تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
عیسی سحرخیز در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

تحریم آمریکا جدی نیست/ مردم سال‏‎هاست صدا و سیما را تحریم کرده‎اند

عیسی سحرخیز، فعال سیاسی بر این عقیده است که صداوسیما پول بیت المال و مردم را دریافت می‌کند اما علیه آن‌ها صحبت می‌کند. مردم باید از مجلس و دولت بخواهند تا زمانی که صداوسیما به این روش خود ادامه می‌دهد، بودجه این نهاد را قطع کنند.
رویداد۲۴عیسی سحرخیز، فعال سیاسی بر این عقیده است که صداوسیما پول بیت المال و مردم را دریافت می‌کند اما علیه آن‌ها صحبت می‌کند. مردم باید از مجلس و دولت بخواهند تا زمانی که صداوسیما به این روش خود ادامه می‌دهد، بودجه این نهاد را قطع کنند.

«صداوسیما» نه تغییر می‌کند و نه عبرت می‌گیرد. در بین مردم شهرتش به دروغ‌گویی است و سال‌هاست از صداوسیمای «ملی» به صداوسیمای «میلی» تغییر کرده است اما همچنان به دور از خواست و رضایت مردم و مخاطبان، برنامه‌های خود را تولید می‌کند.

در روزهای اخیر اما رسانه‎های آمریكایى اعلام كردند كه امكان دارد آمریكا بخواهد صداوسیما را تحریم كند، رسانه‎ای كه مدت‎هاست از سوی اکثریت مردم ایران تحریم شده. شاید کمتر کسی باشد که با روش و منش صداوسیما و تفکر غالب بر آن آشنایی نداشته باشد. این نهاد عظیم و گسترده از بودجه کلان بیت المال ارتزاق می‌کند اما بدون در نظر گرفتن خواست اکثریت مردم، فعالیت می‌کند.

در هر زمان از روز که پای یکی از شبکه‌های سیما بنشینید، خیالتان راحت و دلتان قرص می‌شود از این همه آرامش و امنیتی که درسراسر کشور حاکم است. از مسائل اقتصادی و اجتماعی گرفته، تا سیاسی و فرهنگی. معیارها و اولویت‌های صداوسیما هم حتی متفاوت است. به طور مثال برف و کولاک در آمریکا، حتما و قطعا از سخنان رئیس‌جمهوری منتخب مردم کشورمان یا اعتراضات سراسری مردم در شهرهای مختلف کشور، مهم‎تر است.

حتی همین چندروز گذشته بود که در برنامه زنده شبکه چهارسیما، دكتر محدثى، استاد دانشگاه در برنامه‎اى به عنوان كارشناس حضور پیدا كرد و رسما اعلام كرد كه صداوسیما به صورت سیستماتیك دروغ می‎گوید.

به نظر می‎رسد صداوسیما، این نهاد گسترده بدون در نظر گرفتن حقایق جامعه و خواست مردم، اصرار دارد تا همان روش معیوب خود را كه مورد پسند یك جریان خاص و اندك است ادامه دهد.
 
عیسی سحرخیز، فعال سیاسی و مطبوعاتی در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به انتقادات اخیر به مواضع جریانی و جناحی صداوسیما و گزارش‎های روزهای اخیر صداوسیما درباره احتمال تحریم این نهاد از سوی آمریکا گفت: اگر چه تحریم علیه ایران به هر شکل و روشی محکوم است اما به نظر در ماجرای تحریم احتمالی صداوسیما، به عقیده من صداوسیما در حال مظلوم نمایی است. یعنی به جای آنکه مشخص کند که چرا یک سیمای ملی به میلی تبدیل شده است و تنها بیانگر افکار و دیدگاه‌های یک جریان و یک فرد خاص است و ملت را در مقابل خود قرار داده است، سعی می‌کند تا از این آب گل آلود ماهی بگیرد و به نوعی مردم را  از این فضا دور کند.

وی افزود: به معنای دیگر می‌خواهد به مردم اینگونه القا کند که دشمن در مقابل ما قرار دارد، پس شما بیایید به ما توجه کنید، در صورتی که معتقدم تحریم صداوسیما از سوی آمریکا اصلا موضوع جدی نیست. آمریکا صداوسیما را چه تحریم کند و چه نکند، مردم در چند سال اخیر صداوسیما را تحریم کرده‎اند.

سحرخیز با بیان اینکه مردم باید بدانند چرا صداوسیما از پول بیت‌المال و بودجه مردم بر علیه خود مردم استفاده می‌کند، تصریح کرد: صداوسیما مردم را با بدترین الفاظ و حتی توهین‌ها خطاب قرار می‌دهد. آن چیزی که من فکر می‌کنم در اینجا مغفول مانده این است که مردم همانگونه که صداوسیما را مورد نقد قرار می‌دهند و در واقع درخواست اصلی‌شان این است که صداوسیما از میلی، به ملی  تغییر کاربری بدهد. مردم باید از دولت روحانی و نمایندگان مجلس که بودجه را در اختیار صداوسیما قرار می‌دهند، بخواهند تا زمانی که صداوسیما رفتارهای از قبیل سانسور سخنان رئیس‌جمهور، تقطیع سخنان نمایندگان و... دارد، پولی که از بودجه مردم دریافت می‌کنند را قطع کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از طریق یک کمپین یا کارزار، از روحانی و نمایندگان خواسته‌هایشان را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید از مسوولین بخواهند که حق ندارند پول بیت المال و پول نفت مردم را در اختیار یک گروه خاص قرار دهند و آن گروه هم این بودجه را صرف یک جریان اندک کند. باور من این است که اکثریت جمعیت ایران حامی صداوسیما نیستند و آن را دنبال نمی‌کنند.

سحرخیز در ادامه تصریح کرد: گرچه صداوسیما در ظاهر ممکن است با شبکه‌‌های متعددی که ایجاد کرده است، بسیار بزرگ و غول آسا باشد، اما داستان آن همانند داستانی است که در قرآن هم آمده است، خانه عنکبوتی بزرگ و درهم تنیده‌ای است که می‌تواند با کوچترین حرکتی، فرو بریزد.

وی افزود: آن چیزی که صداوسیما به آن نیاز دارد، بودجه است، صداوسیما بودجه خود را یا از طریق گرفتن تبلیغات فراهم می‌کند یا از طریق بودجه‌‌ای که از دولت دریافت می‌کند. مردم باید دولت و مجلس بخواهند که صداوسیما همان اندازه که مردم را در سراسر کشور پوشش می‌دهد، بودجه بگیرد و اصلا بودجه خود را از اندک طرفداران و جریان‌های که حامی‌ آن‌ها هستند، دریافت کنند. اگر این کار را انجام دهند، صداوسیما مجبور خواهد شد که این شبکه‌هایی که مانند دست‌های اختاپوس در سراسر جامعه ایجاد کرده و هیچ‌گونه خاصیتی ندارند را جمع کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
ما صدا وسیمارتحریم کردیم بس اینو یقین بدان که برای مسکن وقبر وحاملها وعوارض وبنزین هم شما مجلسیها ودولت تحریم کردین وبی رحم تر ازهمیشه میشوید هر روز جلسه از19 اذر تا 19 دیبه هیچ نتیجه ای نرسیدین جز اینکه بااعصاب مردم بازی میکنید دولت حلال نمیکنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان