تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

دمنوش برای بدن درد

خیلی وقت‌ها پیش آمده است که احساس کنید که بدن درد شدید دارید و یا طوری خسته آید که آنگار کوه کنده آید  و دنبال یک دم نوش باشید که از میزان درد‌های شما کم کند.

دمنوش برای بدن درد

رویداد۲۴ ما در این مقاله شما را با چند دمنوش عالی و مفید برای کاهش درد‌های بدنتان و آرام کردنتان آشنا می‌کنیم امیدوارم از این دم نوش‌ها درست کنید و در مواقع نیاز استفاده کنید.

۱- دمنوش زعفران

به گزارش رویداد ۲۴؛ یکی از گزینه‌های خیلی خوب برای بدن درد دمنوش زعفران است. بدون شک از انتخاب این دم نوش لذت خواهید برد، چون زعفران خاصیت بسیار گرمی دارد و باعث نشاط می‌شود و درد‌های عضلانی را نیز بهبود می‌بخشد. علاوه بر این این گیاه گرم و خشک در درمان بیماری‌ها و مشکلات اعصاب و روان گزینه بسیار موثری است. خیلی‌ها در روز‌های درد به سراغ انواع دارو‌های شیمیایی می‌روند که در دراز مدت  باعث عوارض گوارشی در بدن خواهد بود که بسیار نامطلوب است که خود این موضوع باعث مشکلاتی در آینده خواهد شد.  

ولی پیشنهاد من برای شما این است که یک پر زعفران را بسیایید و با یک لیوان بزرگ آب گرم در یک قوری به مدت چند دقیقه دم کنید و یک دمنوش عالی را تهیه کنید. با خوردن این دم نوش حالت خستگی و کوفتگی بدنتان کم می‌شود و درد عضلات شما کمی بهتر خواهد شد.  

زعفران علاوه بر خاصیت شادی بخشی محرک قوای مغزی نیز هست. یک فنجان دمنوش زعفران در پایان کار می‌تواند انرژی به تهلیل رفته شما را بهبود بخشد.

۲- دمنوش آویشن 

کوفتگی و خستگی بدن انسان را کلافه می‌کند خوردن یک فنجان دم نوش آویشن راه حل خوبی برای کاهش درد‌های بدنی است. بعد از دمنوش زعفران شاید دنوش آویشن یک گزینه مناسب برای کاهش درد‌های عضلانی شما باشد. درد بدن از سردی عضلات نشات می‌گیرد و به همین خاطر شما باید از گیاهان گرم و خشک برای کاهش درد استفاده کنید بعد از زعفران، گیاه آویشن خاصیت گرمی دارد و در کاهش درد به شما کمک خواهد کرد.

برای دم نوش آویشن کافی است یک قاشق چای خوری پر از آویشن را در مقداری آب گرم در یک لیوان بریزید و در یک حرارت ملایم دم کنید و بخورید، ولی در استفاده از این دمنوش احتیاط کنید، چون زیاده روی و استفاده مکرر از این دمنوش باعث خشکی پوست می‌شود و با خوردن آن حرارت بدن شما افزایش می‌یابد به همین خاطر در هنگام تب شدید از آن استفاده نکنید.

۳- دمنوش زنجبیل 

یکی از دمنوش‌های دیگر برای کاهش بدن درد دمنوشی است که با زنجبیل آماده می‌شود. این گیاه نیز همانند آویشن و زعفران خاصیت خشکی دارد و باعث حرارت در بدن شما می‌شود.  
زنجبیل یا همان زنجفیل (نام قدیمی) جزو گیاهان پر خاصیت است برای کاهش درد‌های مفاصل دمنوش زنجبیل بسیار موثر است. البته این زدمنوش در کاهش سرفه‌های خانگی نیز موثر است. افراد سالخورده عموما از این دمنوش برای بهبود درد‌های کمر و زانو و... استفاده می‌کنند.  

زنجبیل هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده و پودری در عطاری‌ها یافت می‌شود. برای تهیه دمنوش آن هم می‌توانید هم با استفاده از گیاه تازه آن را دم کنید و هم به مقداری آب جوش نصف قاشق چای خوری زنجبیل اضافه کنید و با حرارت خیلی کم و در عرض چند ثانیه دمنوش آماده خوردن است.
امیدوارم این دمنوش تند و پر حرارت رو درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

۴- دمنوش گیاهی با چای سیاه 

یک نوع دمنوش ترکیبی گیاهی است که در درمان بدن درد بسیار موثر است این دمنوش علاوه بر بدن درد هر درد دیگری را نیز تسکین می‌دهد.  
بیاید تا با هم این دمنوش عالی را تهیه کنیم.

مواد لازم برای دمنوش ضد درد

چای سیاه     ۲ قاشق چای خوری 
دارچین      ۲ قاشق چای خوری 
عسل          ۱قاشق چای خوری 
آب             ۲ فنجان 
زنجبیل رنده شده  کمی 
شیربادام     یک دوم فنجان 

طرز تهیه دمنوش گیاهی 

۱. زنجبیل و دارچین را با آب به مدت ده دقیقه خوب بپزید.
۲. چای سیاه و سفید را به مواد تهیه شده اضافه کنید و یک الی دو دقیقه دیگر زمان دهید تا خوب بجوشد.  
۳. در پایان نیز یک دوم فنجان شیر بادام به همراه مقداری عسل به دمنوش اضافه کنید؛ و بعد از این که عسل و بادام خوب هم خوردن آن را از روی حرارت بردارید و مصرف کنید.

۵- دمنوش هل 

طبق تحقیقات انجام شده هل جزو گیاهانی است که از بدن درد به خصوص درد‌های عضلانی و اسپاسمی جلوگیری می‌کند. با استفاده از مقداری هل می‌توان یک دمنوش عالی برای کاهش درد‌های مفصلی داشت.  
هل را می‌توانید به چای نیز اضافه کنید و چای هل دار بنوشید تا از میزان درد و خستگی شما کاسته شود.
ولی به مراتب دمنوش هل با آب داغ تاثیر بیشتری دارد.

۶- دمنوش عناب

بدن درد و خستگی‌های ناشی از آن با استراحت و میل کردن مقداری دمنوش احتمالا درمان شود برای همین علاوه بر استراحت انتخاب یک دمنوش خوب برای کاهش درد موثر است. یکی دیگر از دمنوش‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنم دمنوش عناب است. عناب یک گیاهی است که به  برطرف شدن خستگی و بی حالی شما کمک زیادی می‌کند.

البته عناب علاوه بر ضد درد بودن خاصیت ضد نفخ را نیز دارد.

طرز تهیه دمنوش عناب 

 قابلمه بزرگ 
آب به مقدار سی ونیم لیتر 
ریشه زنجبیل یک الی دو ریشه به قطعات دو نیم سانتی متر 
برش‌های گلابی 
پوست دارچین 
تعدادی عناب برش زده 

طرز تهیه دمنوش عناب 

یک قابلمه بزرگ تهیه کنید؛ و در آن مقداری زنجبیل و آب اضافه کنید. برش‌های گلابی و پوست دارچین  و عناب را نیز اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید. حدود چهار ساعت زمان برای تهیه دمنوش لازم است. دمنوش بعد از چهار ساعت آماده مصرف است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دمنوش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
0
سلام ببندید ببندید عقده دل خالی کنید ایرانو افغانستان کنید ولی افغانستان تحریم نیست ارزش پولش خبلی بالاتراز کشورماست واترژی هسته ای نداره وبیست میلیون افغانی مهاجرتوایران هست وایران پولشونوازسازمان ملل میگیره نان خورهای اضافه کارواز بچه های ایران گرفتن پول سازمان ملل هم توجیب اخوندا میره وخوشی رواز ملت ایران گرفتند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان