تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

محبوب‌ترین شرکت‌های سهامی در سال ۲۰۲۳

فهرستی از محبوب‌ترین سهام سال ۲۰۲۳ اعلام شده که نشان می‌دهد شرکت تسلا به‌رغم تمام چالش‌های اخیر، همچنان محبوب‌ترین سهام برای سرمایه‌گذاران خرد این بازار به حساب می‌آید.

محبوب‌ترین شرکت‌های سهامی در سال ۲۰۲۳

رویداد۲۴ سرمایه‌گذاران خرد همه ساله خواهان آن هستند که محبوب‌ترین سهام بازار برای سرمایه‌گذاری امن و مطمئن معرفی شوند. آن طور که VandaTrack می‌گوید: سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی هنوز هم نیرویی هستند که می‌توان آن‌ها را جدی گرفت و به عنوان عضو مهمی از بازار به آن‌ها نگاه کرد. این سرمایه‌گذاران هر روز به طور متوسط ​​۱.۵ میلیارد دلار به بازار‌های ایالات متحده اضافه می‌کنند. چنین مبلغی یک رکوردشکنی در جریان‌های ورودی است که این سوال را ایجاد می‌کند: سرمایه‌گذاران چه چیزی می‌خرند؟

برای فهمیدن این موضوع، سایت ویژوال کاپیتالیست، ۱۰ سهام محبوب سال ۲۰۲۳ را از تاریخ ۱۵ فوریه گزارش می‌کند. بسیاری از اسامی در این لیست کاملا قابل پیش‌بینی هستند و شناخته‌شده‌تر از آنند که نیازی به معرفی داشته باشند. آن‌ها هشت مورد از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان و همچنین دو صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس بسیار محبوب ایالات متحده را نشان می‌دهند. بازار سهام آمریکا نقش مهمی در مدیریت این سرمایه دارد.

تسلا؛ محبوب‌ترین سهام سال

با نگاهی دقیق‌تر به اعداد، می‌توان دید که جریان خالص خرده‌فروشی تسلا ۹.۷۵ میلیارد دلار بیشتر از مجموع سایر سهام به صورت جداگانه (۸.۵ میلیارد دلار) است. این نشانه آن است که سرمایه‌گذاران هنوز به تسلا اعتماد زیادی دارند، حتی با وجود اینکه سهم بازار آن در حال کاهش است. از دیگر نکات بااهمیت حضور تسلا در صدر فهرست محبوب‌ترین سهام سال ۲۰۲۳، تاثیر خرید توییتر توسط ایلان ماسک بر اقتصاد این برند بود. به نظر می‌رسد همچنان سرمایه‌گذران خرد بازار سهام، به تسلا اعتماد داشته باشند.

رتبه دوم محبوبیت سهام؛ S &P ۵۰۰

در رتبه دوم با اختلاف زیادی سهام S&P ۵۰۰ قرار دارد که از ابتدای سال میلادی حدود ۳.۵ میلیارد دلار جریان خالص خرده‌فروشی دارد.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس ایران در سال ۱۴۰۲


آمازون و اپل در رتبه سوم و چهارم

پس از آن و باز هم با اختلاف با مورد دوم، در رتبه سه و چهار سهام آمازون و اپل هستند که هر کدام به ترتیب ۱.۷ و ۱.۶ میلیارد دلار جریان خالص خرده‌فروشی داشتند. سهام مایکروسافت با حدود ۷۰۰ میلیون دلار در رتبه ۱۰ قرار دارد.

شاید سهمی که کمترین تعداد حضور در رتبه‌بندی ۱۰ سهم برتر را داشته است، AMD باشد. این سازنده تراشه، در سال‌های اخیر توانسته سهم قابل توجهی از بازار را از رقیب دیرینه خود، یعنی شرکت اینتل بگیرد.

سهام میم چه سهامی هستند؟

سهام‌های میم نوعی سهام هستند که پس از همه‌گیر شدن در رسانه‌های اجتماعی به طور تصاعدی افزایش ارزش پیدا می‌کنند، بدون این که خود سهام ارزش بنیادی خاصی داشته باشد.

چندین سهام میم به فهرست گسترده‌تر ۱۰۰ سهام برتر راه یافتند. این سهم‌ها شامل سهام شرکت‌هایی مانند Bed Bath & Beyond است که با ۱۱۴ میلیون دلار جریان خالص خرده‌فروشی در رتبه ۴۷ قرار دارد. این شرکت خرده‌فروشی برای جلوگیری از ورشکستگی تلاش می‌کند و اخیراً ۲۲۵ میلیون دلار از طریق عرضه عمومی سهام ترجیحی به دست آورده است. در صورت رعایت شرایط خاص، ۸۰۰ میلیون دلار دیگر نیز ممکن است در راه باشد.

این شرکت می‌گوید که متعهد به پرداخت بدهی‌های معوق خود است و برای کاهش هزینه‌ها، فروشگاه‌های خود را می‌بندد. AMC Entertainment که در طول همه‌گیری کرونا شاهد نوسانات شدید بود، با ۹۰ میلیون دلار جریان ورووی خالص در رتبه ۵۲ در لیست سرمایه‌گذاران خرد قرار گرفت.

این سهام از ابتدای سال میلادی تا ۱۵ فوریه بازدهی ۲۷ درصدی داشته است. درآمد‌های این شرکت سینمایی و سرگرمی اخیرا در حال بهبود نسبت به شرایط زمان همه‌گیری گزارش شده، اما هنوز به سطح قبل از سال ۲۰۲۰ نرسیده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار سرمایه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
1
سرمایه اپل در سال2012 با سیصد میلیارد دلار در سال از بودجه کل ایران بیشتر بود.
نظرات شما
پیشخوان