تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۶
وکیل خانواده هاشمی:

احمدی‌نژادی‌ها در اتفاقات اخیر دست داشتند/ اگر دست احمدی‌نژاد رو نمی‌شد به عنوان یک قهرمان باز می‌گشت/ نباید با کوچک‌ترین مشکلی مردم را تحریک کنیم/ مردم اهل آتش زدن بانک و اتوبوس نیستند

علیزاده طباطبایی با تاکید بر ضرورت آشتی و وفاق ملی گفت: چرا قبلا از تریبون نماز جمعه علیه جریان سیاسی حاکم صحبت می‌شد و الان می‌گویند همه باید به دولت کمک کنیم. حتما باید این اتفاقات می‌افتاد؟
رویداد۲۴- علیزاده طباطبایی با تاکید بر ضرورت آشتی و وفاق ملی گفت: چرا قبلا از تریبون نماز جمعه علیه جریان سیاسی حاکم صحبت می‌شد و الان می‌گویند همه باید به دولت کمک کنیم. حتما باید این اتفاقات می‌افتاد؟

محمود علیزاده طباطبایی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «زمان احمدی نژاد از نظر اقتصادی واقعا دچار مشکل شدیم. خودش مصاحبه می کرد و می گفت که  ما یک فقیر در ایران نداریم. به این صراحت خلاف واقع می گفت. مردم تحمل می کردند و حامیانش نیز حمایت میکردند. درست نیست که اکنون با کوچکترین مشکلی مردم را تحریک کنیم و به صحنه آوریم،باید مراقب باشیم.  این انقلاب خیلی هزینه داده و ساده به دست نیامده پس برای حفظ آن راهی غیر از آشتی ملی نداریم. همه گروه ها باید با همراه باشند.»

وی افزود: « حضرت امام (ره) مبنای انقلاب را بر حضور مردم در صحنه گذاشتند و این نظام در قالب یک مردم سالاری دینی شکل گرفت. وقتی حکومت ما بر مبنای مردم سالاری دینی است همه مسئولین، گروه های سیاسی و ... باید به مردم خدمت کنند و اگر می خواهند که مورد حمایت مردم قرار بگیرند باید با هم وفاق داشته باشند» 

علیزاده طباطبایی با طرح این سوال که «مگر می شود که با هم اختلاف داشته باشیم ، سر قدرت دعوا و کشمکش کنیم و مردم متوجه نشوند؟» گفت: « یک سری مسایل در سال 88 و در مقاطع دیگر ایجاد شد . اتفاقاتی افتاد اما بالاخره همه فهمیدند که بهترین  راه انتخابات است. همین که آقای روحانی در انتخابات 96 بیشتر از 92 رای آورد نشان میدهد که مردم خواستند پای صندوق بیایند و رئیس جمهور خود را انتخاب کنند. اگر مشکلاتی وجود دارد باید رفع شود و اجازه دهیم که مردم حرف خود را  بزنند . از سوی دیگر باید مراقب باشیم که اغتشاشگران از این فرصت سوء استفاده نکنند. هیچ کس موافق این نیست که بانک و اتوبوس آتش بزنند. مردم  اهل این کارها نیستند اما وقتی ما به مردم احترام نگذاریم، دیگران از  احساسات آن ها سوء استفاده می کنند و نتیجه همین می شود که دیدیم».

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه «بهترین راه آشتی ملی است»، گفت: « کسانی که از قبل از انقلاب با نظام بودند و دلشان برای انقلاب می سوزد باید با یکدیگر وفاق داشته و همکاری کنند. مردم نیز در این صورت از آن ها حمایت کامل خواهند کرد».

وی در پاسخ به این پرسش که اگر زمینه های آشتی ملی وجود دارد، چرا از حد حرف فراتر نمی رود؟ گفت: « مثال می زنم. چرا قبلا از تریبون نماز جمعه بر علیه جریان سیاسی حاکم صحبت می شد و اکنون می گویند همه به دولت کمک کنیم. حتما باید یک اتفاق بیافتد؟ حتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بعد از این جریان مصاحبه کرد و گفت که مشکلات اقتصادی مربوط به این دولت نیست و همه مسئول هستند. چرا باید این ها را الان گفت . حتما که نباید یک اتفاق بد بیفتد بعد به دنبال وفاق بریم. به نظر من زمینه های لازم برای آشتی ملی وجود دارد فقط باید کمی از «من» های خود بگذریم. اگر این گذشت را داشته باشیم به راحتی به وفاق ملی می رسیم. 

علیزاده طباطبایی در ادامه پیرامون چرایی سکوت احمدی نژاد و هوادارانش در مقابل ناآرامی های اخیر، گفت: «شک نکنید که آن ها در  این جریان ناآرامی های اخیر در شهرهای کوچک دست داشتند. یعنی پالس هایی فرستاند و اقداماتی کردند. این طورنیست که سکوت کرده باشند . آن ها دلشان برای انقلاب و نظام نمی سوزد. اگر می سوخت طی هشت سالی که اداره ملکت را به عهده و هشتصد میلیون دلار درآمد داشتند؛ مملکت را به این روز نمی انداختند. آن ها فقط به دنبال این هستند که به قدرت بازگردند».

وی افزود: «خوشحالم که احمدی نژاد دوره دوم نیز رئیس جمهور ماند و دستش برای همه کسانی که از او حمایت می کردند رو شد. قبل از آن هر چه می گفتیم که این ها اولا آدم های کوچکی هستند و شایستگی اداره کشور ندارند و دوما معلوم نیست به کجا وابسته اند  که می خواهند بزرگانی مثل هاشمی و ناطق را از صحنه خارج کنند؛ کسی  قبول نمی کرد. اگر دستش رو نمی شد شاید بعدا می توانست به عنوان قهرمان ملی بازگردد اما الان می بینیم که زنبیل دست می گیرند، بست می نشینند و ... کسی از آن  ها حمایت نمی کند».

منبع: نامه نیوز
نظرات شما
پیشخوان