تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

پیش بینی بازار سهام ۹ فروردین

اقتصادنیوز: شاخص در شرایطی در محدوده ۲ میلیون واحدی به رشد ادامه داده و به سطوحی رسید که پیش از این در مرداد ۱۳۹۹ آن را لمس کرده بود. اما ارزش دلاری بازار نسبت به تابستان ۱۳۹۹ افت ۶۰ درصدی داشته است.

پیش بینی بازار سهام ۹ فروردین

رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران بازار سهام در شرایطی به استقبال آخرین روز کاری هفته می‌روند که شاخص کل در تمامی روز‌های معاملاتی امسال صعود کرده است.

بورس رو به بالا حرکت می‌کند

رشد شاخص در ۴ روز اخیر در ادامه رشد ۴ روز پایانی اسفند بود و بازار توانست روند رو به بالا را حفظ کند.

دیروز بازارسهام نسبت به روز پیشین رشد بیشتری داشتو شاهد تقاضای بیشتر و رشد ورود پول حقیقی بودیم. ارزش پول حقیقی ورودی ۷۱۸ میلیارد بود که نسبت به روز قبل رشد ۳ برابری معادل ۲۱۵ درصد را نشان می‌دهد.

در پایان معاملات سه‌شنبه، ۱۲۳ نماد صف خرید داشتند و یک نماد با صف فروش مواجه بود. ارزش صف‌های خرید به ۹۶۶ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۶ میلیارد تومان بود.

پررونق‌ترین روز بازار در سال جدید

علاوه بر این ارزش معاملات خرد یک بار دیگر به رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که نشان می‌دهد سه‌شنبه پررونق‌ترین روز بازار در سال ۱۴۰۲ بوده است. با این حال، امروز آخرین روز کاری پیش از تعطیلات ۴ روزه است و احتمال رشد عرضه در بازار وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسد شاخص‌ها سنگر‌های جدید را از دست بدهند.

شاخص کل بورس در کانال ۲ میلیونی مستقر شده و شاخص هم وزن به محدوده ۶۰۰ هزار واحدی رسیده است. شاخص کل فرابورس نیز امروز به کانال ۲۵ هزار تایی صعود کرد.

محدوده‌های جدیدی که معامله‌گران را به رشد قیمت‌ها و بازدهی بیشتر سرمایه گذاری آن‌ها امیدوار کرده است.

رشد بورس ادامه دارد؟

شاخص در شرایطی در محدوده ۲ میلیون واحدی به رشد ادامه داد و به سطوحی رسید که پیش از این در مرداد ۱۳۹۹ آن را لمس کرده بود. اما ارزش دلاری بازار نسبت به تابستان ۱۳۹۹ افت ۶۰ درصدی داشته است. به بیان دیگر ارزش ریال پائین آمده و قدرت خرید پول ملی کاهش یافته است؛ بنابراین بسیاری با توجه به تفاوت ارزش ریال، سطح ۲ میلیون واحدی در فروردین ۱۴۰۲ را با مرداد ۱۳۹۹ متفاوت می‌بینند و معتقدند بازار باید به سطوح بالاتر نیز رشد کند.

ورود پول حقیقی و مازاد تقاضا در بازار نیز نشان می‌دهد انتظارات فعلا مثبت است. مگر اینکه سیاست گذاری‌های دولت یا تحولات جهانی انتظارات را تغییر دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان