تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر

مخبر: کوتاهیِ آموزش‌وپرورش علت اصلی بروز مشکل پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان بود

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

مخبر

رویداد۲۴ در نامه مخبر به رئیس جمهور آمده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

پیرو دستور رئیس جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان و رفع مشکل و شناسایی و برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه را اعلام کرد.

در نامه مخبر به رئیس جمهور آمده است: با وجود تقارن موضوع با ساعات پایانی سال، موضوع با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل زمان پرداخت شد.

در این نامه همچنین درباره علل بروز مسئله‌ نیز آمده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

بنابر نامه معاون اول به رئیس جمهور برای حل مشکل و اجرای دقیق و قانونمند رتبه‌بندی معلمان نیز مقرر شد، با وجود برخی ابهامات در احکام صادره که در فرصت مناسب بررسی خواهد شد، برای رعایت شأن و جایگاه معلمان علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات (۳۸هزار میلیارد تومان) قانون مصوب، دولت نیز از حداکثر اختیارات قانونی خویش برای افزایش رقم مصوب استفاده کرده و بر این اساس مطالبات قانونی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ با فوریت محاسبه و پرداخت شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد مخبر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
0
6
یعنی رئیس سازمان برنامه بودجه را به وزیر آموزش و پرورش داد ولی او به فرهنگیان پرداخت نکرد؟؟ !!! آخه دروغگو......!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
1
6
خب اگه به تریش قبای شما برنمی‌خوره، جنابعالی مقصرید نه عمه من. کمترین کار اخراج یوسف نوری است که عمرا توان و میل این کار را داشته باشید.
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
1
4
با سلام پس نتیجه می گیریم علاوه بر آموزش و پرورش دولت هم مقصر است چون دولت می توانست با استفاده از اختیاراتش نگذارد کار به اینجا بکشد که نکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
4
مقصر اصلی معلمان هستند شما سخت نگیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
3
0
معلمان یکی از طبقات مفتخور جامعه هستند. در فصل تعطیلی 4.5 ماه کلاس تعطیل، در عید نوروز 0.5 ماه تعطیل، در امتحان نوبت اول 0.5 ماه تعطیل، در امتحان نوبت دوم و سوم یک ماه تعطیل هستند. البته تعطیلات رسمی و فرعی کشور نیز شامل حال آن ها می شود که حدود یک ماه است. یعنی جمیعا 7 ماه تعطیلند. فقط 4 ماه سر کار حاضر می شوند. همین مسئله باعث شده که بسیاری از تنبل ها و تن پروران که عرضه ... ندارند داوطلب این شغل شوند. اغلب این ها هم شغل دوم دارند و برای فرار از مزاحمت به طریقی خود را وابسته به قدرت بزرگ تری می کنند.
پاسخ ها
سید حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
مگر معلمان گفته اند تابستان را تعطیل کنید و یا تعطیات رسمی را تعطیل باشند مگر دیگران تعطیل هستند؟ معلمان باید در تعطیلات مطالعه کنننده و خود را بروز نمایند که با گرفتن شغل دو برای زندگی خود تلاش می کنند و حقوقشان کفاف زندگی‌شان را نمی کند.
با حقوق کارمندی که خط فقر ۲۳ میلیون می باشد حقوق مکفی می گیرند که بتواند بر آموزش و پرورش تمر کز کنندو آیندگان این مرز و بوم را بسازند.
سطحی نگری به شغل معلم فاجعه بار است و به حال نظام باید خون گریه کرد.
گزینش معلم با مشکلات عدیده مواجه است که باید از نخبگان متمایل به آموزش و با خصوصیات فوق العاده انتخاب کرد که این اتفاق نمی افتد.
نباید از حقوق معلم عقب نشینی کرد.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
0
وجود دولت بی کفایت و غیر متخصص سیزدهم می باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان