تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲

تهران و این ۳ استان از امروز منتظر طوفان باشند/ رگبار باران، تگرگ و باد شدید در بعضی نقاط کشور

سازمان هواشناسی از بارش رگبار باران و تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و رعد و برق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

تهران و این ۳ استان از امروز منتظر طوفان باشند/ رگبار باران، تگرگ و باد شدید در بعضی نقاط کشور

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه‌) در برخی‌ نقاط‌ استان‌های واقع‌ در شمال غرب‌، استان‌های ساحلی‌خزر و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی رگبار و رعدوبرق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌، برخی‌ نقاط‌ گردوخاک‌ و در نقاط‌ مستعد بارش‌ تگرگ‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌، علاوه بر این‌ مناطق‌، در برخی‌ نقاط‌ غرب‌ و خراسان شمالی‌ و جمعه‌ در شمال شرق‌ کشور و دامنه‌های البرز شرقی‌ نیز همین وضعیت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین، شنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی و ارتفاعات‌ شمال غرب‌ رگبار پراکنده خواهیم‌ داشت‌.

شدت‌ بارش‌ سه‌شنبه‌ در استان‌های اردبیل‌، گیلان ، مازندران و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی و چهارشنبه‌ در استان‌های ساحلی‌ خزر، شمال غرب‌ و استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز مرکزی پیش‌بینی‌ می‌شود.

در ۵ روز آینده در ساعات‌ بعدازظهر و شب‌ در برخی‌ نقاط‌ استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، جنوب‌ سیستان و بلوچستان و شرق‌ فارس‌ نیز رگبار و رعدوبرق‌، وزش‌ باد شدید موقت‌ گاهی‌ گردوخاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

لازم به‌ ذکر است‌ روزهای سه‌شنبه‌ تا پنجشنبه‌ در استان‌های قزوین‌، البرز، تهران و قم‌ در ساعات‌ بعدازظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش‌ گردوخاک‌ و از سه‌شنبه‌ تا جمعه‌ در شرق‌ و جنوب‌ غرب‌ کشور در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید همراه با گردوخاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

روزهای چهارشنبه‌ تا جمعه‌ به‌ سبب‌ نفوذ هوای خنک‌، کاهش‌ دما در نوار شمالی‌ کشور رخ‌ خواهد داد.

دریای خزر نیز از سه‌شنبه‌ تا پنجشنبه‌ مواج‌ است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان