تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

نخست وزیر اسکاتلند: تا سال 2025 از بریتانیا مستقل خواهیم شد

دولت بریتانیا مخالف اجرای همه پرسی برای استقلال اسکاتلند است.
رویداد۲۴-دولت بریتانیا مخالف اجرای همه پرسی برای استقلال اسکاتلند است.نخست وزیر اسکاتلند پیش‌بینی کرد که این منطقه تا سال 2025 میلادی از بریتانیا مستقل می شود.

خانم "نیکلا استرجن" نخست وزیر (وزیر اول) اسکاتلند در گفتگو با شبکه تلویزیونی "آی تی وی" در پاسخ به اینکه آیا بریتانیا تا سال 2025 تجزیه خواهد شد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم که تا آن تاریخ اسکاتلند مستقل خواهد بود، آری، این انتخاب ملت اسکاتلند است.

نیکلا استرجن نخست وزیر (وزیر اول) اسکاتلند

نخست وزیر اسکاتلند: تا سال  2025 از بریتانیا مستقل خواهیم بود

استرجن عضو و رهبر حزب ملی اسکاتلند است. پیش‌بینی می‌شود که این حزب در انتخابات آینده پارلمان بریتانیا اکثریت کرسی های ویژه اسکاتلند را به دست خواهد آورد. اسکاتلند دارای 59 کرسی در پارلمان بریتانیا است.

پیش از این نخست وزیر اسکاتلند طی نامه‌ای به نخست وزیر بریتانیا خواستار موافقت دولت بریتانیا با اجرای همه پرسی برای استقلال اسکاتلند از این کشور شده بود.

پارلمان اسکاتلند فروردین‌ماه گذشته موضوع اجرای همه پرسی برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا را به رای گذاشت و اکثریت به آن رای مثبت دادند. این همه پرسی بین پاییز 2018 تا بهار 2019 میلادی برگزار خواهد شد.

دولت بریتانیا مخالف اجرای همه پرسی برای استقلال اسکاتلند است.

بریتانیا از 4 منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. هر کدام از مناطق دارای دولت و کابینه، پارلمان، سیستم قضایی و پلیس جداگانه هستند اما هر کدام بخشی از کشور بریتانیا به شمار می‌آیند.
نخست وزیر اسکاتلند: تا سال  2025 از بریتانیا مستقل خواهیم بود
نظرات شما
پیشخوان