تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

دستگیری چند فعال حقوق بشری در آمریکا

پلیس آلابامای آمریکا از دستگیری شش فعال حقوق بشری آفریقایی-آمریکایی خبر داده که در مقابل دفتر سناتوری که از طرف ترامپ برای سمت دادستانی کل در نظر گرفته شده است، تحصن کرده بودند.
رویداد۲۴-پلیس آلابامای آمریکا از دستگیری شش فعال حقوق بشری آفریقایی-آمریکایی خبر داده که در مقابل دفتر سناتوری که از طرف ترامپ برای سمت دادستانی کل در نظر گرفته شده است، تحصن کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری معتقدند که جف سسیون، سناتور آلاباما سوابقی در مخالفت با مهاجرت و ایجاد اصلاحات قوانین جنایی دارد و یک نژادپرست است. اگرچه خودش این مساله را رد می‌کند.

اعضای انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان قول داده بودند که دفتر این سناتور 70 ساله را اشغال کنند تا زمانی که این قانونگذار جمهوری خواه از کاندیداتوری‌اش برای دادستانی کل دست بکشد. آنها توسط پلیس آلاباما دستگیر شدند.

پلیس آلاباما اعلام کرد که کورنل بروکز، رییس و مدیر اجرایی این انجمن به همراه استفان گرین، مدیر ملی بخش جوانان آن در میان دستگیر شدگان هستند.

افراد دیگر شامل برنارد سیملتون، رییس کنفرانس این انجمن در ایالت آلاباما و دوون کرافورد، یکی از اعضای گروه "اقدام برای انسانیت" هستند.

سخنگوی دفتر سناتور سسیون انتقادهای این انجمن را نادرست خواند و گفت: جف سسیون براساس قوانین عمل می کند و به دنبال امنیت عمومی است. بسیاری از آفریقایی- آمریکایی‌هایی که او را چندین سال است می شناسند از کاندید شدنش برای سمت دادستان کل آمریکا از سوی دونالد ترامپ استقبال کردند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان