تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

شورش اصولگرایان علیه رئیسی؛ چهره‌های شاخص اصول‌گرا منتقد دولت هستند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بسیاری از چهره‌های شاخص اصول‌گرا و صاحب نظر منتقد دولت هستند و چه بسا انتقاد‌های تندی هم دارند.

شورش اصولگرایان علیه رئیسی/ چهره‌های شاخص اصول‌گرا منتقد دولت هستند
رویداد۲۴ رسول منتجب نیا، فعال سیاسی اصلاح طلب، ضمن ارزیابی تاثیر یکدست شدن قوا بر حل مشکلات گفت: رئیسی در شعار‌های انتخاباتی‌اش یکدست شدن قوا را مطرح می‌کرد، اما یک اشکال در مورد یکدست شدن قوا وجود دارد. ممکن است کسی تصور کند که این حسن و خوبی نظام است که همه یکدست شوند و قوای سه‌گانه همه از یک جناح و فکر باشند در حالی که این بزرگ‌ترین عیب و اشکال برای یک نظام است که قوای سه‌گانه و مسئولیت حکومت در اختیار یک جناح باشد و جناح‌های دیگر همگی کنار زده و به حاشیه رانده شوند و از آن‌ها در حاکمیت استفاده نشود و نتیجه‌اش هم این می‌شود که طرفداران یک جناح باقی می‌مانند و بقیه جناح‌ها، سلایق و گرایش‌ها خودشان را بی‌تفاوت جلوه می‌دهند و کناره‌گیری می‌کنند. این اشکال عمده‌ای است که به یکدشت شدن قوا وارد است و الان هم همگی شاهد این مسئله هستیم.

به گزارش مُنیبان مهم‌ترین بخش‌های این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در حال حاضر همه گروه‌های حاضر در جناح اصول‌گرا که رئیسی نمایندگی آن‌ها را در دولت برعهده دارد پشت دولت نیستند. رئیسی نتوانست از جناح اصول‌گرا وحدت و اجماعی درست کند. در حال حاضر مجموعه خاصی از اصولگرایان در دولت وجود دارند و مجموعه خاصی از دولت حمایت می‌کنند، اما بسیاری از چهره‌های شاخص اصول‌گرا و صاحب نظر منتقد دولت هستند و چه بسا انتقاد‌های تندی هم دارند. به عنوان نمونه در رابطه با مسئله مولدسازی که ابتکار دولت است.

یک بدعت تاریخی بسیار خطرناکی را ابداع کرده‌اند فردی مانند احمد توکلی که از چهره‌های اصول‌گرا محسوب می‌شود به شدت با آن مخالفت کرده و نامه بسیار تند و مستدل و مستندی نوشت و به شدت به دولت حمله و اعتراض کرد. در بسیاری از موارد باهنر، ناطق نوری و بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های معروف و غیرمعروف اصول‌گرا مخالف دولت شده‌اند به دلیل اینکه به عیان مشاهده می‌کنند بسیاری از تصمیماتی که گرفته می‌شود و سیاستگذاری‌هایی که انجام می‌شود غلط است، بنابراین انصاف‌شان ایجاب می‌کند که آن‌ها هم جزو منتقدان باشند و حمایت‌شان را از دولت بردارند.


بیشتر بخوانید: تکرار «فرجام احمدی‌نژاد» در انتظار رئیسی؟


ما باید بین جریان اصلاحات، تفکر اصلاح‌طلبی و بین اصلاح‌طلبان تفکیک قائل شویم. ممکن است صدای یک نفر، ۱۰ نفر یا ۱۰۰ نفر اصلاح‌طلب را خاموش کنند، اجازه ندهند آن‌ها انتقاد کنند یا خودشان خسته شوند و کناره‌گیری کنند، اما تفکر و جریان اصلاح‌طلبی جریانی پویا و ماندگار است لذا اصلاح‌طلبی موردی نیست که بتوان با یک دولت آن را از بین برد. جریان اصلاحات بحث منطقی مفصلی دارد. اصلاً امکان ندارد در جامعه بشری فکر اصلاح طلب بمیرد چراکه اگر تفکر اصلاح‌طلبی از جامعه رخت بربندد و اثری از آن نباشد آن جامعه مرده است. این اصلاحات است که در جامعه حرکت ایجاد می‌کند و نواقص، مشکلات و کمبود‌ها را برطرف می‌کند.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
7
کشیدن کنار تا باندشون بد نام نشه
سينا
|
Canada
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
7
شما چه انتظار هاى بيجائى از يک دولت تدارکچى داريد؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان