تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
مرتضی بانک:

دولت عملکرد و دستاوردهای ارزنده ای داشته که عده ای نمی خواهند اخبار آن به گوش مردم برسد

مرتضی بانک روز سه شنبه در نشست معاونین اداری و مالی دستگاههای اجرایی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوعات مهمی در حوزه اداری و مالی دستگاههای اجرایی در مجلس و دولت در حال رسیدگی است، گفت: یکی از مهمترین این مسائل قانون برنامه ششم است که جا دارد از سوی اعضای این جلسه مورد توجه بیشتر و دقیق تر قرار گیرد.
رویداد۲۴-مرتضی بانک روز سه شنبه در نشست معاونین اداری و مالی دستگاههای اجرایی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوعات مهمی در حوزه اداری و مالی دستگاههای اجرایی در مجلس و دولت در حال رسیدگی است، گفت: یکی از مهمترین این مسائل قانون برنامه ششم است که جا دارد از سوی اعضای این جلسه مورد توجه بیشتر و دقیق تر قرار گیرد.

وی افزود: مجموعه فعالیتهای خُرد و کلان دولت توسط یکایک کارکنان و مدیران دستگاههای دولتی انجام می شود و لازم است به بدنه دولت که بار اصلی اجرای برنامه های دولت را بر عهده دارند ،توجه شایسته ای شود.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: موضوع مهم دیگر تهیه گزارش از عملکرد هر دستگاه برای اطلاع خود کارکنان آن دستگاه و ارائه آن به افکار عمومی است. دولت در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد با وجود همه تنگناها و مشکلاتی که از سیاستهای گذشته بوجود آمده بود، عملکرد مطلوب و موفقی داشته است و توانسته تا حدود زیادی وضعیت اقتصادی کشور را ساماندهی کرده و مشکلات داخلی و خارجی را که بر اقتصاد کشور سایه انداخته بود تا حدود زیادی حل و فصل کند.

بانک تصریح کرد: دولت یازدهم در عرصه های مختلف خدماتی ارزشمندی را ارائه کرده که لازم است این خدمات تشریح شوند. عملکرد دولت در حوزه اقتصاد در این سه سال آنقدر بزرگ است که بسیاری دولتها در طول دو دوره خودشان نیز نتوانستند حتی بخشی از این عملکرد را به اجرا بگذارند.

وی مهار تورم لجام گسیخته بالای 40 درصد در شرایط کاهش میزان فروش و قیمت نفت را از جمله دستاوردهای اقتصادی دولت عنوان کرد و گفت: دولت در حالی تورم بالای 40 درصد را به 8 درصد رسانده که در مقاطعی فروش نفت کشور به زیر یک میلیون بشکه و قیمت نفت نیز به حدود 30 دلار رسیده بود و دولت در همین وضعیت نرخ رشد کشور را نیز از منفی 6.8 درصد به 7.4 درصد رسانده که به معنای 14 درصد رشد است.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تلاشهای زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن توفیقات دولت و تخریب آنها و ممانعت از انتقال اخبار آن به بدنه جامعه در جریان است، حجم این اقدامات تخریبی را گویای بزرگی دستاوردهای دولت دانست و افزود: افزایش تولید نفت از زیر یک میلیون بشکه در روز به بیش از 2.4 میلیون بشکه در مدت کمتر از هشت ماه از توافق برجام، نشاندهنده توانمندی های علمی، فنی و عملیاتی متخصصین کشورمان است که دولت بستر شکوفایی آنها را مهیا کرده است.

بانک توفیقات دولت در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی و به ویژه خودکفایی کامل در تولید محصول استراتژیک گندم و اجرای موفق طرح نظام سلامت و توسعه شبکه گازرسانی را به شکلی که عمده روستاهای بالای 20 خانوار در حال حاضر از این نعمت برخوردار هستند، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این استعدادها در کشور وجود داشته و دولت فقط بستر شکوفایی آنها را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: با وجود همه این دستاوردها متاسفانه دستگاههای مختلف هنوز به آن سطح از بالندگی نرسیده اند که بتوانند به نحو شایسته و به موقع نسبت به دستاوردهای بزرگ حاصل شده اطلاع رسانی بایسته و شایسته ای داشته باشند. این در حالی است که مخالفین دولت بر روی کوچک ترین مشکلات تمرکز کرده و دستگاه تبلیغی و رسانه ای آنها از هر خبر کوچک و حتی اخبار غیرمستند و بعضا دروغی برای ضربه زدن به دولت نهایت استفاده را می کنند.

بانک با بیان اینکه متاسفانه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نیز در این میان عملکرد بی طرفانه ای ندارد، گفت: روابط عمومی دستگاههای دولتی باید با رصد و پایش دقیق عملکرد سازمانهای خود و تهیه گزارشهای صحیح و دقیق و جذاب جهت اطلاع رسانی به افکار عمومی، آمادگی پاسخگویی دقیق و سریع و به موقع به شبهه افکنی ها و عملیاتهای رسانه ای تخریبی علیه دولت را نیز داشته باشند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: سازمانهای دولتی باید دانایی محور باشند و تحت لوای این رویکرد با بهره گیری بهینه از فناوری ضمن ایجاد شفافیت در نظام اداری و کاری خود، در وهله اول کارکنان و بعد مردم را در جریان روزمره آنچه در سازمان می گذرد قرار دهند.

وی تاکید کرد: دستگاههای اداری باید چابک باشند و با بهره گیری از ظرفیت فناوری باید نسبت به ارتقای سلامت اداری در دستگاهها اقدام کنیم که این اقدام صرفا از عهده یک دستگاه دولتی به طور کامل بر نمی آید و باید به صورت فرادستگاهی و با همت جمعی انجام شود.

بانک گفت: این دولت مسیر حرکت کشور به ویژه در عرصه اقتصاد را به مسیر صحیح برگردانده و البته این اقدامات مخالفینی هم دارد، اما اگر ما با جدیت و به روز در عرصه اجرای برنامه های اصلاحی دولت و اطلاع رسانی از دستاوردها و اقدامات دولت عمل کنیم، می توانیم بر مشکلات بهتر از قبل غلبه کنیم.



نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان