تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

بارش شدید باران در ۹ استان کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از وقوع بارش شدید در ۹ استان کشور طی امروز خبر داد و از عموم شهروندان خواست با توجه به احتمال لغزندگی معابر، در هنگام رانندگی احتیاط شدید داشته باشند و از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

بارش شدید باران در ۹ استان کشور

رویداد۲۴ «صادق ضیائیان» درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی امروز دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ به خبرنگار ایلنا گفت: امروز در اغلب نقاط کشور شاهد بارندگی خواهیم بود، اما بارندگی‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، غرب خراسان رضوی و جنوب خراسان شمالی به صورت شدید خواهد بود.

وی افزود: امروز بارش‌های پراکنده‌ای را در سایر نقاط کشور یعنی بیشتر استان‌ها مشاهده خواهیم کرد. در روز جاری همچنین خلیج فارس در سواحل استان‌های هرمزگان و بوشهر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: امروز همچنین وزش باد موقت در بسیاری از استان‌ها روی خواهد داد، بنابراین شهروندان در استفاده از چادر‌های مسافرتی احتیاط کنند و در استان‌هایی که بارندگی‌های شدید رخ می‌دهد، از سفر‌های غیرضروری خودداری ورزند.

ضیائیان با تاکید بر این که حتی بارش‌های اندک نیز می‌تواند باعث لغزنده شدن محور‌های مواصلاتی شود، عنوان کرد: از عموم مردم می‌خواهیم در هنگام رانندگی در تمام راه‌های کشور احتیاط لازم را داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی درباره پیش‌بینی وضع هوای فردا نیز گفت: برای فردا ۸ فروردین ۱۴۰۲، اگرچه بارش‌های پراکنده‌ای را در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، اصفهان، یزد و ارتفاعات تهران، البرز و سمنان خواهیم داشت، اما عمده بارندگی‌ها در استان‌های شرقی کشور نظیر خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رخ خواهد داد. فردا در بخش‌های شمالی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب خراسان جنوبی و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش‌ها به صورت شدید روی می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: فردا در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، دریای عمان مواج خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: وضعیت جوی کشور
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان