تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

پیش بینی آب و هوا در سیزده بدر 1402

یکی از سوالات مهم در روزهای پایانی تعطیلات این است که وضعیت آب و هوا در روزهای دوازده و سیزده فروردین چگونه است. قبل از تصمیم‌گیری درباره سیزده بدر، این مطلب را بخوانید.

پیش بینی آب و هوا سیزده بدر ۱۴۰۲

در روزهای گذشته وضعیت آب و هوا در شهرهای مختلف ایران طبیعی بوده و در برخی مناطق پارش‌های و وزش باد پراکنده وجود داشته است. برای اینکه بدانید در روزهای پیش رو وضعیت آب و هوا چگونه است، این مطلب را بخوانید:

آب و هوای تهران در روز ۱۳ فروردین

آسمان تهران ۱۲ فروردین ماه نیمه ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۳ فروردین ماه) آفتابی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۱۴ فروردین ماه) آفتابی با حداقل دمای ۷ و با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی روز ۱۳ فروردین عموما هوای کشور صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است اما برای برخی مناطق محدود بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

در روز ۱۳ فروردین برای استان‌های خراسان رضوی و ارتفاعات مازندران بارش خفیف و پراکنده در ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود.

روز سیزدهم فروردین که با نام سیزده بدر شناخته می شود روزی برای گشت و گذار در طبیعت است و به همین دلیل اطلاع از وضعیت آب و هوا در روز سیزده بدر مهم است. قبل از رفتن به دامان طبیعت بهتر است از وضعیت بارش و دمای هوا در روز سیزدهم فروردین باخبر باشید تا شرایط جوی شما را غافلگیر نکند. با توجه به اعلام سازمان هواشناسی به نظر میرسد ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در اکثر نقاط کشور شاهد آب و هوای سرد خواهیم بود. برای آگاهی از جزئیات بیشتر در مورد هواشناسی سیزده بدر ۱۴۰۲ ادامه مطلب را بخوانید.

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان تهران امروز و فردا

شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) در استان های تهران و البرز، بارش برف پیش‌بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه ها کولاک برف وجود دارد.

در این بیانیه آمده است که «از هموطنان به ویژه مسافران نوروزی که احتمال اقامت در چادر و فضای باز دارند، تقاضا می شود به ویژه امروز و فردا به هشدارها و توصیه های ایمنی توجه کنند و مراقبت های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود.»

پیش بینی وضعیت آب و هوای شهرهای مختلف ایران روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از روز شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ توده نسبتا عظیمی از هوای سرد وارد کشور می شود که دمای هوا را به صورت محسوس کاهش خواهد داد. کاهش دما در روز ۱۳ فروردین نیز پابرجا بوده و در اکثر نقاط کشور قابل لمس می باشد. بنابراین پیش بینی می شود سیزده بدر امسال هوای سرد، بارانی، ابری و همراه با وزش بادی را پیش رو داشته باشیم. گرچه در حد پیش بینی است اما ورود موج سرد به کشور تا حد زیادی قطعی است. بنابراین بهتر است در حاشیه رودخانه ها و نقاطی که دور از شهر بوده و امکان آبگرفتی در آن ها وجود دارد تردد نداشته باشید.

پیش بینی وضعیت آب و هوای شمال

وضعیت آب و هوای رشت

آب و هوای بارانی

پیش بینی آب و هوای چالوس

آب و هوای بارانی

پیش بینی آب و هوای گرگان

آب و هوای ابری همراه با بارش باران و رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات

پیش بینی آب و هوای شیراز

آب و هوای آفتابی و گاهی ابری و وزش باد در بعدازظهر

پیش بینی آب و هوای همدان

آب و هوای تا حدودی بارانی و ابری همراه با وزش باد

پیش بینی آب و هوای مشهد

آب و هوای نیمه ابری و ابری همراه با بارش رگبار و وزش باد و کاهش محسوس دما

پیش بینی آب و هوای اصفهان

آب و هوای نیمه ابری و گاهی بارانی همراه با وزش باد

پیش بینی آب و هوای یزد

آب و هوای صاف و گاهی ابری همراه با وزش باد

پیش بینی آب و هوای کرمانشاه

آب و هوای نیمه ابری و آفتابی

پیش بینی آب و هوای تبریز

آب و هوای تا حدودی ابری و همراه با وزش باد

پیش بینی آب و هوای قزوین

آب و هوای آفتابی و ابری همراه با وزش نسبتا شدید باد

پیش بینی آب و هوای اردبیل

ابری، کاهش دما و وزش باد

پیش بینی آب و هوای ارومیه

صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد

پیش بینی آب و هوای بندرعباس

وزش باد و گرد و خاک و دریای مواج

پیش بینی آب و هوای زنجان

صبح صاف گاهی ابری و بعدازظهر وزش باد شدید و گرد و خاک

پیش بینی آب و هوای قم

غبارآلود و ابری با وزش باد

پیش بینی وضعیت آب و هوای کیش

براساس هشدار دریایی سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی هرمزگان و با توجه به پیش‌بینی وضعیت جوی شامل وزش باد‌های شدید جنوب شرقی، جنوب غربی - شمال غربی، وجود تندباد‌های ناگهانی، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا تردد شناور‌ها با محدودیت روبرو شده‌اند. 

آب و هوا در چابهار

دادکریم بلوچ معاون عمرانی فرمانداری چابهار گفته با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی، مسافران و گردشگران از نزدیک شدن و شنا در دریای چابهار خودداری کنند و هموطنانی که در فضای باز چادر زدند می‌توانند از ظرفیت سالن‌های ورزشی و مکان‌های در نظر گرفته شده به منظور اسکان استفاده کنند.

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

وضعیت راه‌های شمال

تردد از محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) و آزادراه تهران - شمال تا اطلاع بعدی ممنوع است.

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا مجلار و حدفاصل انارک تا هزارچم

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های کلرد و گزنک و مسیر (جنوب به شمال) محدوده لاسم

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه رشت – قزوین محدوده‌های رودبار و شیرین سو و ترافیک سنگین در محور قدیم رشت - قزوین حدفاصل پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم

تردد روان در محور فیروزکوه (رفت و برگشت)

محور فیروزکوه و چالوس داری بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد مداخلات جوی است

آخرین وضعیت جوی کشور

بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان

بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و گیلان

محدودیت تردد با تغییر مسیر

۱) محور قدیم خرم آباد - پل‌دختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

جاده‌های مسدود فصلی

۱) لاسم - ارجمند

۲) وازک - بلده

۳) سروآباد – پاوه

۴) سی سخت – پادنا

۵) جدید هشتگرد – طالقان

۶) گنجنامه – تویسرکان

۷) پونل - خلخال

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وضعیت آب و هوا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
5
چرا درباره استان مرکزی پیش بینی نکردید؟
پاسخ ها
احتشام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
فقط سودصنایع استان مرکزی بدردشون میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
پارتی باید داشته باشیم
حسین اراکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
بله درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
0
اراک جزو کشور ایران نبود بابا ای ولا دارید
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
3
یعنی واقعا ما باید به هوا شناسی اعتماد داشته باشیم،یا سلیقه ای هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
0
سییلااااا
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
0
چوایران نباشد جهانی مبادبه کل جهان هیچ کشور مباد
بسم الله النور_ ۰۲۰۰۰۱_حاج_۱۲/۱/۱۴۰۲,تاریخچه چنددهه اخیرنشان میدهدملت بزرگ ومتمدن ووارث تمدن ایران کهن نهایت رفق ومداراوحسن همجواری رابافرزندان جداشده ازمام میهن که ازاوجداافتاده اند داشته است تمامی همسایگان درروزگاری نه چندان دور عضومجموعه امپراطوری ایران بزرگ بوده اند که باکمال تأسف این فرزندان عزیزازمام میهن جداشدندواکنون مائیم وایران فعلی که تحت هیچ شرایطی اجازه جدایی یک میلیمتر مربع انراهم به قیمت دریای خون نخواهیم داد،درخصوص تحرکات اخیر فرزندبی تجربه وناشی مام میهن یعنی آذربایجان به نمایندگی از ملت رشیدومتمدن ایران اینجانب حسین اراکی نامزد چنددوره انتخابات ریاست جمهوری وطراح طرح استثنایی راهگشا و عملیاتی بحران اتمی، مواردبسیارمهمی رااعلام می کنم۱_ملت بزرگ ایران ازتمامی همسایگان وفرزندان مام میهن بویژه آذربایجان و ارمنستان می خواهد به قوانین وحقوق بین الملل احترام گذاشته و اختلافات ارضی ومرزی خودراازطریق قانونی وروش های مسالمت آمیزحل وفصل کرده واکیدا ازتجاوزبه قلمرویکدیگر واشغال خودداری کنندد راین راه مام میهن بهترین داورومشاوراست۲_به مصداق اگربامن نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرابشکست لیلی تحرکات و مواضع سران آذربایجان راحمل برعطش سیری ناپذیروزایدالوصف دولت وملت عزیزاذربایجان برای بازگشت و الحاق به مام میهن ایران عزیز میدانیم که خاطرات ۱۹۸۹رادراذهان زنده می کند ملت بزرگ مام میهن ضمن استقبال ازاین حس وطن دوستی آرایشان می خواهدطبق قوانین وحقوق بین الملل دولت آذربایجان همه پرسی الحاق به مام میهن ایران را برگزارکندکه قطعابااکثریت آرای مثبت همراه وموجب استقبال باآغوش بازوگرم مام میهن خواهدشد۳_فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وایجادکشورهای جدیدنباید کوچکترین خللی درمنافع اقتصادی سیاسی ارضی بری وبحری ایران ایجادکندوکوچکترین اقدام درمحدودکردن منافع ملت بزرگ ایران چنان میهن بویژه درتغییرمرزهاواشغالگری بامشت پولادین ومحکم وله کننده نیروهای مسلح مام میهن ایران به نمایندگی از ملت مواجه خواهدشد لذا به احمقانه که خیال خام هماوردی بامام میهن

وتحدیدمنافع مادرسردارندبه شدت هشدارمیدهیم۴_ملت بزرگ مام میهن ایران به کلیه نیروهای مسلح خود اختیارووکالت تام و تمام میدهددرصورتی که شدت تهدید برخی همسایگان غافل ومتوهم منافع اساسی ملت راتهدیدکنددرصورت نیاز تارفع کامل تهدید نسبت به تصرف موقت برخی مناطق ایشان درقالب دفع تهدید وتجاوز اقدام قاطع نمایند،ازملت عزیزفرزندمان آذربایجان خواستارهوشیاری ومنع عناصر غافل حکومتی ازماجراجویی بچه گانه پشیمان شونده هستیم .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان