تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس در هفته آینده

بورس تهران در حالی در روز منفی شاخص کل شاهد رکوردشکنی ارزش معاملات خرد بود که علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: از این به بعد شاهد دو دسته شدن سهام بورسی با توجه به نزدیک بودن فصل مجامع هستیم.

پیش بینی بورس در هفته آینده

رویداد۲۴ میناسادات حسینی: ارزش معاملات خرد در آخرین روز کاری بورس در هفته اخیر رکوردشکنی کرد و با عبور از سطح ۲۳ هزار میلیارد تومانی، رکورد دو ساله خود را شکست.

بازار سرمایه روز چهارشنبه شاهد افت سه هزار و ۶۵۱ واحدی شاخص کل بود و شاخص کل در پایان معاملات در کانال دو میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی آرام گرفت.

ر مقابل شاخص کل هم‌وزن خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد و با رشد ۱.۲ درصدی به سطح ۸۵۵ هزار و ۸۸۷ واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد در سقف بی سابقه

حجم معاملات بورس در روز چهارشنبه ۳۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ارزش معاملات ۲۳ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان بود.

نکته مهم جو قالب بر بازار سهام است که نشان از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد؛ شاخص ورود و خروج سرمایه نشانگر ورود هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان پول به بورس است.

اما سوال اصلی این است که بورس در هفته آینده به چه سمت و سویی می‌رود؟ آیا رکوردشکنی شاخص کل بورس ادامه دارد؟

حرکت خلاف جهت شاخص کل و شاخص هم وزن بورس

علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: پیش بینی می‌شود عرضه‌ها در بورس روز شنبه افزایش یابد.

وی ادامه داد: شاخص کل بورس و شاخص هم وزن در روز چهارشنبه روندی متفاوت در پیش گرفتند. شاخص کل افتی ۰.۱۴ درصدی را رقم زد؛ اما شاخص کل هم وزن روند مثبتی را در پیش گرفت.


بیشتربخوانید: بورس تا کجا رشد می‌کند؟


اقبال سهامداران به کدام نمادهاست؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه اقبال سهامداران به کدام نماد‌ها بود؟ گفت: سهام‌های کوچک و متوسط بازار از پرطرفدارترین سهام‌ها بودند.

به اعتقاد فراقی، صنعت خودروسازی شاهد ورود هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی پول در روز چهارشنبه بود که این نماد‌ها در هفته آینده احتمالا وضعیت بهتری را رقم خواهند زد.

نکات مهم برای سهامداری در آستانه فصل مجامع

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر می‌رسد اوایل هفته به ویژه روز شنبه عرضه‌ها بیشتر شود، گفت: میانه روز شنبه، لحظات حساسی در بورس رقم خواهد خورد. اگر تا میانه این روز خریداران جدید ترغیب به ورود شوند، رالی صعودی دیگری در بورس رقم خواهد خورد، اما اگر شاهد ورود خریداران جدید نباشیم، دوباره اصلاح دیگری پیش روی بازار سرمایه است.

فراقی با اشاره به در پیش بودن فصل مجامع شرکت‌های بورسی ادامه داد: بازار در فصل مجامع شرکت‌ها دو دسته خواهد شد؛ بنابراین سهامداران باید دقت ویژه‌ای به سبد سهامی خود داشته باشند.

فصل حساس در بورس

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس در آستانه فصل مجامع دو دسته می‌شود، به اقتصاد ۲۴ گفت: یک سری نماد‌هایی که ارزندگی بیشتری دارند در این فصل راه خود را از نماد‌های کم ارزش‌تر جدا می‌کنند و وقتی مجامع شکل بگیرند، نماد‌هایی که چشم انداز بهتری خواهند داشت در فصل تابستان یک قدم جلوتر از بقیه نماد‌ها خواهند بود.

فراقی خاطرنشان کرد: الان زمان مهمی برای تصمیم گیری برای ورود به فصل مجامع خواهد بود، زیرا به تدریج نماد‌هایی که ارزندگی کمتری دارند ریسک بیشتری نیز پیدا خواهند کرد و موجب زیان سهامداران خواهند شد.

وی ادامه داد: در جنبش قبلی وزن زیاد صرفا روی قدرت تقاضا قرار داشت و در جریان بعدی بنیاد و ارزندگی نمادها بیشتر مد نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان