظیمات آن فعال کنید. این امکان دسترسی آسان برای مشاهده از راه دور یک جریان ویدیویی زنده از هر نقطه در سراسر جهان را از طریق اتصال Wi-Fi فراهم می کند. در پایان، مطمئن شوید که باتری گوشی شما همیشه شارژ می شود، زیرا فیلمبرداری زنده، باتری گوشی را به سرعت تخلیه می کند.

به خاطر داشته باشید این یک گزینه مقرون به صرفه است زیرا تمام این برنامه‌ها رایگان هستند.

لیست 10 برنامه رایگان برای تبدیل گوشی قدیمی به دوربین امنیتی
1.Haven 

اسنودن اپلیکیشنی به نام Haven ساخته که به شما امکان می دهد گوشی قدیمی خود را به دوربین امنیتی تبدیل کنید. این برنامه یک برنامه کامل همه کاره  در مورد تشخیص حرکت، صدا و لرزش است.

Haven یک دستگاه امنیتی است که می توانید آن را از راه دور کنترل کنید. برای مصارف خانگی طراحی شده است و با فرآیند راه اندازی آسان و خدمات ضبط از راه دور رایگان ارائه می شود.

Haven همچنین رویدادها را به طور خودکار از طریق متن یا سیگنال ارسال می کند، بنابراین نیاز نیست همیشه نگران فراموش کردن مکان آنها باشید. به خاطر داشته باشید که قبل از خروج باید نظارت را به صورت دستی فعال کنید.

2. دوربین امنیتی خانه Alfred

Alfred یک برنامه رایگان است که به شما امکان می دهد از تلفن هوشمند قدیمی خود به عنوان دوربین امنیتی استفاده کنید. می توان از آن به روش های مختلف از خانه، تجارت یا رصد حیوانات خانگی یا کودک استفاده کرد.

مزیت اصلی آلفرد این است که می توانید از این دستگاه از راه دور برای صحبت در زمان واقعی استفاده کنید. نمونه پولی آن فاقد تبلیغات و همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند زوم است، در حالی که اگر نسخه رایگان با تبلیغات را نصب کنید، ویژگی های کوچکی مانند بزرگنمایی در آن فعال نیست.

3. Presence

Presence یک برنامه رایگان برای iOS است که تلفن هوشمند قدیمی شما را به دوربین امنیتی تبدیل می کند. برای استفاده از آن به iPhone iPad یا iPod touch با ورژن iOS 6.0 یا بالاتر نیاز است.

اپلیکیشن Presence یک سیستم امنیتی تشخیص حرکت و ویدئو است. از گوشی هوشمند شما به عنوان حسگر استفاده می کند که در صورت وجود و تشخیص حرکت، هشداری را به دستگاه ارسال می کند.

از ویژگی Alerts همچنین می تواند برای اهداف دیگری مانند سنسورهای در یا پنجره، سنسورهای دما، سنسورهای آب و پایه چرخان روباتیک برای تلفن های هوشمند استفاده شود.

4. Baby Cam 

Baby Cam یک برنامه حرفه ای برای نظارت بر کودک شما است. این برنامه بدون پرداخت هزینه اضافی قابل دانلود و استفاده است.

Baby Cam وسیله ای است که به تخت کودک متصل می شود و آن را به Wi-Fi شما متصل می کند. دارای تبلیغات است اما می توان با پرداخت 3 دلار آن را حذف کرد. با توجه به اینکه این محصول چقدر زندگی را برای والدین نوزادان تازه متولد شده راحت می کند واقعا ارزش آن را دارد.

Baby Monitor 3G دو گوشی آیفون را به یک مانیتور کودک و ایستگاه والدین تبدیل می‌کند. این برنامه کاربردی برای شما آرامش خاطر را هنگام خرید یا انجام امور روزانه می‌دهد زیرا همیشه می‌دانید بچه‌هایتان در خانه در حال انجام چه کاری هستند.

5. Athome

Athome یک برنامه رایگان برای تبدیل گوشی هوشمند قدیمی شما به دوربین امنیتی است. این برنامه می تواند چهره ها را تشخیص دهد و دارای بسیاری از ویژگی های دیگر مانند تشخیص حرکت، حالت نمایشگر کودک و امکان مشاهده پخش زنده در یک دستگاه دیگر است.

Athome یک برنامه تلفن همراه است که هدف آن کمک به شما برای داشتن احساس امنیت در خانه است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تشخیص چهره را برای همه افراد با گذرواژه‌های خاص خود تنظیم کنید. همچنین دارای گزینه است که فقط زمانی که فردی ناآشنا وارد اتاق شما شود (به عنوان مثال، اگر غریبه‌ای به خانه وارد شد) به شما اطلاع دهد.

6. Manything

Manything اپلیکیشنی است که به شما امکان می دهد تلفن هوشمند قدیمی خود را به دوربین امنیتی تبدیل کنید. این برنامه دارای تشخیص حرکت است و همچنین قابلیت تنظیم برنامه زمانی برای روشن و خاموش شدن دوربین را دارد.

Manything یک سرویس ذخیره سازی ابری برای گوشی های هوشمند و تبلت ها است. برای بهترین عملکرد، Manything به اندروید 4.2 یا بالاتر و iOS 6 یا بالاتر نیاز دارد که این روزها در اکثر دستگاه‌های مدرن وجود دارند.

برنامه های رایگان تبدیل موبایل به دوربین مداربسته

Manything یک برنامه پخش زنده، هشدار تشخیص حرکت و ضبط برای دستگاه های اپل و اندروید است. Manything گزینه اشتراک در سرویس های ابری خود را ارائه می دهد که به شما امکان ذخیره سازی از راه دور و همچنین قابلیت مشاهده زنده ویدیو را می دهد.

دارای یک گزینه رایگان و همچنین چندین گزینه اشتراک است که به شما امکان ضبط و ذخیره سازی ابری می دهد.

7. Warden Cam

Warden Cam یک برنامه رایگان است که به شما امکان می دهد تلفن هوشمند قدیمی خود را به سیستم دوربین امنیتی موجود خود متصل کنید. این برنامه دارای تمام ویژگی های یک دوربین تشخیص حرکت پیشرفته از جمله زوم و ضبط مداوم است.

Warden Cam یک سیستم نظارتی است که توسط این شرکت معرفی شده است. این دوربینی مقرون به صرفه و آسان برای استفاده و بدون اشتراک برای ویژگی های خاص است.

این دوربین برد کوتاهی در حدود 1 کیلومتر دارد و فقط صدا/حرکت را به صورت سیاه و سفید ضبط می‌کند، اما قابلیت پخش زنده یا تشخیص حرکت بدون اشتراک در برنامه‌های خود را ندارد.

8. Upload Cam 

Upload Cam یک اپلیکیشن رایگان است که می تواند گوشی هوشمند قدیمی شما را به دوربین امنیتی تبدیل کند. این برنامه به طور خودکار هنگام ضبط آپلود می شود و نسخه حرفه ای آن 1.49 دلار قیمت دارد.

"Upload Cam" یک برنامه اندرویدی است که امکان ضبط مداوم در یک حساب ذخیره سازی ابری را فراهم می کند. همچنین امکان ارسال مستقیم ویدئو به ایمیل، Dropbox، SFTP، FTP و موارد دیگر را فراهم می کند.

9.Yawcam

Yawcam یک برنامه رایگان است که به شما امکان می دهد دستگاه اندرویدی قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید. این برنامه دارای ویژگی های از جمله تشخیص حرکت، پخش ویدئو و عکس های فوری از تصویر گرفته شده است.

Yawcam برنامه ای است که به شما امکان می دهد هر یک از برنامه های استاندارد را روی گوشی خود نصب کنید. با اتصال تلفن هوشمند خود به تلویزیون به صورت بی سیم با کابل MHL یا HDMI، Yawcam به شما امکان می دهد با استفاده از صفحه بازی و همچنین با استفاده از دستورات و حرکات صوتی، کنترل آنچه را که در جلوی صفحه نمایش اتفاق می افتد در دست بگیرید.

10. Perch

Perch یک برنامه رایگان است که تلفن هوشمند قدیمی شما را به یک دوربین امنیتی تبدیل می کند. همچنین هشدارهای حرکت، بررسی ویدئویی ضبط‌ها و ادغام آسان با سیستم‌های اتوماسیون خانگی ارائه می‌دهد.

Perch یک برنامه اجتماعی است که به شما امکان می دهد ببینید شخص دیگری چه کاری انجام داده است. در دستگاه های وب، iOS و Android در دسترس است. فید زنده آن را می‌توان از دستگاه دیگری مشاهده کرد یا چت‌های ویدیویی به شما این فرصت را می‌دهد که با اعضای خانواده در زمان حضور داشته باشید. با این حال، برخی از افراد با اشکالی مواجه شده‌اند که در آن دوربین در حین چت ویدئویی روی Perch  از حالت افقی به حالت عمودی تبدیل می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان