تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۵

جدیدترین جبهه تشکیل شده در جریان اصولگرا به دنبال تحقق ایده «پارلمان مردمی»

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جبهه نیروهای انقلابی به دنبال تحقق پارلمان مردمی است تا مردم با حضور هر چه بیشتر در صحنه نسبت به مقدرات و آینده کشورشان بیشتر فکر کنند.
رویداد۲۴-عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جبهه نیروهای انقلابی به دنبال تحقق پارلمان مردمی است تا مردم با حضور هر چه بیشتر در صحنه نسبت به مقدرات و آینده کشورشان بیشتر فکر کنند.

رضا روستا آزاد در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» درباره مباحث مد نظر این جبهه گفت: کشور به شدت به کار، تلاش و مدیریت خوب احتیاج دارد و دوقطبی‌های سیاسی که در کشور ایجاد شده، باعث شده از نیروهای توانمند و مدیران خوب محروم بمانیم. این افراد توسط جناح حاکم کنار گذاشته می‌شوند و افرادی بر سر کار می‌آیند که توانمندی لازم را ندارند.

او افزود: هدف اصلی این جبهه این است که نیروهای توانمند و کاری که علاقه به کشور داشته و اصول آن‌ها مبتنی بر ارزش‌های انقلاب است، صرف نظر از گرایش سیاسی به کار گیرد و از آنان استفاده کند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد مجوز این جبهه گفت: الزاماتی که وجود دارد حتما رعایت می‌شود.

روستا آزاد در رابطه با اینکه آیا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قصد پیوستن به ائتلاف اصولگرایان را دارند، بیان کرد: این یک جریان سیاسی نیست بلکه مردمی است و در انتخابات از زاویه یک جریان اجتماعی ورود پیدا می‌کند.

او درباره اینکه این جبهه چه برنامه‌ای برای انتخابات دارد و آیا کاندیدا معرفی خواهد کرد، گفت: ممکن است کاندیدایی معرفی شود و یا از کاندیدای موجود حمایت کنند.

روستا آزاد درباره اینکه آیا جبهه نیروهای انقلاب به فرد خاصی منتسب است، اظهار کرد: خیر. این جریان کاملا اجتماعی است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا قرار است این جبهه ایده پارلمان کل نیروهای مردمی معتقد به اسلام و نظام را پیگیری کند، تاکید کرد: بله همینطور است و جنس مباحثی که مطرح شد این است که مردم با حضور هر چه بیشتر در صحنه نسبت به مقدرات و آینده کشورشان بیشتر فکر کنند.

روستا آزاد درباره این پارلمان نیروهای مردمی گفت: این پارلمان می‌تواند از اصولگرایی به معنای معمول خود فرا‌تر رود و هر نیرویی حتی اصلاح طلبانی که دغدغه آن‌ها مردم و مملکت است، در این مسیر همراه شوند.

او گفت: ایده تشکیل این جبهه در جمع هیات موسس که شامل محمد حسن رحیمیان، یحیی آل اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی بابایی، محمود خسروی وفا، رضا روستا آزاد، نادر طالب‌زاده، مهدی محمدی، علیرضا مرندی مرضیه وحید دستجردی می‌شود به تصویب رسیده است.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صرفا برای انتخابات ریاست جمهوری نیست

در همین راستا مهدی چمران در جمع خبرنگاران درباره اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جمع صرفا برای فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری نیست بلکه جبهه‌ای است که می‌تواند استمرار پیدا کند. یکی از مشکلات‌ ما این است که در نزدیک انتخابات چند حزب و تشکیلات راه اندازی می‌کنیم و بعد فراموش می‌شود.

او بیان کرد: امیدواریم این مجموعه بتواند ادامه پیدا کرده و به دولت‌ها و حکومت کمک کند و مشکلات را با نیروهای مردمی حل کنند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید براینکه این تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ارتباطی با انتخابات شوراها ندارد، عنوان کرد: معتقدم که شوراها یک جنبه تخصصی دارند نه جنبه سیاسی. بنابراین سازوکار و راه جداگانه‌ای را دنبال خواهیم کرد. البته امکان استفاده و کمک رسانی به همدیگر وجود دارد اما مسیر و ساز وکاری مجزا برای شوراها دنبال می‌کنیم .

او افزود: مقرر شده از سراسر استان‌ها و شهرها دعوت به عمل بیاید تا مجمعی تشکیل شود و ممکن است اسم آن را پارلمان بگذاریم تا نظرات و پیشنهادات را جمع آوری کنیم و مجمع جبهه نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان