تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

فیلم سینمایی طلاخون با بازی شهاب حسینی

فیلم سینمایی طلاخون جدیدترین فیلم به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شیبانی است. این فیلم در ژانر درام، اجتماعی و جنایی اولین بار در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، بهمن ۱۳۹۹، اکران شد. در این مقاله قصد داریم به معرفی فیلم طلاخون، بازیگران و فیلم نامه آن بپردازیم.

فیلم سینمایی طلاخون

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: اولین تجربه کارگردانی ابراهیم شیبانی ۴۲ ساله متولد تهران به سال ۱۳۸۱ باز می‌گردد، که فیلم سینمایی زهر عسل را کارگردانی کرده است. حال در جدیدترین فیلم خود نیز به سراغ یک موضوع جنایی و درام دیگر رفته است که در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

به گزارش رویداد۲۴ فیلم سینمایی طلاخون جدیدترین فیلم به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شیبانی است. این فیلم در ژانر درام، اجتماعی و جنایی اولین بار در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، بهمن ۱۳۹۹، اکران شد. نام این فیلم در ابتدا “چرک‌نویس‌های یک مادر خانه‌دار” بود که به دلیل طولانی بودن به “خورشید همچنان می‌درخشد” تغییر کرد. درنهایت نیز نام “طلاخون” برای این اثر انتخاب شد. در معرفی فیلم طلاخون می‌توانیم به بازیگران آن نظیر شهاب حسینی، حسام منظور و زری خوشکام اشاره کنیم.

خلاصه فیلم سینمایی طلاخون 

همانطور که در مقدمه معرفی فیلم طلاخون اشاره شد، این فیلم در ژانر درام اجتماعی و جنایی ساخته شده است. داستان این فیلم روایتگر یک پرونده جنایی و درگیری زنی با این ماجرا است.

داستان این فیلم در مورد دختری در آستانه‌ی مسابقات سرنوشت‌ساز کشوری تکواندو متوجه راز سر به مهری می‌شود که زندگی او را دگرگون می‌کند. او هم‌خانه با قاتلی است که با او پیوند خونی دارد. تلاش این دختر ۹ ساله در میان انبوهی از مشکلات ناشی از اعتیاد و فقر دست‌مایه‌ی ورود به پرونده‌ای جنایی می‌شود شهاب حسینی در این فیلم نقش سرگرد کشاورز را ایفا می‌کند که یکی از نقش‌های متفاوتی است که حسینی تا به حال در فیلم هایش به اجرا گذاشته است.

معرفی بازیگران فیلم سینمایی طلا خون

در فیلم طلاخون هنرمندان دیگری همچون حسام منظور، ترنم کرمانیان، زری خوشکام نیز هنرنمایی کرده اند، زری خوشکام همسر مرحوم علی حاتمی کارگردان سینما و مادر لیلا حاتمی می‌باشد که در فیلم طلاخون ابراهیم شیبانی هنرنمایی کرده است.

شهاب حسینی

فیلم سینمایی طلاخون با بازی شهاب حسینی

شهاب حسینی، با نام کامل سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی، یک بازیگر، فیلمساز و مجری ایرانی است. وی متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران است و از سال ۱۳۷۷ به طور جدی بازیگری را آغاز کرد. حسینی کار خود را با تئاتر‌های دانشجویی و گویندگی در رادیو آغاز کرد. او اولین بار با سریال پس از باران در سال ۷۹ پا به تلویزیون گذاشت. حسینی در تلویزیون با سریال پلیس جوان (۱۳۸۰)، سریال مدار صفر درجه (۱۳۸۵) و سریال شوق پرواز (۱۳۸۸) شناخته شد.

شهاب حسینی برای بازی در فیلم سوپر استار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد. نقش‌آفرینی‌اش در فیلم فروشنده اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن، و بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین نیز خرس نقره‌ای جشنواره فیلم بین‌المللی برلین را برای او به ارمغان آورد. 

حسام منظور

فیلم سینمایی طلاخون با بازی شهاب حسینی

به گزارش رویداد۲۴ حسام منظور، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، متولد ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرده است. نام وی در سال ۱۳۹۷ با نقش شازده ارسلان میرزای قوانلوی قاجار در سریال بانوی عمارت بر سر زبان‌ها افتاد. وی موفق شد در آن سال تندیس بهترین بازیگر تلویزیون را در جشنواره جام جم از آن خود کند.

حسام منظور در فیلم مست عشق نقش حسام‌الدین چلبی را دارد. وی را در سریال تلویزیونی برادرجان و سریال نجلا نیز دیده‌ایم.

زری خوشکام

فیلم سینمایی طلاخون با بازی شهاب حسینی

زری خوشکام، که با نام زهرا حاتمی نیز شناخته می‌شود، از بازیگران ایرانی و همسر علی حاتمی، کارگردان، است. او متولد ۸ دی ۱۳۲۶ در اصفهان است. زری خوشکام بازیگری را از اوایل دهه ۱۳۵۰ با فیلم آدمک آغاز کرد. درخشش او در فیلم کلبه‌ای آن سوی رودخانه (۱۳۵۱) سبب شد نگاه‌ها به وی جلب شود و سیل پیشنهادات به سوی او روانه شود. خوشکام در آن سال‌ها بسیار فعال بود و نقش مقابل بازیگرانی همچون ناصر ملک‌مطیعی، محمدعلی فردین، ایرج رستمی، بهروز وثوقی، سعید راد و… را تجربه کرد.


بیشتر بخوانید: فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی


زری خوشکام پس از ازدواج با علی حاتمی، عمده انرژی خود را بر روی بازی در فیلم‌های همسرش گذاشت. فعالیت این بازیگر پس از انقلاب، بسیار کمتر شد. آخرین حضور او در سینما مربوط به فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ (۱۳۹۵) و فیلم شعله‌ور (۱۳۹۵) است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
2
و بازی فوق العاده شهاب حسینی عالی و تکنیکی و تاکتیکی خصوصا با چهره و زبان بدن و میمیک صورت
نظرات شما
پیشخوان