تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرکزی خوزستان خبر داد؛

تعطیلی 230 واحد مرغ‌داری در خوزستان

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرکزی استان خوزستان از تعطیلی بیش از 230 واحد مرغ داری فعال در این استان طی ۲سال گذشته خبر داد.
رویداد۲۴- مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرکزی استان خوزستان از تعطیلی بیش از 230 واحد مرغ داری فعال در این استان طی ۲سال گذشته خبر داد.

« علی مراد محمدی» در این باره گفت: از مجموع  2 هزارو 300 واحد مرغ‌داری در استان خوزستان، حدود 230 واحد از ابتدای سال 94 تا هم اکنون تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث بیکاری بیش از هزار کارگر فصلی و دائمی شاغل در مرغ‌داریها در استان خوزستان شده است در ادامه افزود: این کارگران بعد از بیکارشدن برای تامین معاش خانواده‌هایشان به شغل‌هایی نظیر دستفروشی روی آورده‌اند.

محمدی با تاکید بر اینکه مرغ‌داریهای باقیمانده  نیز با مشکلات زیادی با حداقل نیروی کار فعالیت دارند؛ اظهار داشت: درطول این سال‌ها به تبع  ایجاد مشکلاتی نظیر پایین آمدن قیمت مرغ از حد تعیین شده منجر به تعطیلی اغلب این واحد‌ها شده است.

 مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی مرکزی استان خوزستان افزود: درحال حاضر مرغ به قیمت 4 تا  4 هزار و 300 تومان آنهم بصورت کشته از مرغ‌داریها خریداری می‌شود این درصورتی است که قیمت تمام شده هر کیلو مرغ حدود 4 هزارو 800 تومان است.

به گفته وی؛ مهم‌ترین دلایل پدید آمدن شرایط فعلی ورود دلالان ونبود تعادل در قیمت مرغ و همچنین افزایش سرسام‌آور قیمت گاز طی چند سال گذشته بوده است که به مرورکارفرمایان را واردار به تعطیلی واحد‌های  مرغ‌داری خود کرده است.

او در خاتمه گفت: یکی دیگر از دلایل تعطیلی  واحدهای مرغ‌داری عدم حمایت دولت از خسارت‌هایی  است که مرغ‌داران را دچار ضرر وزیان می‌کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان