تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶
عبدالرضا هاشم‌زائی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تاکید کرد

خصوصی سازی راه‌حل مشکل استقلال و پرسپولیس/ادامه این روند یعنی فساد

عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده تهران معتقد است که اقتصاد دولتی فساد آور است و شرایط مدیریت این روزهای استقلال و پرسپولیس هم خارج از این تعریف نیست.
رویداد۲۴-  عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده تهران معتقد است که اقتصاد دولتی فساد آور است و شرایط مدیریت این روزهای استقلال و پرسپولیس هم خارج از این تعریف نیست.

بدهکاری‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیش از سه دهه در فوتبال کشور مطرح است و هرچه جلوتر می‌رویم ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد. دراین‌بین موضوعی که در سال‌های اخیر بیش‌ازپیش خودش را نشان داده بدهکاری این دو باشگاه به مربیان و بازیکنان خارجی و تخلف و ضعف مدیران استقلال و پرسپولیس است.

پس از حل‌وفصل شکایت مانول ژوزه و پرداخت پنج میلیارد توسط وزارت ورزش و جوانان برای جلوگیری از حذف احتمالی قرمز پوشان از آسیا حالا بحث شکایت باشگاه ریزه اسپور از مهدی طارمی و حکم فیفا تبدیل به نقل محافل شده است. 

طی این حکم مهدی طارمی به مبلغ 789500 یورو محکوم می‌شود و از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالات محروم می‌کنند. بی‌تردید ضعف مدیرعامل و مسئول حقوقی باشگاه بیش از همه عوامل به چشم می‌آید و دراین‌بین آن چیزی که باقی می‌ماند اسراف بیت‌المال و ناراحتی هوادارانی است که دل‌خوشی آن‌ها موفقیت تیم محبوبشان است و البته تاثیر این تصمیم گیری های غلط مدیریتی بر عملکرد تیم پرسپولیس است که نمونه اش شب گذشته در مرحله نیم نهایی جام باشگاه های آسیا در رقابت با الهلال که منتج به باخت 4 بر صفر نماینده ایران برابر نماینده عربستانشد  ظهور و بروز پیدا کرد.  

عبدالرضا هاشم‌زائی، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با سوء مدیریت مدیران استقلال و پرسپولیس و اسراف بیت‌المال برای پوشش این بی‌خردی‌ها گفت: وقتی اقتصاد، دولتی باشد فساد را به همراه خود می‌آورد. من به یاد دارم که در 20 سال قبل بیشترین فساد متوجه دولت‌های کمونیستی بود زیرا رشوه و اعمال رفتارهای اقتصادی خارج عرف در آن سیستم‌ها تبدیل به یک فرهنگ شده بود. به نظر من دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس هم خارج از این معقوله نیست و دقیقاً این تعریف برای این دو تیم هم صدق می‌کند.

 هاشم‌زائی در ادامه تاکید کرد: تنها راه‌حلی که وجود دارد که یک‌بار برای همیشه ما این جریمه‌های سنگین را ندهیم و این مشکلاتی که روح و روان مردم و مخصوصاً هواداران این دو تیم را به هم می‌ریزد تمام شود، واگذاری و خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس است.

وی افزود: چرا دولت باید در تمام ابعاد مختلف ورزشی دخالت کند؟ چرا برخی مدیران ارشد کشور به خود اجازه می‌دهند حتی در انتخابات فدراسیون‌ها اعمال‌نظر کنند؟ وقتی وزیر ورزش و نیروهای وی در موضوعات مختلف ورزشی ورود پیدا می‌کنند باعث می‌شود که فدراسیون‌های جهانی به دلیل حضور دولتی‌ها در ورزش، ما را محروم کنند. پس می‌بینیم که هر وقت ورزش با رویکردهای دولتی گره می‌خورد مشکلات زیادی برای باشگاه‌ها و فدراسیون پیش می‌آید.

هاشم‌زائی در رابطه بااینکه آیا اراده‌ای برای خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وجوددارد، افزود: به نظر من نمایندگان مجلس دهم باید به‌عنوان یک وظیفه ملی به این موضوع ورود پیدا کنند زیرا استقلال و پرسپولیس دارای طرفداران زیادی در ایران هستند و بسیاری از مردم و مخصوصاً جوانان دل در گرو این دو تیم دارند. پرشمار بودن هواداران این دو تیم به این سال‌ها و یا دهه‌های اخیر ختم نمی‌شود بلکه از قبل از انقلاب هم این دو تیم مطرح از حمایت‌های گسترده مردمی برخوردار بودند. امروز بردوباخت سرخابی‌ها تأثیر زیادی را در جامعه دارد و مردان و زنان زیادی با این نتایج خوشحال و ناراحت می‌شوند.

وی گفت: اکنون خصوصی‌سازی دو تیم محبوب پایتخت به عزم بلندی نیاز دارد ولی حقیقتاً این کار آن‌چنان‌که برخی فکر می‌کنند سخت نیست. اگر در دولت دوازدهم اراده‌ای برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نباشد نمایندگان مردم در خانه ملت باید با سؤال و تذکرات خود از وزیر ورزش و جوانان شرایطی را ایجاد کنند تا شرایط خصوصی‌سازی سرخابی‌ها یک‌بار برای همیشه مهیا شود. من بسیار امیدوارم که تا قبل از اتمام مجلس دهم این اتفاق بیافتد زیرا ادامه این روند یعنی فساد، اسراف بیت‌المال و درنهایت ناراحتی و نگرانی مردم و هواداران دو باشگاه.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان