تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» به ایستگاه آخر رسید

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» عصر امروز ۲۶ آذرماه با اجرای اشکان خطیبی، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و با حضور محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر این جشنواره و جمعی از مستندسازان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

رویداد۲۴-مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» عصر امروز ۲۶ آذرماه با اجرای اشکان خطیبی، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و با حضور محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر این جشنواره و جمعی از مستندسازان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذر ۱۳۹۶ در پردیس سینمایی چارسو برگزار کرد.

محمدمهدی طباطبایی نژاد در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار گفت: سینمای مستند ایران ۶۰ سال تلاش کرد تا آیینه زلال از تاریخ ایران باشد جشنواره سینما مستند با عنوان «سینماحقیقت» با ۲ رویکرد فعالیت می کند که یکی از آنها  افزایش سهم از بازار های جهانی است از همین رو ما تلاش می کنیم با نگاه بومی از آثار قوی در سطح بین المللی برخوردار باشیم.

وی افزود: همه ساله «سینماحقیقت» میزبان یک استان است که امسال در آستانه سال ۲۰۱۸ که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شده با همکاری دست اندرکاران استان تبریز فضایی را فراهم کردیم که هم آثار آنجا مرور و هم از مستندسازان این استان تکریم شود.

در ادامه در بخش نکوداشت سینمای مستند آذربایجان شرقی از مستندسازان تبریزی با نام های محمدحسن دامن زن، رحیم مرتضی وند، حسین پورستار، میرحسین ثروتمند، محمد احسانی، سیدوحید حسینی نامی، علی خیرخواه، مریم امینی قاضی جهانی، معصومه محمدپور، علی دلکاری، فرهود بحری کریمی، قربعانلی طاهرفر، شهرام علیزاده، محمد محمودی اصل، یونس مقدم، محمدباقر وثوقی، محمد فرزین نیا، فرید میرخوانی و مجید فتحی با حضور محمدمهدی حیدریان تجلیل شد.

در ادامه یکی از نوازندگان موسیقی آذربایجانی با عنوان «عاشیق» به اجرای موسیقی پرداخت.

جوایز بخش جنبی:

در بخش جایزه گروه هنر و تجربه جعفر صانعی مقدم و سیف الله صمدیان روی صحنه آمدند و دیپلم افتخار سینمای هنر و تجربه به داوود اشرفی برای فیلم قصه بلوار در بخش فیلم کوتاه به خاطر پژوهش دقیق به یکی از گذرگاه معاصر پایتخت اهدا کردند.

همچنین تندیس هنر و تجربه به آزاده موسوی و کوروش عطایی برای مستند بلند «در جستجوی فریده» به خاطر روایت تاثیر گذار از یک رویداد انسانی تعلق گرفت.

جایزه سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز به شهرام میراب اقدم برای «وادی خاموشان» رسید. جایزه دوم این سازمان  به حسن نقاشی برایش «وازاریه» اهدا شد. این سازمان  جایزه اول خود را به مهدی باقری برای در جستجوی خانه خورشید اهدا کرد.

باقری پس از کسب جایزه اش بیان کرد: هرکسی به رای داوری اعتراض کند بازنده است اما می شود این موضوع را بررسی کرد به نظر می رسد سینما حقیقت راهی را انتخاب کرده که فیلم های از جشنواره جلو باشند امیدوارم باعث نشویم دوستان فعال ما به خاطر رای داوری ناامید شوند امیدوارم معشیت مستندسازان مورد توجه قرار بگیرد نه این جوایز.

سپس اسماعیل عفیفه رییس آیفیک روی صحنه آمد و جایزه ویژه این بخش را به موسسه موج نو برای فیلم «قاضی و مرگ» اهدا کرد.

جایزه شبکه مستند هم با حضور سلیم غفوری اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به محمدباقر شاهین برای مستند ادوارد تعلق گرفت.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان