تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۵

لاریجانی: شرایط کشور رو به بهبود است

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) رقیب بخش خصوصی نیست، گفت: این قرارگاه از بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها استفاده می‌کند.
رویداد۲۴رئیس مجلس با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) رقیب بخش خصوصی نیست، گفت: این قرارگاه از بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها استفاده می‌کند.

علی لاریجانی عصر پنجشنبه پس از بازدید از نمایشگاه اقتدار سپاه در عرصه سازندگی در جمع خبرنگاران افزود: از گذشته با کارهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آشنا بودم. این قرارگاه فعالیت های متعددی را ارایه می کند که بسیار جذاب و ارزشمند است. 

وی ادامه داد: از زمان تاسیس قرارگاه حدود 27 سال می گذرد و رشد خوبی داشته در زمینه های مختلفی که کشور به سختی کارها را انجام می داد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ورود پیدا کرده و جهادی کار کردند و پروژه های سنگینی را در حوزه های مختلف پارس جنوبی، سدسازی و حمل و نقل برعهده گرفتند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) همچنین روی تکنولوژی هایی که برای کشور نیاز بود اقدامات ارزشمندی انجام داد و این یک نمونه از روش هایی است که نیروهای مسلح در زمان صلح طبق قانون اساسی باید به آبادانی کشور کمک کنند و سپاه این الگو را برگزید و در آن موفق بود.

لاریجانی با اشاره به فعالیت 160 هزار نفر در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افزود: این نیروها مشغول کار شدند و کارهای ارزشمندی انجام دادند، برخی پروژه ها چون در مناطق سخت است هر شرکتی به انجام آن نمی رود اما قرارگاه این پروژه ها را انجام داده است.

وی ادامه داد: کار خوب دیگری که این قرارگاه در مسیر تحول خود مدنظر داشته این بوده که از امکانات موجود کشور حداکثر استفاده را کرده و این روش خوبی است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) رقیب شرکت های خصوصی نیست بلکه کمک کننده شرکت ها است و از وجود شرکت ها در پروژه ها استفاده می کند. این روش کارآمدی سپاه را در زمینه ساخت و ساز افزایش می دهد.

لاریجانی گفت: این قرارگاه در بخش عمران کشور ظرفیت بیشتری دارد تا بتواند برای آبادانی کشور خیز بیشتری بردارد.

وی ادامه داد: شرایط کشور اکنون از نظر روابط بیرونی و امکان سرمایه گذاری رو به بهبودی است و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) می تواند در این شرایط ظرفیت های جدید را خلق کند. ما نیز در مجلس این توجه را خواهیم کرد که مساعدت و کمک های بیشتری از این قرارگاه برای ورود به صحنه های مختلف اقتصادی و آبادانی کشور صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولتمردان معتقدند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به جای تعدد پروژه ها در پروژه های ملی حضور داشته باشد، نگاه مجلس در این زمینه چیست، گفت: شرایط قرارگاه باید مورد توجه قرار گیرد، قسمت زیادی از ظرفیت قرارگاه به سمت پروژه های بزرگ است شاید برای قرارگاه نیز بهتر باشد که پروژه های بزرگ را برای خود ترسیم کند.

لاریجانی افزود: برخی اقدامات صورت گرفته در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نشان می دهد این مجموعه می تواند در پروژه های خرد نیز کار کند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان