تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۵

نتانیاهو قطعنامه شورای‎امنیت را شرم‎آور خواند

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم هرگز به قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌ها پایبند نخواهد بود.
رویداد۲۴-دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم هرگز به قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌ها پایبند نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل با این قطعنامه "خصمانه و شرم آور" از سوی سازمان ملل مخالف است و هرگز به آن پایبند نخواهد بود.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای باطل کردن پیامدهای قطعنامه سازمان ملل همکاری خواهد کرد.

در همین حال دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت: ما پیش‌بینی می‌کردیم که واشنگتن علیه این قطعنامه "شرم آور" از حق وتو استفاده کند. من مطمئنم که دولت جدید آمریکا و دبیر کل جدید آن مرحله جدیدی را در روابط میان سازمان ملل و اسرائیل آغاز خواهند کرد.

نماینده اسرائیل در شورای امنیت مدعی شد: قطعنامه شورای امنیت "پیروزی تروریسم و خشونت است!"

یووال اشتاینز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفت: آمریکا از اسرائیل دست کشیده است. این یک قطعنامه علیه شهرک‌سازی‌ها نیست بلکه علیه اسرائیل و مردم یهود است.

از سوی دیگر یک مسئول عالیرتبه اسرائیلی گفت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و جان کری، وزیر خارجه وی پشت پیش‌نویس قطعنامه ضد شهرک‌سازی هستند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: این مسئول این اقدام آمریکا را "شرم آور" دانست و گفت که آمریکا به شکل محرمانه با فلسطینی‌ها برای توجیه پیش‌نویس قطعنامه ضد شهرک‌سازی در کرانه باختری همکاری کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: نتانیاهو ، اسرائیل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان